Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer/Hoe het beste boeken voor New York in Oktober

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
d3Nv3R
Amerika-newbie

Wanneer/Hoe het beste boeken voor New York in Oktober

Bericht door d3Nv3R »

Beste Lezers,

Wij (mijn vrouw en ik) willen samen met een bevriend stel in Oktober voor 8 dagen New York bezoeken. Het zal ons eerste bezoek zijn aan dit prachtig land. Nu hebben wij gekeken voor een hotel midden in Manhattan "pennsylvania" of "the new yorker" Wij zitten net zo lief in een appartement in Manhattan maar ik lees dat dit illegaal zou zijn helaas....

Ik heb veel verschillende sites bekeken priceline/expedia/booking.com enz. En ik kom hier grote verschillen in tegen. Lopend van €2500 euro voor twee personen tot €3500 voor twee personen. Vooralsnog lijkt het goedkoper om bij een reisbureau te boeken dan vlucht en hotel los te boeken.

Omdat er grote verschillen zijn ( en ik geen dief van mijn eigen portemonnee ben :wink: ) vraag ik mij af wanneer je nou het beste kan boeken voor Oktober. Loont het om te wachten tot Augustus/September i.v.m aanbiedingen of kan ik het beste vroeg boeken ?

En indien iemand nog een legaal appartement weet dan hou ik mij aanbevolen. Alvast bedankt voor jullie reactie's.

Mvg,
Dennis
Hockey
Amerika-expert

Re: Wanneer/Hoe het beste boeken voor New York in Oktober

Bericht door Hockey »

d3Nv3R schreef:Wij zitten net zo lief in een appartement in Manhattan maar ik lees dat dit illegaal zou zijn helaas....
Waarom zou dit illegaal zijn?
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Er schijnt een wet aangenomen te zijn (vorig jaar al) waarin het niet meer mogelijk is om appartementen te verhuren aan toeristen. Meyem heeft hier al een aantal keer op het forum over gepost:
meyem schreef:Wel toch een nootje dat het in NYC illegaal is om een appartement voor korter dan 30 dagen (lees: aan toeristen) te verhuren...een deel is scam, je doet een aanbetaling, je arriveert en dat mooie appartement (die in NYC zeer duur zijn) waar jij voor een dubbeltje op de eerste rang dacht te zitten, blijkt niet te bestaan.
Niet alles is scam, natuurlijk, maar het blijft een risico.....
Ik ben hier zelf niet mee bekend. Zelf heb ik ook een keer een appartement gehuurd en de bekendere aanbieders van appartementen bieden ook nog steeds appartementen aan. In hoeverre dit ook gehandhaafd wordt, weet ik verder ook niet.
d3Nv3R schreef:Lopend van €2500 euro voor twee personen tot €3500 voor twee personen. Vooralsnog lijkt het goedkoper om bij een reisbureau te boeken dan vlucht en hotel los te boeken.
Ik vind 2500 voor 2 personen al fors voor 2 personen, zeker als je in Pennsylvania gaat zitten, maar 3500 voor 2 personen al helemaal! Natuurlijk kun je bij je reisbureau kijken voor een leuke pakketreis, maar het los boeken van je vlucht en hotel zou wel eens goedkoper kunnen zijn. Wij boeken in ieder geval al jaren alles los omdat dit voor onze keuzes altijd de goedkoopste optie is.
d3Nv3R
Amerika-newbie

Bericht door d3Nv3R »

k vind 2500 voor 2 personen al fors voor 2 personen, zeker als je in Pennsylvania gaat zitten, maar 3500 voor 2 personen al helemaal! Natuurlijk kun je bij je reisbureau kijken voor een leuke pakketreis, maar het los boeken van je vlucht en hotel zou wel eens goedkoper kunnen zijn. Wij boeken in ieder geval al jaren alles los omdat dit voor onze keuzes altijd de goedkoopste optie is.
Ik denk (misschien) dat het ligt aan de periode dat je gaat ? Ik zie dat je in de maanden Januari/Februari/Maart een stuk goedkoper uit komt dan in de Maand Oktober (in dit geval 20 t/m 28 Oktober). Als jij het goedkoper kan vinden dan ben ik je man :thumbup:
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Uiteraard hangt het af van de periode waarin je gaat. Wat ik probeer te zeggen is dat 3500 euro voor 2 personen en dan in het Pennsylvania gaat zitten, niet mijn keuze zou zijn. Begrijp me niet verkeerd, het Penn is een prima hotel maar wel simpel en van weinig luxe voorzien.

Als ik voor jouw datum kijk dan kun je al voor ongeveer 700 dollar (550 euro) per persoon vliegen (wel met een overstap). Wanneer je dan zelf je hotel uitzoekt zou je dus ruim 1500 á 2500 euro over hebben om een hotel te boeken.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Het kan m.i. goedkoper, maar dan moet je er wel wat voor doen 8)

Kijk maar eens op dit forum en dan zul je zien dat je redelijk goedkoop kunt vliegen, maar dat heb je niet in een uurtje geregeld, daarvoor moet je vele sites bezoeken en op allerlei manieren je zoekcriteria aanpassen.
M.b.v. Pricline o.i.d. kun je een hotel zoeken en als je bod wordt geaccepteerd, scheelt je dat ook veel geld.

I.p.v. een hotel, kun je ook overwegen om, bijv. bij AIRBNB een of meerdere kamers of een appartement te huren.
Ik was overigens niet op de hoogte van het al dan niet illegaal zijn van het verhuren aan toeristen, maar het lijkt met dat een wereldwijde organisatie en dat is AIRBNB hierover informatie verstrekt (ben zelf ook zoekende in NYC in mei van dit jaar).

:offtopic: Ik vraag mij dan touwens af wat toeristen zijn?
Niet US-citizens?
Of iedereen die niet uit NYC is?
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

DVDGuy schreef:k vraag mij dan touwens af wat toeristen zijn?
Niet US-citizens?
Of iedereen die niet uit NYC is?
Ik denk dat het puur om die 30 dagen gaat en dat iedereen die korter verblijft als toerist wordt aangemerkt?
d3Nv3R
Amerika-newbie

Bericht door d3Nv3R »

DVDGuy schreef:Het kan m.i. goedkoper, maar dan moet je er wel wat voor doen 8)

Kijk maar eens op dit forum en dan zul je zien dat je redelijk goedkoop kunt vliegen, maar dat heb je niet in een uurtje geregeld, daarvoor moet je vele sites bezoeken en op allerlei manieren je zoekcriteria aanpassen.
M.b.v. Pricline o.i.d. kun je een hotel zoeken en als je bod wordt geaccepteerd, scheelt je dat ook veel geld.
Ik denk dat omtrent het vliegen het de prijs over het algemeen tussen de 550 en 650 zal liggen. Ik wist niet dat Oktober ook zo'n dure maand was om naar New York te gaan omtrent Hotel kosten. Ik had (gehoopt) dat het rond dezelde prijzen zou zijn als in de maanden Jan/Feb/Mrt i.v.m buiten het hoogseizoen. Maarja het is nog geen Oktober (helaas :D ) we wachten gewoon op een super deal. Als we hem hebben gevonden zullen we het zeker hier laten weten (natuurlijk nadat wij geboekt hebben anders gaat er een ander ermee aan de haal :wink: )

Ondertussen inlezen, inlezen, inlezen, inlezen.
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Vanaf juni vliegt Brussels airlines dagelijks rechtstreeks naar NY.

Tickets in oktober: 450 euro per persoon. Ik vermoed dat die prijs alleen maar zal stijgen, dus niet te lang wachten indien interesse.

Wij slapen in mei, qua prijs vergelijkbaar met oktober m.i. 6 nachten voor 850 euro in Country Inn. Niet op Manhattan maar wel vlot met metro.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Voor dat geld kun je volgens mij ook op Manhattan zitten?
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

tosca schreef:Voor dat geld kun je volgens mij ook op Manhattan zitten?
In een vergelijkbaar hotel? Elke tip welkom. Ik kan zonder problemen annuleren.
Voorlopig nog niks beter gevonden. Misschien nog wat te vroeg?
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Laat ik het zo zeggen, ik zou het niet betalen om dan niet op Manhattan te verblijven, maar dat is natuurlijk persoonlijk!

Wij zaten afgelopen zomer voor 480 dollar in het Algonquin (historisch 4* hotel), gelegen bij Times Square en Bryant Park. Dit was met het 4th of July weekend. Dit is wel geboekt via Priceline, maar dat is een keuze.

Andere jaren ook in 3* accomodaties verbleven voor zelfde of minder geld.
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

M.b.v. bijv. Priceline, kun je voor 100-120 dollar in een 2-3* hotel op Manhattan zitten.
Fiesta68
Amerikakenner
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door Fiesta68 »

Wij hebben een goede deal gedaan met Brussels Airlines,
van 23/07/2012 tot en met 10/08/2012 Bxl-NY-NY-BXL, voor € 453,68 pp (via Connections),
de dag nadien was het al weg.
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
dogtyche
Amerika-ontdekker

Bericht door dogtyche »

Heb deze week tickets voor BRU-NY-BRU (heen via Montreal en rechtstreeks terug) voor 300 euro/pp gevonden. Onze reisdatum is van 29/9 tot 6/10.

Via Priceline heb ik een 3* Hotel in Manhattan op 2 blocks verwijderd van Times Square op de kop kunnen tikken voor 560$ voor die 6 overnachtingen :thumbup:

Denk dus dat er nu wel zaakjes te doen zijn
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

een apartement voor koreter dan 30 dagen is idd illegaal, wat niet wil zeggen dat de onderhuur niet floreert....
Oktober is een prima tijd om naar NY te gaan wat betreft weer...en dus zijn de hotels dan wat duurder...
je kunt makkelijk hotels boeken en later weer opzeggen. Dan kun je steeds naar goedkoper of beter overstappen. Wel goed je administratie bijhouden!! en opzeggingen bewaren.

Als je goedkoper wilt, dan moet je, zoald DVD al aangeeft, er wat voor doen. Namelijk regelmatig het web afstruinen naar aanbiedingen.
zelf doe ik veel met travelox.de en boek ik graag via booking.com of direct bij het hotel zelf.
Dan hoef je niets vooruit te betalen, dat is wel zo fijn als je mogelijk gaat switchen.... :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

zo, dogtyche, da's niet verkeerd, die priceline score! Mij lukt dat vooralsnog niet....welk hotel heb je gewonnen?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
dogtyche
Amerika-ontdekker

Bericht door dogtyche »

Het Fairfield Inn Manhattan/Times Square. Is een hotel uit de Marriot groep. Ben er erg blij mee :lol:
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

dogtyche schreef:Het Fairfield Inn Manhattan/Times Square. Is een hotel uit de Marriot groep. Ben er erg blij mee :lol:
Die werd mij door een vriend die in NY woont aanbevolen en kostte $ 200,- per nacht; zeker een goede deal dus.
MartijnK
Amerika-ontdekker

Bericht door MartijnK »

Ik ga in november en vlieg met Aer Lingus voor 535 euro (invl stoelkeuze waar je voor moet betalen). Verblijven doe ik in The Pod hotel: http://www.thepodhotel.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer