In 2008 heb ik heel wat uurtjes op dit forum doorgebracht om onze route door het Zuidwesten van Amerika vorm te geven. Door de vele tips en kritische vragen hebben wij toen een reis gepland die nog steeds een glimlach op ons gezicht tovert.

In 2010 zijn we een week in New York geweest en ook dat was weer geweldig. En alsof het zo moet zijn gaan we in 2012 wederom naar Amerika. Om het jaar is best een leuke score....
Waar wij in 2008 vooral teveel steden en parken hadden die we wilden zien, vind ik het nu heel lastig om te bepalen wat we willen zien. Een lijst maken...in het westen hadden we een ellenlange lijst waar we steeds vanaf moesten strepen nu heb ik moeite om een lijst te maken. Het Noordoosten lijkt me erg mooi maar hoe, wat, wanneer en waarom kan ik nog niet echt omschrijven. The facts:
- 10 juli vliegen we naar New York, 2 augustus vliegen we vanaf New York terug.
- In het Westen vonden we de afwisseling tussen strand, steden, natuur geweldig. LA, SF en LV vonden we helemaal geweldig, op Yosemite, Zion en kustlijn zijn we verliefd geworden. Bryce en Death Valley vonden we minder.
Surfend en vooral hier lezend kom ik tot de volgende highlights die ons aanspreken in willekeurige volgorde:
- Uiteraard New York (dag of 4 aan het begin, misschien nog 1 a 2 dagen aan het eind
- Washington
- Cape Cod
- Watkins Glen
- Chicago
- Toronto
- White Mountains
- The Hamptons
- Niagara Falls
Op 1 of andere manier worden we niet warm van Boston, Philedelphia en de Amish. Overigens nemen we daarbij ook mee dat wij 2 vrouwen zijn en we onszelf willen zijn gedurende de vakantie. Aanpassen is geen probleem maar tot op een zeker hoogte. Vandaar dat bijvoorbeeld het diepe zuiden niet op onze wensenlijst staat.
Het lijstje hierboven is al voldoende om 3 weken te vullen volgens mij, echter ik heb er nog geen goed gevoel bij. Aan de kenners: missen we must see's? We vinden het altijd erg fijn om aan het einde van veel zien en beleven te eindigen aan het strand. Heerlijk relax alle mooie dingen nog eens overzien. Heb uiteraard wat reisverslagen gelezen hier en ook de bekende sites bekeken die rondreizen aanbieden, welk rondje doen zij, wat is er te zien en te doen en hoeveel tijd trekken ze ervoor uit.
Daarbij komt dat we Florida in ons achterhoofd hebben, ons lijkt Florida geweldig. Het enige wat ons tegenhoudt om New York en omgeving te combineren met Florida is het klimaat. Ik denk dat we beter een andere keer naar Florida kunnen zoals in mei.