Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door PSVwally »

De verzekeringen die je moet nemen zijn LDW (Loss Damage Waiver) en LIS (Liability Insurance Supplement). Deze laatste wordt ook wel eens SLI genoemd.
annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

Bij Alamo is er dus alleen sprake van een CDW en ook geen apparte TP. Maar iedereen op dit forum zegt dat je via het all-inclusiv-plus pakket van Alamo via usa-reisen voldoende verzekerd bent.
Voor mijn boeking heb ik aan usa-reisen gevraagd of er theft protection in zit en zij zeiden van wel. Na boeking zie ik hier toch nergens iets van terug.

Bij Dollar staat er wel LDW in de voorwaarden, beter annuleren en bij Dollar boeken?
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

annick&erwin schreef:Bij Alamo is er dus alleen sprake van een CDW en ook geen apparte TP. Maar iedereen op dit forum zegt dat je via het all-inclusiv-plus pakket van Alamo via usa-reisen voldoende verzekerd bent.
Voor mijn boeking heb ik aan usa-reisen gevraagd of er theft protection in zit en zij zeiden van wel. Na boeking zie ik hier toch nergens iets van terug.

Bij Dollar staat er wel LDW in de voorwaarden, beter annuleren en bij Dollar boeken?
Hmm... na je bericht begon ik ook even te vrezen, maar als ik men voucher bekijk, zie ik het volgende:
Vermieter / Rental Company: Alamo
Typ/Type: IW Super-Inclusive-PLUS
Midsize-SUV 4doors or similar AUT AC
incl. Unlimited Mileage
Free Tank of Petrol
LDW, PAI, PEC, SLI, UMP, TP
Taxes, Airport Fees
All Additional Drivers Over 25

(...)

COLLISION DAMAGE WAIVER(CDW)/THEFT PROTECTION: Included
Ik heb in november geboekt voor juli 2012.

Verder houdt CDW volgens mij ook LDW in. C = Collision, L = Loss. https://www.alamo.com/itemDetails.do?HelpItemID=CDW vermeldt: "Alamo waives the renter's and authorized driver(s) responsibility for loss or damage to the rental vehicle "
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
annick&erwin
Amerikafan

Staat dit in je confirmation? Want daar staat dat bij mij niet in. Of is dat al je officiël voucher? Ik dacht dat je die pas enkele dagen voor vertrek kreeg?

Heb ondertussen nog een mailtje gestuurd naar Usa-reisen met de melding dat ik nu aan het twijfelen was over mijn boeking en dat ik zeker wilde weten of TP in het pakket zit. Dit is het antwoord:
The theft protection is definitely included. You will find this information on your voucher:

MINIMUM RENTAL AGE: 21 Years of Age

SURCHARGE FOR DRIVERS UNDER THE AGE OF 25: USD 25/Day, in New York State and

Michigan State: USD 60/Day. In New York State rentals under

25 Years of age only permitted in category EC,E4,CC,C4,IC,I4,SC,S4

DRIVERS LICENSE:valid national drivers license; International drivers license is

strongly recommended(DDR- Drivers license not accepted.)

RENTAL DEPOSIT: with the credit card of the driver USD 100/Week plus possible

plus any extra charges (One-Way Fee, Additional Driver Fee) applied

at rental location. Cash deposit is only possible on a case by case

basis, and is not possible at all locations.

COLLISION DAMAGE WAIVER(CDW)/THEFT PROTECTION: Included

LIABILITY INSURANCE: included, minimum coverage required by law

(USD 0 to USD 60.000, varies by state)

SUPPLEMENTAL LIABILITY INSURANCE(LIS/EP/LP): included, increases coverage to a

max. 1 Million USD

So please don’t worry about this protection. The tour operator FTI does include this insurance in their offer, so it is definitely included. Sometimes the tour operator includes insurances which are not included, if you directly through the Alamo webpage.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dan heb je je antwoord, je bent voldoende verzekerd!!
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Ik kreeg mijn voucher binnen twee dagen nadat ik heb geboekt en niet vlak voor vertrek.
annick&erwin
Amerikafan

Dit stond er in het bericht dat bij mijn corfirmation zat:

You will receive the voucher approximately 7 to 10 days prior to the home departure date you indicated at the time of booking.

Nog eventjes afwachten en anders nog maar eens een mailtje sturen zeker?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ligt er aan hoever weg je reisdatum nog is.
Ik heb gisterenavond een auto geboekt en had vanmorgen de voucher al in de mailbox zitten dit is voor een reis eind maart.
annick&erwin
Amerikafan

Ik heb afgelopen week geboekt voor ons vertrek op 30 juli 2012
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Misschien heeft het te maken met boeken voor de winterperiode (t/m maart) en daarna?
Ik had in november geboekt voor eind maart. Dus op zich ook best een lange tijdsperiode voor vertrek.
john&ann
Amerika-ontdekker

Bericht door john&ann »

Gistern geboekt bij usareisen.de voor onze reis in september en nu al een voucher. Goede service. Duitse degelijkheid :thumbup: .
2012: Honeymoon New-York -----> Miami by Car.

http://www.bonke.me
annick&erwin
Amerikafan

Dat vind ik raar dit staat in de mail die ik na mijn boeking heb ontvangen? En dan zit er in bijlage een soort "factuur" met in het kort de geboekte dingen.

In the attachment (PDF-Format) of this email you will find important information regarding your ALAMO rental car, as well as the Booking-Confirmation of your tour operator - \"FTI Touristik GmbH, München\".

En dan wat ik in een ander bericht al heb gezet:

You will receive the voucher approximately 7 to 10 days prior to the home departure date you indicated at the time of booking. We will send you the voucher either via email or regular postal methods.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

De booking confirmation is niet hetzelfde als de voucher. Die komen i.h.a. in twee verschillende mails.
Ik heb vorige week auto's geboekt voor zowel Juni als Oktober, en van beiden zowel de bevestiging als de voucher al binnen.

Het verschil zit hem volgens mij in de betaling. Die van ons worden direct afgeschreven, dus krijg je ook direct de voucher.
Er is ook een mogelijkheid om de auto later te betalen, en dan krijg je ook (uiteraard) later pas de voucher.
Op het Floridaforum is dit vraagstuk ook eens naar voren gekomen, met bovenstaand als uiteindelijke conclusie.

Het is logisch dat je wel gelijk een boekingsbevestiging (confirmation) krijgt, je hebt immers geboekt.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
annick&erwin
Amerikafan

Het kan inderdaad aan de betaling liggen, ik heb betaald met mijn credit card en ik weet natuurlijk niet wanneer zij dat geld eraf halen. Ik heb toch een mailtje naar drive-usa gestuurd met de vraag of ik mijn voucher niet eerder kan krijgen. Kwestie van vroeger te kunnen checken of de TP erop staat. Benieuwd naar het antwoord.
annick&erwin
Amerikafan

Dit is hun antwoord:

Normally the whole amount of the booking is being charged from your credit card right away and we also send the voucher to the customers a few days after that. But as your amount of the booking is over 1000 EUR the tour operator will charge your credit card 4 weeks before your departure. This means we can only send you the voucher once the booking has been paid.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik heb inmiddels mijn rechtstreeks bij Avis gereserveerde auto geannuleerd en een nieuwe reservering gemaakt bij drivecanada (een onderdeel van usareisen).
Ik heb nu een standard SUV (Jeep Cherokee) met Super Inklusiv Plus voor 1444,00 euro voor 27 dagen.
Dezelfde auto had ik eerst gereserveerd bij Avis voor het luttele bedrag van 2216,00.
Je kunt het bijna niet geloven, maar de winst is dus 772,00 :!: :!: :!:

Ik heb ook gevraagd waarom ik niet meteen het voucher krijg en of de diefstalverzekering inclusief is en het antwoord was hetzelfde als hierboven gegeven: Boven de 1000 euro wordt je creditcard niet meteen belast, maar pas 4 weken van te voren, het voucher wordt pas na betaling verstuurd.
En ja, de Theft Protection is inclusief.
En al mijn vragen zijn snel en vakkundig per email beantwoord.
Alweer gerustgesteld en nu eens rustig bedenken waar ik de snel verdiende 772 euro aan uit ga geven :mrgreen:
16x USA / 30 staten
DaphneB
Amerika-ontdekker

Bericht door DaphneB »

Wij hebben bij sunnycars een auto gehuurd voor 3 weken.
Nu kan ik ergens op de site terugvinden of ik mijn eigen TomTom erin kwijt kan?...

Misschien een overbodige vraag maar begin toch te twijfelen.
Heeft een amerikaanse auto dezelfde stroomtoevoer voor mijn TomTom zoals in NL?

alvast bedankt.
Afbeelding
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Ja
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ja, wij nemen altijd onze TT mee, geen probleem.
16x USA / 30 staten
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Boven de 1000 euro wordt je creditcard niet meteen belast, maar pas 4 weken van te voren, het voucher wordt pas na betaling verstuurd.
Is dit niet onhandig trouwens? Ik bedoel, als je bv een cc-limiet van 1500 euro hebt eb de bank schrijft het pas 3 weken van te voren van je rekening af dan heb je nog maar €500 over voor de 1e week..
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer