Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York en Florida mei 2012 (wie leest mee?)

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Niomio
Amerika-ontdekker

New York en Florida mei 2012 (wie leest mee?)

Bericht door Niomio »

Wij zijn een 'jong stel' van 35 en 28 jaar :-)
Vorig jaar hebben wij een heerlijke camperreis gehad van Chicago naar San Francisco, dwars door West-USA.
Het reizen met een camper is ons toen heel goed bevallen. Onze voorbereidingen hebben we toen ook op dit forum beschreven.
Wat hebben wij een fantastische maand gehad!! Vooral ook mede dankzij de mede-forumleden hier :-)

Het blijft toch kriebelen om voor een tweede keer naar USA te gaan.
Maar dan iets totaal anders te gaan zien. Daarom dachten wij aan een paar dagen New York en dan doorvliegen naar Miami en daar een rondreis (met camper) te maken.

Wensen:
Bestemming: New York (en evt? naar Washington met de trein?) + Florida (Miami rondreis)
Duur: ± 21 dagen in de maand mei/juni

Heenvlucht: Amsterdam-New York
Terugvlucht: Miami-Amsterdam
Of evt doorvliegen vanaf New York naar Miami, of vanaf Washington naar Miami.

Verblijf New York: max 5 dagen.
(evt via Washington met de trein, max 2 dagen?)

Voorkeur voor camperrondreis Miami
Die rondreis willen we ongeveer 12-14 dagen laten duren.
Als we Miami verlaten, dat we dan bijv. een camper huren.
Wat is jullie ervaring met een camperreis door dat gebied? Of is een auto aan te raden boven een camper?

Deze bestemming is nog compleet nieuw voor ons. We hebben bij verschillende reisorganisaties rondreizen bekeken door Florida.
Die zien er over het algemeen leuk uit.

We zijn niet zo van de amusementsparken, zoals Disney. We zijn een keer in Parijs geweest maar concludeerden voor onszelf dat dat misschien leuker is als je met kids samen gaat.

We zijn op dit moment bezig met het opvragen van offertes bij verschillende reisorganisaties.
En dan zal deze reis de komende weken vast snel vorm krijgen.

We stellen het heel erg op prijs om hier weer een aantal kritische vragen te krijgen :-)

Groeten van Nico en Marieke
houbs
Amerika-ontdekker

Re: New York en Florida mei 2012 (wie leest mee?)

Bericht door houbs »

Hallo,

Wij hebben in 2008 4weken met camper in het westen rond gereisd en vorig jaar april 1,5 week in florida.

Nu gaan wij (vriendin en ik) in mei ook naar new york en misschien nog een dag naar washinton.

Mijn ervaring met het het reizen per camper door florida is dat het wel een stukje camperonvriendelijker is als de westkust.
denk daarbij aan minder parkeer plaatsen voor rv's vooral in miami, key west en golf van mexico kant. Maar ondanks dit zouden we er volgende keer toch weer voor kiezen om per camper te gaan. Daarbij zijn de kanten van orlando, daytona, cape canaveral (kenedy space center) ed. wel prima te doen met een camper.

Wij hadden bij cruise amerika geboekt. We kregen een gloedje nieuwe camper en lag op een half uurtje rijden van miami beach. Prima te doen!!

Groeten
Niomio
Amerika-ontdekker

Bericht door Niomio »

Hoi Houbs,

Bedankt voor je reactie.
Wij wilden eerst van New York met de trein naar Washington, maar nu zit ik te denken dat het misschien wat too much is als we daarna immers ook nog doorgaan naar Miami.
Of we zouden vanuit New York een dag een uitstapje maken naar Washington en dan terug naar New York om door te vliegen naar Miami. Even goed over nadenken nog.

Zijn jullie al eerder in New York geweest?

West-USA leent zich inderdaad uitstekend voor het reizen met een camper, vandaar dat we ook zo enthousiast zijn geraakt.
Wij hadden ook een gloed nieuwe van Camping World (bij de fabriek bij Chicago opgehaald en ingeleverd in San Francisco, een zogenaamde testreis)

Waar we ons vorig jaar in hebben vergist is dat je geen camper wilt hebben als je in een stad zit. We zaten nl. aan het eind nog 5 dagen in San Francisco.
Al die tijd stonden we (ver) buiten SF en konden we elke dag heen en weer van camping naar stad. Naast dat het nogal prijzig was: huur camper + campingplaats + openbaar vervoer, kostte het ook behoorlijk wat tijd.
En we ontdekten dat we dan 's avonds niet even meer de stad in gingen, wat nu juist zo leuk is als je een hotel in de stad hebt.
Vandaar dat we de camper liever ophalen als we daadwerkelijk uit Miami vertrekken.

Wat is voor jullie de doorslaggevende reden om toch weer voor een camper te kiezen als je weer door Florida zou reizen?
Mijn eigen ervaring is vooral dat je midden in de natuur staat (dat was in West-USA zo, met al die parken). Je bent daardoor ook veel meer buiten, dan als je in een hotel zit.
Zo hebben we eens 's nachts op het strand naar de sterren gekeken, stoeltjes naast de camper en genieten maar! En je eet natuurlijk altijd buiten en kookt je eigen potje als je dat wilt (wij houden daar wel van).

Hebben jullie nog wat info/foto's/reisverslag over de reis door Florida?
En hebben jullie al wat geregeld qua New York?

Kortom, een hoop vragen :-)
Alvast veel voorpret toegewenst!

Groeten,
Marieke
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Hallo Marieke,

Wij gaan ook in mei die kanten op, maar draaien het om.
Wij vliegen om Miami en huren daar een auto die we 16 dagen later weer inleveren in Atlanta (Georgia). Als je bij Alamo huurt (wij doen dat via usareisen) dan betaal je geen extra kosten tussen Florida en Georgia.

Onze drie weken zijn ruw geschetst:

week 1: Florida, Miami, Keys, lekker weer, stranden, Everglades, Sanibel, Ocala National Forest.
week 2: historische steden (Savannah, Charleston) en natuur (Great Smoky Mountains)
week 3: New York

Ik denk dat een auto voor dit gebied interessanter is dan een camper. Maar dat is persoonlijk uiteraard.
We nemen een binnenlandse vlucht van Atlanta naar New York (samen geboekt met de andere tickets en nauwelijks duurder).

We beginnen in Florida en eindigen in New York voor een paar redenen.
- we komen aan met mooi weer en zitten onmiddellijk in de vakantiestemming (Miami, Key West)
- we komen later in het noorden (grotere kans op ook mooi weer daar)
- we sluiten af met New York (iets om naar uit te kijken op het einde)

In New York kiezen wij wellicht voor Country Inn & Suites ... hotel ligt aan Long Island, maar heeft uitstekende metroverbindingen met heel de stad. We kiezen dit hotel vooral omdat het qua prijs de helft is van een vergelijkbaar hotel in Manhattan.

Mvg,

Cristobal
houbs
Amerika-ontdekker

Bericht door houbs »

Hoi Marieke.

Wij hebben onze vakantie al geboekt ja. Onze 1e keer New York
We vliegen zondag 20mei vanaf schiphol rechtsreeks naar JFK (klm). We slapen in het STAY hotel, vlakbij times square. Zaterdag 26mei vertrekken we nog voor 4nachten naar New Jersey ( een goede vriendin van ons woont daar ) Woensdag 30mei komen weer terug van JFK.

Om terug te komen op Florida, lijkt het me zeker een goede keuze om te camper pas op te halen als jullie vertrekken uit Miami.
Cristobal schreef:Ik denk dat een auto voor dit gebied interessanter is dan een camper. Maar dat is persoonlijk uiteraard.
Cristobal
Hierover zijn zoals cristobal al zegt de meningen verdeeld. Kan het ergens wel begrijpen dat mensen zeggen dat dit gebied beter per auto te doen is, maar wat ons toch altijd overhaald is de vrijheid met een camper. Je kunt overal stoppen en hebt altijd en meteen eten en drinken bij je en eigen toilet en douche voorzieningen waar je dus nooit voor hoeft te stoppen.
Ook vinden wij de vakantie sfeer op een camping super! En dat is vergeleken met de west kust weer meer in florida. Veel noord amerikanen en canadezen komen naar de Keys en de golf van mexico waar zij ook genieten van hun vakantie. Je hebt op de campings in florida over het algemeen dus veel minder mensen die er maar 1 nacht blijven of op doorreis zijn, wat de campings (vonden wij) weer meer vakantiesfeer gaf op een of andere manier.

Wij zijn van 30maart 2011 t/m zo 10maart 2011 in florida geweest.
30maart: Aankomst Miami. Naar hotel en smiddags/avond naar lincoln road en ocean drive geweest.
31maart: Camper ophalen en naar key west gereden.
1april: key west verkend en aan het strand gelegen.
2april: Vroeg vertrokken naar de everglades (airboat tocht gemaakt) en smiddags door naar saint Petersburg.
3april: St Petersburg
4april: Naar sea world Orlando
5april: Naar daytona
6april: Daytona (beach)
7april: fort st lucie ( eigenlijk alleen geslapen )
8april: Miami (savonds terug naar huis )

Wij hebben veel kilomters gemaakt omdat we er maar kort waren. dit was niet heel ideaal maar 12-14 dagen is meer als genoeg om een mooie route uit te stippelen.

Bedenk jullie wel dat eind mei begin juni het orkaan seizoen begint. Koud zal het dan zeker niet zijn maar kan wel veel regenen. Wij werden in daytona door onze camping eigenaar gewaarschuwd om op de camping te blijven en niet de weg op te gaan. Reden: code rood. Oftewel er was een tornado op komst. Uiteindelijk viel het allemaal wel mee en draaide die op het laaste moment de andere kant op richting Tampa. Wat vooral opviel is dat de amerikanen zelf zeer rustig blijven onder dit alles, die zullen ook wel wat meer gewend zijn. haha

Gr
Ryan
Niomio
Amerika-ontdekker

Bericht door Niomio »

Hoi Ryan,

Goed dat je ons wijst op het klimaat van Miami.
Misschien moeten we onze reis nog even goed overdenken :-)
We houden niet zo van regen en warm en benauwd....

Groeten,
Marieke
Niomio
Amerika-ontdekker

Bericht door Niomio »

Hoi Christobal,

Leuk dat jullie ook die kant op gaan :-)

De reden dat we eerst naar New York gaan is dat wij het best slopend vinden om een grote stad te bezoeken. Daarna kunnen we lekker uitrusten aan het strand :-)
Zo zie je dat ieder zn eigen redenen heeft.
Al vraag ik me nu toch wel af of het klimaat niet wat ongunstig is om in mei richting Miami te gaan.

Hebben jullie al eens gereisd met een camper?
Vooral de vrijheid en alles bij je hebben spreekt ons heel erg aan. Maar in West-USA is bijna alles zo goed ingericht op campers dat ons dat misschien in Florida wat tegen gaat vallen.
Voorlopig houden we nog even vast aan ons camper-idee, misschien dat we dat nog gaan wijzigen.
Wat Ryan ook schreef: wij vonden het ontzettend leuk om tussen de Amerikanen op campings te staan. En we hebben alleen maar leuke mensen getroffen!

Groeten,
Marieke
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Voor zover ik het kan inschatten is mei een prima periode voor Florida.
Het orkaanseizoen start in principe pas vanaf juni (daarom gaan we ook vroeg in mei naar Florida). Het is nog geen drukkend zomerweer, maar aangename temperaturen en toch strandweer en de accommodatie is goedkoper (in de wintermaanden komen heel wat rijke Amerikanen uit het noorden overwinteren in Florida en dan stijgen de prijzen).

Enige keer met de camper was in Europa. Denk dat Florida prima te doen is met camper, wilde enkel aangeven dat het volgens mij niet op kan tegen de mogelijkheden en het kampeergevoel in het zuidwesten.

Persoonlijk voel ik me, zeker in Amerika, veel vrijer met de auto dan met de camper. Wij blijven eigenlijk nooit superlang op eenzelfde plaats (behalve in steden en daar heb je weinig aan een camper) en dan ben je altijd sneller op weg met de auto. We kochten bijvoorbeeld wel vorig jaar een tent in Los Angeles. Zo konden we toch kamperen in de National Parks.

Wij wonen in een stad en zijn het drukkere leven wel gewoon. Al kan je niets vergelijken met NY. Ons stoort het niet om daar te eindigen. We blijven er 5 volledige dagen en nog een voormiddag. We spreiden de drukte wel ;-)
houbs
Amerika-ontdekker

Bericht door houbs »

Daar heeft christobal wel gelijk in. De prijzen liggen in onze wintermaanden hoger omdat het daar dan soort vaan zomer (hoogseizoen) is.

Zou toch even rekening houden met het klimaat. Zie de volgende link. http://www.klimaatinfo.nl/verenigde-sta ... /miami.htm

Zou jammer zijn als je voor de zon gaat en dan veel regen hebt.

Gr
Ryan
Niomio
Amerika-ontdekker

Bericht door Niomio »

De dame van de reisorganisatie die getipt werd via AA.com (Tioga Tours) zei dat haar collega al vaak naar Florida is geweest en dat mei een prima maand is.

Wij zaten vorig jaar een volle maand in USA. We hebben de hele maand het mooiste weer van de wereld gehad. Twee weken na ons kwam een stel die voor een groot deel dezelfde route deed.
Ten tijde van hun reis hadden zij alleen maar regen... klimaat-kaartjes zeggen niet alles... en het weer kan zo veranderlijk zijn, dat merken we deze winter wel weer vergeleken met vorig jaar.

In die zin denk ik dat je moeilijk kunt inschatten of je veel regen zult krijgen.

Ik ben erg benieuwd naar de opgevraagde offertes. Regelen jullie je reis helemaal zelf of besteed je dit (of een gedeelte) uit?

Groeten,
Marieke
houbs
Amerika-ontdekker

Bericht door houbs »

wij regelen altijd alles zelf. vind het juist leuk om zelf alles een beetje uit te zoeken. en met behulp van dit forum kom je een heel eind.

gr ryan
2theUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door 2theUSA »

Hoi Niomio

Uit ervaring kan ik zeggen dat mei een heerlijke periode is in Florida, temp rond de 26-30 graden, maar niet zo'n hoge luchtvochtigheid als in de zomer.
Wij zijn zowel in de zomer als in mei geweest. Qua weer heeft mei sterk de voorkeur. Wij hebben in mei geen regen gehad, in de zomer wel, maar dat
zijn korte hevige buien waarna snel te zon weer schijnt.

Succes met jullie voorbereidingen.
Christa
E-line
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door E-line »

Wij (ook een 'jong stel' ;)) gaan ook in Mei 2012 eerst naar New York voor 5 dagen, en daarna 2,5 week naar Florida.
Ik lees hier dus mee, wie weet wat voor tips ik nog op kan doen!
Veel plezier met het plannen van jullie vakantie :)
Niomio
Amerika-ontdekker

Bericht door Niomio »

We zitten nu even met het Memorial Day Weekend. Dat wordt lekker druk in Miami/Florida.
We bekijken of het lukt om voor die tijd naar huis te gaan en anders moeten we meeswingen in de hiphop scene van Miami haha.
Of ja, als we ergens anders zijn in Florida is het mengen in de volksfeesten ook zo'n ramp niet.
Hebben we vorig jaar ook gedaan in Moab. http://www.zogaatie.nl/wordpress/28-mei ... e-dag-moab
Daar was toen een gezellig feest waar we even zijn geweest. Maar alle campings zaten wel vol en we waren dolblij dat we van tevoren hadden gereserveerd in dat weekend.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

2theUSA schreef:
Uit ervaring kan ik zeggen dat mei een heerlijke periode is in Florida, temp rond de 26-30 graden, maar niet zo'n hoge luchtvochtigheid als in de zomer.
Wij zijn zowel in de zomer als in mei geweest. Qua weer heeft mei sterk de voorkeur. Wij hebben in mei geen regen gehad, in de zomer wel, maar dat
zijn korte hevige buien waarna snel te zon weer schijnt.
Ik ben het hier helemaal mee eens.Wij zijn al minstens 8x in mei naar Florida geweest, en hebben altijd heerlijk weer gehad.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Niomio
Amerika-ontdekker

Bericht door Niomio »

Super om te horen! :thumbup: Ik heb ook van de reisorganisaties waar ik een offerte had opgevraagd te horen gekregen dat de medewerkers die in mei zijn geweest goed weer hadden.
We zullen het dus zien :-)
E-line
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door E-line »

Goed om te horen van het weer!!
En wij zitten ook tijdens het memorial day weekend in Miami..
Ik heb het opgelost (hoop ik) door van do. op vrij. in Miami te slapen en de 2 nachten daarna in
Hollywood/Fort Lauderdale. Het zal overal wel druk zijn, maar zo zitten we tenminsten niet midden
in de chaos van dat hele hiphop gebeuren.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Marieke,
Bij welke reisburo's heb je offertes opgevraagd?
En waar zijn die offertes precies voor? Alleen vlucht of ook nog voor andere zaken.
Voor een Floridareis kan je ook overwegen om alles zelf te boeken.
Wat die camper betreft, weet niet of dat nou zo'n goed plan is in Florida.
Denk wel dat het een stuk duurder is dan een auto en hotel.
Succes met het uitzoeken.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Niomio
Amerika-ontdekker

Bericht door Niomio »

Bij Travelhome (offerte nog niet binnen) daar hebben we vorig jaar de reis bij geboekt. Toen deden we een 'Wegbreng-special'.
Verder nog bij WRC en Tioga Tours. En dan alles inclusief: vluchten, hotels in New York en Miami en de camper. We hebben van deze organisaties een offerte binnen en gaan die de komende tijd even onder de loep nemen :-)

Ongetwijfeld zal een camper duurder zijn dan het huren van een auto. Wij hebben vorig jaar gemerkt hoe fijn het is om altijd je huisje bij je te hebben.
We zijn in 4 weken tijd slechts 2 keer uit eten geweest. Gewoon je eigen eten bij je, dat scheelt ook in de kosten. Koelkast, magnetron, oven, douche, wc, airco :-)
Mijn energieniveau vraagt dat ik 's middags even ga rusten. Dat je dan je bed in kunt duiken, waar je maar bent, is goed bevallen haha.

Het enige wat niet goed beviel was het hebben van de camper in een stad, zoals de laatste vijf dagen in San Francisco.
Dat willen we nu vermijden. Dus hotels in steden en als we gaan rijden, dan een camper.
Verder vinden wij het heerlijk om op een camping, midden in de natuur te staan. Wij merkten ook op dat we daardoor snel even een stoeltje pakten en buiten gingen zitten.

Terwijl we helemaal geen kampeerders zijn (nooit gedaan ook, en trekt ons ook niet), hebben we vorig jaar 4 weken tegen elkaar gezegd dat dit enorm luxe kamperen is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer