Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bestedingsruimte creditcard?
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Re: Bestedingsruimte creditcard?
Ik had daar nog nooit bij stilgestaan, heb ook wel eens geld op de CC gestort om niet in de problemen te komen....Dat doen we dus maar niet meer. Dankjewel voor de tip 

En daar stonden we in 2008 in een Disney park in Florida. Met de creditcard die ineens overal geweigerd werd. Om er na een half uur bellen met de Postbank achter te komen dat de limiet bereikt was. En inderdaad: reserveringen van hotels en borg huurauto. Nog niet betaald, maar telt wel al mee in je limiet. Dat was goed waardeloos. Tijdelijk opgelost door in overleg creditcard van mijn werk te gebruiken. Maar was geen leuke ervaring.
Dus: stort ff wat geld op je rekening en belt even met je bank om de limiet zover mogelijk op te hogen, en evt na de vakantie meteen weer te verlagen.
Dus: stort ff wat geld op je rekening en belt even met je bank om de limiet zover mogelijk op te hogen, en evt na de vakantie meteen weer te verlagen.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik heb mijn creditcard gewoon bij Visa/ICS (dus niet via een bank) en ik heb een creditcard bij de ANWB.
Ik wilde nu eens precies weten hoe het zit met een positief saldo op je creditcard want iedereen roept maar wat, dus ik heb zojuist gebeld met de klantenservice van ICS.
Als je creditcard die je bij ICS/Visa hebt gestolen wordt of als er misbruik van je kaart gemaakt wordt en ze halen geld van je rekening krijg je ook dat positieve saldo gewoon vergoed. Geen enkel probleem. Daar zijn Europese richtlijnen voor. Dit geldt ook voor de ANWB Visacard omdat die ook via ICS loopt.
Hoe het bij de ING is kon hij niet zeggen, want de regels van de banken kent hij niet, die kunnen afwijkend zijn.
Goede raad dus om een kaart bij Visa zelf (ICS) aan te vragen en dan de kaart bij je bank op te zeggen.
Ik wilde nu eens precies weten hoe het zit met een positief saldo op je creditcard want iedereen roept maar wat, dus ik heb zojuist gebeld met de klantenservice van ICS.
Als je creditcard die je bij ICS/Visa hebt gestolen wordt of als er misbruik van je kaart gemaakt wordt en ze halen geld van je rekening krijg je ook dat positieve saldo gewoon vergoed. Geen enkel probleem. Daar zijn Europese richtlijnen voor. Dit geldt ook voor de ANWB Visacard omdat die ook via ICS loopt.
Hoe het bij de ING is kon hij niet zeggen, want de regels van de banken kent hij niet, die kunnen afwijkend zijn.
Goede raad dus om een kaart bij Visa zelf (ICS) aan te vragen en dan de kaart bij je bank op te zeggen.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Visa is niet ICS, maar ICS is een denk ik een soort overkoepelende organisatie want ik had een mastercard van de frieslandbank en die gaat nu ook via ICS, dus dan zou ik ook gewoon kunnen bijstorten neem ik aan?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
De creditcards van de ANWB lopen ook via ICS. Net als de Bijcard (=Mastercard)vana schreef:Ik heb mijn creditcard gewoon bij Visa/ICS (dus niet via een bank) en ik heb een creditcard bij de ANWB.
Ik heb ook ooit een VISA card gehad direct via VISA: veel duurder dan een VISA card van bijv. ANWB of je eigen bank.
Volgens mij kan je beter het geld op je bankrekening houden (beter nog: spaarrekening) en je credietlimiet verhogen. In mijn ervaring zijn ze hier redelijk soepel mee: ik heb probleemloos tot €4250 opgehoogd. En zodra de kosten zijn gemaakt heb je tijd genoeg om het geld van je spaarrekening te halen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo veel duurder is het niet vind ik, het scheelt zo'n € 15 per jaar als ik even snel kijk, en het eerste jaar is gratis dus als het alleen voor je vakantie is kun je hem gewoon na dat jaar opzeggen. En de ANWB card maar zo'n 6 Euro per jaar duurder (ook het eerste jaar gratis)
Bovendien krijg je rente over je positief saldo boven de € 450.
Deze tip is ook voornamelijk voor mensen die geen hogere limiet op hun creditcard kunnen krijgen, bijvoorbeeld studenten. Mijn dochter kan bijvoorbeeld maar maximaal 1000 euro limiet krijgen. Ze moet ook een auto huren dus heeft dara veel te weinig aan. Dan is het handig als ze haar vakantiegeld kan storten op haar creditcard.
De creditcard van de ABN/AMRO wordt tegenwoordig ook uitgegeven door ICS dus daar gelden deze voorwaarden ook voor.
Bovendien krijg je rente over je positief saldo boven de € 450.
Deze tip is ook voornamelijk voor mensen die geen hogere limiet op hun creditcard kunnen krijgen, bijvoorbeeld studenten. Mijn dochter kan bijvoorbeeld maar maximaal 1000 euro limiet krijgen. Ze moet ook een auto huren dus heeft dara veel te weinig aan. Dan is het handig als ze haar vakantiegeld kan storten op haar creditcard.
De creditcard van de ABN/AMRO wordt tegenwoordig ook uitgegeven door ICS dus daar gelden deze voorwaarden ook voor.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik neem op vakantie altijd bankpas (nogal wiedes
) maar ook mijn random reader van de Rabobank mee. Zodoende kan ik tijdens mijn vakantie mijn geldzaken regelen zoals thuis. Bijvoorbeeld geld storten op mijn credit card rekening bij een dreigend tekort.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- bedeve
- Amerika-expert
In ieder geval is iedereen in dit item met elkaar eens dat een credit card op vakantie in Amerika noodzakelijk is.
ICSCards (http://www.icscards.nl) is in Nederland de grootste cc uitgever.
Met verschillende merken.
De ANWB creditcard wordt genoemd.
een prima,goedkope,niet bankafhankelijke creditcard.
Voordeel: standaard limiet €2500.
Ophoogbaar naar €5000.
Hier besproken alternatief; niet je krediet ophogen maar gewoon je beschikbare vakantiegeld op de kaart storten.
Werkt prima.
een nadeel als je dat geld in Amerika uitgeeft.
Je tegoed is in Euro's en je gaat uitgeven in Dollars.
Daarvoor wordt een valutaopslag = omrekenprovisie gerekend.
Die is 2%.
Mijn alternatief is de Mastercard Gold van dezelfde uitgever.
Die kost vanwege wat extra's € 25 per jaar
Die heeft een valutaopslag van 0.95%.
Dat betekent dat je per € 1000 uitgegeven in vreemde valuta € 10.50 uitspaart t.o.v. bijv de ANWB Creditcard (Visa of Master samen € 20 per jaar)
Je kunt dus heel snel uitrekenen wat voor jou het goedkoopste is.
Ook bij deze Mastercard kun je bovenop het kredietlimiet zelf geld storten.
Rentevergoeding is op dit moment 2.5 % op jaarbasis.
Hoe je het ook regelt; in je voorbereiding op een reis naar de USA blijf je afhankelijk van de euro/dollar wisselkoers op het moment van betalen.
De afgelopen jaren was dat niet zo erg.
Op dit moment wordt voorzien dat de euro gaat dalen t.o.v. de dollar.
Dan wordt onze vakantie duurder.
Tenzij je nu al Dollars gaat sparen.
Hoe.?
Op een hier al eerder genoemde pre-paid creditcard in $ Dollars.
Ik ben daar vorig jaar mee begonnen met een gemiddelde koers van 1.40 .
Gewoon af en toe als ik wat geld over had op mijn $ CC zetten.
Werkt prima.
De zekerheid over de koers hebben we nooit.
Maar op deze manier kun je je indekken tegen koerswisselingen en daardoor je vakantie betaalbaar houden.
Zie http://www.moneybookers.com
Mijn laatste punt.
Zorg op vakantie in de USA in ieder geval voor 2 CC's.
Afgelopen zomer heb ik van dichtbij meegemaakt wat een probleem je hebt als je card kapot gaat of als je die kwijt raakt.
Ieder ANWB lid kan een CC gratis hebben tot aan het eerste gebruik. Zorg voor die nood kaart.!!
