Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Baseleg
Amerika-ontdekker

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Baseleg »

Ik zal jullie weblogs eens doornemen, bedankt voor de tip. Het instructie filmpje heb ik al eens gekeken, maar zal dat nogmaals doen vlak voordat we weggaan. Ik heb trouwens eens zitten kijken op de site van Walmart, maar vind geen comforter sets. Wel losse comforters, maar geen alles inclusief pakketje. Of zoek ik jet goed genoeg?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

http://www.walmart.com/ip/Elliot-8-Piec ... escription
Even verder zoeken :wink: en zo staan er verschillende op de site :thumbup:
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

We zijn net terug van onze eerste camper ervaring (F-31S van Moturis / Camping World). Ik moet zeggen dat het aan het begin toch wel erg wennen was. Thuis al eens de video bekeken en ter plekke uiteraard nogmaals. Als je dan gaat rijden dan merk je dat het toch lastig is alles te onthouden. Kraantje X dicht als dit, kraantje Y open als dat, stroom resetten als zus etc. En wat het vooral dan lastig maakt is dat de video en de camper niet overeen komen. Het model is net anders of nieuwer en dan zitten kraantjes en schakelaars weer ergens anders met een andere naam. Wat wel het geval is: het went. Als je alles éénmaal een keer hebt gedaan, dan is het voor de rest van de vakantie een eitje. Oefening baart kunst is dus zeer zeker het geval.

Wat vonden wij lastig?
De lengte van de camper, vooral het uitzwenken van de achterkant is verraderlijk.
Wanneer moet die gaskraan nou dicht en wanneer niet? (weet ik nog niet)
Wat doe ik als er geen spanning op de wall outlets staat, maar op de rest wel? (reset van systeem via knopje op de wall outlet in de badkamer)
Wat doe ik als na het legen de tanks zwart en/of grijs nog steeds 2/3 vol aangeven? (langer wachten bij legen voor grijs en bij zwart wil een wc-papiertje de meting wel eens verstoren. Soms de stroming een handje helpen wanneer het aansluitpunt hoger ligt dan de slang zelf ligt)

De volgende keer gaat het zeer zeker vanaf het begin meteen allemaal goed (mits we dezelfde camper nemen ;-) )

Vwb de inkoop van spullen: wij namen wel de kits en zou het volgende keer beslist weer doen. Meteen alles bij de hand en geen (kostbare) tijd verloren met het zoeken naar de juiste spullen. We hebben in de keuken / bij het eten (op misschien een koekenpan na) niks gemist en heerlijk geslapen cq kunnen douchen met het geleverde linnen.

Al met al vonden we het een heerlijke manier van reizen, dus ondanks het moeten wennen beslist voor herhaling vatbaar.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
He-Ro.
Amerika-ontdekker

Bericht door He-Ro. »

Harry-Carla schreef:Zo, het is geregeld. We hebben uiteindelijk toch voor Tioga gekozen..
Vandaag telefonisch contact met ze gehad en toen bleek dat de camperhuurprijs naar beneden werd bijgesteld! :clap:
Geboekt: vlucht ASD-YVR, 1 hotelovernachting in Vancouver, camperhuur bij El Monte (Seattle), inleveren bij Denver, 1 hotelovernachting in Denver, terugvlucht DEN-MSP-ASD.
Hallo Harrie en Carla, we zijn net 1 dag terug, hebben ook de camper in moeten leveren in Denver. Ik kan je dringend aanraden de nacht voor het inleveren op Chatfield Statepark Campground/Littleton een plaats te reserveren. Is slechts 8 ml van de inleverplek in Louviers, in de middle of nowhere!! reken ook op zo,n 130 $ transfer naar de airport of airport hotel. ( airporthotel La quinta hotel en suites is een aanrader!)Als je meer wilt weten hoor ik het graag. We hebben ook via Tioga geboekt en zijn erg tevreden over de service. Succes en groet.
Harry-Carla
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Harry-Carla »

Erg aardig dat jullie aan ons gedacht hebben :thumbup:
We hebben inmiddels een hotel in Denver gekozen dat ongeveer op de helft van de afstand ligt tussen El Monte en de luchthaven (dus ook slechts de helft van de taxirit te betalen). En dit hotel heeft een free shuttle naar de airport.
Tja, we zijn en blijven Hollanders niet? :lol:
Laatst gewijzigd door Rob op 30 sep 2011, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
He-Ro.
Amerika-ontdekker

Bericht door He-Ro. »

Helemaal goed dat hotel. En mocht je dichtbij willen zijn de dag voor het inleveren dan is Chatfield dus een goede optie.
Succes.
Hank2
Amerika-ontdekker

Bericht door Hank2 »

Wij zijn ondertussen al een poosje terug, maar ik wilde nog even kwijt dat de F-31S van Moturis / Camping World, een stuk beter beviel dan dezelfde van CruiseAmerica de keer daar voor!
Gewoon weer pakket gehuurd, alleen koffie app. gekocht, de rest was er gewoon!
Wel blij dat we Yellowstone eerder gezien hadden, erg druk geworden en sommige poelen stonden nu droog!
Verder natuurlijk weer fantastich gehad!
Groeten Henk & Cokkie!

1991 - 1995 - 1999 - 2003 - 2005 - 2008 - 2011 - 2014 - Rondje Florida!!!
http://www.HenkCokkieMol.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
LaraB
Amerika-newbie

Bericht door LaraB »

Hoi iedereen,
Ik ben momenteel samen met een vriending een kleine rondreis aan het plannen door Californië (jaja, het standaard rondje :lol: )
Nu leek het ons beiden erg gaaf om dat per camper te gaan doen, maar op het moment van reizen ben ik nog geen 25 jaar en wel de enige met rijbewijs.. Nu heb ik al gelezen dat voor huurauto's er een underage toeslag geld voor bestuurders jonger dan 25 jaar, en sommige camperverhuurders (Roadbear oa) verhuren pas vanaf 25 jaar..
Maar bij andere verhuurders is de minimum leeftijd 21 jaar, en kan ik niks vinden in de algemene voorwaarden of op offertes over een underage fee.. Geldt dit dan niet voor campers ofzo?
Is er hier misschien iemand die daar meer van weet of ervaring heeft met het huren van een camper onder de 25 jaar?
Bij voorbaat enorm bedankt :thumbup:

(En ja, heb me al suf gegoogled en heb sowieso as vrijdag afspraak staan bij een reisbureau dat me er vast meer over kan vertellen, maar ben gewoon heel erg beniewd :lol: )
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Er zijn bij camperhuur geen extra kosten omdat er geen sprake is van een underage huur, de minimum leeftijd voor het besturen van een camper is (met uitzondering van Road-Bear) 21 jaar dus als je aan die voorwaarden voldoet is er niets aan de hand.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Harry-Carla schreef:Erg aardig dat jullie aan ons gedacht hebben :thumbup:
We hebben inmiddels een hotel in Denver gekozen dat ongeveer op de helft van de afstand ligt tussen El Monte en de luchthaven (dus ook slechts de helft van de taxirit te betalen). En dit hotel heeft een free shuttle naar de airport.
Tja, we zijn en blijven Hollanders niet? :lol:

:lol: :lol: Die zou van mij kunnen zijn, ik ben ook zo iemand die dit soort dingen uitzoekt.
LaraB
Amerika-newbie

Bericht door LaraB »

Rob schreef:Er zijn bij camperhuur geen extra kosten omdat er geen sprake is van een underage huur, de minimum leeftijd voor het besturen van een camper is (met uitzondering van Road-Bear) 21 jaar dus als je aan die voorwaarden voldoet is er niets aan de hand.
Super! Heel erg bedankt voor je antwoord :thumbup:
Ook de dame die ik gister op het reisbureau heb gesproken kon mij dit bevestigen!
Habi
Amerikafan

Bericht door Habi »

wij willen een plaatsje aan de north rim vastleggen voor een 30ft camper. Er zijn 27ft of 40ft plaatsen en de laatste zijn allemaal al volgeboekt.

Nemen we een risico als we een 27ft plaats vastleggen met een 30ft camper?
Aan de foto's is te zien dat de 27ft plaatsen ook wel erg ruim zijn, staan zelfs trailers op en auto's bij.

Ik dacht dat er al eens iets over gezegd was maar kan het niet meer vinden
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD

http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Onze ervaring is dat de plaatsen op de campground aan de North Rim erg ruim zijn daar kan je met gemak een 30 ft kwijt, ook op de 27 ft plaatsen.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ligt eraan welke plek je neemt. Wij hebben vorig jaar met een 28 ft camper op een 27 ft plek gestaan. Dat was geen probleem had er ook een van 30ft kunnen staan. Veel plekken lopen in een bocht, met vaak nog bomen links en rechts. Je kunt op deze website kijken hoe de plekken er uitzien.
Het mag trouwens niet, volgens de website van de nationale parken.
Habi
Amerikafan

Bericht door Habi »

Omdat wij goede ervaring hebben met CA en vooral in LV wilden wij onze c30 voor komend voorjaar weer vastleggen. Volgens diverse sites een flextarief van 23 of lager , geen probleem zou je denken.

Maar na een aanvraag blijkt deze niet beschikbaar te zijn. Zou dat komen omdat we onweway naar Denver doen?
Een c25 in hetzelfde tarief is wel beschikbaar.
Wat denken jullie? Willen ze die C30's zelf houden in LV? Zou een aanvraag via een andere organisatie nog helpen ?

We gaan toch ook even de elmonte c28 opvragen nu om te kijken of die wel kan.

http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als CA voor jullie periode alle C30 verhuurd heeft kan je weinig, ik denk niet dat ze de C30 vast willen houden want er komen er ook genoeg van andere oneway's binnen, mogelijk zit jullie reisburo aan zijn C30 maximum, je kan altijd bij een ander reisburo informeren.
Habi
Amerikafan

Bericht door Habi »

Ja ok... Maar je zou een hoger flextarief verwachten dan of heeft dat hier niet mee te maken?

Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Eigenlijk wel ja, normaal gesproken gaat het flextarief omhoog naarmate er meer camper verhuurd zijn.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

de prijs heeft te maken met aanbod en de vraag. groter is niet gelijk erg veel duurder.
Je kunt ook bij El Monte kijken ok die heeft flex. Moturis niet.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Habi
Amerikafan

Bericht door Habi »

ook bij travelhome komt ie niet door de aanvraag....

nu kijken we naar el monte c28 of c30, is zo'n SLI verzekering verplicht Rob? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat jij die niet erbij neemt...

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer