Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K-1 procedure gestart

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Ceristimo
Amerikafan

Re: K-1 procedure gestart

Bericht door Ceristimo »

Ik ga jullie lekker vermoeien met iedere update omtrent de K-1 procedure. Zojuist SMS'je en email gekregen dat de I-129F ontvangen is en de cheque is gecashed. Da's alvast stap 1.

Nu maar hopen dat we geen RFE (Request for Evidence) krijgen. We hebben de 'handleiding' voor de K-1 procedure zoals omschreven op Visa Journey opgevolgd en een mooi mapje aangemaakt met alle papieren op de juiste volgorde. Het bewijs dat we elkaar ontmoet hebben is in de vorm van een foto van ieder bezoek (zowel Candice in NL als ik in de USA) met daarbij de bevestigingen van de vliegtickets die we in onze email hebben.

Achteraf had ik ook gewild dat we chatgesprekken, e-mails en paspoortstempels meegestuurd hadden, als bewijs van een voortgaande relatie. Maar we gaan er vanuit dat dit goed genoeg is.
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Heb je de cheque opgestuurd samen met het I-129F formulier ?
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Hoi Dominicr. Uiteraard hebben we de cheque samen met het I-129F formulier opgestuurd. De cheque is inmiddels ook al gecashed, en we kregen vandaag ook de brief met de melding dat het pakket aangekomen is in Californie.

En nu begin het lange wachten.

Gelukkig zitten wij wel bij Californie, en als je de tijdlijnen op Visajourney.com bekijkt is dat eigenlijk best gunstig. 't Gaat daar allemaal een stuk sneller dan bijvoorbeeld Texas. Met een beetje mazzel kan alles in vijf maanden rond zijn. Laten we het hopen.

Want voorlopig kunnen Candice en ik elkaar niet meer zien. Doordat de K-1 procedure loopt kan ik niet meer makkelijk naar de VS reizen en wanneer Candice werk heeft gevonden (hopelijk krijgt ze deze week bericht) kan zij niet meer even twee weken vrij krijgen om naar Nederland te reizen.
Dus dat wordt lastig. Maar gelukkig is het einde in zicht, en da's wel fijn. Nu dus maar hopen dat het in 5 maanden, in plaats van 9 maanden kan. We zijn wat mij betreft al lang genoeg van elkaar gescheiden door die plas water. Mag nu wel over zijn. :roll:
Heztur
Amerika-ontdekker

Bericht door Heztur »

HOU VOL!! :) En heel veel succes gewenst.
Laatst gewijzigd door Rob op 31 aug 2011, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jee, ik besef me nu pas, hoeveel geluk wij hadden, want ik woonde hier al. Veel sterkte, ik kan me zo voorstellen, dat je bij elkaar wilt zijn!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Het is een hele tijd stil geweest. Er was niks nieuws te melden. Nu echter wel: Na vijf maanden radiostilte vanuit Amerika (wat echt een moedeloos gevoel veroorzaakt, en dat er nooit een einde aan het wachten komt) gisteren dan tóch het bericht gekregen dat onze aanvraag voor het K-1 visum is goedgekeurd! Yaaaaaaaaaay! :thumbup:. De eerste mijlpaal is EINDELIJK bereikt!

Ons dossier wordt nu naar Nederland gestuurd en daar dan de verdere afhandeling plaatsvind. Dat kan allemaal, als ik zo eens op internet rondkijk, in een maand of twee allemaal klaar zijn. Wauw.

Dan komt het wel dicht bij allemaal. En het geeft een ietwat dubbel gevoel. Aan de ene kant ontzettend blij dat we weer een stap verder zijn in dit langdurige K-1 proces en het einde langzaam in zicht begint te komen, aan de andere kant toch ook een wat dubbel/twijfel gevoel: ik ga alles achterlaten. Weet ik dit wel heel zeker? Het is nogal een grote stap. Ik denk dat vrijwel iedereen ergens in dit langdurige proces ergens wat twijfels krijgt. Maar ik ben er nog steeds heel zeker van dat ik met Candice verder wil gaan. Daaraan twijfel ik niet.

Vanaf nu ga ik jullie weer wat meer op de hoogte houden, omdat er vanaf nu waarschijnlijk een stuk meer te vragen zal zijn. Mijn eerste vraag is alvast deze:

Ik had al wat gekeken naar de vereiste vaccinaties, en gebaseerd op de vacinaties die ik gehad hebt zou dat betekenen dat ik tijdens de medische keuring nog zeven(!) vacanaties zou moeten krijgen. Degene die ik namelijk niet heb zijn:

influenza type B
Influenza
Hepatitis A
Hepatitis B
Varizella
Pneumacoccal
Rotavirus

Die twee influenza's zijn gewoon het griepvirus voor zover ik weet, en dat dat een vereiste is snap ik niet. Hepatitis ben ik nooit voor ingeënt. Varizella zijn gewoon de pokken, en dat heb ik als drie-jarig jongetje gehad (dus in die zin ben ik niet besmettelijk meer), maar ik heb daar geen officiële doktersverklaring van dat ik dat gehad heb.
Pneumakokken ben ik niet voor ingeënt en een rotavirus inenting heb ik ook nooit gehad. Die laatste is naar ik meen ook een vrij algemene kinderziekte, en in de moderne Westerse wereld verre van bedreigend.

Aangezien ik voor al deze zaken dus geen inenting heb (al heb ik de kinderpokken 100% wel gehad als ziekte, en vast ook wel een rotavirus opgelopen als kind, want vrijwel ieder kind krijgt dat), betekent dit dat ik me echt voor al deze zaken in moet laten enten?

Lijkt me allemaal nogal duur, namelijk :lol:. Iemand anders (Clint bijvoorbeeld) die het hele K-1 proces al doorlopen heeft en eens wat licht op de zaak kan laten schijnen?
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Gefelicteerd met deze mijpaal. :thumbup:
Ik kan me goed voorstellen dat je de twijfels heb.
Heel veel plezier en succes met het waarmaken van je droom.

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Gefeliciteerd!

Welke inentingen je precies mist en nog moet hebben hangt af van enkele zaken, o.a. hoe oud je bent. Je hoeft dus echt niet alle missende inentingen te krijgen die op die lijst staan. De arts zal bij de medische keuring bepalen welke nodig zijn voor jouw als individueel.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Gefeliciteerd! En twijfels zijn goed, die heb ik ook gehad maar het is ook een proces wat je door moet om jezelf klaar te maken voor vertrek. Zelfs als je eenmaal in Amerika bent hou je je twijfels nog wel even en langzaam ebben ze weg.

Ik had ook veel vaccinaties op die lijst die ik niet gehad had voor mijn keuring. Alleen toen ik gekeurd werd zei dokter Schulte, ok, je moet 2 vaccinaties hebben en die kreeg ik ter plekke. De overige werd niet naar omgekeken. Ik zou dus gewoon bewijs meenemen van de vaccinaties die je wel hebt gehad en dan wordt ter plaatse bekeken welke je nog extra moet hebben en dat is dus niet die hele lijst :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik weet niet of jij veel geld zelf moet betalen als je aan je huisarts vraagt om een bloedonderzoek te doen, en een titer test te krijgen voor die vaccinaties/ziektes. Op die manier kan je aantonen waar je imuun voor bent.
Wij hebben ook wat vaccinaties extra moeten krijgen, maar toen mijn man hier voor een ziekenhuisgroep ging werken, was het toch verplicht om zo'n bloedtest te laten doen, zij vertrouwen niet op die lijst van vaccinaties, maar willen effectief antistoffen in je bloed zien. En zo bleek dat er toch iets mis moest gelopen zijn bij de vaccinatie tegen een van de Hepatites dingen (weet niet meer juist welke)m want er waren geen antistoffen in zijn bloed dus die heeft hij opnieuw moeten krijgen, waarna ze dus weer een bloedtest doen om te kijken of het nu wel ok is. (allemaal op kosten van het ziekenhuis;-) )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Frebel
Amerika-newbie

Bericht door Frebel »

Ben toevallig zelf ongeveer een week gelden bij Dr Schulte geweest voor ook een K-1 visum. Volgens mij hadden ze een checklist liggen met ongeveer 4/5 vaccinaties, heb echter niet precies gezien welke. Ik kreeg ook nog een verversing van DKTP (ondanks dat ik een verversing DTP minder dan 2 jaar geleden nog gehad), aangezien Kinkhoest ook op de lijst staat. Ben zelf 22 jaar, en heb deze als kind wel gewoon gehad. Kan dus zijn dat je deze ook nog nodig gaat hebben.
Verhuis per maart 2012 naar Minneapolis, Minnesota onder K1-fiancee-visa!
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Aah, dank voor de opheldering iedereen. Ik ben 25, dus zal de dezelfde vaccinaties gehad hebben als jij, Frebel. Ik begrijp dus dat het van tevoren lastig is om alles goed vast te stellen, en dat ik gewoon het bewijs van de vaccinaties mee moet (da's een oud boekje met stempels van het rode of groene kruis, weet ik zo niet meer precies) en dat ik het dan bij deze Dr. Schulte wel ga zien?

Een bloedonderzoek lijkt mij vrij prijzig, eerlijk gezegd. Maar kan altijd even mijn huisarts vragen, natuurlijk.

@Ziva
Ja, dat denk ik ook. Dat het een proces is waar je doorheen moet en dat twijfels daarbij horen. Het is goed om over bepaalde dingen na te denken. Het is natuurlijk ook nogal een gigantische, levensbepalende stap. Voor beide partijen.

@de rest
Bedankt voor de antwoorden, mensen! Altijd fijn hoe snel je hier op dit forum geholpen wordt. :)
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

De datum voor mijn interview is bekend: 27 maart. Over een dikke maand, dus.

Ik meende dat de ambassade de afspraak voor de medische keuring zou regelen, maar dat moet je schijnbaar zelf doen volgens de brief die ik kreeg. Ik zal maandag maar eens gaan bellen en dan maar zo snel mogelijk een afspraak regelen, denk ik.

Ik vind het hele idee om straks definitief te vertrekken wel eng, hoor. Ik moet deze komende maand de huur van m'n appartementje maar op gaan zeggen wat al bijna drie jaar mijn thuis is. De laatste paar weken maar bij m'n ouders intrekken, denk ik. De auto (mijn hobby-projectje) moet binnenkort dus ook de deur uit. Ook een raar idee. En al mijn spullen moeten dus ook weg.

Sta ik daar straks met een tas vol kleren, en dat is het dan. Krijg het lichtelijk benauwd bij de gedachte, maar enfin...daar moet je doorheen bijten, denk ik.
Overigens, het feit dat mijn ouders roepen: "blijf toch hier..." helpt nou ook niet erg veel. Iemand hier die mij wat steun kan geven? :lol:

Een andere belangrijke vraag aangaande het aankomende interview, omdat ik nu net wat op internet aan het lezen ben geweest. Candice en ik waren van plan om nu niet gelijk een grote trouwerij te houden. Eigenlijk in eerste instantie helemaal geen trouwerij (wel trouwen uiteraard). De reden? Candice heeft nog maar net een jaar werk, en ik ben nog maar net afgestudeerd (in februari), dus we hebben momenteel niet de financiële middelen om een échte trouwerij te gaan organiseren.
Wij wilden dus het trouwfeest uitstellen tot over ongeveer een jaar. Aangezien dit waarschijnlijk niet de meest normale gang van zaken is, vraag ik me af of me dit problemen kan opleveren tijdens het interview, wanneer me wordt gevraagd waar en wanneer we gaan trouwen, en wat we voor de trouwerij geregeld hebben. Want het antwoord op die vragen zou zijn: het stadhuis, ongeveer een maand na aankomst wanneer ik ietsje 'gesettled' ben, en we hebben vrij weinig geregeld, omdat we het pas over een jaar echt organiseren gaan...
Laatst gewijzigd door Ceristimo op 18 feb 2012, 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Fantastisch!!

Nog even doorbijten en dan is het zover!
If you can dream it...
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Een andere belangrijke vraag aangaande het aankomende interview, omdat ik nu net wat op internet aan het lezen ben geweest. Candice en ik waren van plan om nu niet gelijk een grote trouwerij te houden. Eigenlijk in eerste instantie helemaal geen trouwerij (wel trouwen uiteraard). De reden? Candice heeft nog maar net een jaar werk, en ik ben nog maar net afgestudeerd (in februari), dus we hebben momenteel niet de financiële middelen om een échte trouwerij te gaan organiseren.
Wij wilden dus het trouwfeest uitstellen tot over ongeveer een jaar. Aangezien dit waarschijnlijk niet de meest normale gang van zaken is, vraag ik me af of me dit problemen kan opleveren tijdens het interview, wanneer me wordt gevraagd waar en wanneer we gaan trouwen, en wat we voor de trouwerij geregeld hebben. Want het antwoord op die vragen zou zijn: het stadhuis, ongeveer een maand na aankomst wanneer ik ietsje 'gesettled' ben, en we hebben vrij weinig geregeld, omdat we het pas over een jaar echt organiseren gaan...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Waar het hen nu over gaat, is dat je gaat trouwen. En over de 'echtheid' van dat huwelijk heeft men het dan later nog eens, als je je conditions van je green card wilt laten opheffen (ten vroegste na 2 jaar).
Het lijkt me heel logisch dat jullie nu niet een kapitaal uitgeven aan een groot feest! Denk echt niet dat iemand daar nu over gaat vallen hoor!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, gewoon eerlijk zijn, jullie zijn al een tijd samen en daar gaat het om. Wij hadden een heel Amerikaanse bruiloft en toch kregen we de vraag of we elkaar niet maar heel kort kenden (anderhalf jaar!). Als het goed zit, zit het goed en dat weten die interviewers heus ook wel.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Mijn vriend en ik hebben ook nog geen trouwerij gedaan. We zijn getrouwd voor de GC, zodat ik gewoon bij hem kan zijn en mijn leven in Amerika op kan bouwen.
Hij zal toch nog steeds ooit op zijn knie moeten hoor ;D Zo hebben we het gewoon afgesproken, eerst de GC en dan doen we later wel de echte trouw (voor ons dan).

We hebben gewoon tijdens het interview gezegd dat we eerst al het papierwerk af wilde hebben en zeker wilde zijn dat we de GC zouden krijgen voordat we een volledige trouwerij zouden geven : )
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Prulletje
Amerika-ontdekker

Bericht door Prulletje »

Dit is inderdaad geen probleem. Mijn vriend en ik gaan ook eerst voor het papierwerk.
Ook beide nog studerende en daarnaast is het natuurlijk lastig een bruiloft te plannen met een
zijde van de familie in het buitenland en in kort tijdsbestek.

Succes!
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Dank voor de reacties. Ben ik weer een beetje gerust gesteld :). Wat wij gaan doen is dus helemaal zo raar niet (eerst papiertje, jaar later écht trouwen) :lol:

Hoe zat het bij de rest van de Amerika-gangers met de zenuwen omtrent het achterlaten van familie, vrienden, en al je hebben en houden trouwens?... Ik begin er nu na een paar dagen wat meer vrede mee te hebben, maar dat ik m'n vader en moeder niet elk weekend meer even kan zien, of even bij een vriend kan langsrijden voor een bakkie koffie en lekker op de bang hangen blijft toch wel wat in m'n achterhoofd hangen. 'k Hoop dat ik dat straks in Amerika weer een sociaal leven kan opbouwen, en ik wil er écht voor zorgen dat het contact met mijn vrienden hier niet verwaterd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer