Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2012: Centrino (2 keer gewonnen dit jaar!!!)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: DV2012: Centrino (2 keer gewonnen dit jaar!!!)

Bericht door RiverCola »

Yaaaayyyyy!!!! Gefeliciteerd Centrino!!!!

Ik open net mijn computer pas en keek direct of hier winnaars zijn. Jou was het écht gegunt! Ongelooflijk dit!!
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Gefeliciteerd!!!!!!!!!
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Wow gefeliciteerd!!
Sandy
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wat een geluk! Gefeliciteerd :thumbup:
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Super gaaf, gefeliciteerd! Een avondje gokken wordt pas echt leuk met jou erbij denk ik zo :lol: :lol:
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Gefeliciteerd...!Snap zeker dat je even in je arm hebt geknepen want dat voelt heel onwerkelijk lijkt me! :clap:
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Proficiat. :occasion9:
Groet,

Old Faithful
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Wat goed! Gefeliciteerd! En inderdaad, koop een staatslot, want jij bent overduidelijk superlucky dit jaar! :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Gefeliciteerd :thumbup:

Je hoeft in elk geval niet meer mee te doen met een (staats)loterij :mrgreen: :wink:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@Centrino, hoe vlot het bij jou? Heb je al een datum voor het interview op zak? En al enig idee waar je je wilt gaan vestigen?
Eventueel kan je dit lijstje verder aanvullen (met puntje 7 t.e.m. 10). viewtopic.php?f=12&t=30201#p496681
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

kastelke schreef:@Centrino, hoe vlot het bij jou? Heb je al een datum voor het interview op zak?
Mijn case number is 19xxx, dus ik verwacht begin januari een bericht voor een interview in maart. Met mijn case number uit mei, 13xxx, zou ik nu inderdaad al een datum op zak gehad hebben.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ben ik weer veel te ongeduldig he! ;-)
In ieder geval kan je de eindejaarsdagen vieren als de laatste terwijl je in Belgie woont. :thumbup:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Centrino
Amerikafan

Verslagje van mijn medische keuring

Bericht door Centrino »

De eerste concrete stap in mijn immigratieprocedure is de medische keuring. Volgens de instructies van de ambassade heb ik de keuze uit drie dokters: één in Antwerpen, één in Brussel en één in Luxemburg. Op het AllesAmerika-forum vallen veel positieve ervaringen met de Antwerpse dokter Wildiers te lezen, dus contacteer ik hem half december voor een afspraak. Als hij hoort dat mijn interview op de ambassade op 23 februari gepland is, stelt hij voor om de week ervoor langs te komen. Ik dring echter aan om het bezoek al begin januari te plannen: "hoe eerder dat afgehandeld is, hoe geruster ik me voel". Hij gaat akkoord en stelt voor om op 5 januari om 4 uur 's middags langs te komen.

Ik weet al dat een bloedonderzoek op TBC en een röntgenfoto van mijn borstkas tot de standaardprocedure behoort. Er zijn ook inentingsvereisten. Ik heb nog een oude, niet-officiële "medische identiteitskaart" teruggevonden, een reclamestunt van Shell, waarop mijn vader de data van mijn inentingen als kind had opgetekend. Op basis van de informatie van de ambassade concludeer ik dat ik wellicht alleen nog een inspuiting tegen tetanus zal moeten krijgen. En voor alle zekerheid vraag ik bij de bedrijfsgeneeskundige dienst een attest op van de antigriepprik die ik in oktober kreeg.

Die donderdag arriveer ik rond tien voor vier in de wachtkamer van dokter Wildiers, in de rosse buurt van Antwerpen vlakbij het beruchte Falconplein. Een afspraak bij dokter Wildiers is niet echt een afspraak, eerder een bevestiging dat hij op dat tijdstip wel degelijk spreekuur houdt: wie het eerst de wachtkamer binnenkomt, komt het eerst aan de beurt. Tijdens het halfuurtje wachttijd loopt de wachtkamer vol. Als ik aan de beurt kom, begint de dokter aan het papierwerk. Ik krijg voorschriften voor de röntgenfoto's (die ik bij dokter Pouders aan de Italiëlei in Antwerpen moet laten nemen) en voor het tetanusvaccin Tedivax, dat ik bij een apotheker moet kopen. Hij neemt ook een bloedstaal af. Hij meet mijn lengte en mijn gewicht, en luistert naar mijn hart en longen. Hij stelt me een vraag over mijn bril en over mijn medische historiek. Als ik een kwartier later weer buiten sta, realiseer ik me dat ik bij dit doktersbezoek geen enkel kledingstuk heb moeten uittrekken.

Een week later sta ik om kwart voor drie in de wachtkamer van radioloog Pouders. Een assistente noteert mijn identiteitsgegevens en leidt me onmiddellijk naar een kleedkamer waar ik mijn bovenkleding en mijn schoenen moet uittrekken. Enkele minuten later worden met de klassieke instructies "niet bewegen en niet ademen" twee röntgenfoto's genomen, frontaal en van opzij. Nauwelijks heb ik mijn kleren terug aan, of daar is dokter Pouders zelf met de ontwikkelde foto's en een uitgetikte diagnose in het Engels: "geen sporen van specifieke longletsels, normale verhoudingen van hart, longen en middenrif". Foto's en papieren gaan in een grote plastic zak waarmee ik te voet van de Italiëlei naar de Verversrui wandel.

Ik kom drie kwartier te vroeg aan bij dokter Wildiers, en de voordeur is nog op slot. Na meer dan een halfuur wachten komt de dokter aanwandelen, terugkerend van een huisbezoek. Deze keer ben ik eerst aan de beurt. Hij geeft me een inspuiting met het gecombineerde tetanus-difterievaccin. De naald is al even fijn als van het griepvaccin dat ik jaarlijks krijg, zodat je de inspuiting nauwelijks voelt. Daarna vervolledigt dokter Wildiers vier formulieren (DS-2053, DS-3025, DS-3026, DS-3024). Eén ervan moet ik ook zelf tekenen. Hij zegt me dat het enige dat ik op de ambassade moet afgeven, die vier formulieren zijn en de medische vragenlijst die ik zelf heb ingevuld. De röntgenfoto's, bloedresultaten en longdiagnose heb ik bij de verdere procedure niet nodig, want daarvan heeft hij de essentie al ingevuld op de formulieren. Als ik vraag of ik mijn attest van de griepvaccinatie ook moet afgeven, is hij blijkbaar vergeten dat ik hem dat een week eerder heb getoond. Hij vult dan ook één van de formulieren verder aan met de gegevens van mijn griepvaccinatie, een correctie op de "not age appropriate" die hij eerder had aangekruist.

Ik krijg alle papieren mee: de uitslag van de bloedtest, de diagnose van de röntgenfoto's, de röntgenfoto's zelf, en de formulieren voor de ambassade. Thuisgekomen lees ik alle papieren na en jaag ze door de scanner, voor mijn persoonlijk archief. Ik mag concluderen dat ik geslaagd ben voor de medische tests.

De dag daarop voel ik me niet helemaal fit. Geen pijn of stijfheid, geen allergische reactie, maar een lager energieniveau dan gewoonlijk. Komt het door de antigenen in het vaccin, of door het aluminium dat als adjuvans in het vaccin aanwezig is? Ik slik die dag vijf gram vitamine C en drink twee liter water, en de volgende dag voel ik me weer kiplekker.

Voor de drie afspraken en het vaccin heb ik in totaal ongeveer 82 euro betaald. Maar dankzij de perversiteit van onze verplichte sociale zekerheid komt het totale kostenplaatje, na terugbetaling van het ziekenfonds, op slechts 14,5 euro.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

't Is toch altijd een geruststelling om te weten dat je 'gezond' verklaard bent (wat daar dan ook de waarde van is ;-) ). Nu aftellen naar het interview!
Elke
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Veel succes overmorgen Centrino!
Gast

Bericht door Gast »

Ik dacht dat je die enveloppe van de arts niet mocht openmaken?
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Bij ons zat het verslag niet eens in een enveloppe.....

Misschien bedoel je de enveloppe die je op de ambassade krijgt met in het groot 'do not open' op?
Gast

Bericht door Gast »

Oeps, ik bemoei me weer met dingen waar ik geen verstand van heb :oops: . Ik dacht dat de enveloppe met medische gegevens verzegeld was en niet geopend mocht worden.
Excuses!
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

inge67 schreef:Veel succes overmorgen Centrino!
Dank je, Inge. Ik ben me al een beetje mentaal aan het voorbereiden... :thumbup:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Veen succes Centrino enne... het zal echt wel meevallen.

Naar binnen gaan vond ik wel eng maar als je zorgt dat je alle papieren hebt, ordelijk gesorteerd kun je gewoon rustig alles overhandigen wat je gevraagd wordt en zal het veel sneller voorbij zijn dan je denkt :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer