Zoals gezegd hebben matchbox en ik volgende dinsdag ons interview. Nu dachten we er gisteren (ruim op tijd ) plots aan hoe we die kosten moeten betalen?
Kan dat met de kaart? Debit? Credit? Of moet dat cash? En is dat dan EUR of USD?
Vooral USD zou wel eens een probleem zijn want ik krijg nooit meer op tijd genoeg dollars bij de bank!
Ik zag elders op het forum dat het overgeschreven moest worden, maar daar vind ik op de site van de ambassade niets over terug.
Wij hebben een notarisverklaring met de waarde van onze woning waarvoor we ze te koop (kunnen/zullen) zetten en een afrekening van de bank. De bank heeft ook een notoriteitsverklaring en een afdruk van de CKP/NBB meegegeven waaruit blijkt dat wij onze verplichting altijd zijn nagekomen.
Met de overwaarde op de woning zouden we het een tijdje moeten kunnen uitzingen (hoop ik).
Maar begrijp ik het goed dat je je financiele vermogens gaat aantonen met enkel maar een huis dat nog niet verkocht is? Of het je ook een paar tienduizenden euro's nu al op je bankrekening staan?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Dat is inderdaad de bedoeling wel.. Die tienduizenden euros staan er ook niet op, maar die komen er in ruime mate. Als het huis verkocht is, zal dat verschillende tienduizenden euros zijn, wat kan daarop tegen zijn?
BillyBob, ik durf geen bedrag aan te geven. Jij vroeg wat erop tegen kan zijn dat jullie vermogen bestaat uit de overwaarde van het huis. Daarop kan ik enkel antwoorden dat de verkoopprijs tegen kan vallen, maar hoeveel je nodig hebt durf ik niet aan te geven.
Als je dat op je bank hebt staan, en je krijgt ook nog eens geld van een huis dat je verkoopt, dan zit je wel goed.
Kijk, er is 100% zeker een verschil tussen wat het consulaat/de ambassade maar vindt dat je nodig hebt, en wat ik als zijnde zelf een immigrant vind dat je nodig hebt.
Je kan je richten op wat Canada voorschrijft, die hebben echt vaste bedragen. En dat wil zeggen:
een gezin van 3 moet slechts $17,000 aan kunnen tonen
een gezin van 5 moet $23,500 aan kunnen tonen
en een gezin van 7 moet $29,500 aan kunnen tonen.
Dit geldt voor de categorie van immigranten die binnen gelaten worden omdat hun job 'on demand' is, dus de mensen waarvan ze vermoeden dat je heel snel een job hebt.
Persoonlijk zouden wij het nooit overleefd hebben met dat bedrag, zelfs al had mijn man binnen de 3 maanden een job. En ik zal dan ook niemand aanraden om met zo weinig geld te komen. Zelfs al wil je gewoon in iemand zijn kelder gaan logeren ipv een huisje te huren (wij huurden die eerste maanden een rijhuisje met 2 slaapkamers).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Of je werk kunt vinden hangt af van je opleiding/vaardigheden, het gebied/ de plaats waar je naar toe gaat, je leeftijd, wat je bereid bent aan te pakken, en voor welk inkomen. Het minimumloon hier ligt laag, in de meeste staten erg laag.
De werkloosheid zakte recent iets (nu net boven 8% als ik het goed heb), maar dat komt ook omdat veel werkzoekenden het hebben opgegeven en niet meer meetellen. En het is een gemiddelde, in sommige gebieden ligt het getal beduidend hoger.
Heb je overigens je ziektenkostenverz. al geregeld ? want de banen 'aan de onderkant' bieden meestal geen medical insurance.
Het bedrag dat je noemt, ik denk dat je daar een jaar van rond kunt komen, als je heel zuinig bent en in een goedkopere plaats gaat wonen, kun je het misschien twee jaar uitzingen ?
Hou er rekening mee dat je van dat bedrag de borg voor je woning moet betalen, meubels of huisraad (bij) aan moet schaffen, minstens 1 auto en verzekering, borgen moet betalen voor de utilities,... En eventueel ziekteverzekering. (maar je kan ook gokken dat je niets gaat overkomen, dan spaar je veel geld uit)
Elke
Ik niet. Maar je hoort dat toch wel vaak. En als je met $10,000 naar de US trekt (wat dus blijkbaar voldoende is als je alleenstaande bent), dan vraag ik me af hoe zwaar en hoe lang je kan investeren in zulke verzekering... (wij betaalden als gezin met 3 personen trouwens 1000 euro/maand aan ziektekostenverzekering tijdens de 3 maanden die we moesten overbruggen)
Elke
Ik had daar destijds een Can. reisverzekering voor afgesloten, speciaal voor de overbruggingsperiode. Dat was Can$ 600 voor de hele periode voor twee personen. Maar dat dekte alleen calamiteiten, ziekenhuisopname enz.
Marcgoesetc.: Ruim 40 miljoen Amerikanen gokken zo dagelijks met hun gezondheid, een groot aantal noodgedwongen.
Misschien moet je wat minder snel oordelen Mark want in Amerika is het veelal zo dat je zonder die auto geen baan kunt krijgen vanwege de afstand woon-werk en dus geen verzekering kunt betalen. Bovendien denk ik dat iedereen zijn eigen prioriteiten mag bepalen, helemaal omdat je in Amerika niet verzekerd hoeft te zijn.
Ik zou het niemand aanraden om onverzekerd te zijn maar niet alles is wat het lijkt.
En oh ja, ik zie arme mensen hier vaak in barrels rijden waarmee ze in Nederland de weg niet eens op zouden mogen dus dat elk jaar een nieuwe auto valt denk ik ook wel mee maar misschien heb jij andere ervaringen, dat kan ook.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.