Want zonder die Credit Card op reis in de USA...
ICSCards (http://www.icscards.nl) is in Nederland de grootste cc uitgever.
Met verschillende merken.
De ANWB creditcard wordt genoemd.
een prima,goedkope,niet bankafhankelijke creditcard.
Voordeel: standaard limiet €2500.
Ophoogbaar naar €5000.
Hier besproken alternatief; niet je krediet ophogen maar gewoon je beschikbare vakantiegeld op de kaart storten.
Werkt prima.
een nadeel als je dat geld in Amerika uitgeeft.
Je tegoed is in Euro's en je gaat uitgeven in Dollars.
Daarvoor wordt een valutaopslag = omrekenprovisie gerekend.
Die is 2%.
Mijn alternatief is de Mastercard Gold van dezelfde uitgever.
Die kost vanwege wat extra's € 25 per jaar
Die heeft een valutaopslag van 0.95%.
Dat betekent dat je per € 1000 uitgegeven in vreemde valuta € 10.50 uitspaart t.o.v. bijv de ANWB Creditcard (Visa of Master samen € 20 per jaar)
Je kunt dus heel snel uitrekenen wat voor jou het goedkoopste is.
Ook bij deze Mastercard kun je bovenop het kredietlimiet zelf geld storten.
Rentevergoeding is op dit moment 2.5 % op jaarbasis.
Hoe je het ook regelt; in je voorbereiding op een reis naar de USA blijf je afhankelijk van de euro/dollar wisselkoers op het moment van betalen.
De afgelopen jaren was dat niet zo erg.
Op dit moment wordt voorzien dat de euro gaat dalen t.o.v. de dollar.
Dan wordt onze vakantie duurder.
Tenzij je nu al Dollars gaat sparen.
Hoe.?
Op een hier al eerder genoemde pre-paid creditcard in $ Dollars.
Ik ben daar vorig jaar mee begonnen met een gemiddelde koers van 1.40 .
Gewoon af en toe als ik wat geld over had op mijn $ CC zetten.
Werkt prima.
De zekerheid over de koers hebben we nooit.
Maar op deze manier kun je je indekken tegen koerswisselingen en daardoor je vakantie betaalbaar houden.
Zie http://www.moneybookers.com
Mijn laatste punt.
Zorg op vakantie in de USA in ieder geval voor 2 CC's.
Afgelopen zomer heb ik van dichtbij meegemaakt wat een probleem je hebt als je card kapot gaat of als je die kwijt raakt.
Ieder ANWB lid kan een CC gratis hebben tot aan het eerste gebruik. Zorg voor die nood kaart.!!
Want zonder die Credit Card op reis in de USA...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
@ Marjon:
Als ik zo vrij mag zijn om dit te vragen, is jouw ANWB kaart ook Visa of is dat Mastercard?
Als het Visa is dan heb jij dus 2 Visa kaarten, een via de ANWB en een via ICS zelf?
Als ik zo vrij mag zijn om dit te vragen, is jouw ANWB kaart ook Visa of is dat Mastercard?
Als het Visa is dan heb jij dus 2 Visa kaarten, een via de ANWB en een via ICS zelf?
16x USA / 30 staten
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja dat klopt, allebei mijn kaarten zijn van Visa.
Voor een AmEx moet je dan weer wel genoeg inkomen hebbenEbelix schreef:Dat is wel erg lullig. Een oplossing is om een American express cc te nemen. De kosten zijn hoger maar er zit geen maximum bestedingslimiet op. Als je hem alleen voor de vakantie gebruikt wel van te voren doorgeven dat er ineens veel mee betaald gaat worden. Dan blokkeren ze je cc niet vanwege ongewoonlijk gedrag. dat geldt eigenlijk voor elke cc maatschappij.

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- bedeve
- Amerika-expert
Amex is niets anders dan geld in het afvoerputje doorspoelen en zeggen dat het je niets kan schelen omdat je toch genoeg hebt.
@ kijk naar de kosten op jaarbasis.
@ kijk naar het percentage valutaopslag bij gebruik buiten euro gebied.
Weggegooid geld
@ kijk naar de kosten op jaarbasis.
@ kijk naar het percentage valutaopslag bij gebruik buiten euro gebied.
Weggegooid geld
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je verdient niet genoeg voor Amex? 

- bedeve
- Amerika-expert
Verdienen is een ding Harry.
Genoeg verdienen is dan weer iets heel anders.
Geld moet wel rollen vind ik.
Maar het betaalmiddel om het te laten rollen is eigenlijk altijd weggegooid geld.
Dus als ik daar in bespaar,kan ik weer meer laten rollen.
Vandaar dus mijn aandacht voor de valutaopslag naast het onderwerp bestedingsruimte
En nog even over AmEx
Productkenmerken
Cardholderfee: €65. Tijdelijk krijgt u 5.500 punten in het Membership rewardsprogramma
Partnerkaart: €30
Uitgavenlimiet: geen
Mogelijkheid tot lenen: geen
Wisselkoersopslag: 2,3%
En hoe zit dat met de ICS kaarten ?
Welke koers wordt gehanteerd voor een Card-aankoop in het buitenland?
Betalingen en geldopnames die u in niet-Eurolanden doet met uw Card, worden omgerekend naar Euro's. Visa International en MasterCard International gebruiken hiervoor een interbancaire wisselkoers, die dagelijks opnieuw wordt vastgesteld.
Heeft u een Visa Card? Dan rekent ICS een koersopslag van 1,85% voor landen binnen de Europese Unie waar de Euro geen wettig betaalmiddel is. Voor transacties in landen buiten de Europese Unie rekent ICS een koersopslag van 2%.
Heeft u een Visa World Card Gold of een Visa World Card Platinum? Dan rekent ICS een koersopslag van 0,95% voor landen binnen de Europese Unie waar de Euro geen wettig betaalmiddel is. Voor transacties in landen buiten de Europese Unie rekent ICS een koersopslag van 1,25%.
Heeft u een MasterCard? Dan rekent ICS een koersopslag van 1,85% voor alle transacties die niet in euro's gedaan worden. Bij de MasterCard Gold rekent ICS 0,95% koersopslag.
Bij die Mastercard Gold bespaar ik € 40 per jaar voor de kaartbijdrage t.o.v. de basis AmEx card
Daarnaast 2.3 % - 0.95% =1.35 % koersopslag = € 13.50 per € 1000.- uitgegeven buiten Euro gebied.
Nou snap ik wel dat jij naar Las Vegas gaat om geld te verdienen.
Maar stel dat je er ook geld uitgeeft. dan heb je hier een rekensommetje.
Met een goede Euro - Dollar verhouding kan het zinvol zijn om tickets in $ bij Expedia of zo te kopen.
Heb je op deze wijze meteen ook daarin weer bespaard.

Genoeg verdienen is dan weer iets heel anders.
Geld moet wel rollen vind ik.
Maar het betaalmiddel om het te laten rollen is eigenlijk altijd weggegooid geld.
Dus als ik daar in bespaar,kan ik weer meer laten rollen.
Vandaar dus mijn aandacht voor de valutaopslag naast het onderwerp bestedingsruimte
En nog even over AmEx
Productkenmerken
Cardholderfee: €65. Tijdelijk krijgt u 5.500 punten in het Membership rewardsprogramma
Partnerkaart: €30
Uitgavenlimiet: geen
Mogelijkheid tot lenen: geen
Wisselkoersopslag: 2,3%
En hoe zit dat met de ICS kaarten ?
Welke koers wordt gehanteerd voor een Card-aankoop in het buitenland?
Betalingen en geldopnames die u in niet-Eurolanden doet met uw Card, worden omgerekend naar Euro's. Visa International en MasterCard International gebruiken hiervoor een interbancaire wisselkoers, die dagelijks opnieuw wordt vastgesteld.
Heeft u een Visa Card? Dan rekent ICS een koersopslag van 1,85% voor landen binnen de Europese Unie waar de Euro geen wettig betaalmiddel is. Voor transacties in landen buiten de Europese Unie rekent ICS een koersopslag van 2%.
Heeft u een Visa World Card Gold of een Visa World Card Platinum? Dan rekent ICS een koersopslag van 0,95% voor landen binnen de Europese Unie waar de Euro geen wettig betaalmiddel is. Voor transacties in landen buiten de Europese Unie rekent ICS een koersopslag van 1,25%.
Heeft u een MasterCard? Dan rekent ICS een koersopslag van 1,85% voor alle transacties die niet in euro's gedaan worden. Bij de MasterCard Gold rekent ICS 0,95% koersopslag.
Bij die Mastercard Gold bespaar ik € 40 per jaar voor de kaartbijdrage t.o.v. de basis AmEx card
Daarnaast 2.3 % - 0.95% =1.35 % koersopslag = € 13.50 per € 1000.- uitgegeven buiten Euro gebied.
Nou snap ik wel dat jij naar Las Vegas gaat om geld te verdienen.
Maar stel dat je er ook geld uitgeeft. dan heb je hier een rekensommetje.
Met een goede Euro - Dollar verhouding kan het zinvol zijn om tickets in $ bij Expedia of zo te kopen.
Heb je op deze wijze meteen ook daarin weer bespaard.

Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Bedrag is inmiddels bij onze ING cc flink verhoogd. Was geen enkel probleem, moet zeggen dat ze daar erg makkelijk in waren. Het bedrag wat ik er zelf op zou zetten als positief saldo is inderdaad niet verzekerd. Probleem opgelost!
2012 Rondreis Zuidwest met gezin
2013 Rondreis Noordwest en stukje Canada met gezin
2019 New York met dochter
2023 New York met zoon
2013 Rondreis Noordwest en stukje Canada met gezin
2019 New York met dochter
2023 New York met zoon
hoi hoi,
dan heb ik ook even een vraagje.
We zijn met 2 personen en gepland is een reis van 4 weken (NY+west-kust). Vluchten vooraf via KLM/Delta boeken, hotels deels vooraf reserveren/boeken, rest gedurende de reis; auto huren via usa-reisen.de; tussendoor excursies doen en leuke dingetjes/shoppen.
hebben nu 2 mastercards met elk € 2.500 bestedingslimiet, dus totaal € 5.000 ruimte. Daarnaast pin-passen mee voor evt noodgevallen en contante dingetjes..
Redden we dit? of is het alsnog te weinig ivm borg die pas later terug wordt gestort etc?!?!
dank alvast!
dan heb ik ook even een vraagje.
We zijn met 2 personen en gepland is een reis van 4 weken (NY+west-kust). Vluchten vooraf via KLM/Delta boeken, hotels deels vooraf reserveren/boeken, rest gedurende de reis; auto huren via usa-reisen.de; tussendoor excursies doen en leuke dingetjes/shoppen.
hebben nu 2 mastercards met elk € 2.500 bestedingslimiet, dus totaal € 5.000 ruimte. Daarnaast pin-passen mee voor evt noodgevallen en contante dingetjes..
Redden we dit? of is het alsnog te weinig ivm borg die pas later terug wordt gestort etc?!?!
dank alvast!
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat is moeilijk te zeggen. Het hangt er natuurlijk van af wat je daar uit wilt geven.
Ik zou er genoeg aan hebben, maar andere mensen misschien niet.
Maar je kunt toch ook gewoon voor je boodschapen e.d. je pinpas gebruiken als je aan de limiet van je creditcard bent?
Ik zou er genoeg aan hebben, maar andere mensen misschien niet.
Maar je kunt toch ook gewoon voor je boodschapen e.d. je pinpas gebruiken als je aan de limiet van je creditcard bent?
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Als je auto nu nog betaald moet worden en/of je moet met je CC borg staan voor auto en/of hotels, zou het in theorie misschien op het randje zijn, maar met je reguliere pinpas(sen) erbij, lijkt me dit wel voldoende.
Wil je meer zekerheid, dan zou je bij de bank om een tijdelijke verhoging van je bestedingslimiet kunnen vragen.
Wil je meer zekerheid, dan zou je bij de bank om een tijdelijke verhoging van je bestedingslimiet kunnen vragen.
- bedeve
- Amerika-expert
Sorry @Harry .....
Zal het nooit weer doen.....

Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 9076 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-