Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis soren: 23/08 - 21/09 2012

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
soren
Amerika-ontdekker

Reis soren: 23/08 - 21/09 2012

Bericht door soren »

Hoi,

Ik ben van plan om samen met mijn vriendin naar Amerika te gaan gedurende bovenstaande periode.
We gaan eerst voor 9 nachten richting NY( staat vast ). We willen namelijk de stad bezoeken, shoppen ( vriendin :wink: ) en ook een 2 - tal dagen naar de US Open.
Daarna is het plan om te vliegen van NY naar San Francisco en van daaruit onze trip verder te zetten richting LA.
We willen dan eindigen met een aantal dagen Santa Barbara om nog even te relaxen.
We willen absoluut wel enkele nationale parken bezoeken, maar zeker ook de tijd nemen om LA en Las Vegas te doen.

Dit is op dit moment mijn opzet qua reisschema, geef gerust commentaar of feedback.

Schema 23/08/2012 – 21/09/2012
23/08: Brussel – New York
24/08 – 31/08: New York
01/09: New York – San Francisco
02/09: San Francisco
03/09: San Francisco - Yosemite ( 172mijl – 3u32min )
04/09: Yosemite
05/09: Yosemite – Death Valley ( 257mijl – 5u21min )
06/09: Death Valley
07/09: Death Valley – Las Vegas ( 161mijl – 3u18min )
08/09: Las Vegas
09/09: Las Vegas
10/09: Las Vegas – Grand Canyon ( 273mijl – 4u54min )
11/09: Grand Canyon
12/09: Grand Canyon – Los Angels ( 491mijl – 7u58min )
13/09: Los Angeles
14/09: Los Angeles
15/09: Los Angeles
16/09: Los Angeles
17/09: Los Angeles – Santa Barbara ( 95mijl – 1u45min )
18/09: Santa Barbara
19/09: Santa Barbara
20/09: Santa Barbara – Los Angeles
21/09: Los Angeles –New York – Brussel ( kunnen zo goedkoper vliegen, mss wel een extra dag nodig om die verbinding te maken )

Ik wil zeker NY,SF,LV,LA & SB op voorhand boeken qua hotels, is dit nodig om dit te doen tussen Yosemite, Death Valley & Grand Canyon?
Tips qua hotels / motels?

Alvast dank voor de feedback !
soren
Amerika-ontdekker

Re: Reis soren: 23/08 - 21/09 2012

Bericht door soren »

Ter info:

We willen het stuk tussen SF tot SB met de auto doen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Als ik het goed begrijp willen jullie met name de tot de verbeelding sprekende en bekende steden bezoeken. Zeker doen en daar de tijd voor nemen. Het middengedeelte is dan voor de natuur en daar mis ik dan het stuk rode rotsen wat het zuidwesten ook zo bijzonder maakt en wat ik van harte kan aanbevelen dit ook in je route op te nemen.

Om dit ook mee te kunnen nemen zou ik je willen adviseren 1 á 2 nachten van (omgeving) LA af te halen en na Las Vegas de route iets om te gooien zodat je ook kennis kunt maken met die prachtige rode natuur. Bovendien zorgt het voor een stuk variatie en afwisseling.
Voorstel om in te lassen:
Las Vegas - Zion
Zion via Page naar Grand Canyon
GC via stukje Rt66 naar LA

Niet alleen In de steden is het verstandig hotel/motels te reserveren maar dat geldt zeker ook voor deze geplande Nat. Parken. Het zijn grote publiektrekkers en reserveren in of in de omgeving daarvan is zeker (ook nog in september) aan te bevelen. Bovendien moet je daar niet te lang mee wachten.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In plaats van een volle dag Death Valley zou je ook nog een tussenstop tussen Yosemite en DV kunnen maken (aan de oostkant van Yosemite). Dat geeft je meer tijd voor Yosemite, met name voor de Tioga Pass. Kijk goed wat er in beide parken te doen is om de verdeling van de dagen zo optimaal mogelijk te maken.
Hetzelfde geldt voor de Grand Canyon; een volle dag is mooi, maar de rit naar LA is erg lang; je zou de tweede nacht GC kunnrn vervangen door een overnachting onderweg.
Je wilt de hotels in de steden van te voren boeken, dat is inderdaad wel handig hoewel niet noodzakelijk. Het boeken in de parken is echter wel noodzakelijk; zelfs in september zit de accommodatie in de parken snel vol.
Kijk voor DV en de GC op http://www.xanterra.com en voor Yosemite op http://www.yosemitepark.com .

Edit: Marjan is me al voor zie ik. En inderdaad, wat minder tijd voor de steden en meer voor de natuur zou ik ook aanraden!

Marianne
soren
Amerika-ontdekker

Bericht door soren »

Alvast dank voor de feedback!

Ik was er ondertussen ook al uit om de overnachtingen voor Yosemite, GC & Death Valley op voorhand te boeken.
Gaan wel niet in de parken zelf overnachten maar er ergens buiten.

De rit GC naar LA is inderdaad lang, dus ga ik zeker even kijken wat er eventueel haalbaar of mogelijk is om een overnachting GC op te offeren voor een overnachting onderweg en nog ergens een bezoekje mee te pikken!

Denk niet dat we een nacht LA er van zullen halen, willen namelijk al een dag naar Six Flags, de studio's, etc...
We worden namelijk beiden graag ''opgenomen'' in een stad tijdens het bezoeken...

Tips?
soren
Amerika-ontdekker

Yosemite

Bericht door soren »

Vraagje,

We zijn van plan om op 03/09/2012 van SF naar Yosemite te rijden.
Zijn er bepaalde plaatsen langs de route die echt de moeite waard zijn om heel even te stopen en te bekijken?

Is het op 03/09 en 04/09 nog superdruk in Yosemite of valt het al bij al mee?

Groeten,

* Note mod (Marco),
Berichten samengevoegd met reeds bestaande topic over deze reis. Zo blijven de vragen en antwoorden over dezelfde reis bij elkaar, hetgeen voor iedereen wel zo prettig/duidelijk is.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Yosemite

Bericht door Isis »

http://www.allesamerika.com/yosemite-national-park.html
en
http://www.yosemitehikes.com/
en gebruik de zoekfunctie in forum even.
ook in reisverslagen (bij zuidwesten is dat een 'stickie') is info te vinden.
Let op dat eerste weekeinde van sept heel druk kan zijn ivm memorial day!
Geef even aan wat je leuk vind en hoe je reist.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Ik denk dat Soren bedoeld tussen SF en Yosemite.

Je kunt in Mariposa Grove naar reuze-sequoia's gaan kijken (ligt vlak bij Yosemite). Onderweg zou ik niet stoppen. Je kunt best zo lang mogelijk in SF blijven of beter zo vroeg mogelijk naar Yosemite (afhankelijk van je schema).

Volgens mij is het Labour Day (Memorial Day is in mei), maar het kan best nog wel druk zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

soren schreef:Zijn er bepaalde plaatsen langs de route die echt de moeite waard zijn om heel even te stopen en te bekijken?
Nee, zo snel mogelijk naar Yosemite rijden, via de 120 of de 140.
soren schreef: Is het op 03/09 en 04/09 nog superdruk in Yosemite of valt het al bij al mee?
Het zal de 3e (Labor Day) nog wel druk zijn, maar daarna zal het wel meevallen. Heb je al accommodatie geboekt en zo ja waar?

Marianne
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Berkeley is wel een hele mooie stop tussen SF en Yosemite, weliswaar (zo goed als) alleen voor Berkeley University. Je kunt leuke podcasts afhalen vanaf iTunes met een rondleiding over de hele universiteit, kun je nog doen wat je wilt.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Opgenomen in de pretparken bedoel je ipv in LA ;)

Ik heb het idee dat jullie voornamelijk die kant willen zien voor de steden en niet echt de natuur, behalve de grote trekpleisters. Je ziet het niet vaak dat als mensen ongeveer 3 weken in het zuid-westen verblijven ze er ongeveer een week in LA en Santa Barbara verblijven. Je zou een dag LA of Santa Barbara kunnen skippen om de route GC - LA in 2-en te delen door bv in Palm Springs te overnachten. Je kan ook een dag winnen door niet te overnachten in death valley, maar van Yosemite naar Lone Pine te rijden en de dag erna vanuit Lone Pine door death valley naar Las Vegas te rijden?

Een andere optie, als jullie toch stadsmensen zijn is om van zowel LA als Santa Barbara een dag af te halen, ook niet in Death Valley slapen en dan vanuit de GC naar Palm Springs te rijden en vanuit daar 2 overnachtingen San Diego erbij te doen ipv dus een overnachting LA en Santa Barbara. San Diego is ook een hele mooie stad naar het schijnt!
soren
Amerika-ontdekker

Overnachten tussen Death Valley & Las Vegas

Bericht door soren »

Hoi,

Op 05/09 ben ik nog op zoek naar een plaats om te overnachten tussen Death Valley en Las Vegas!

Liefst nog niet al te ver weg van Death valley.

Tips qua steden of hotels / motels?

Groeten Sören
soren
Amerika-ontdekker

Schema Ny - Zuidwesten 23/08 - 21/09

Bericht door soren »

Hoi,

Na reeds een eerste opzet qua reisschema gepost te hebben onderstaand een herwerkte versie:
We vinden het belangrijk om zeker de steden op ons gemak te kunnen bezoeken, maar tevens toch een x - aantal van de prachtige nationale parken te bezichtigen...
Ik denk wel dat dit gelukt is voor Yosemite, Death Valley & Grand Canyon ( Joshua Tree is eigenlijk gewoon een passage richting LA )

Er is op dit moment nog niks geboekt qua hotels, wat we natuurlijk wel van plan zijn!

Wat denken jullie ervan? Is dit haalbaar ?

23/08: Brussel - New York
24/08 – 30/08: New York
31/08: New York - San Francisco
01/09: San Francisco
02/09: San Francisco - Yosemite ( 172mijl – 3u32min ) - Oakhurst ( 16mijl – 24min )
03/09: Oakhurst – Yosemite ( 16mijl – 24min ) – Oakhurst ( 16mijl – 24min )
04/09: Oakhurst - Lee Vining (Mono Lake- 12,5mijl - 17min ) - Beatty( 213mijl - 4u15min )
05/09: Beatty – Death Valley ( ganse dag DV ) ( 61,9mijl – 2u10min ) – OVERNACHTEN IN?
06/09: ? Death Valley - Las Vegas ( 161mijl - 3u18min )
07/09: Las Vegas
08/09: Las Vegas - Flagstaff ( 254mijl – 4u17min )
09/09: Flagstaff - Grand Canyon ( 78mijl – 1u34min )
10/09: Grand Canyon ( ganse dag GC ) - Flagstaff ( 78mijl – 1u34min )
11/09: Flagstaff – Yucca Valley ( 365mijl – 6u10min )
12/09: Yucca Valley - Joshua Tree (7,5mijl – 11min ) - Los Angeles (133mijl – 2u24min )
13/09: Los Angeles
14/09: Los Angeles
15/09: Los Angeles
16/09: Los Angeles
17/09: Los Angeles - Santa Barbara ( 95mijl – 1u45min )
18/09: Santa Barbara
19/09: Santa Barbara
20/09: Santa Barbara - Los Angeles
21/09: Los Angeles - New York - Brussel

Voel je vrij om feedback / ''kritiek'' te geven.

Groeten,

*Note mod(Rob),
Berichten samengevoegd met reeds bestaande topic over deze reis. Zo blijven de vragen en antwoorden over dezelfde reis bij elkaar, hetgeen voor iedereen wel zo prettig/duidelijk is.
Dit is al de tweede keer dat we berichten moeten samenvoegen die over een en dezelfde reis gaan.
Hockey
Amerika-expert

Re: Schema Ny - Zuidwesten 23/08 - 21/09

Bericht door Hockey »

Waarom een compleet nieuw topic openen en niet in het oude topic je nieuwe route plaatsen? Dat is overzichtelijker en kunnen we beter advies geven.
soren
Amerika-ontdekker

Bericht door soren »

Klopt, mijn fout...

Graag tips & tricks....

Alvast merci
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waar heb je de reistijden op gebaseerd? Oakhurst ligt 1,5 uur rijden van de vallei vandaan. Die 24 minuten brengen je nog nergens.
Om tijd te hebben voor Yosemite is Oakhurst geen handige uitvalsbasis.
Oakhurst - Beatty is ook geene fijne afstand, en waaorm Beatty? Waarom niet met een stop in bijvoorbeeld Lee Vining of Mammoth Lakes naar Death valley rijden? Je kutn overnachten in Stovepipe wells of in Furnace creek ranch.
Het heen en weer rijden naar Flagstaff begrijp ik ook niet zo goed. Wil je tussen 2 nachten flagstaff een nacht GC doen, of wil je de GC vanuit Flagstaff doen?

Marianne
soren
Amerika-ontdekker

Bericht door soren »

Dag Marianne,

De reistijden zijn gebasseerd via google maps en daar gewoon de 2 plaatsen ingegeven.
Daarmee dat de afstanden mss niet volledig overeenkomen.

We rijden van GC al een stukje terug richting Yucca Valley en de verdere trip daarmee....

Dank voor de tip in verband met de rit richting Death valley ga ik zeker eens bekijken!!

Soren
soren
Amerika-ontdekker

Bericht door soren »

Welke stad dan best of beter nemen als uitvalsbasis voor Yosemite komende van SF?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

soren schreef: De reistijden zijn gebasseerd via google maps en daar gewoon de 2 plaatsen ingegeven.
Voor Yosemite kun je Yosemite Village ingeven. Hoewel er meer is dan alleen Yosemite Village/de vallei.
Dichterbij is El Portal, maar zelf geef ik de voorkeur aan accommodatie in het park. Duur en/of basic. Maar wel goed gelegen.
Ik doelde niet op het stuk van Flagstaff richting LA, maar op 8-10 sept.

Misschien heb je iets aan mijn 2011-verslag, toen was ik er ook in september.

Marianne
soren
Amerika-ontdekker

Bericht door soren »

Beste Marianne,

Is Mariposa ook een optie als verblijfplaats voor Yosemite?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer