Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten interview

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
BillyBob
Amerika-ontdekker

Kosten interview

Bericht door BillyBob »

Hoi allemaal

Zoals gezegd hebben matchbox en ik volgende dinsdag ons interview. Nu dachten we er gisteren (ruim op tijd :oops: ) plots aan hoe we die kosten moeten betalen?

Kan dat met de kaart? Debit? Credit? Of moet dat cash? En is dat dan EUR of USD?

Vooral USD zou wel eens een probleem zijn want ik krijg nooit meer op tijd genoeg dollars bij de bank!

Ik zag elders op het forum dat het overgeschreven moest worden, maar daar vind ik op de site van de ambassade niets over terug.

Kan iemand ons helpen?

Bedankt en groetjes!!

BB uit B
I <3 matchbox
matchbox
Amerika-ontdekker

Re: Kosten interview

Bericht door matchbox »

Hoi BillyBob,

je kan in dollar of euro betalen en cash of met kredietkaart :mrgreen:
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Familieonderonsje?

Laat weten hoe het geweest is, en wat jullie betaald hebben.

BTW wat hebben jullie als bewijs van voldoende financiën? Ik merk op dat er veel over geschreven wordt, maar op de site wordt dit niet vermeld
BillyBob
Amerika-ontdekker

Bericht door BillyBob »

That's us!

Wij hebben een notarisverklaring met de waarde van onze woning waarvoor we ze te koop (kunnen/zullen) zetten en een afrekening van de bank. De bank heeft ook een notoriteitsverklaring en een afdruk van de CKP/NBB meegegeven waaruit blijkt dat wij onze verplichting altijd zijn nagekomen.

Met de overwaarde op de woning zouden we het een tijdje moeten kunnen uitzingen (hoop ik).

En nu verder bibberen
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar begrijp ik het goed dat je je financiele vermogens gaat aantonen met enkel maar een huis dat nog niet verkocht is? Of het je ook een paar tienduizenden euro's nu al op je bankrekening staan?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Die tienduizenden dollars hebben wij ook niet Elke. We hebben een huis dat volledig is afbetaald. Meer niet
BillyBob
Amerika-ontdekker

Bericht door BillyBob »

Dat is inderdaad de bedoeling wel.. Die tienduizenden euros staan er ook niet op, maar die komen er in ruime mate. Als het huis verkocht is, zal dat verschillende tienduizenden euros zijn, wat kan daarop tegen zijn?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het bezwaar kan zijn dat je het huis niet verkocht krijgt, of voor een veel lagere prijs verkocht krijgt.
BillyBob
Amerika-ontdekker

Bericht door BillyBob »

Wat denk je dat een minimummeerwaarde zou moeten zijn om er toch te komen?

Zestigduizend? Tachtig? Honderd?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

BillyBob, ik durf geen bedrag aan te geven. Jij vroeg wat erop tegen kan zijn dat jullie vermogen bestaat uit de overwaarde van het huis. Daarop kan ik enkel antwoorden dat de verkoopprijs tegen kan vallen, maar hoeveel je nodig hebt durf ik niet aan te geven.
Tanja1974
Amerika-ontdekker

Bericht door Tanja1974 »

Ben ik ook wel benieuwd naar. Denk dat zo'n 40.000 euro op de bank toch wel genoeg moet zijn.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je dat op je bank hebt staan, en je krijgt ook nog eens geld van een huis dat je verkoopt, dan zit je wel goed.

Kijk, er is 100% zeker een verschil tussen wat het consulaat/de ambassade maar vindt dat je nodig hebt, en wat ik als zijnde zelf een immigrant vind dat je nodig hebt.
Je kan je richten op wat Canada voorschrijft, die hebben echt vaste bedragen. En dat wil zeggen:
een gezin van 3 moet slechts $17,000 aan kunnen tonen
een gezin van 5 moet $23,500 aan kunnen tonen
en een gezin van 7 moet $29,500 aan kunnen tonen.
Dit geldt voor de categorie van immigranten die binnen gelaten worden omdat hun job 'on demand' is, dus de mensen waarvan ze vermoeden dat je heel snel een job hebt.
Persoonlijk zouden wij het nooit overleefd hebben met dat bedrag, zelfs al had mijn man binnen de 3 maanden een job. En ik zal dan ook niemand aanraden om met zo weinig geld te komen. Zelfs al wil je gewoon in iemand zijn kelder gaan logeren ipv een huisje te huren (wij huurden die eerste maanden een rijhuisje met 2 slaapkamers).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Tanja1974
Amerika-ontdekker

Bericht door Tanja1974 »

40.000 is wel 51.0000 dollar met de huidige stand.
Ik denk ook dat je ervan uit mag gaan dat je binnen drie maanden toch wel werk moet hebben.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Of je werk kunt vinden hangt af van je opleiding/vaardigheden, het gebied/ de plaats waar je naar toe gaat, je leeftijd, wat je bereid bent aan te pakken, en voor welk inkomen. Het minimumloon hier ligt laag, in de meeste staten erg laag.
De werkloosheid zakte recent iets (nu net boven 8% als ik het goed heb), maar dat komt ook omdat veel werkzoekenden het hebben opgegeven en niet meer meetellen. En het is een gemiddelde, in sommige gebieden ligt het getal beduidend hoger.
Heb je overigens je ziektenkostenverz. al geregeld ? want de banen 'aan de onderkant' bieden meestal geen medical insurance.
Het bedrag dat je noemt, ik denk dat je daar een jaar van rond kunt komen, als je heel zuinig bent en in een goedkopere plaats gaat wonen, kun je het misschien twee jaar uitzingen ?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hou er rekening mee dat je van dat bedrag de borg voor je woning moet betalen, meubels of huisraad (bij) aan moet schaffen, minstens 1 auto en verzekering, borgen moet betalen voor de utilities,... En eventueel ziekteverzekering. (maar je kan ook gokken dat je niets gaat overkomen, dan spaar je veel geld uit)
Elke
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Wie gokt er nu met zijn gezondheid???
If you can dream it...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik niet. Maar je hoort dat toch wel vaak. En als je met $10,000 naar de US trekt (wat dus blijkbaar voldoende is als je alleenstaande bent), dan vraag ik me af hoe zwaar en hoe lang je kan investeren in zulke verzekering... (wij betaalden als gezin met 3 personen trouwens 1000 euro/maand aan ziektekostenverzekering tijdens de 3 maanden die we moesten overbruggen)
Elke
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik had daar destijds een Can. reisverzekering voor afgesloten, speciaal voor de overbruggingsperiode. Dat was Can$ 600 voor de hele periode voor twee personen. Maar dat dekte alleen calamiteiten, ziekenhuisopname enz.

Marcgoesetc.: Ruim 40 miljoen Amerikanen gokken zo dagelijks met hun gezondheid, een groot aantal noodgedwongen.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Maar wel elk jaar een nieuwe auto....
If you can dream it...
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Misschien moet je wat minder snel oordelen Mark want in Amerika is het veelal zo dat je zonder die auto geen baan kunt krijgen vanwege de afstand woon-werk en dus geen verzekering kunt betalen. Bovendien denk ik dat iedereen zijn eigen prioriteiten mag bepalen, helemaal omdat je in Amerika niet verzekerd hoeft te zijn.

Ik zou het niemand aanraden om onverzekerd te zijn maar niet alles is wat het lijkt.

En oh ja, ik zie arme mensen hier vaak in barrels rijden waarmee ze in Nederland de weg niet eens op zouden mogen dus dat elk jaar een nieuwe auto valt denk ik ook wel mee maar misschien heb jij andere ervaringen, dat kan ook.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer