Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
25+22 jarige bestuurder
Re: 25+22 jarige bestuurder
Ik heb net Hertz gebeld en in Californië kan je gratis een tweede bestuurder inschrijven, vanaf 20 jaar en betaal je dus geen underage toeslag!
Had eigenlijk moeten vragen of hij mij het via mail wilde bevestigen..
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat zou ik dan maar per mail laten bevestigen, ik heb er nog nooit over gehoord. Was dat Hertz in Nederland?
Ja dat was Hertz Nederland.. Maar hij was het wel in het systeem aan het opzoeken enzo (of zo klonk het in elk geval
) Ik zal er nog wel een mail tegenaan gooien.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ow is dat echt zo? Weet wel dat de tweede bestuurder gratis is in Californië.
Maar als je onder de 25 jaar bent geldt dat toch niet?
Als je een mail terug hebt, laat het dan maar even weten!:)
Maar als je onder de 25 jaar bent geldt dat toch niet?
Als je een mail terug hebt, laat het dan maar even weten!:)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik heb het eens opgezocht op de site van Hertz en het is toch vrij onduidelijk. Het kan mijn inziens op 2 manieren geïnterpreteerd worden...
Authorized Operators
Acceptable Authorized Operators age 25 and older are automatically covered on the Rental Agreement.
Authorized Operators are:
- The employer, employee or fellow employee of renter on company business, (when booking includes company Corporate Discount Number).
- The renter's spouse for rentals that originate in California or or Iowa.
- Authorized Operators do not have to be present at time of rental.
- There are no fees for Authorized Operators.
Additional Authorized Operators-
Individuals not automatically covered on the Rental Agreement as Authorized Operators noted above may be signed on as an "Additional Authorized Operator" (AAO). AAO's must be present and may be signed on to the rental agreement at the time of rental or during the rental at any US corporate location.
- Renter and each AAO must be present to sign Rental Agreement, present an acceptable credit card or debit card (if renting city accepts debit cards) in their own name, or a current round-trip ticket (air, train or bus), show valid driver's license, and must be a minimum of 21 years of age. For those 21 through 24 the location's age differential will apply.
Additional Authorized Operators Fees
USD 13.00 per day, maximum USD 91.00 per rental, for each Additional Authorized Operator.
Exceptions
California - no fee for Additional Authorized Operators.
Nevada - USD 10.67 per day, maximum USD 74.69 per rental, for each Additional Authorized Operator.
New York - USD 3.00 per day up to a maximum of USD 35.00, for each Additional Authorized Operator.
AAA - Spouse/Domestic Partner of AAA members are not required to have a separate AAA membership in order to receive the free AAO privileges. For other rentals, the AAO fee is also waived when both the renter and the AAO are AAA members when booking includes AAA discount number.
USAA - No charge for qualified additional operators who are USAA members when signing on to a USAA rental when booking includes USAA discount number.
AARP - No charge for qualified additional authorized operators who are AARP members when signing on to an AARP rental when booking includes an AARP discount number.
Authorized Operators
Acceptable Authorized Operators age 25 and older are automatically covered on the Rental Agreement.
Authorized Operators are:
- The employer, employee or fellow employee of renter on company business, (when booking includes company Corporate Discount Number).
- The renter's spouse for rentals that originate in California or or Iowa.
- Authorized Operators do not have to be present at time of rental.
- There are no fees for Authorized Operators.
Additional Authorized Operators-
Individuals not automatically covered on the Rental Agreement as Authorized Operators noted above may be signed on as an "Additional Authorized Operator" (AAO). AAO's must be present and may be signed on to the rental agreement at the time of rental or during the rental at any US corporate location.
- Renter and each AAO must be present to sign Rental Agreement, present an acceptable credit card or debit card (if renting city accepts debit cards) in their own name, or a current round-trip ticket (air, train or bus), show valid driver's license, and must be a minimum of 21 years of age. For those 21 through 24 the location's age differential will apply.
Additional Authorized Operators Fees
USD 13.00 per day, maximum USD 91.00 per rental, for each Additional Authorized Operator.
Exceptions
California - no fee for Additional Authorized Operators.
Nevada - USD 10.67 per day, maximum USD 74.69 per rental, for each Additional Authorized Operator.
New York - USD 3.00 per day up to a maximum of USD 35.00, for each Additional Authorized Operator.
AAA - Spouse/Domestic Partner of AAA members are not required to have a separate AAA membership in order to receive the free AAO privileges. For other rentals, the AAO fee is also waived when both the renter and the AAO are AAA members when booking includes AAA discount number.
USAA - No charge for qualified additional operators who are USAA members when signing on to a USAA rental when booking includes USAA discount number.
AARP - No charge for qualified additional authorized operators who are AARP members when signing on to an AARP rental when booking includes an AARP discount number.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Nou ik heb antwoord, welliswaar van de Nederlandse Hertz.. Dus weet niet of ze in Amerika er heel anders over doen?
Ook wat Joyco zegt klopt dus niet (volgens deze Hertz medewerker)
Ook wat Joyco zegt klopt dus niet (volgens deze Hertz medewerker)
Bedankt voor uw e-mail.Hieronder vindt u ons antwoord op uw vraag.
Een extra bestuurder is gratis in California en deze moet ouder dan 20 jaar
zijn. Als deze extra bestuurder ouder dan 20 is maar jonger dan 25 dan
komen er helaas alsnog leeftijdstoeslag bij.
Als u geregistreerd staat als een extra bestuurder en deze underage toeslag
heeft betaald, dan bent u wel verzekerd. Dit geldt ook voor andere staten.
Helaas moet u toch de underage toeslag betalen ook al bent u lid van de
Hertz Club Gold. Onze excuses voor het ongemak.
-
- Amerikafan
Het geld dat je bespaart kan je weer een grotere auto voor nemenFrankeSanne schreef:Wij hebben hetzelfde, mijn vriend is 25 en ik 23. En we hebben hem alleen als bestuurder opgegeven.
Wij vinden het echt zonde geld om een underage pakket af te sluiten. Dat geld besteden we liever ergens anders aan uit.
En stel dat er wat met hem gebeurd, komt daar wel weer een oplossing voor. Dat zien we dan wel.
Ik zou wel voor jezelf nagaan of je dat het geld waard vindt.

1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
Ik zou dan wel even de totale huurprijzen vergelijken, een gratis extra bestuurder alleen zegt niet alles. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat Hertz incl gratis extra bestuurder even duur of duurder is als een andere huurder met extra toeslag. Dus wederom: totaalplaatjes vergelijken (hoewel een open deur...)SuzanneVD schreef:Ik heb net Hertz gebeld en in Californië kan je gratis een tweede bestuurder inschrijven, vanaf 20 jaar en betaal je dus geen underage toeslag!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
- PDX
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik heb de eerste paar keer VS met m'n vriendin alles zelf gereden omdat zij toen ook nog onder de 25 was. Is nooit een probleem geweest hoor. Ik zou gewoon hem alles laten rijden. Stel dat hij z'n been breekt of op een of andere manier niet meer kan rijden, dan kan je altijd nog naar een locatie van het autoverhuurbedrijf gaan (met taxi, OV of wat dan ook) en je alsnog laten bijschrijven als bestuurder en de resterende dagen de meerkosten betalen. Mijn ervaring met verhuurbedrijven is dat ze echt wel redelijk zijn, zeker in dit soort gevallen lijkt me.
Al zou Hertz een mogelijkheid hebben om voor 13 euro per dag extra bestuurders onder 25 toe te laten, dan betaal je praktisch gezien toch meer dan die 13 euro per dag. Hertz is namelijk een stuk duurder dan bijvoorbeeld Alamo of Dollar.. wat op zichzelf al honderden euro's kan schelen.
Al zou Hertz een mogelijkheid hebben om voor 13 euro per dag extra bestuurders onder 25 toe te laten, dan betaal je praktisch gezien toch meer dan die 13 euro per dag. Hertz is namelijk een stuk duurder dan bijvoorbeeld Alamo of Dollar.. wat op zichzelf al honderden euro's kan schelen.
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.
2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik verwacht eigenlijk dat als je een been of iets dergelijks breekt dat je dan gewoon 'lekker' naar huis gaat...PDX schreef:Stel dat hij z'n been breekt of op een of andere manier niet meer kan rijden, dan kan je altijd nog naar een locatie van het autoverhuurbedrijf gaan (met taxi, OV of wat dan ook) en je alsnog laten bijschrijven als bestuurder en de resterende dagen de meerkosten betalen.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er komen dus tóch extra Underage-kosten bij?SuzanneVD schreef:Nou ik heb antwoord, welliswaar van de Nederlandse Hertz.. Dus weet niet of ze in Amerika er heel anders over doen?
Bedankt voor uw e-mail.Hieronder vindt u ons antwoord op uw vraag.
Een extra bestuurder is gratis in California en deze moet ouder dan 20 jaar
zijn. Als deze extra bestuurder ouder dan 20 is maar jonger dan 25 dan
komen er helaas alsnog leeftijdstoeslag bij.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Dat waren exact mijn gedachten toen ik dat lasSpaceAce schreef: Ik verwacht eigenlijk dat als je een been of iets dergelijks breekt dat je dan gewoon 'lekker' naar huis gaat...

- PDX
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ja ik noemde ook maar een heftig voorbeeld..SpaceAce schreef:Ik verwacht eigenlijk dat als je een been of iets dergelijks breekt dat je dan gewoon 'lekker' naar huis gaat...PDX schreef:Stel dat hij z'n been breekt of op een of andere manier niet meer kan rijden, dan kan je altijd nog naar een locatie van het autoverhuurbedrijf gaan (met taxi, OV of wat dan ook) en je alsnog laten bijschrijven als bestuurder en de resterende dagen de meerkosten betalen.

1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zou ik dan weer zonde vinden van m'n geplande vakantie. Natuurlijk is het veel lekkerder om daar in de zon te zitten dan thuis in de regen, maar ik geloof niet dat je écht met gips in de zon wilt zitten, bedoel.. dan is het lekker warm, kun je ook nog geeneens zwemmen. Dan liever naar huis, declareren bij de verzekering en later gewoon nog een keer gaan!
Zelf gelukkig nooit een gebroken been of iets dergelijks gehad (even afkloppen!) maar ik weet van mijn moeder dat ze toch behoorlijk blij was vorig jaar dat ze terug naar huis kon vanuit Indonesië. Het was daar heerlijk warm, maar ze kon niets! Verzekering heeft alles geregeld. Terug naar huis in Business Class en verder heeft ze een behoorlijk bedrag teruggekregen van de verzekering. Aanstaande maandag vertrekken ze voor de tweede keer naar Indonesië. Gaan ze het over doen (van het geld van de verzekering, althans een groot gedeelte daarvan...) Als ze gebleven waren, hadden ze nooit iets van het land gezien...
Zelf gelukkig nooit een gebroken been of iets dergelijks gehad (even afkloppen!) maar ik weet van mijn moeder dat ze toch behoorlijk blij was vorig jaar dat ze terug naar huis kon vanuit Indonesië. Het was daar heerlijk warm, maar ze kon niets! Verzekering heeft alles geregeld. Terug naar huis in Business Class en verder heeft ze een behoorlijk bedrag teruggekregen van de verzekering. Aanstaande maandag vertrekken ze voor de tweede keer naar Indonesië. Gaan ze het over doen (van het geld van de verzekering, althans een groot gedeelte daarvan...) Als ze gebleven waren, hadden ze nooit iets van het land gezien...
Laatst gewijzigd door Rob op 11 jan 2012, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Yep, geen extra kosten voor een extra bestuurder, maar wel underage kosten als die jonger dan 25 is.SpaceAce schreef:
Er komen dus tóch extra Underage-kosten bij?
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Bij ons hetzelfde verhaal: zijn allebei 23 tegen het moment dat we reizen naar US. Ik ga dus als enige rijden - geen twee bestuurders. Wij hebben onze auto geboekt via drive-usa.de. Daar zijn speciale under 25-pakketten. Wij betalen nu 1025euro voor een midsize SUV voor 21 dagen in juli (hoogseizoen), met alle mogelijke verzekeringen inclusief én een gratis tank gas (voor wat het waard is...). Die oplossing is veel goedkoper dan elke andere offerte die ik gezien heb...
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com
April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï
New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
Dat is niet helemaal hetzelfde verhaal. Jullie zijn verplicht om een auto te huren met een under-25-pakket, omdat jullie beide 23 zijn.
Topicstarter heeft een keuze omdat haar vriend wel 25 is, maar ze graag twee bestuurders willen
Topicstarter heeft een keuze omdat haar vriend wel 25 is, maar ze graag twee bestuurders willen

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bovendien zijn met het <25 pakket alle medebestuurders al automatisch verzekerd. Dus je medereizigers mogen gewoon rijden als ze hun rijbewijs hebben.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Oeps, foute inschatting dus .. Sorry!
Hoezo, mag mijn vriend van 23 dan ook rijden binnen dat pakket? Ik dacht van niet...
Hoezo, mag mijn vriend van 23 dan ook rijden binnen dat pakket? Ik dacht van niet...
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com
Als ik kijk op drive-usa.de staat er het volgende: Dat als je het super inclusive plus pakket bij Alamo neemt additional drivers over 21 in het pakket zitten.
http://www.drive-usa.de/rental-cars/alamo-u25/
http://www.drive-usa.de/rental-cars/alamo-u25/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1351 Weergaves
-
Laatste bericht door susanmulders