Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Badplaats in de buurt van Los Angeles
Badplaats in de buurt van Los Angeles
Wij gaan in mei naar West -Amerika en willen na een rondreis een paar dagen bij komen aan het strand in de buurt van Los Angeles. Heeft iemand ideeën of tips waar dit het beste kan of het leukst is?
We hebben ook even gekeken voor verblijf op de Queen Mary boot. Is dit aan te raden? en is het hiervandaan mogelijk om met de auto het strand te bereiken of is dit echt te ver?
Alle tips zijn welkom!!
We hebben ook even gekeken voor verblijf op de Queen Mary boot. Is dit aan te raden? en is het hiervandaan mogelijk om met de auto het strand te bereiken of is dit echt te ver?
Alle tips zijn welkom!!
Re: Badplaats in de buurt van Los Angeles
Ik vond Santa Monica erg leuk!! Heb er niet op het strand gelegen ofzo, maar er is wel een hoop te doen! (pier, winkelstraat, veel restaurantjes) En het ligt dicht genoeg bij LA om daar ook nog wat van mee te pikken.
Als ik ooit weer terug ga naar LA ga ik zeker een hotel in of in de buurt van Santa Monica zoeken!
Als ik ooit weer terug ga naar LA ga ik zeker een hotel in of in de buurt van Santa Monica zoeken!
Oh leuk, ja Santa Monica zaten we ook over te denken. In welk hotel hebben jullie gezeten?
Wij hebben daar dus nooit in een hotel gezeten, zijn er gewoon een dag en avond geweest.
(wat eigenlijk te kort was)
We hebben zelf 2 x een hotel gehad in downtown Los Angeles.
Maar we zijn pas op onze laatste dag in Santa Monica geweest, vandaar dat ik achteraf gezien liever daar gezeten had.
LA zelf is eigenlijk een beetje viezig.. (vind ik dan..)
(wat eigenlijk te kort was)
We hebben zelf 2 x een hotel gehad in downtown Los Angeles.
Maar we zijn pas op onze laatste dag in Santa Monica geweest, vandaar dat ik achteraf gezien liever daar gezeten had.
LA zelf is eigenlijk een beetje viezig.. (vind ik dan..)
Santa Barbara en Santa Cruz vond ik trouwens ook leuke badplaatsen, maar liggen wat verder van LA af..
Santa Cruz ligt in de buurt van San Francisco.
@joal, hoe dicht in de buurt van LA wil je zitten? Ten zuiden is er nog Laguna Beach, ook mooi.
@joal, hoe dicht in de buurt van LA wil je zitten? Ten zuiden is er nog Laguna Beach, ook mooi.
dichtbij genoeg om bijvoorbeeld 1 dag naar universal studio's te gaan, maar verder om even te relaxen na de rondreis.
Dan is Santa Monica een goede optie. Santa Barbara is ruim 2 uur rijden van Universal Studios af, en dat is exclusief files en Laguna Beach is daar ook zeker anderhalf uur vandaan, exclusief files. Je kan ook voor Venice Beach kiezen, maar deze stad is niet erg veilig 's avonds.
Hoe zit het met bijvoorbeeld Huntington Beach en Newport beach. Net zuid van LA. Z Hoe verhouden deze plaatsen zich tov bijvoorbeeld Santa Monica/Venice?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Huntington Beach en Newport Beach liggen handig voor Disney maar niet voor Universal dan moet je (bijna) heel LA door.
Dat weet ik, maar de TS vraagt ook niet specifiek naar een hotel in de buurt van deze pretparken, maar naar een hotel aan het strand om bij te komen. Ik vroeg me af hoe de levendigheid was van deze relatief onbekendere plaatjes in vergelijking tot het bekendere Santa Monica/Venice. Wellicht heeft de TS hier ook wat aan 

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou een bezoek aan Universal dan op de eerste dag inplannen en aan het einde van de dag doorrijden naar jullie strand-verblijf.
Laguna is een fantastisch stadje om een paar dagen te relaxen na je rondreis! Het is er tropisch met dramatische klifkusten en kleine strandjes die je via smalle trappetjes kunt bereiken. Op de kliffen staan prachtige villa's en schattige strandhuisjes. Het centrum is intiem, met leuke restaurantjes en winkels. Echt een mediterraanse sfeer op z'n Amerikaans.
Dan is er Newport Beach, wat dan voor mijn gevoel een soort Scheveningen is op z'n Amerikaans; Mooie lange stranden, een houten pier waar veel vissers een hengeltje uit gooien, een mississippi-boot vaart tussen het vaste land en het schiereiland. Langs de kust staan allemaal pastel-kleurige houten huizen. Overal vind je kleine stands met snacks, ijsjes enz. Ook vind je er een outdoor-shoppingmall met leuke eetgelegenheden en winkels. Newport is errug leuk!
Dan is er nog Huntington Beach, waar ik zelf (nog) niet geweest ben. Huntington staat bekend om de surfscene en de stranden. Er is vast wel meer info over te vinden op het internet.
Bovenstaande plaatsjes zijn allemaal zeer geschikt om lekker een paar dagen van zon, zee en strand te genieten.
Nog iets dichterbij LA vind je nog Manhattan Beach en Redondo Beach. In beide plaatsen, die eigenlijk nog onderdeel zijn van de LA metro area, ben ik niet geweest, maar in mijn Lonely Planet pocket guide wordt er lovend over gesproken. Het is er wat rustiger dan in de stadsstranden/wijken Venice en Santa Monica. Mooie stranden, dat heb ik wel gezien op foto's.
Mijn advies zou zijn om na je bezoek aan Universal door te rijden naar bijvoorbeeld Newport Beach en daar een paar dagen te verblijven. Van daaruit kun je een keer een uitstapje maken naar Laguna Beach en naar Huntington Beach. Je zult er zeker lekker kunnen genieten!
Laguna is een fantastisch stadje om een paar dagen te relaxen na je rondreis! Het is er tropisch met dramatische klifkusten en kleine strandjes die je via smalle trappetjes kunt bereiken. Op de kliffen staan prachtige villa's en schattige strandhuisjes. Het centrum is intiem, met leuke restaurantjes en winkels. Echt een mediterraanse sfeer op z'n Amerikaans.
Dan is er Newport Beach, wat dan voor mijn gevoel een soort Scheveningen is op z'n Amerikaans; Mooie lange stranden, een houten pier waar veel vissers een hengeltje uit gooien, een mississippi-boot vaart tussen het vaste land en het schiereiland. Langs de kust staan allemaal pastel-kleurige houten huizen. Overal vind je kleine stands met snacks, ijsjes enz. Ook vind je er een outdoor-shoppingmall met leuke eetgelegenheden en winkels. Newport is errug leuk!
Dan is er nog Huntington Beach, waar ik zelf (nog) niet geweest ben. Huntington staat bekend om de surfscene en de stranden. Er is vast wel meer info over te vinden op het internet.
Bovenstaande plaatsjes zijn allemaal zeer geschikt om lekker een paar dagen van zon, zee en strand te genieten.
Nog iets dichterbij LA vind je nog Manhattan Beach en Redondo Beach. In beide plaatsen, die eigenlijk nog onderdeel zijn van de LA metro area, ben ik niet geweest, maar in mijn Lonely Planet pocket guide wordt er lovend over gesproken. Het is er wat rustiger dan in de stadsstranden/wijken Venice en Santa Monica. Mooie stranden, dat heb ik wel gezien op foto's.
Mijn advies zou zijn om na je bezoek aan Universal door te rijden naar bijvoorbeeld Newport Beach en daar een paar dagen te verblijven. Van daaruit kun je een keer een uitstapje maken naar Laguna Beach en naar Huntington Beach. Je zult er zeker lekker kunnen genieten!
Mooie info! Thanks!
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Huntington Beach is mijn favoriet...
Er is altijd wel wat te doen, het is er sprortiever mooiere golven (als je van surfen houd), veel beach volleyball wedstijden, veel film opnames.
Er is altijd wel muziek, en een heel gezellig winkel centrum, veel eettentjes enz.
Je ziet hier vooral veel locals...
Er is altijd wel wat te doen, het is er sprortiever mooiere golven (als je van surfen houd), veel beach volleyball wedstijden, veel film opnames.
Er is altijd wel muziek, en een heel gezellig winkel centrum, veel eettentjes enz.
Je ziet hier vooral veel locals...
If you can dream it...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb geen ervaring met de zuidelijker stranden maar wel met Venice Beach en Santa Monica. Wij hebben dat vanuit Marina del Rey bezocht. Je zit daar goed ten opzichte van het vliegveld, en ook aardig goed voor Hollywood.
Zie hier voor ons verslag van 2 nachten Marina del Rey (28 en 29 december).
Marianne
Zie hier voor ons verslag van 2 nachten Marina del Rey (28 en 29 december).
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De queen mary ligt volgens mij in/of bij Long Beach. Dat is een kilometer of 50 ten zuiden van Hollywood. Je zult dus om beide te zien heel LA moeten doorkruisen. Ik weet niet je precieze route of van welke kant je voor LA afkomt, maar ik zou gewoon op internet eens goed zoeken wat voor stranden er allemaal zijn en wat je er precies bij zoekt. Venice (bij marina del rey) en Santa Monica zijn bekende stranden met ook veel winkelgelegenheden. Long Beach ook. Malibu is eigenlijk meer een surfstrand etc.
Pak je een strand als venice of santa monica, dan kun je vanaf daar ook hollywood meepakken. Pak je een strand in het zuiden of richting San Diego, dan zou ik 1 dag een hotel in noord (west) LA pakken en daarna verkassen naar het zuiden.
Pak je een strand als venice of santa monica, dan kun je vanaf daar ook hollywood meepakken. Pak je een strand in het zuiden of richting San Diego, dan zou ik 1 dag een hotel in noord (west) LA pakken en daarna verkassen naar het zuiden.
- RiverCola
- Amerika-expert
Voor een paar dagen aan het strand vind ik persoonlijk Venice Beach en Santa Monica (evenals Marina del Rey) iets minder geschikt. Ze zijn allemaal leuk voor een bezoek (ben zelf erg grote fan van Venice Beach) maar het zijn niet echt plekken waar je het strandvakantie gevoel krijgt. Daarom raadde ik de kleinere beachtowns ten zuiden van LA aan. Die hebben dat sfeertje wel echt.
Het is toch een verschil, een stadsstrand of een beachtown.
Het gaat er dus om wat voor ervaring je zoekt. Als je echt LA nog wilt bezoeken zou ik je aanraden om ook daar nog een verblijf in te plannen. Overnacht bijvoorbeeld 2 nachten in Hollywood zodat je vanaf daar Universal kunt bezoeken, en wat highlights van de stad, en vertrek dan voor je laatste dagen zon, zee, strand naar 1 van de beachtowns.
Het is toch een verschil, een stadsstrand of een beachtown.
Het gaat er dus om wat voor ervaring je zoekt. Als je echt LA nog wilt bezoeken zou ik je aanraden om ook daar nog een verblijf in te plannen. Overnacht bijvoorbeeld 2 nachten in Hollywood zodat je vanaf daar Universal kunt bezoeken, en wat highlights van de stad, en vertrek dan voor je laatste dagen zon, zee, strand naar 1 van de beachtowns.
Hi,
Wij zijn een week in Huntington Beach geweest, maar eigenlijk zijn al die plaatsen daar prima en veel relaxter dan bijvoorbeeld Venice (heb ik me tenminste laten vertellen.....). Huntington Beach is idd bekend als surfcity, sowieso zijn de stranden mooi en is het een leuk plaatsje met een pier. Door Newport Beach alleen heen gereden, lijkt meer op een jetset plaats met veel appartementen en grote boten. Laguna Beach zijn we een aantal keren naar het strand geweest, ook mooie plek maar volgens mij is die hele kuststreek daar fijn om te zitten. Enige wat tegenviel in die omgeving was temperatuur van het zeewater, ik meen rond 20 graden in juli, veel kouder dan we dachten voor zo'n zonnige omgeving.
Ik zou het trouwens niet laten afhangen van de afstand naar attracties. O.k, Hollywood bijvoorbeeld is een eindje weg en verkeer rond LA kan heel druk zijn, maar ja, rijden gaat daar toch heel relaxed, op carpoolstroken rijdt het vaak nog wel door en daarnaast ben je toch op vakantie dus wat maakt een half uur extra reistijd uit?
Wij zijn een week in Huntington Beach geweest, maar eigenlijk zijn al die plaatsen daar prima en veel relaxter dan bijvoorbeeld Venice (heb ik me tenminste laten vertellen.....). Huntington Beach is idd bekend als surfcity, sowieso zijn de stranden mooi en is het een leuk plaatsje met een pier. Door Newport Beach alleen heen gereden, lijkt meer op een jetset plaats met veel appartementen en grote boten. Laguna Beach zijn we een aantal keren naar het strand geweest, ook mooie plek maar volgens mij is die hele kuststreek daar fijn om te zitten. Enige wat tegenviel in die omgeving was temperatuur van het zeewater, ik meen rond 20 graden in juli, veel kouder dan we dachten voor zo'n zonnige omgeving.
Ik zou het trouwens niet laten afhangen van de afstand naar attracties. O.k, Hollywood bijvoorbeeld is een eindje weg en verkeer rond LA kan heel druk zijn, maar ja, rijden gaat daar toch heel relaxed, op carpoolstroken rijdt het vaak nog wel door en daarnaast ben je toch op vakantie dus wat maakt een half uur extra reistijd uit?

Wij zaten in 2009 in Redondo Beach in het Crown Plaza. Voor ons was het prettig thuis komen na de drukke dagen in LA. Parkeren kon via het hotel (voor 15 dollar per dag), maar 1 straat achter het hotel was het gewoon vrij parkeren.
Vlakbij een leuke haven waar je ook gezellig kon eten. Tegenover het hotel zat een diner waar we meerdere malen heerlijk hebben ontbeten.
Vlakbij een leuke haven waar je ook gezellig kon eten. Tegenover het hotel zat een diner waar we meerdere malen heerlijk hebben ontbeten.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ik me nou afvraag; is het nou wel lekker op het strand in mei? Als ik even op internet surf zijn de temperaturen daar in mei tussen de 15 en de 20 graden en de watertemperatuur rond de 15 graden C.
Lijkt me niet echt prettig om te zonnen en te zwemmen.
Lijkt me niet echt prettig om te zonnen en te zwemmen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht