Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV2012: matchbox
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: DV2012: matchbox
Goede morgen,
Na het interview moet je binnen de 6 maanden 'landen'. Dat mag gelijk waar zijn in de VS. Je kan dus gewoon op vakantie, of naar de goedkoopste bestemming vliegen. Daarna heb je maximum een jaar om definitief te emigreren.
Groetjes,
Inge
Na het interview moet je binnen de 6 maanden 'landen'. Dat mag gelijk waar zijn in de VS. Je kan dus gewoon op vakantie, of naar de goedkoopste bestemming vliegen. Daarna heb je maximum een jaar om definitief te emigreren.
Groetjes,
Inge
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt, Inge!
Weet iemand van de ervaringsdeskundigen nog hoeveel tijd er ongeveer zat tussen het moment dat je in de US "geland" bent en het moment dat alle papieren arriveerden op je Amerikaans adres?
Weet iemand van de ervaringsdeskundigen nog hoeveel tijd er ongeveer zat tussen het moment dat je in de US "geland" bent en het moment dat alle papieren arriveerden op je Amerikaans adres?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik lees dat dat soms snel kan gaan (2 weken?), en soms meer dan een maand duurt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
vind het toch maar vervelend dat je papieren opgestuurd moet krijgen naar een amerikaans adres, terwijl volgens mij best wat mensen nog totaal geen adres hebben op het moment dat ze de eerste keer binnenkomen ...
ik moet nog altijd op zoek gaan naar iemand die mijn papieren wil ontvangen en doorsturen naar belgie
ik neem aan dat het toch nog mogelijk is dat adres te laten aanpassen bij de ambassade of de port of entry? anders wordt het nog wat moeilijker
ik moet nog altijd op zoek gaan naar iemand die mijn papieren wil ontvangen en doorsturen naar belgie

ik neem aan dat het toch nog mogelijk is dat adres te laten aanpassen bij de ambassade of de port of entry? anders wordt het nog wat moeilijker

Bij mij duurde de Greencard 1 maand maar bij anderen inderdaad soms sneller.
En ja, je kunt volgens mij het adres nog wel wijzigen na je interview maar makkelijk zal dat niet gaan denk ik. Bovendien loop je best wel een risico want wat nou als ze jouw Greencard (wat toch best wel belangrijke papieren zijn) naar een verkeerd adres sturen?
En ja, ergens snap ik dat USA adres wel. Het zou volgens mij best wel een puinhoop worden als ze al die Greencards naar adressen in verschillende landen sturen omdat je zit met verschillende kosten, wat als je Greencard niet aankomt, noem maar op. Bovendien geeft dit ze ook al wat informatie over jou omdat ze in ieder geval een aanknopingspunt hebben mochten ze je willen zoeken. Dus ja, lastig is het zeker maar het is niet anders.
En ja, je kunt volgens mij het adres nog wel wijzigen na je interview maar makkelijk zal dat niet gaan denk ik. Bovendien loop je best wel een risico want wat nou als ze jouw Greencard (wat toch best wel belangrijke papieren zijn) naar een verkeerd adres sturen?
En ja, ergens snap ik dat USA adres wel. Het zou volgens mij best wel een puinhoop worden als ze al die Greencards naar adressen in verschillende landen sturen omdat je zit met verschillende kosten, wat als je Greencard niet aankomt, noem maar op. Bovendien geeft dit ze ook al wat informatie over jou omdat ze in ieder geval een aanknopingspunt hebben mochten ze je willen zoeken. Dus ja, lastig is het zeker maar het is niet anders.
Op een ander forum vond ik een link naar http://www.usabox.com . Dat is een soort postbusadres dat eruit ziet als een gewoon adres in Miami. Je krijgt via e-mail bericht als er iets aangekomen is, en je kunt instructies geven wanneer, hoe en naar waar de zending moet doorgestuurd worden.Willel schreef:ik moet nog altijd op zoek gaan naar iemand die mijn papieren wil ontvangen en doorsturen naar belgie
Ik heb intussen een adres van een kennis in Amerika, maar als ik dat niet zou hebben, denk ik dat ik die usabox.com zou gebruiken.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het is wel echt spannend als je uiteindelijk toch mag gaan...
Stiekem is het wel een hoop regelwerk, heel veel dingen die gedaan moeten worden en dan moet je binnen max 1,5 jaar daar definitief zitten...
Ik vind het dan ook wel erg knap als je nog geen echt plan hebt dat je wint, alles achter je laat en ergens in de USA een plekkie gaat zoeken.
Daarnaast zijn er mensen die al een heel plan klaar hebben liggen, en dan helaas jaar na jaar, buiten de boot vallen...
Maar als je wint zullen heel wat mensen jalours zijn.
Dit jaar doen wij ook mee met de lotery. Eerlijkheids halve moet ik ook zeggen dat ik blij ben dat we vorig jaar niet tot de gelukkigen behoorden. We waren er toen nog niet klaar voor, wisten toen echt nog dat we voor ons zelf de knoop zouden doorhakken om ons aldaar te willen vestigen.
Dit jaar is alles anders, en dan ga je je bedenken dat als we op 1 mei inloggen en gaan kijken of we bij de gelukkigen behoren het nog wel eens beina een jaar duurt voordat je op gesprek mag komen... en als je door die selectie heen bent kunnen komen je pas echt aan het regelen kunt....
weet iemand of er een stappen plan op dit forum staat van wat je te wachten staat als je uberhaubt wint?
In ieder geval gaan wij een blog bij houden... over de voorpret, het regelwerk en eventueel de emigratie, en dan wat we allemaal tegenkomen..(als het ons gegund is daar naartoe te mogen emigreren)
Wij gaan niet op 1 paard gokken...
We hebben ons ingeschreven bij de Greencard Lotery, (2e jaar, al lopen wij al met dat idee sinds 2006 rond)
Daarnaast hebben we een goede business immigration attorney in de hand genomen... en we zijn benieuwd of dat wat oplevert.
Last but not least... wat gaan we doen "if not...." maar laten we daar nog maar even niet vanuit gaan want ons hart is er al...
Een adres, vrienden en een bedrijf dat ons inkomen veiligsteld hebben we daar al... nu nog dat groene kaartje....
@ Matchbox... TOF dat je je greencard gewonnen hebt. heel veel success en vooral, geniet er van! Maar die droom waar.
Stiekem is het wel een hoop regelwerk, heel veel dingen die gedaan moeten worden en dan moet je binnen max 1,5 jaar daar definitief zitten...
Ik vind het dan ook wel erg knap als je nog geen echt plan hebt dat je wint, alles achter je laat en ergens in de USA een plekkie gaat zoeken.
Daarnaast zijn er mensen die al een heel plan klaar hebben liggen, en dan helaas jaar na jaar, buiten de boot vallen...
Maar als je wint zullen heel wat mensen jalours zijn.
Dit jaar doen wij ook mee met de lotery. Eerlijkheids halve moet ik ook zeggen dat ik blij ben dat we vorig jaar niet tot de gelukkigen behoorden. We waren er toen nog niet klaar voor, wisten toen echt nog dat we voor ons zelf de knoop zouden doorhakken om ons aldaar te willen vestigen.
Dit jaar is alles anders, en dan ga je je bedenken dat als we op 1 mei inloggen en gaan kijken of we bij de gelukkigen behoren het nog wel eens beina een jaar duurt voordat je op gesprek mag komen... en als je door die selectie heen bent kunnen komen je pas echt aan het regelen kunt....
weet iemand of er een stappen plan op dit forum staat van wat je te wachten staat als je uberhaubt wint?
In ieder geval gaan wij een blog bij houden... over de voorpret, het regelwerk en eventueel de emigratie, en dan wat we allemaal tegenkomen..(als het ons gegund is daar naartoe te mogen emigreren)
Wij gaan niet op 1 paard gokken...
We hebben ons ingeschreven bij de Greencard Lotery, (2e jaar, al lopen wij al met dat idee sinds 2006 rond)
Daarnaast hebben we een goede business immigration attorney in de hand genomen... en we zijn benieuwd of dat wat oplevert.
Last but not least... wat gaan we doen "if not...." maar laten we daar nog maar even niet vanuit gaan want ons hart is er al...
Een adres, vrienden en een bedrijf dat ons inkomen veiligsteld hebben we daar al... nu nog dat groene kaartje....
@ Matchbox... TOF dat je je greencard gewonnen hebt. heel veel success en vooral, geniet er van! Maar die droom waar.

If you can dream it...
-
- Amerika-ontdekker
Zenuwen!!!
Nee, echt? Ik niet, hoor 

- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Succes!
-
- Amerika-ontdekker
Volgende week donderdag mogen we de documenten en onze paspoorten gaan ophalen!
Interview is supergoed mee gevallen. Bijna geen vragen gekregen. Eigenlijk alleen hoeveel keer we al mee hadden gedaan, wat ons hoogste diploma is en waar we naartoe willen.
We hadden het advies dat we hier op het forum gelezen hebben goed opgevolgd. Alle documenten die gevraagd worden op de website hadden we grondig voorbereid, met kopietjes van alles. De extra dingen die we bijhadden (naar aanleiding van dingen die we hier gelezen hebben), daar heeft de man aan het eerste loket niet naar gekeken. Hij zei wel dat de consul er misschien naar zou vragen, maar die heeft er niet meer naar gevraagd.
Op naar de volgende stap: iedereen op de hoogte brengen

Interview is supergoed mee gevallen. Bijna geen vragen gekregen. Eigenlijk alleen hoeveel keer we al mee hadden gedaan, wat ons hoogste diploma is en waar we naartoe willen.
We hadden het advies dat we hier op het forum gelezen hebben goed opgevolgd. Alle documenten die gevraagd worden op de website hadden we grondig voorbereid, met kopietjes van alles. De extra dingen die we bijhadden (naar aanleiding van dingen die we hier gelezen hebben), daar heeft de man aan het eerste loket niet naar gekeken. Hij zei wel dat de consul er misschien naar zou vragen, maar die heeft er niet meer naar gevraagd.
Op naar de volgende stap: iedereen op de hoogte brengen

-
- Amerika-expert
- Contacteer:

Vullen jullie je gegevens aan in het overzicht viewtopic.php?f=12&t=36475 (als je dat al weet natuurlijk).
Elke
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Gefeliciteerd met deze (eerste) stap. Spannend hoor!
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Super!! van harte gefeliciteerd!
Houden jullie ons op de hoogte van het verdere verloop???

Houden jullie ons op de hoogte van het verdere verloop???

If you can dream it...
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Proficiat! Ons intervieuw is binnen 3 weken.
Als ik het goed heb gaat het toch enkel om deze documenten:
Required DV Qualifying Education or Work Experience
Birth Certificate
Court and Prison Records
Deportation Documentation
Marriage Certificate
Marriage Termination Documentation
Military Records
Police Records
Custody Documentation
De rest is toch alleen maar aanvullende info?
Wil je nog even meedelen hoeveel het nu gekost heeft per persoon en hoe jullie dat betaald hebben?
Als ik het goed heb gaat het toch enkel om deze documenten:
Required DV Qualifying Education or Work Experience
Birth Certificate
Court and Prison Records
Deportation Documentation
Marriage Certificate
Marriage Termination Documentation
Military Records
Police Records
Custody Documentation
De rest is toch alleen maar aanvullende info?
Wil je nog even meedelen hoeveel het nu gekost heeft per persoon en hoe jullie dat betaald hebben?
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
En waar haal je in Court & prison records vandaan?
Wat zijn deportation documents?
En waar haal je Police records vandaan?
Wat zijn deportation documents?
En waar haal je Police records vandaan?
If you can dream it...
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Court & Prison records is alleen als je veroordeeld bent geweest
Police records is om te bewijzen dat je nog nooit veroordeeld bent geweest (in Nederland wordt dat voor je aangevraagd)
Deportation is alleen als je ooit gedeporteerd werd
Police records is om te bewijzen dat je nog nooit veroordeeld bent geweest (in Nederland wordt dat voor je aangevraagd)
Deportation is alleen als je ooit gedeporteerd werd
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dus een bewijs van goed gedrag is voldoende..
en met je geboorte bewijs kun je aantonen dat je nooit gedeporteerd bent. Toch?
of moet je bewijzen dat je nooit gedeporteerd bent?
en met je geboorte bewijs kun je aantonen dat je nooit gedeporteerd bent. Toch?
of moet je bewijzen dat je nooit gedeporteerd bent?
If you can dream it...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als Belg is een bewijs van goed gedrag niet voldoende. Dat is dat documentje dat je bij je lokale politie kan halen. Maar voor emigratiedoeleinden moet je een document hebben dat afgeleverd wordt via het Ministerie van Justitie.
Elke