Ik heb helaas geen reisverslagen. Bij ons worden de meeste reizen dan ook gecombineerd met het bezoeken van drumcorpswedstrijden of het bezoeken van mij hostparents in Ohio.
Vliegen op Chicago en dan zo snel mogelijk de stad uit

Vervolgens met de auto op avontuur. Omdat wij de wedstrijden volgen komen we op de mooiste plaatsen uit en blijven dan vaak een paar dagen in de buurt hangen. Bij de staatsgrens halen wij een couponboekje voor de hotels en laten ons verrassen. Vraag gewoon de locals wat zij nog aan kunnen raden. Wees niet bang voor de dorpjes, die zijn vaak het leukst. Ben je daar toch ga dan ook naar de Wisconsin Dells, wel een tourist trap, maar voor een dagje ertussen uit ook wel weer leuke dingen en een heel mooi gebied. Gluur van actie, ga dan de Dells verkennen met de jetboat.
Wij willen zelf nog steeds een keer een "rondje" Great Lakes doen en zo van alle natuur genieten.
Aanraders die altijd in mijn herinnering blijven: Indiana dunes, Seneca caverns (heus, echte grotten in the middle of nowhere in Ohio), Mohican State forest (Ohio). Puur voor de gekkigheid: Holland Michigan, helemaal leuk voor de Hollandse stagelopers die daar dolblij zijn Nederlanders te zien, tip, ontwijk de klompendans
Als stad blijft Madison Wisconsin mij trekken, een heerlijke studentenstad dat in tegenstelling tot de meeste Amerikaanse steden iets van een binnenstad lijkt te hebben met een concentratie van winkels, restaurants en uitgaansgelegenheden.
Even preachen voor mijn hometown Massillon, Ohio

een Echte highschool football match zien? Ga dan naar de Massillon-McKinley wedstrijd eind okt/begin nov