Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Momo: rondje Noordoost of toch Florida? Keuzes...

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Momo
Amerikafan

Reis Momo: rondje Noordoost of toch Florida? Keuzes...

Bericht door Momo »

Hallo allemaal,

In 2008 heb ik heel wat uurtjes op dit forum doorgebracht om onze route door het Zuidwesten van Amerika vorm te geven. Door de vele tips en kritische vragen hebben wij toen een reis gepland die nog steeds een glimlach op ons gezicht tovert. :)

In 2010 zijn we een week in New York geweest en ook dat was weer geweldig. En alsof het zo moet zijn gaan we in 2012 wederom naar Amerika. Om het jaar is best een leuke score....

Waar wij in 2008 vooral teveel steden en parken hadden die we wilden zien, vind ik het nu heel lastig om te bepalen wat we willen zien. Een lijst maken...in het westen hadden we een ellenlange lijst waar we steeds vanaf moesten strepen nu heb ik moeite om een lijst te maken. Het Noordoosten lijkt me erg mooi maar hoe, wat, wanneer en waarom kan ik nog niet echt omschrijven. The facts:

- 10 juli vliegen we naar New York, 2 augustus vliegen we vanaf New York terug.
- In het Westen vonden we de afwisseling tussen strand, steden, natuur geweldig. LA, SF en LV vonden we helemaal geweldig, op Yosemite, Zion en kustlijn zijn we verliefd geworden. Bryce en Death Valley vonden we minder.

Surfend en vooral hier lezend kom ik tot de volgende highlights die ons aanspreken in willekeurige volgorde:
- Uiteraard New York (dag of 4 aan het begin, misschien nog 1 a 2 dagen aan het eind
- Washington
- Cape Cod
- Watkins Glen
- Chicago
- Toronto
- White Mountains
- The Hamptons
- Niagara Falls

Op 1 of andere manier worden we niet warm van Boston, Philedelphia en de Amish. Overigens nemen we daarbij ook mee dat wij 2 vrouwen zijn en we onszelf willen zijn gedurende de vakantie. Aanpassen is geen probleem maar tot op een zeker hoogte. Vandaar dat bijvoorbeeld het diepe zuiden niet op onze wensenlijst staat.

Het lijstje hierboven is al voldoende om 3 weken te vullen volgens mij, echter ik heb er nog geen goed gevoel bij. Aan de kenners: missen we must see's? We vinden het altijd erg fijn om aan het einde van veel zien en beleven te eindigen aan het strand. Heerlijk relax alle mooie dingen nog eens overzien. Heb uiteraard wat reisverslagen gelezen hier en ook de bekende sites bekeken die rondreizen aanbieden, welk rondje doen zij, wat is er te zien en te doen en hoeveel tijd trekken ze ervoor uit.

Daarbij komt dat we Florida in ons achterhoofd hebben, ons lijkt Florida geweldig. Het enige wat ons tegenhoudt om New York en omgeving te combineren met Florida is het klimaat. Ik denk dat we beter een andere keer naar Florida kunnen zoals in mei.
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
tosca
Amerika-expert

Re: Rondje Noordoost of toch maar met Florida? Keuzes...

Bericht door tosca »

Wanneer je alleen al naar de steden kijkt en daar een dag of drie per stad voor uit trekt en voor NY nog wel meer, zie je dat je invulling al hard gaat. Misschien kun je deze punten in een logisch rondje zetten en kijken hoe lang je overal de tijd voor kunt en wilt nemen? Dan kun je daarna kijken wat je onderweg wel of niet mee wilt nemen.

Voor Chicago en Washington zou ik toch wel een dag of drie nemen, Toronto kun je ook in 2 dagen een goede indruk van krijgen.
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

Dank je wel Tosca. Ik zal op basis van deze lijst en de reeds gelezen reisverslagen en routes eens een rondje invullen inclusief tijdsbesteding. Morgen waarschijnlijk nog even naar de vakantiebeurs, wie weet wat voor ideeen we daar weer van meenemen.
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

Het grote puzzelen is begonnen. Het wordt inderdaad al een vol rondje zo....

Ik stuit nu op 1 'gat' in de route, namelijk van Washington of Shenandoah NP naar Chicago. Die rit is te lang om in 1 keer te doen en wie weet missen we van alles als we die rit zo snel mogelijk rijden. Wat zouden jullie aanraden? Wat zijn leuke bezienswaardigheden hiertussen? Een alternatief zou zijn in Chicago ons rondje te eindigen ( het rondje dus om te keren) en vanaf daar te vliegen naar New York, de prijs valt mee, komen dan wel drop off kosten voor de auto bij uiteraard.

Hieronder globaal het rondje. Er kan nog genoeg geschoven worden, verplaatst etc. Het is allemaal nog heel globaal en vooral getracht zowel natuur als stad te combineren. We vinden hiken erg leuk allebei, hebben liever wat meer tijd in de parken dan ergens doorheen rijden.

10-jul New York (komen pas in de avond aan)
11-jul New York
12-jul New York
13-jul New York
14-jul New York (ook vertrek naar Washington)
15-jul Washington
16-jul Washington
17-jul Shenandoah NP (mijn verjaardag dus wie weet schuiven we nog een beetje)
18-jul Shenandoah NP
19-jul Chicago
20-jul Chicago
21-jul Holland, Michigan (niet zozeer het plaatsje an sich maar meer de gehele omgeving, vooral via het meer naar boven)
22-jul Holland, Michigan
23-jul Toronto
24-jul Toronto
25-jul Niagara Falls (niet 2 volle dagen, aankomst in de middag, vertrek volgende ochtend)
26-jul Niagara Falls (hier zouden we dus wat speling hebben)
27-jul Adrinodack mountains (hiken, kanoen etc)
28-jul Adrinodack mountains
29-jul Adrinodack mountains
30-jul Hamptons (ons gewenste einde aan het strand)
31-jul Hamptons
1-aug Hamptons
2-aug New York (in de middag terug)
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Het ziet er uit als een mooie route, hoewel het wel veel kilometers zijn. Maar de een vindt dat minder een 'probleem' dan de andere. Ook van de Adirondacks naar de Hamptons is een lange rit ineens. Je geeft aan dat Bosoton je niet zo trekt. Wij zijn daar juist twee keer geweest en vonden het juist een hele leuke stad. Het centrum is niet zo groot en er is veel terug te vinden van de geschiedenis van de USA, heeft mooie parken en je kunt er gaan whale watchen als je dat leuk vindt.

Persoonlijk zou ik Toronto verruilen voor Boston en je zou ook je strand vakantie kunnen doen in Cape Cod. Voor mijn gevoel wordt de route dan wat logischer. Je zou dan tussen de Adirondacks en Boston nog een stop kunnen maken in de White Mountains, ook een mooi natuurgebied.

Succes met de planning!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Momo
Amerikafan

Re: Reis Momo: rondje Noordoost of toch Florida? Keuzes...

Bericht door Momo »

Dank je wel voor je reactie analogkid! Je bedoelt dus om het rondje ook om te draaien? Dus eerst New York, Washington, Chicago?
Zal me eens wat meer verdiepen in Boston. Heb genoeg leesvoer thuisliggen :)

Zijn er voor ons als natuurliefhebbers (en voornamelijk lekker hiken) nog delen die we nu ten onrechte overslaan?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Momo schreef: Overigens nemen we daarbij ook mee dat wij 2 vrouwen zijn en we onszelf willen zijn gedurende de vakantie. Aanpassen is geen probleem maar tot op een zeker hoogte. Vandaar dat bijvoorbeeld het diepe zuiden niet op onze wensenlijst staat.
Deze snap ik niet? Het diepe zuiden heeft heel veel moois te bieden en ik heb er als vrouw altijd mezelf kunnen zijn ;).

Over dit plan hierboven: als jullie van natuur en hiken houden, sla dan ook Great Falls bij Washington niet over. Verder zijn veel mensen zich er niet van bewust dat er in Maryland en West-Virginia een aantal erg mooie state parks zijn. Swallow Falls in Maryland bijvoorbeeld: http://www.stateparks.com/swallow_falls_garrett.html
En Blackwater Falls in West-Virginia: http://www.blackwaterfalls.com/. Maar sowieso is de natuur in de bergen van Virginia, West-Virginia en Pennsylvania heel erg mooi.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

Bedankt voor de tips Petra! We schrijven ze op :)

Ten aanzien van 2 vrouwen: wij zijn een stelletje en we voelen ons daardoor niet overal op ons gemak. Ook in Nederland niet altijd overigens maar we houden er altijd wel rekening mee met onze bestemmingen. Vandaar dat Amish niet op ons lijstje staat.

Pfff de route wordt wel ingewikkelder zo...

- We kunnen de route nu omgooien door vanaf New York richting Boston, Niagara Falls etc te gaan en dan vanaf Chicago naar New York terug te vliegen maar waar en hoe plannen we dan Washington in? Schiet me nu ineens te binnen: we kunnen ook terugvliegen van Chicago naar Washington en dan met de trein terug naar New York maar dan missen we weer de parken en omgeving van Washington. Hoe zouden jullie dat oplossen?

- De route zo laten wat betreft volgorde met uiteraard wat aanpassingen (zoals eventueel Boston voor Toronto inruilen), maar dan is de rit naar Chicago vrij lang (bijna 700 miles). Veel te lang voor 1 dag en 2 reisdagen vind ik zonde van de tijd. Of zijn er toch mooie, interessante dingen op de route naar Chicago?
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

We blijven doorpuzzelen, wat nu in ons hoofd zit:

10-jul New York (komen pas in de avond aan)
11-jul New York
12-jul New York
13-jul New York
14-jul New York (ook vertrek naar Washington met de trein)
15-jul Washington
16-jul Washington
17-jul Shenandoah NP (auto huren vanuit Washington voor 2 dagen)
18-jul Shenandoah NP
Terug naar Washington op 18 of 19 juli en vliegen naar Chicago
19-jul Chicago
20-jul Chicago (auto huren)
21-jul Holland, Michigan (niet zozeer het plaatsje an sich maar meer de gehele omgeving, vooral via het meer naar boven)
22-jul Holland, Michigan
23-jul Holland, Michigan
24-jul Niagara Falls (niet 2 volle dagen, aankomst in de middag, vertrek volgende ochtend)
25-jul Niagara Falls (hier zouden we dus wat speling hebben)
26-jul Adrinodack mountains (hiken, kanoen etc)
27-jul Adrinodack mountains
28-jul Adrinodack mountains
29-jul Hamptons of Cape Cod
30-jul Hamptons of Cape Cod
31-jul Hamptons of Cape Cod
1-aug New York
2-aug New York (in de middag terug)

We gaan nog bekijken of we nog naar Boston willen en Finger Lakes, al denk ik dat natuur het gaat winnen. Met 3 grote steden in de planning, weet ik niet of we Boston nog erbij gaan doen. Op 1 of andere manier trekt het ons niet echt. Ook niet na het lezen van de vele verhalen online. Over 17 en 18 juli twijfelen we. Wellicht al op 17 juli naar Chicago en meer natuur 'pakken' in het noorden.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Van de Adirondacs (bv Lake Placid) naar Cape Cod is een lange dag rijden. Cape Cod is prachtig en 2 volle dagen is aanbevolen maar ook overvol in het hoogseizoen en je moet beslist een reservering hebben. Je gevoel voor Boston is onjuist imo. Vonden we een prachtige stad. Hamptons zeggen me niets. Waar is dat? Op weg naar NY is bv ook Newport RI een prachtige bestemming en je hebt ook nog Mystic CT. Daar waren we minder van onder de indruk.
Yeehaw
Frl
Amerika-ontdekker

Bericht door Frl »

Momo schreef: Ten aanzien van 2 vrouwen: wij zijn een stelletje en we voelen ons daardoor niet overal op ons gemak. Ook in Nederland niet altijd overigens maar we houden er altijd wel rekening mee met onze bestemmingen. Vandaar dat Amish niet op ons lijstje staat.
Wat ik nog steeds niet begrijp (maar dat zal mijn naiviteit wel zijn) is, waarom een vrouwenstel niet door Amish country zou kunnen reizen? Ik neem niet aan dat jullie de eerste en enige vrouwen zijn die daar met z'n 2en rondreizen.

Misschien als je aangeeft welke gebieden van Nederland je niet aantrekken dat het dan wat duidelijker wordt?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Staphorst ????
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Ik zou inderdaad toch nog maar eens over Boston gaan lezen :clap: Wij vonden het er ok en is een van onze favoriete steden in de VS.
mbt 2 vrouwen in Amish county: Er zijn hier op het forum reisverslagen van vrouwen die dit als koppel hebben bezocht, daar lees je niets in over negatieve ervaringen.
De Amish is (was voor ons althans) je rijdt rond, je kijkt wat je wandelt wat. Doordat je niet aan het Amish leven deelneemt, zullen maar weinig/geen mensen er last van hebben dat jullie een stelletje zijn. Het is natuurlijk geen San Francisco, maar je hoeft ook niet op iedere hoek uitgebreid te gaan zoenen. Als je het graag zou willen bezoeken zou ik het absoluut om deze reden laten.

Ook de Deep South is een geweldige plek in de VS waarvan het jammer zou zijn als je het om het feit dat jullie 2 vrouwen zijn, voor altijd links laat liggen.
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

Bedankt voor alle reacties! Vanavond hebben we weer een avondje lezen ingepland, voorpret is leuk.

Nog ten aanzien van 2 vrouwen: het is gevoelsmatig, delen van Amerika staan niet bepaald bekend als homovriendelijk, sommige als ronduit homofoob. Dat laatste vermijden wij inderdaad, het is en blijft vakantie als we ons niet welkom voelen, wil ik er niet heen. Als voorbeeld: Thailand vonden we geweldig maar een uitstapje naar Maleisie hebben we geschrapt, in Utrecht lopen we hand in hand, maar in Kanaleneiland niet. Etc etc. Daarbij komt dat er genoeg bestemmingen zijn in Amerika en ook daarbuiten waar we ons niet 100% hoeven aan te passen.In Amerika lopen wij absoluut niet hand in hand en affectie in het openbaar vermijden we, geen probleem. MAAR als een deel bekend staat als homofoob waarom zou ik er dan heen gaan?

Gevoel kan je (gelukkig) niet uitzetten, mijn gevoel over de Deep south is niet positief, die van mijn vriendin ronduit negatief. Ik zou daar niet fijn rondlopen dus waarom er toch heengaan? Nou moet ik zeggen dat vooral mijn vriendin naar Amish country gaan ziet als aapjes kijken.

Maar goed daarmee gaan we way off topic en dat was helemaal niet de bedoeling :)

Nu al meerdere mensen die ons Boston aanraden, zet ons toch aan het denken. Vanavond maar eens met mijn schoonzus bellen die is er 2 jaar geleden geweest. Nogmaals bedankt voor alle tips en kritische vragen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij waren ook niet onder de indruk van Amish Country in E PA om je de waarheid te zeggen. In Ohio veel leuker. Maar plaatsnamen als Intercourse en Bird in hand zijn wel opmerkelijk. Een bordje "Intercourse" zal je langs de wegen niet zien totdat je in het gehucht zelf bent....
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

Zo, een avond nadenken, zoeken, lezen en discussieren heeft voor een ommezwaai in onze reisplannen gezorgd....

We hebben besloten na een paar dagen New York door te vliegen naar Denver en daar een rondje te rijden met oa Yellowstone en Las Vegas. De hoofdreden is dat we komende zomer hopelijk onze laatste vakantie met zijn 2tjes beleven. Een vliegvakantie zit er daardoor na de zomer van 2012 even niet meer in. Het eerste wat we allebei riepen toen we ons afvroegen waar willen we heen was Amerika! New York en Las Vegas stonden meteen torenhoog op onze lijst net zoals overigens Florida. Florida in juli lijkt ons echt niet echt een goede beslissing, die werd al snel afgestreept. De vliegtickets naar New York werden geboekt en we gingen eens rondkijken in de omgeving, het Noordoosten. Hoe mooi het er allemaal ook uitziet, we werden niet zo enthousiast als dat we meteen waren over het Zuidwesten in 2008. Het 'wow' gevoel ontbrak. Dan kan je blijven zoeken, wikken en wegen maar je leeft maar 1 keer en als je zoveel geld uitgeeft aan een vakantie wil je weinig tot geen compromissen sluiten.

Noordoost blijft op ons lijstje staan, maar het fijne is wel de kortere vliegtijd en de kleinere afstanden, dus ook prima te doen met een klein kind. Dit topic kan dus gesloten worden en ik open een nieuw topic in het 'Noordwest' deel van dit forum.

Nogmaals bedankt voor jullie input, dit forum is medeverantwoordelijk voor alle voorpret die we nu al hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer