Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe gaat het in z'n werk op de luchthaven...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Re: Hoe gaat het in z'n werk op de luchthaven...
Laptop in je koffer zou ik nooit doen. Er wordt af en toe toch wat uit koffers gehaald en een laptop is dan wel een gewild product. Denk niet dat je reisverzekering die diefstal zal dekken.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou hem ook nooit in mijn bagage doen. Gewoon in de handbagage. Het weegt wel wat, maar uiteindelijk hoef je die niet zo lang zelf te dragen he 
Waarom trouwens 2 laptops?

Waarom trouwens 2 laptops?

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij nemen ook twee laptops mee: een normale (15.6'') en een mini (10''). Linda tikt meestal 's avonds het reisverslag en ik kan dan op de mini alvast wat foto's uitzoeken, internetten etc.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Even dit topic terug omhoog halen want ik maak me telkens toch zo'n zorgen over de vluchten. Ben daar nooit gerust in. Ik zoek dus eigenlijk bevestiging bij de experts
Wij hebben voor onze vlucht richting Phoenix maar liefst 2 overstappen, maar de prijs wal wel mooi dus daarom hebben we hem genomen.
Brussel-Newark-Washington-Phoenix
Ik maak me een beetje zorgen over onze tweede overstap in Washington, daar hebben we maar een uurtje tijd om de volgende vlucht richting Phoenix te halen.
Dit zou echter genoeg moeten zijn omdat we dan reeds door customs en de douane zijn gegaan in Newark en onze bagage nu rechtsreeks door gaat omdat het om een binnenlandse vlucht gaat.
Dit werkt natuurlijk enkel als we geen vertraging hebben.
Dus kort samengevat het hele vliegproces in stappen.
Dit kan misschien ook handig zijn voor andere leken in de toekomst. (enkel de luchthavens dan eventueel veranderen).
1)Inchecken in Brussel. Vorig jaar kregen we in de rij al enkele vragen en werd ons paspoort gevraagd en gechecked op een laptop, ik vermoed voor ESTA controle? - Bagege afgeven.
2) Door de security in Brussel en vlieger op
3) Aankomst in Newark, eerst door Immigrations met ons witte formulier dat we op de vlieger kregen, enkele vragen, fingerprint en foto's
4) Bagege ophalen
5) Door de douane
6) Bagege inleveren
7) Nogmaals security
8 ) Naar de gate voor vlucht richting Washington
9) Aankomst in Washington en rechtstreeks door naar de gate voor de vlucht naar Phoenix?
10) Aankomst Phoenix en bagage ophalen
Ik ben nog maar 1 keer op Amerika gevlogen dus ben helemaal geen expert. Klopt dit zowat? Vooral over stap 9 heb ik mijn twijfels.

Wij hebben voor onze vlucht richting Phoenix maar liefst 2 overstappen, maar de prijs wal wel mooi dus daarom hebben we hem genomen.
Brussel-Newark-Washington-Phoenix
Ik maak me een beetje zorgen over onze tweede overstap in Washington, daar hebben we maar een uurtje tijd om de volgende vlucht richting Phoenix te halen.
Dit zou echter genoeg moeten zijn omdat we dan reeds door customs en de douane zijn gegaan in Newark en onze bagage nu rechtsreeks door gaat omdat het om een binnenlandse vlucht gaat.
Dit werkt natuurlijk enkel als we geen vertraging hebben.
Dus kort samengevat het hele vliegproces in stappen.
Dit kan misschien ook handig zijn voor andere leken in de toekomst. (enkel de luchthavens dan eventueel veranderen).
1)Inchecken in Brussel. Vorig jaar kregen we in de rij al enkele vragen en werd ons paspoort gevraagd en gechecked op een laptop, ik vermoed voor ESTA controle? - Bagege afgeven.
2) Door de security in Brussel en vlieger op
3) Aankomst in Newark, eerst door Immigrations met ons witte formulier dat we op de vlieger kregen, enkele vragen, fingerprint en foto's
4) Bagege ophalen
5) Door de douane
6) Bagege inleveren
7) Nogmaals security
8 ) Naar de gate voor vlucht richting Washington
9) Aankomst in Washington en rechtstreeks door naar de gate voor de vlucht naar Phoenix?
10) Aankomst Phoenix en bagage ophalen
Ik ben nog maar 1 keer op Amerika gevlogen dus ben helemaal geen expert. Klopt dit zowat? Vooral over stap 9 heb ik mijn twijfels.
Laatst gewijzigd door Smedts op 11 jan 2012, 11:35, 2 keer totaal gewijzigd.
2011 Westkust
2012 Westkust
2013 Noordoosten
2014 Florida
2012 Westkust
2013 Noordoosten
2014 Florida
Nee, het klopt niet volledig. Je gaat eerst door immigrations, daarna haal je je koffer op en pas daarna ga je door customs.
Bedankt! Ik heb het aangepast in de originele post
Laatst gewijzigd door Rob op 11 jan 2012, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
2011 Westkust
2012 Westkust
2013 Noordoosten
2014 Florida
2012 Westkust
2013 Noordoosten
2014 Florida
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Dan heb ik nu ook een vraagje daaromtrent... We hebben een vlucht geboekt met een overstap in Chicago. Eerste deel gaat met Lufthansa, daarna een binnenlandse vlucht met United Airlines naar Peoria. Eén boeking, wel 2 verschillende vluchtnummers. Heb al wel bij beide maatschappijen apart de stoelen kunnen reserveren. Moet ik straks 1 of 2 x inchecken?
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
1 keer, beide maatschappijen horen bij de Star alliance en voeren elkaars vluchtnummers.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het vervoeren van Laptop in je gewone bagage is NIET meer toegestaan op vluchten naar amerika.
Het vervelende is dat het niet echt duidelijk is aangegeven.
Als de TSA scan electronica ziet zoals een laptop of computer dan word die er gewoon uitgehaald en kom je in je hotel dan zie je een papiertje dat wegens national security reasons je Laptop in beslag is genomen. Je kunt hem terug claimen via een heeeeeeel ingewikkelde procedure.
Vrienden van ons zijn nog steeds bezig ment het terugkrijgen van hun laptop...
Je laptops gewoon met je handbagage meenemen.
De procedure met je koffers is enkel bij het binnen komen van Amerika. Daarna gaan ze vanzelf (althans dat zouden ze moeten) naar je eind bestemming.
3 uur en 15 minuten is een mooie tijd om over te stappen op je 1e luchthaven in de USA, (vooral in de vakantie periode) daarna moet vaak een uurtje voldoende zijn... met uitzondering van Denver als je aan de ene kant aankomt en helemaal aan de andere kant weer moet boarden....
Persoonlijk heb ik zelf de meeste moeite met de rij van immigrations.. soms kan die zooooo langs zijn... de douane, tja, met je koffer langs een mannetje lopen die je formuliertje inneemt of je iets aan te geven hebt en daarna je bagage weer op de band gooien...
Dan met je hand bagage door de security check... en voila, naar de gate...
Ik vind de vliegvelden van de USA wel veel relaxter dan bijvoorbeeld schiphol alwaar ik alles nogal kil vind en zeker de KM ukkies die zo graag met hun wapens te kijk staan, dat geeft toch altijd een raar gevoel, en dan de vragen elke keer weer opnieuw, ik ken ze al uit mijn hoofd...
Als de TSA scan electronica ziet zoals een laptop of computer dan word die er gewoon uitgehaald en kom je in je hotel dan zie je een papiertje dat wegens national security reasons je Laptop in beslag is genomen. Je kunt hem terug claimen via een heeeeeeel ingewikkelde procedure.
Vrienden van ons zijn nog steeds bezig ment het terugkrijgen van hun laptop...
Je laptops gewoon met je handbagage meenemen.
De procedure met je koffers is enkel bij het binnen komen van Amerika. Daarna gaan ze vanzelf (althans dat zouden ze moeten) naar je eind bestemming.
3 uur en 15 minuten is een mooie tijd om over te stappen op je 1e luchthaven in de USA, (vooral in de vakantie periode) daarna moet vaak een uurtje voldoende zijn... met uitzondering van Denver als je aan de ene kant aankomt en helemaal aan de andere kant weer moet boarden....
Persoonlijk heb ik zelf de meeste moeite met de rij van immigrations.. soms kan die zooooo langs zijn... de douane, tja, met je koffer langs een mannetje lopen die je formuliertje inneemt of je iets aan te geven hebt en daarna je bagage weer op de band gooien...
Dan met je hand bagage door de security check... en voila, naar de gate...
Ik vind de vliegvelden van de USA wel veel relaxter dan bijvoorbeeld schiphol alwaar ik alles nogal kil vind en zeker de KM ukkies die zo graag met hun wapens te kijk staan, dat geeft toch altijd een raar gevoel, en dan de vragen elke keer weer opnieuw, ik ken ze al uit mijn hoofd...
If you can dream it...
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wil je zeggen dat geen énkele electronica nog in je gewone bagage mag? Ik neem bijvoorbeeld altijd mijn GPS van thuis mee en die gaat in de gewone bagage, aangezien de rugzak al vol zit met een laptop en camera-materiaal...markgoestoamerica schreef:Het vervoeren van Laptop in je gewone bagage is NIET meer toegestaan op vluchten naar amerika.
Aan de topic starter: misschien iets om rekening mee te houden, maar als je paspoort (of voor de Nederlanders: "reispas") vervalt kort na je terugvlucht, kan je je verwachten aan de vraag om te bewijzen dat je wel degelijk nog terug naar huis gaat. Dit was bij mij bijvoorbeeld het geval. Gelukkig hou ik alle administratie van de reis in mijn rugzak en kon ik die officer mijn eticket en betalingsbewijs van britishairways.com voorleggen.
Als je altijd twijfelt over wanneer je zelf je bagage moet ophalen en wanneer die automatisch doorgechecked wordt naar je eindbestemming, moet je zo redeneren: "Amerikanen zien je liever vertrekken dan aankomen." Met andere woorden: bij je aankomst laten ze je eerst nog wat met je valies zeulen, maar bij je vertrek wordt alles voor je geregeld

USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik weet niet of dat voor alle electronica geld. Ik weet wel dat dit voor Laptops, computers geld.
Ik zal eens opzoeken in de papieren van mijn vlucht van December j.l.
Ik kom er dus op terug.
Ik zal eens opzoeken in de papieren van mijn vlucht van December j.l.
Ik kom er dus op terug.
If you can dream it...
- Bushmaster
- Amerika-expert
DO NOT pack the following items in your checked baggage:
Jewelry
Cash
Laptop computers
Electronics
Fragile items (no matter how they are protected)
Bron: http://www.tsa.gov/travelers/customer/claims/pack.shtm
Jewelry
Cash
Laptop computers
Electronics
Huh, wat raar.
Sinds wanneer geldt dat? Of is het slechts een waarschuwing om schade te voorkomen ... dus meer dat het wel mag "op eigen risico" of dat alles gelijk in beslag genomen wordt?
Wij vertrekken donderdag en normaal heb ik behalve mijn SLR al mijn electronica (en dat zijn er beschamend veel) in mijn koffer.

Sinds wanneer geldt dat? Of is het slechts een waarschuwing om schade te voorkomen ... dus meer dat het wel mag "op eigen risico" of dat alles gelijk in beslag genomen wordt?
Wij vertrekken donderdag en normaal heb ik behalve mijn SLR al mijn electronica (en dat zijn er beschamend veel) in mijn koffer.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is Sinds December...
In November heb ik gevlogen, en toe was er nog niets aan de hand, In december werden wij gewezen op dit feit, en vrienden van ons... Laptop kwijt!
't is maar dat je het weet.
Maar Lenzen kun je gewoon in je koffer doen, zolang je je body maar bij de handbagage doet...
In November heb ik gevlogen, en toe was er nog niets aan de hand, In december werden wij gewezen op dit feit, en vrienden van ons... Laptop kwijt!
't is maar dat je het weet.
Maar Lenzen kun je gewoon in je koffer doen, zolang je je body maar bij de handbagage doet...
If you can dream it...
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Lenzen/objectieven zou ik nooit in mijn ingecheckte bagage doen, daar zijn ze veel te kwetsbaar en te duur voor.
Er wordt nogal hardhandig met dit soort bagage omgegaan en bovendien verdwijnt er regelmatig iets uit koffers en tassen.
Laptops/computers mogen al jaren niet in de ingecheckte bagage en moeten altijd al meegenomen worden in de handbagage. Daar is op het forum al veel vaker over geschreven.
Er wordt nogal hardhandig met dit soort bagage omgegaan en bovendien verdwijnt er regelmatig iets uit koffers en tassen.
Laptops/computers mogen al jaren niet in de ingecheckte bagage en moeten altijd al meegenomen worden in de handbagage. Daar is op het forum al veel vaker over geschreven.
Dus als ik het goed begrijp onze GPS in de handbagage steken ofwel ter plekke een nieuwe kopen
Onze handbagage zal er mooi uizien met al die elektronica (videocamera, fototoestel, laptop, laptopmuis, gsm's en alle bijhorende kabeltjes... en op de terug weg hopelijk nog een Ipad ook)

Onze handbagage zal er mooi uizien met al die elektronica (videocamera, fototoestel, laptop, laptopmuis, gsm's en alle bijhorende kabeltjes... en op de terug weg hopelijk nog een Ipad ook)
2011 Westkust
2012 Westkust
2013 Noordoosten
2014 Florida
2012 Westkust
2013 Noordoosten
2014 Florida
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Dit lijkt me geen opsomming van "verboden" items, maar een opsomming van "afgeraden" items. Je steekt gewoon best geen geld of breekbare dingen in je bagage owv diefstal of beschadiging, maar het is niet verboden.Bushmaster schreef:DO NOT pack the following items in your checked baggage:
Jewelry
Cash
Laptop computers
Electronics
Ik probeer ook nog zwart op wit bevestiging te vinden van wat markgoestoamerica beweert...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
Markro, laptop wist ik inderdaad al, maar ik verbaas me erg over het feit dat in dat lijstje behalve laptops ook "electronics" staat. En nee, lenzen blijven mooi bij in mijn handbagage anders krijg ik ze straks in duizenden stukjes weer terug.
Maar meestal heb ik bijv. alle andere electronica in mijn koffer zitten zoals GPS voor de auto, GPS om te wandelen, charger voor de laptop en 2x voor mobieltjes, charger voor batterijen, splitter voor de auto met zo'n ding voor de radio en waarschijnlijk nog wel meer dingen die ik nu vergeet.
Het zou dus wel heel zuur als alles ineens verdwenen is, dus als iemand kan bevestigen of dit echt verboden is of slechts een aanwijzing zou ik dat heel erg op prijs stellen.

Maar meestal heb ik bijv. alle andere electronica in mijn koffer zitten zoals GPS voor de auto, GPS om te wandelen, charger voor de laptop en 2x voor mobieltjes, charger voor batterijen, splitter voor de auto met zo'n ding voor de radio en waarschijnlijk nog wel meer dingen die ik nu vergeet.

Het zou dus wel heel zuur als alles ineens verdwenen is, dus als iemand kan bevestigen of dit echt verboden is of slechts een aanwijzing zou ik dat heel erg op prijs stellen.
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Wij nemen de (genoemde) electronica altijd mee als handbagage, maar de laders en kabels (en cardreader, omvormer, multistekkers, stekkerdoos) zitten in een oude toilettas in de ruimbagage. Scheelt toch weer een beetjeSmedts schreef:Dus als ik het goed begrijp onze GPS in de handbagage steken ofwel ter plekke een nieuwe kopen![]()

Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Electronics is een ruim begrip natuurlijk, kabeltjes opladers en een muis kun je gewoon in de ruimbagage doen.
Daar zal niemand over vallen.
Daar zal niemand over vallen.
Crisis ? What Crisis ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht