Gaf soms komische situaties, zoals de keer dat iemand tegen m'n man zat op te scheppen dat Nederlanders zo internationaal zijn want hij ging al van jongs af aan op vakantie naar Frankrijk en was in Griekenland ofzo geweest. Dus toen begon m'n man over alle plaatsen waar hij geweest is in de 20 jaar dat hij bij de Navy zat. Lol, zelfs na 12 jaar huwelijk hoor ik nieuwe dingen over z'n reizen

Maar af en toe was het ook compleet belachelijk, zoals de keer dat ik met man en dochter (toen nog een peuter) naar het Haarlemmermeerse Bos was. De vrouw naast ons hoorde m'n man praten, gooide meteen haar bikini-bovenstuk aan de kant en begon luidkeels uit te leggen dat dat normaal was in Nederland en dat ze maar hoopte dat hij er geen last van zou hebben maar ja, in Nederland moeten buitenlanders zich nu eenmaal aanpassen. De mevrouw was trouwens helemaal niet meer zo blij toen onze dochter opmerkte dat ze nog dikker was dan oma (en dat in perfect Nederlands).
Ach, smallminded mensen heb je overal en als ze je niet op cultuur of afkomst kunnen aanvallen vinden ze wel iets anders. Lol, zoals de buurvrouw in Nederland die besloot dat ik toch wel heel losbandig was omdat ik op knalrode hoge hakken boodschappen ging doen.