Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis USA2012: Denver - Denver (32 dagen)
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Re: Reis USA2012: Denver - Denver (32 dagen)
Ik ga je ook de tweede aanraden,zie hier ook de reden sijbring.waarbenjij.nu reis 2011,maandag 6 juni.
Albert.
Albert.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De route heeft nog meer vorm gekregen.
Dag Route
01 Amsterdam -> Denver (Denver Airport Marriott)
02 -> Rocky Mountains NP (Moraine Park Campground)
03 Rocky Mountains NP (Moraine Park Campground)
04 -> Scots Blufff NM -> Chimney Rock -> Carhenge -> Custer State Park (Blue Bell Campground)
05 -> Crazy Horse -> Mount Rushmore NM -> Custer State Park (Spokane Creek Cabins & Campground)
06 -> Badlands NP (Cedar Pass Campground)
07 -> Devils Tower NM -> Buffalo (Motel 6 Buffalo)
08 -> Bighorn Canyon NRA -> Cody (Ponderosa Campground)
09 -> Yellowstone NP (Madison Campground)
10 Yellowstone NP (Madison Campground)
11 Yellowstone NP (Grant Village Campground)
12 -> Grand teton NP (Jenny Lake Campground)
13 Grand teton NP -> Rock Springs (Motel 6 Rock Springs)
14 -> Moab (Canyonlands Campground, cabin)
15 Arches NP (Canyonlands Campground, cabin)
16 Canyonlands NP (Canyonlands Campground, cabin)
17 -> Dead Horse Point SP -> Capitol Reef NP (Fruita Campground)
18 Capitol Reef NP (Fruita Campground)
19 Capitol Reef NP -> Bryce Canyon NP (Sunset Campground)
20 Bryce Canyon NP -> Zion NP (Watchman Campground)
21 Zion NP (Watchman Campground)
22 Zion NP -> Las Vegas (Trump)
23 Las Vegas (Trump)
24 Las Vegas (Trump)
25 -> Hoover Dam -> Grand Canyon NP (Desert View Campground)
26 -> Coal Mine Canyon -> Antelope Canyon -> Page (Lake Powell) (Lone Rock Campground)
27 -> Monument Valley Navajo TP -> Farmington (Americas Best Value Inn)
28 -> Bisti/De-Na-Zin Wilderness -> Kasha-Katuwe Tent Rocks NM -> Santa Fe (Black Canyon Campground)
29 Santa Fe (Black Canyon Campground)
30 -> Taos -> Gread Sand Dunes -> Colorado Springs (Rainbow Lodge and Inn)
31 -> Denver (The Burnsley All Suite Hotel)
32 -> Denver International Airport -> Reykjavik
33 -> Amsterdam
Ik zoek eigenlijk alleen in Santa Fe nog een campground die dichter bij het centrum ligt.
Dag Route
01 Amsterdam -> Denver (Denver Airport Marriott)
02 -> Rocky Mountains NP (Moraine Park Campground)
03 Rocky Mountains NP (Moraine Park Campground)
04 -> Scots Blufff NM -> Chimney Rock -> Carhenge -> Custer State Park (Blue Bell Campground)
05 -> Crazy Horse -> Mount Rushmore NM -> Custer State Park (Spokane Creek Cabins & Campground)
06 -> Badlands NP (Cedar Pass Campground)
07 -> Devils Tower NM -> Buffalo (Motel 6 Buffalo)
08 -> Bighorn Canyon NRA -> Cody (Ponderosa Campground)
09 -> Yellowstone NP (Madison Campground)
10 Yellowstone NP (Madison Campground)
11 Yellowstone NP (Grant Village Campground)
12 -> Grand teton NP (Jenny Lake Campground)
13 Grand teton NP -> Rock Springs (Motel 6 Rock Springs)
14 -> Moab (Canyonlands Campground, cabin)
15 Arches NP (Canyonlands Campground, cabin)
16 Canyonlands NP (Canyonlands Campground, cabin)
17 -> Dead Horse Point SP -> Capitol Reef NP (Fruita Campground)
18 Capitol Reef NP (Fruita Campground)
19 Capitol Reef NP -> Bryce Canyon NP (Sunset Campground)
20 Bryce Canyon NP -> Zion NP (Watchman Campground)
21 Zion NP (Watchman Campground)
22 Zion NP -> Las Vegas (Trump)
23 Las Vegas (Trump)
24 Las Vegas (Trump)
25 -> Hoover Dam -> Grand Canyon NP (Desert View Campground)
26 -> Coal Mine Canyon -> Antelope Canyon -> Page (Lake Powell) (Lone Rock Campground)
27 -> Monument Valley Navajo TP -> Farmington (Americas Best Value Inn)
28 -> Bisti/De-Na-Zin Wilderness -> Kasha-Katuwe Tent Rocks NM -> Santa Fe (Black Canyon Campground)
29 Santa Fe (Black Canyon Campground)
30 -> Taos -> Gread Sand Dunes -> Colorado Springs (Rainbow Lodge and Inn)
31 -> Denver (The Burnsley All Suite Hotel)
32 -> Denver International Airport -> Reykjavik
33 -> Amsterdam
Ik zoek eigenlijk alleen in Santa Fe nog een campground die dichter bij het centrum ligt.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij kampeerden in Santa Fé hier http://rancheros.com/main.html
Dat is een mooie camping maar ook wel een eindje buiten Santa Fé.
Voor de rest heb je misschien iets aan ons verslag. Wij combineren ook altijd kamperen met hotel/motels/cabins enz.
http://www.michelly.nl
Jullie route is een beetje een combinatie van onze 2007 en 2011 reis.
Elly
Voor de rest heb je misschien iets aan ons verslag. Wij combineren ook altijd kamperen met hotel/motels/cabins enz.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Heb je wel wat achter de hand want Jenny Lake is een heel populaire campground onder de tenters en vaak al vroeg in de morgen vol, alle cg's in Grand Teton zijn FC,FS en dus niet te reserveren.12 -> Grand teton NP (Jenny Lake Campground)
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb inderdaad ook naar Rancheros gekeken, maar dat leek niet bijzonder. Maar als je aangeeft dat Rancheros een mooie campground is, dan gaan we denk ik toch naar Rancheros.michelly schreef:Wij kampeerden in Santa Fé hier http://rancheros.com/main.html
Elly
-
- Amerika-ontdekker
De bedoeling is inderdaad om voor de middag daar al aan te komen. Is het in juli soms al voor het middaguur vol?Rob schreef:Heb je wel wat achter de hand want Jenny Lake is een heel populaire campground onder de tenters en vaak al vroeg in de morgen vol, alle cg's in Grand Teton zijn FC,FS en dus niet te reserveren.12 -> Grand teton NP (Jenny Lake Campground)
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Reken maar op 08:30 hooguit 09:00 am.
De mensen staan er 's morgens vroeg meestal in de rij om te kijken of er een plekje vrij komt.
De mensen staan er 's morgens vroeg meestal in de rij om te kijken of er een plekje vrij komt.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie je topic eigenlijk nu pas, maar is er een speciale reden dat je via de US-40 wilt?USA2012 schreef:2 via US-40, US-34 -> Rocky Mountains NP (Moraine Park Campground) 242/4:16/57
Het is namelijk absoluut niet de snelste route, maar ook absoluut niet de mooiste (of beste) route. Het enige 'voordeel' van de 40 volgen dat ik me kan bedenken is dat je door het centrum van Denver en langs het 'Capitol Building' komt, maar het is echt een verre van ideaal stuk om te rijden. Colfax Avenue (waar de 40 overheen gaat) komt door heel wat mindere buurten, met name East Colfax (het stuk vanaf de 225 tot bijna aan Colorado Blvd - denk veel stripclubs, groezelige winkels, barretjes, en slechte wijken, waar veel criminaliteit plaatsvindt). Het stuk na downtown Denver is een rotstuk om te rijden omdat het heel veel stoplichten heeft, en het links en rechts alleen maar bedrijven zijn. Er is dus absoluut niets moois of 'scenics' aan. (En dat nog afgezien van het feit dat het gewoon enorm lang duurt).
Ik zou je adviseren om af te zien van de US 40, althans het hele stuk. Mocht je écht downtown Denver van dichtbij willen zien, dan zou ik een andere route daarvoor kiezen.
Als je naar RMNP wilt gaan zijn er makkelijkere, snellere, en mooiere routes die je kunt nemen:
1. I-70 West tot aan Golden, dan via de 58, de 6 (Clear Creek Canyon Road), dan via de 119 door Central City en Black Hawk naar Nederland, en vandaar de 72 naar Estes Park (je rijdt dan de Peak to Peak Highway)
2. I-70 West, dan de I-25 North, dan afslag 257 bij Loveland, en vandaar de 34 naar Estes.
3. I-70 West, dan de I-25 North, dan de 36 op naar Boulder, vanuit Boulder door naar Nederland (de 119 door Boulder Canyon), en van daaruit weer de 72 naar Estes
4. I-70 West, dan de I-25 North, dan de 36 op naar Boulder, vanuit Boulder de 36 blijven volgen tot aan Estes
En zo zijn er nog meer combinaties te bedenken. Optie 1 is het mooist, optie 2 het snelst.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-ontdekker
He Dento, bedankt voor je uitgebreide reactie.
Waarschijnlijk heb ik het niet duidelijk uitgelegd, maar de bedoeling was om de Trail Ridge Road (34) vanaf Grand Lake naar Moraine Campground te rijden. Het gaat mij dus zeker niet om de US- 40. In de mogelijkheden die jij aangeeft, wordt dit gedeelte overgeslagen.
Mijn vraag is nu dus of de route via Trail Ridge Road door RMNP naar Moraine Campground of de route via 119 -> 72 (de Peak to Peak Highway) -> 7 naar Moraine Campground de mooiste is. Dus heb je een voorkeur, laat mij deze dan weten.
Waarschijnlijk heb ik het niet duidelijk uitgelegd, maar de bedoeling was om de Trail Ridge Road (34) vanaf Grand Lake naar Moraine Campground te rijden. Het gaat mij dus zeker niet om de US- 40. In de mogelijkheden die jij aangeeft, wordt dit gedeelte overgeslagen.
Mijn vraag is nu dus of de route via Trail Ridge Road door RMNP naar Moraine Campground of de route via 119 -> 72 (de Peak to Peak Highway) -> 7 naar Moraine Campground de mooiste is. Dus heb je een voorkeur, laat mij deze dan weten.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gelukkig! Ik hoopte al dat het niet waar zou zijn...
Peak-to-Peak is een schitterende weg, en je krijgt er ook mooie vergezichten te zien. Trail Ridge Road levert je echter wat meer variatie in het landschap op, en je krijgt er wat indrukwekkendere vergezichten te zien.
Het stuk van I-70 tot voorbij Winter Park is wat aan de saaie kant, maar daarna wordt het een stuk beter.
Als je niet allebei kunt doen is denk ik Trail Ridge Road waar ik voor zou kiezen (hoewel Peak-to-Peak in de herfst werkelijk schitterend is, met alle verkleurende aspen).

Peak-to-Peak is een schitterende weg, en je krijgt er ook mooie vergezichten te zien. Trail Ridge Road levert je echter wat meer variatie in het landschap op, en je krijgt er wat indrukwekkendere vergezichten te zien.
Het stuk van I-70 tot voorbij Winter Park is wat aan de saaie kant, maar daarna wordt het een stuk beter.
Als je niet allebei kunt doen is denk ik Trail Ridge Road waar ik voor zou kiezen (hoewel Peak-to-Peak in de herfst werkelijk schitterend is, met alle verkleurende aspen).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-ontdekker
Dan wordt het de Trail Ridge Road, waarbij we vanuit Denver via de 58 -> 6 -> 40 naar RMNP rijden. 

-
- Amerika-ontdekker
Nog een paar dagen en dan gaan we eindelijk weer naar de USA!
Het enige waar ik me wel een beetje zorgen om maak zijn de bosbranden, maar gelukkig zijn de meeste branden (in bepaalde mate) onder controle. Dus laten we hopen voor de bewoners (en ook de touristen
), dat het ergste achter de rug is.
Het enige waar ik me wel een beetje zorgen om maak zijn de bosbranden, maar gelukkig zijn de meeste branden (in bepaalde mate) onder controle. Dus laten we hopen voor de bewoners (en ook de touristen

-
- Amerika-ontdekker
Het is wellicht een beetje laat, maar bij deze toch nog even onze ervaring van deze bijzondere reis.
Het was in één woord, GEWELDIG!
De reis voldeed meer dan aan onze verwachtingen. We hebben voor ons gevoel zeker niet te veel in de auto gezeten (is ook lastig met een nieuwe Ford Explorer). Dit was voor ons de ideale manier om onze reis vorm te geven (een groot gedeelte van de NPs in de MidWest bezoeken, maar ook voldoende tijd voor mooi hikes van enkele uren).
Het enige wat we anders hadden gedaan is ons bezoek aan Las Vegas. We zouden de volgende keer een hotel kiezen centraler op de strip en geen gebruik meer maken van 24-uurs Buffet-ticket. Hierdoor ben je eigenlijk gebonden aan iets, waar wij in ieder geval niet aan gebonden wilden zijn (namelijk het tijdstip en de plaats van je maaltijd).
We gaan een dergelijke reis zeker nog een keer maken!

Het was in één woord, GEWELDIG!

De reis voldeed meer dan aan onze verwachtingen. We hebben voor ons gevoel zeker niet te veel in de auto gezeten (is ook lastig met een nieuwe Ford Explorer). Dit was voor ons de ideale manier om onze reis vorm te geven (een groot gedeelte van de NPs in de MidWest bezoeken, maar ook voldoende tijd voor mooi hikes van enkele uren).
Het enige wat we anders hadden gedaan is ons bezoek aan Las Vegas. We zouden de volgende keer een hotel kiezen centraler op de strip en geen gebruik meer maken van 24-uurs Buffet-ticket. Hierdoor ben je eigenlijk gebonden aan iets, waar wij in ieder geval niet aan gebonden wilden zijn (namelijk het tijdstip en de plaats van je maaltijd).
We gaan een dergelijke reis zeker nog een keer maken!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Haha 3 jaar laterHet is wellicht een beetje laat, maar bij deze toch nog even onze ervaring van deze bijzondere reis.

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dacht even dat ik het verkeerd zag
Al knap dat je in die drie jaar nog niet terug bent geweesr

Al knap dat je in die drie jaar nog niet terug bent geweesr

-
- Amerika-ontdekker
We hebben uiteraard niet stil gezeten (oa 6 weken door Zuid-Amerika gereisd), maar ik vind het ook jammer.
Maar een eigen huisje en een dochtertje heeft toch de voorkeur gekregen.

Maar een eigen huisje en een dochtertje heeft toch de voorkeur gekregen.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 6546 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 22 Reacties