Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bestedingsruimte creditcard?
Limiet op creditcard
Voor onze reis naar Amerika komende zomer heb ik een creditcard aangevraagd, ik heb de eerste inmiddels binnengekregen. Voor mijn partner zal ik er ook één aanvragen. Lijkt me handiger om er 2 bij ons te hebben.
Ik moet de limiet echter nog voor verhogen. Hoe hoog zal ik deze laten zetten? En zal ik op beide creditcards dezelfde limiet laten zetten?
Op welk bedrag zal ik voor ruim 3 weken VS met 2 volwassenen en 2 kinderen moeten rekenen. De vluchten, overnachtingen en huurauto zijn al betaald.
Gr Eveline
Ik moet de limiet echter nog voor verhogen. Hoe hoog zal ik deze laten zetten? En zal ik op beide creditcards dezelfde limiet laten zetten?
Op welk bedrag zal ik voor ruim 3 weken VS met 2 volwassenen en 2 kinderen moeten rekenen. De vluchten, overnachtingen en huurauto zijn al betaald.
Gr Eveline
2012 Rondreis Zuidwest met gezin
2013 Rondreis Noordwest en stukje Canada met gezin
2019 New York met dochter
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
Re: Limiet op creditcard
Er is geen vast bedrag te geven wat voor iedereen voldoende is. Je dient als ik het zo lees nog te betalen: eten, benzine, aankopen/souvernirs, toegang tot pretparken etc.
Ik denk, nadruk op het woord denk, dat 1.000 euro p.p. voldoende zal zijn. (ik doel hierbij op zo'n 1.000 euro aan uitgaven die je zal maken)
Als je je limiet gaat verhogen dan checkt de credit card maatschappij dit bij het BKR. Je kan er ook voor kiezen om een extra bedrag op je credit card te storten, en op die manier meer uit kunnen geven. En dan het overschot weer terug te laten storten.
Ik denk, nadruk op het woord denk, dat 1.000 euro p.p. voldoende zal zijn. (ik doel hierbij op zo'n 1.000 euro aan uitgaven die je zal maken)
Als je je limiet gaat verhogen dan checkt de credit card maatschappij dit bij het BKR. Je kan er ook voor kiezen om een extra bedrag op je credit card te storten, en op die manier meer uit kunnen geven. En dan het overschot weer terug te laten storten.
Laatst gewijzigd door Hockey op 23 jan 2012, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat ligt helemaal wat je van plan bent. Zo wie zo wordt een gedeelte van een van de cc gereserveerd voor de borg voor de huurauto. Ga je in een hotel overnachten dan is er een grote kans dat het hotel ook een stukje van je bestedingslimiet reserveerd. Ook als je het hotel al vooraf betaald hebt. Hangt ook af van het type hotel. Een duurder hotel zal meer reserveren dan een goedkoop hotel.
Ben je van plan om veel te shoppen (meer dan usd 1000)?
Normaal gesproken is een bestedingslimiet van eur. 5000 wel genoeg. Hou er rekening mee dat je niet alles hoeft uit te geven.
Mijn advies is om te zorgen voor 2 verschillende cc. Bijvoorbeeld 1 van Visa en 1 van Mastercard. Dan heb je op beide kaarten een bestedingslimiet. Neem je een zogenaamde partner kaart dan worden alle uitgaves met de 2 kaarten ten laste gebracht van de bestedingslimiet van de hoofdkaarthouder.
Veel plezier met de voorbereiding.
Ben je van plan om veel te shoppen (meer dan usd 1000)?
Normaal gesproken is een bestedingslimiet van eur. 5000 wel genoeg. Hou er rekening mee dat je niet alles hoeft uit te geven.
Mijn advies is om te zorgen voor 2 verschillende cc. Bijvoorbeeld 1 van Visa en 1 van Mastercard. Dan heb je op beide kaarten een bestedingslimiet. Neem je een zogenaamde partner kaart dan worden alle uitgaves met de 2 kaarten ten laste gebracht van de bestedingslimiet van de hoofdkaarthouder.
Veel plezier met de voorbereiding.
- Susie one
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij hebben ieder een creditcard met een limiet van EUR 2500 (ieder bij een andere bank)
Als je denkt dat je limiet te weinig is dan, kan je bij de meeste creditcardmaatschapijen zelf geld overmaken naar de creditcard.
Ik zou er voor kiezen om ieder een creditcard te hebben en de uitgaven te verspreiden over de beide kaarten.
Als je denkt dat je limiet te weinig is dan, kan je bij de meeste creditcardmaatschapijen zelf geld overmaken naar de creditcard.
Ik zou er voor kiezen om ieder een creditcard te hebben en de uitgaven te verspreiden over de beide kaarten.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je zelf van te voren geld op de creditcard zet ben je neem ik aan voordeliger uit omdat je geen kosten hoeft te betalen als rente etc.
Lijkt me dan het meest logische of zie ik hier iets bij over het hoofd?
Lijkt me dan het meest logische of zie ik hier iets bij over het hoofd?
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
Re: Bestedingsruimte creditcard?
Ik heb zojuist mijn eerste cc, van de ING, ontvangen. Nu ben ik nog aan het denken wat de beste, goedkoopste, manier is om er mee om te gaan. De bestedingslimiet staat nu op 500 euro
dus daar komen we niet ver mee.
+ Geld er van te voren op storten, is denk ik niet verzekerd...
+ Limiet verhogen en aan het eind van de maand automatisch terug betalen. Wat betaal je dan aan kosten? Vanaf de dag dat je geld gebruikte tot de terugstortdag? Of betaal je dan helemaal geen rente?
+ Betaal je ook meer kosten als je je bestedingslimiet verhoogt?

+ Geld er van te voren op storten, is denk ik niet verzekerd...
+ Limiet verhogen en aan het eind van de maand automatisch terug betalen. Wat betaal je dan aan kosten? Vanaf de dag dat je geld gebruikte tot de terugstortdag? Of betaal je dan helemaal geen rente?
+ Betaal je ook meer kosten als je je bestedingslimiet verhoogt?
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
Op het eerste punt weet ik geen antwoord. Ik denk dat je dat het beste kan navragen bij de cc.
Op punt 2 is het antwoord dat je geen rente betaald over het bedrag dat je in de maand hebt betaald met je cc als je het gehele openstaande bedrag betaald op de vervaldatum van de maand. Normaal worden de saldi van de cc's automatisch geincasseerd.
Voor een hogere bestedingslimiet gelden geen extra kosten. Wel wordt er gekeken of je het financieel kan dragen. Bij een tijdelijke verhoging van de bestedingslimiet voor 1 maand doen ze meestal niet zo moeilijk.
Op punt 2 is het antwoord dat je geen rente betaald over het bedrag dat je in de maand hebt betaald met je cc als je het gehele openstaande bedrag betaald op de vervaldatum van de maand. Normaal worden de saldi van de cc's automatisch geincasseerd.
Voor een hogere bestedingslimiet gelden geen extra kosten. Wel wordt er gekeken of je het financieel kan dragen. Bij een tijdelijke verhoging van de bestedingslimiet voor 1 maand doen ze meestal niet zo moeilijk.
Als je altijd het uitstaande saldo op je credit card op tijd betaald hoef je nooit rente te betalen. In feite betaald de winkelier dit voor je. Het bedrag dat jij bij de winkelier hebt uitgegeven en betaald met je cc krijgt de winkelier niet in zijn geheel. De cc maatschappij houdt een bepaald percentage achter voor het faciliteren van deze betalingsmethode. Uiteraard verrekend de winkelier dit weer in zijn prijs naar jou toe maar dat merk je niet.
Je moet wel rente betalen als je gebruikt maakt van gespreid terug betalen. Dat wil zeggen dat je maandelijks maar een gedeelte van het openstaand bedrag terugbetaald. Over het restsom betaal je rente.
Je moet wel rente betalen als je gebruikt maakt van gespreid terug betalen. Dat wil zeggen dat je maandelijks maar een gedeelte van het openstaand bedrag terugbetaald. Over het restsom betaal je rente.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Ik weet niet hoe lastig ze zijn bij de ING, maar mijn man heeft een CC van de Rabobank met een limiet van 2500 euro, en wilde hem vorig jaar eenmalig verhogen, het is niet gelukt... Hij zou te weinig verdienen 

Ok, ik dacht dat je ook betaalde vanaf het moment dat je dus iets bij een winkelier kocht. Dat je per dat moment in de - stond... Niet dus. Dus behalve mijn maandelijkse kosten die bij dit betaalpakket van de ING horen betaal ik niets extra, ook niet als ik mijn bestedingslimiet aanzienlijk verhoog... Ik heb begrepen dat zelf een bedrag storten op de cc voor eigen risico is en dat dit niet verzekerd is. Gespreid terug betalen is zowieso niet aan de orde.
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
Ja hoor werkt prima he pas nog contact gehad met Ics over de aankomende reis.Doockles schreef:En werkt dit?eric44051 schreef:Overigens stuur ik altijd een mailtje naar Visa waneer we op vakantie gaan en waar.
Toen ik vorig jaar naar VISA belde (in België wel) vertelden ze me doodleuk dat ze geen aantekeningen konden maken over het feit dat we in Amerika zouden zitten.
Keurig mailtje ontvangen dat ze het aanhebben getekend.
In Nederland kan het wel.
Heb zelfs nummers gekregen om collect te bellen mochten ze hem toch weer per ongeluk blokkeren.
Dat is wel erg lullig. Een oplossing is om een American express cc te nemen. De kosten zijn hoger maar er zit geen maximum bestedingslimiet op. Als je hem alleen voor de vakantie gebruikt wel van te voren doorgeven dat er ineens veel mee betaald gaat worden. Dan blokkeren ze je cc niet vanwege ongewoonlijk gedrag. dat geldt eigenlijk voor elke cc maatschappij.
Ik ben zowieso geen fan van de Rabobank, ben benieuwd hoe de ING hier mee omgaat, want ik heb uberhaupt geen inkomen en mijn man heeft ook geen vast inkomen omdat hij zelfstandige is... Zullen ze moeilijk doen??? Ik heb het bedrag dat ik wil verhogen wel ruimschoots op mijn spaarrekening staan.lyan schreef:Ik weet niet hoe lastig ze zijn bij de ING, maar mijn man heeft een CC van de Rabobank met een limiet van 2500 euro, en wilde hem vorig jaar eenmalig verhogen, het is niet gelukt... Hij zou te weinig verdienen
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
Helaas, ze kijken niet naar het bedrag wat op je rekening staat, maar puur naar je inkomen.
De creditcard is een lening en de banken zijn daar nu eenmaal een stuk moeilijker over gaan doen de afgelopen twee, drie jaar.
Wat je kunt doen is een pre paid creditcard van bijvoorbeeld MoneyBookers nemen, daar kun je zelf geld op storten en zo kun je daar dan het door jou gewenste bedrag op zetten.
De creditcard is een lening en de banken zijn daar nu eenmaal een stuk moeilijker over gaan doen de afgelopen twee, drie jaar.
Wat je kunt doen is een pre paid creditcard van bijvoorbeeld MoneyBookers nemen, daar kun je zelf geld op storten en zo kun je daar dan het door jou gewenste bedrag op zetten.
16x USA / 30 staten
@Evelin77, in zo'n geval zou ik zeggen, zet gewoon extra geld op je creditcard en laat het teveel terugstorten zodra je terug bent.
mijn is er ook eens gezegd geweest het geld dat je zelf op voorhand op visa stort,bij bv als er fraude met u kaart is gebeurd,
het geld dat je er zelf op laten zetten hebt dat dit dan niet verzekerd,en je dit kwijt bent
het geld dat je er zelf op laten zetten hebt dat dit dan niet verzekerd,en je dit kwijt bent
Als het inderdaad niet lukt dan is het storten inderdaad een optie, maar volgens mij is het bedrag dat je stort niet verzekerd... Of weten jullie organisaties waar dat wel het geval is.
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
Ja, dat heb ik inmiddels ook al meerdere keren gelezen... Dan zou geld storten dus ook niet echt een optie zijn... Zijn er cc organisaties waar dit niet het geval is?
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
Ik zou dat gewoon eens duidelijk aan de bank vragen hoe het zit met extra bestedingslimiet en of je verzekerd bent als je een debetstand op je creditcard hebt. Ik zou het raar vinden als dat niet zo was, aangezien ze wel garanties bieden als je card gestolen is en er dan wordt uitgegeven. Of er nou wordt gestolen van je debetsaldo of van je kredietlimiet, dat lijkt mij om het even. De bank kan je ook het beste vertellen hoeveel limiet jij, al dan niet tijdelijk, kan krijgen gezien je inkomen/betaalgedrag etc.
-
- Amerikafan
Heb ook contact gehad met de ING, en alles wat je erop stort is NIET verzekerd.
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4903 Weergaves