Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
de was doen
-
- Amerika-expert
Re: de was doen
Als wij reizen nemen we tegenwoordig deze mee.
http://www.purex.com/products/detergent ... ete-3-in-1
Het zijn doekjes die je gewoon bij je was doet en daar zit waspoeder en wasverzachter in.
Na het wassen gooi je dat zelfde doekje ook in de droger en ruikt het ook nog lekker.
Die doekjes zijn er in verschillende merken. Veel handiger en een stuk lichter.
En gewoon te koop bij elke Amerikaanse supermarkt.
http://www.purex.com/products/detergent ... ete-3-in-1
Het zijn doekjes die je gewoon bij je was doet en daar zit waspoeder en wasverzachter in.
Na het wassen gooi je dat zelfde doekje ook in de droger en ruikt het ook nog lekker.
Die doekjes zijn er in verschillende merken. Veel handiger en een stuk lichter.
En gewoon te koop bij elke Amerikaanse supermarkt.
- Duikertje1990
- Amerika-ontdekker
Nu heb ik zelf weinig verstand van wassen (uche uche mama uche), maar in 2010 had ik gewoon al mijn was in de wasmachine gedaan op een camping in Amerika. Kan dat altijd bij dat soort wasmachines, je was niet sorteren op kleur, of heb ik gewoon geluk gehad dat niet alles is uitgelopen? (medereizigers zeiden dat je in amerika was niet hoeft te sorteren op kleur)
4 aug - 6 sep 2010: CA, NV, UT, AZ, OR, WA (+ NJ, NY)
14 juni - 11 aug 2012: Florida naar Californië naar Hawaii naar Denver
-
- Amerika-expert
Mazzeltje 

Volgens mij heeft uitlopen van kleuren te maken met hoe 'nieuw' je kleren en zijn en op welke temperatuur je het wast. In Amerika gaat een nieuw rood shirtje net zo hard uit als in Nederland
Handig trouwens, die doekjes! Zal er volgende keer eens naar kijken.

Handig trouwens, die doekjes! Zal er volgende keer eens naar kijken.
- Duikertje1990
- Amerika-ontdekker
Zal er goed op letten
en zal ook f kijken naar die doekjes 

4 aug - 6 sep 2010: CA, NV, UT, AZ, OR, WA (+ NJ, NY)
-
- Amerikafan
Wat een heerlijk forum is dit toch eigenlijk... Anders zou ik toch nooit op die doekjes of de was-tabletten komen? Dat zijn echt van die praktische dingen waar ik wat aan heb
.

Groet, Gerda
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ervan uitgaande dat je in het warme hoogseizoen gaat, kan je voor 3 weken toch gerust alles in 1 valies van 20-23(?) kg krijgen? Je rugzak en laptoptas niet vergeten (mogen meestal beide mee als carry-on). Als je met meerdere bent, kan je het gewicht ook nog verdelen. En vervang je harde koffer door een zachte.Bizze schreef:Wij gaan 3 weken op reis.
Doen jullie tussenin jullie was?
En waar doe je dit dan wasserij, droogkuis?
Ik kan wel voor 3 weken kleren mijn doen maar dan weegt mijn valies teveel.
Ik mag er niet aan denken dat ik op mijn vakantie de was moet gaan doen lol

Strijken? Geen kat die op die naar die plooi in je tshirt zal kijken... En zelfs al heb je die pas gestreken, je loopt 5 minuten buiten, je zweet, je gaat in je auto gaan zitten, wordt de achterkant van je bezwete tshirt mooi verfrommeld gestoomd tussen je warme rug en de hete rugleuning... Mag je weer gaan strijken, lol

Ik zie maar 1 reden waarom je misschien zou willen strijken en dat is als je van plan bent "fine dining" te doen en je een mooi hemd mee hebt, dan kan je die in de meeste hotelkamers wel nog snel een strijkje geven. Maar wat zou je anders in godsnaam nog willen strijken?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij gaan meestal 30 dagen. Dat zou dus betekenen dat ik minimaal 30 shirtjes, 30 slipjes, 30 paar sokken mee moet nemen (nou ja, die misschien iets minder als ik sandalen draag) en een paar vestjes. Dat krijg ik echt niet in één koffer gepropt als ik daar ook nog mijn schoenen, toiletspullen een boek en nog wat spulletjes in moet doen.

De kat misschien niet maar mijn man wel hoorGeen kát die er erg in zal hebben als je nog eens dezelfde tshirt aan doet en zelfs niet als die niet meer zo fris zou ruiken.

- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Gaat die van je scheiden omdat je op een prachtige, unieke, maar bloedhete rondreis door Amerika eens wat minder fris ruikt? Zou erg zijn 
30 dagen is natuurlijk een groter probleem, maar je shirtjes en zelfs je ondergoed kan je echt wel eens een dag langer dragen hoor... Ook niet té hygiënisch willen zijn
Ik draag alles altijd per 2 dagen en doe nog een reserve mee, + in de rugzak (voor het geval je valies verloren gaat, dan kan je toch iets proper aandoen die eerste dag). Meer dan genoeg. Zéker sokken hoef je toch niet elke dag te vervangen. Niemand ruikt die buiten jezelf als je je schoenen uit doet 's avonds ... (Heb gelukkig wel geen zweetvoeten
)
Een boek? But there's TV, and interwebz!

30 dagen is natuurlijk een groter probleem, maar je shirtjes en zelfs je ondergoed kan je echt wel eens een dag langer dragen hoor... Ook niet té hygiënisch willen zijn

Een boek? But there's TV, and interwebz!

Laatst gewijzigd door Rob op 11 jan 2012, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Niet iedere dag schone sokken, en niet iedere dag schoon ondergoed?
Ik zou van mezelf walgen geloof ik..... Gatver....... Natuurlijk, een shirtje kan misschien best 2 dagen mee, en een broek misschien zelfs wel 3, behalve als je continu zweet. Dat vind ik toch niet fris hoor. En als mijn man stinkt, zou ik niet meteen van hem scheiden, maar voor andere dingen hoeft hij ook niet bij me aan te kloppen.
Een man die stinkt geef ik nog geen zoen, behalve als hij net hard gewerkt heeft. Ik was dus wel gewoon in de vakantie, gewoon omdat ik mezelf graag een beetje fris voel. Ik strijk zelfs sommige dingen, ik zie er gewoon graag netjes uit, ook al draag ik vrijetijdskleding.
Die was- en droogdoekjes zijn echt ideaal! Wij hebben ze vorig jaar ook ontdekt. Ik was er zo tevreden over, dat ik het restant heb meegenomen naar huis om hier nog eens te gebruiken op een vakantie. Die ariel-wasblokjes gebruikte ik vroeger ook wel, fijn dat die weer terug zijn! Handig voor een autovakantie in Europa.

Die was- en droogdoekjes zijn echt ideaal! Wij hebben ze vorig jaar ook ontdekt. Ik was er zo tevreden over, dat ik het restant heb meegenomen naar huis om hier nog eens te gebruiken op een vakantie. Die ariel-wasblokjes gebruikte ik vroeger ook wel, fijn dat die weer terug zijn! Handig voor een autovakantie in Europa.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
No way dat ik ondergoed of sokken twee dagen draag
Zoveel werk is het niet om een wasje te draaien hoor. En omdat wij altijd met een camper door Amerika reizen, was ik toch ook handdoeken en een keer per week het beddengoed.
En ja, ik vind het nog steeds vakantie!

En ja, ik vind het nog steeds vakantie!
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Gatsie, 2 dagen hetzelfde ondergoed! Dat deed mijn opa vroeger, Haha! Wij wassen in (ruim) 3 weken altijd wel een keer. In amerika zelf en dat is nooit een probleem, in bijv Midden-Amerika brengen we de was weg en laten we hem voor een prikkie doen.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
In Europa op vakantie was ik onze kleding altijd met de hand. Alleen handdoeken was ik in de wasmachine op de camping. Is altijd zo duur, zo 5 euro of soms meer voor 1 wasje. Is het in Amerika goedkoper? Vind handwasje niet erg om te doen, maar zijn straks natuurlijk niet lang genoeg op 1 plek om het goed te drogen. En is er altijd een droger als er wasgelegenheid is?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Ik betaal meestal zo'n 2,50 a 3 dollar inclusier droger. Die zijn er altijd wel.
- Carly Cupcake
- Amerikafan
- Partner van: Hinko

IK ben alleen zo'n verrekt slechte huisvrouw, Hinko moest mij uitleggen hoe de wasmachine werkt en ik snap 'm nog niet?? Al die knopjes en standen, lastig. Wat dat betreft ben ik net een kerel hahaha gewoon 3 standen op de wasmachine, dan is het genoeg

Dus ik zie mezelf al staan in zo'n laundry-service: 'Ohhhw Lord... how does this work. Sir? Could you help me please, I don't know how this works?'
Hahahahaha

Maar ik neem gewoon heeeeeeeeeel weinig mee en ga daar lekker shoppen. Makkelijk én leuk!
http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij wassen altijd meerdere keren tijdens de vakantie. Dat is toch helemaal niet veel werk? Strijken doe ik niet aan, dus dat scheelt. Overal zijn wasserettes met zowel wasmachines als drogers. Het wasprogramma duurt nooit, lang, de meeste tijd gaat vaak in het drogen zitten. Wij wassen vaak in het motel, tijdens het eten ofzo, of onderweg als we ergens boofdschappen halen.
Zorg dat je voldoende qurters hebt. Je betaalt meestal iets van 6 of 7 quarters voor het wassen en ook zoiets voor het drogen dacht ik.
De wasmachines zijn daar heel eenvoudig hoor! Bovendien staat er altijd een uitgebreide instructie bij. Kan niet misgaan.
Marianne
Zorg dat je voldoende qurters hebt. Je betaalt meestal iets van 6 of 7 quarters voor het wassen en ook zoiets voor het drogen dacht ik.
De wasmachines zijn daar heel eenvoudig hoor! Bovendien staat er altijd een uitgebreide instructie bij. Kan niet misgaan.
Marianne
- Carly Cupcake
- Amerikafan
- Partner van: Hinko
Gelukkig, dan moet het lukken!De wasmachines zijn daar heel eenvoudig hoor! Bovendien staat er altijd een uitgebreide instructie bij. Kan niet misgaan.

http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
en
-
- Amerikafan
De wasjes duren niet lang, maar wat is niet lang? 30 minuten voor wassen en een uurtje voor drogen? En hoe gaat het als je wasje al klaar is, en jij bent er niet. Wordt dan je was eruit gehaald? Of zijn er zoveel machines dat dit niet voor gaat komen?
(Ik ben echt een controlfreak, ik wil precies weten hoe alles in z'n werk gaat...)
(Ik ben echt een controlfreak, ik wil precies weten hoe alles in z'n werk gaat...)
Groet, Gerda
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wassen 1/2 uur, drogen 1/2 tot heel uur afhankelijk van de droger er staan soms van die turbodrogers die het in een 1/2 uur doen.
Wij hebben het nog nooit gehad dat men de was er uit haalden als we er niet bij waren.
Wij hebben het nog nooit gehad dat men de was er uit haalden als we er niet bij waren.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Gewoon in het motel in wasmachine doen. Gaan eten. Eens terug de was de droger in.
Voor je gaat slapen is hij klaar
Voor je gaat slapen is hij klaar

Groetjes,
Carine
Carine