Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route en slapeloze nachten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Even :offtopic:
Ess schreef:ma 10-7 San Diego, Seaworld
di 11-7 San Diego - Blythe
Via Death Valley NP
Dat is wel een heel eind omrijden Ess :shock: :wink:

Groetjes Marjon[/quote]

Uhhumm, Ik bedoelde via Jososhua tree Np, Foutje ... :oops:
groetjes ess[/code]
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Koekjo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Koekjo »

Hotels

Een zeer leuk autenthiek motel is het Dow Villa Motel in Lone Pine dit is het eerste stadje na Death Valley. In dit hotel sliepen vroeger de filsterren bv; John Wayne, Er hangen veel foto's in het hotel. Er zijn veel western films in dit gebied opgenomen. Wel het oude gedeelte van het hotel boeken, zeer goedkoop en schoon.

Sedona, Comfort Inn klein net hotel, leuk zwembad voor de kids. Ideaal gelegen in Sedona en nog betaalbaar. Bieb aan de overzijde met gratis Internet

Las Vegas - The Orleans Hotel, Goedkoop en zeer luxe, wel van de strip af maar met gratis pendelbusje naar de strip -10 min.
Dit hotel is de nummer 2 van Vegas zie http://www.Tripadvisor.com en de recensies kloppen. Ik boek overigens meestal volgens de recensies op deze site.

Bij Yosemite kan ik de Comfort Inn Mariposa aanbevelen.

Echter sommige motels moet je wel vooraf boeken want dit zijn zeer populaire hotels.
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-AR
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
catharina
Amerika-ontdekker

Re: Route en slapeloze nachten

Bericht door catharina »

Rob schreef: 1. do 6-7 aankomst LA
2. vrij 7-7 shoppen in de omgeving van LA (kleding inslaan enzo)
3. za 8-7 San Diego seaworld
4. zo 9-7 Joshua Tree NP
5. ma 10-7 Joshua Tree- Prescott- Sedona-
6. di 11-7 Sedona- Grand Canyon NP
7. woe 12-7 Grand Canyon NP
8. do 13-7 Grand Canyon NP- Bryce Canyon NP
9. vrij 14-7 Bryce Canyon NP
10. za 15-7 Zion NP
11. zo 16-7 las Vegas
12. ma 17-7 Las Vegas
13. di 18-7 Death Valley
14. woe 19-7 Yosemite NP
15. do 20-7 Yosemite San francisco
16. vrij 21-7 San Francisco
17. za 22-7 San Francisco- Monterey
18. zo 23-7 Hyway 1
19. ma 24-7 Santa Monica
20. di 25-7 strand / shoppen
21. woe 26-7 Universal Studios
22. do 27-7 strand
23. vrij 28-7 Disney
24. za 29-7 shoppen
25. zo 30-7 naar huis
Dit is de route zoals we hem willen gaan doen (bedankt Rob!)
Is hij goed te doen of zijn de afstanden erg groot?
Door allerlei omstandigheden ben ik pas nu in staat om onze reisplannen af te ronden.
Ik wil morgen de hotels gaan reserveren.
Iemand nog tips voor hotels?
Waar ben ik nu toch echt wel te laat voor?

bedankt voor het meedenken.

groeten,
Karin
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Een hele mooie route Karin met ruim voldoende tijd overal. Misschien alleen wat weinig tijd in Yosemite.
Ik weet niet welke route je rijdt van Death Valley naar Yosemite, maar ik vermoed via de Tiogapass.
Deze pas is op het moment nog niet geopend en ook de 140 vanaf El Portal is geblokkeerd. Hou dus even in de gaten of ze open zijn tegen de tijd dat je daar aan zult komen http://www.nps.gov/yose/now/conditions.htm

Ik vermoed dat je veel te laat bent om hotels in de Nationale parken te boeken, dus je zult buiten de parken moeten overnachten.

Marjon
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Alles toch nog goed gekomen, mooie route hoor met alles erin wat je wilde?
Gewoon proberen met boeken, voor de nationale parken mischien wat lastiger maar niet geschoten is altijd mis.
Succes met boeken, groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt er inderdaad op dat je voor de parken al te laat bent; Death Valley zit de 18e al vol, zowel in Furnace Creek als in Stovepipe Wells. Je kunt kijken of je een dag eerder of later kunt aankomen, dan is er wel wat vrij. Of je rijdt door en overnacht in Bishop of ergens anders langs de 395.
Ook in Yosemite wordt het moeilijk, voor 4 personen is er niets maar je zou twee tenten in Curry Village kunnen nemen. Zelf vind ik dat een leuke, gezellige plek om te overnachten. Het is een heel uitgebreid complex met cabins, tenten, pizzacorners, winkels, een ontbijt- en avondbuffet, etc. Het kan trouwens best gebeuren dat er op een gegeven moment toch weer wat vrijkomt, gewoon regelmatig checken.

Bryce en Zion zal wel gaan lukken, daar kun je goed buiten het park iets vinden. Dat geldt ook voor de Grand Canyon. In het park zelf heeft de Yavapai Lodge nog kamers vrij.

Verder heb ik weinig ervaring, in San Francisco zaten we altijd dichtbij het vliegveld omdat dat vaak onze startplaats is.

Sterkte ermee!

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Je hebt redelijke kans,mits je vroeg bent,dat je alsnog ter plekke in de parken kan boeken,er zijn altijd wel wat afzeggingen is mijn ervaring.

Ik boek nooit vooruit,en alleen in 2004 was er geen plek in Yosemite,was een lang weekend,dus veel mensen daar.

Het enige nadeel is dat je dus misschien een stukje verder moet,en net buiten een park moet overnachten,maar daar is plek zat.
Neem de telefoonnummers van de hotels in Death Valley mee,en bel ze of ze ruimte voordat je erin rijdt,dat kan je een lange rit terug besparen,zo doe ik het ook altijd.
In Yosemite is dat minder belangrijk,daar heb je binnen een half uur rijden genoeg motels buiten het park.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Pete.Z schreef:Je hebt redelijke kans,mits je vroeg bent,dat je alsnog ter plekke in de parken kan boeken,er zijn altijd wel wat afzeggingen is mijn ervaring.

Ik boek nooit vooruit,en alleen in 2004 was er geen plek in Yosemite,was een lang weekend,dus veel mensen daar.

Het enige nadeel is dat je dus misschien een stukje verder moet,en net buiten een park moet overnachten,maar daar is plek zat.
Neem de telefoonnummers van de hotels in Death Valley mee,en bel ze of ze ruimte voordat je erin rijdt,dat kan je een lange rit terug besparen,zo doe ik het ook altijd.
In Yosemite is dat minder belangrijk,daar heb je binnen een half uur rijden genoeg motels buiten het park.
Met twee kinderen is het toch wel wat anders, dan is het toch wel prettig als je iets van te voren hebt geregeld. Bovendien heb je dan toch minder kans om iets te vinden omdat lang niet alle kamers over 2 bedden beschikken.

Als de overnachting in DV lukt is het wellicht beter om in Mammoth Lakes te overnachten, dan heb je iets meer tijd onderweg (voor Mono Lake misschien) en kom je 's ochtends in Yosemite aan, ipv laat op de dag.

Marianne
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

catharina schreef:Jeetje, dit is overweldigend. Wat sommige van jullie zo even uit de losse pols voor me op een rijtje zetten.
Ik print het uit en ga het eens even bekijken.

Weet iemand misschien nog wat leuke hotels op deze route met kinderen (die gratis overnachten) van 12 en 17?
Ben ik trouwens niet te laat met het regelen van overnachtingen?

Bedankt voor jullie routetips!

groeten,
Karin
Hoi Karin,

Ik kom hier laat binnen en weet niet of iemand het al heeft geschreven, maar zeg, dat je oudste 16 is. In veel hotels zijn kinderen tot 17 gratis (soms t/m 17, maar lang niet altijd), zodat je geen extra kosten voor een derde volwassene hoeft te betalen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
catharina
Amerika-ontdekker

Bericht door catharina »

Bedankt voor al jullie tips :

Dit wordt misschien onze route: (we kunnen maar niet beslissen)

6/7 aankomst LAX - Anaheim
7/7 Disney
8/7 Shoppen
9/7 Anaheim - San Diego Sea World
10/7 San Diego - Palm Springs
11/7 Palmo Springs - Blythe
12/7 Blythe - Williams
13/7 Willimans - Kayenta
14/7 Kayenta - Page
15/7 Page - Bryce Canyon
16/7 Bryce Canyon - Las vegas
17/7 Las Vegas
18/7 Las Vegas - Death Valley
19/7 Death Valley - Yosemite
20/7 Yosemite
21/7 Yosemite - San Francisco
22/7 San Francisco
23/7 San Francisco - Monterey
24/7 Monterey - Santa Maria
25/7 Santa Maria - Los Angeles
26/7 Universal Studios
27/7 Strand
28/7 Hollywood
29/7 Shoppen (als er nog geld in de knip zit :wink: )
30/7 naar huis

Graag nog jullie op/aanmerkingen en overnachtingstips.

groetjes,
Karin
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

catharina schreef:Graag nog jullie op/aanmerkingen en overnachtingstips.

groetjes,
Karin
Hoi Karin,

Hebben jullie al ergens gereserveerd of staat alles nog open? Er zijn denk ik al meerdere suggesties gedaan. Voor LA wordt Orchid Suites aangeraden. Wij gaan er deze zomer voor het eerst naar toe - op advies van het forum - dus we kunnen nog niet uit eigen ervaring spreken.
Voor Anaheim vinden wij de Fiarfield Inn by Mariott heel plezierig, ligt op loopafstand van Disney.

Voor Yosemite raad ik je aan om in het park te overnachten als dat nog kan, gezien de problemen met de 140 en de drukte op de andere toegangswegen. Tijdens plaatselijke kantooruren kun je via http://www.yosemitepark.com kijken of er nog wat vrij is.

Marianne
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

catharina schreef:23/7 San Francisco - Monterey
24/7 Monterey - Santa Maria
25/7 Santa Maria - Los Angeles
Twee overnachtingen langs de kustweg is prima! Misschien hier nog een leuk lijstje om te kijken welke stops je langs deze mooie kustweg wilt doen/bezichtigen:

- De boardwalk bij Santa Cruz
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Carmel
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- De rots Morro Rock
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- Solvang
- Santa Barbara (bv de Mission)

Ik gok dat je niet alle stops kunt zien of doen, maar kijk in ieder geval van te voren even op deze sites welke je leuk lijken zodat je goed voorbereid en relaxt aan deze geweldige route kunt beginnen!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer