Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

89 daagse reis bijna van start!!!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
sifaka
Amerikafan

Re: 89 daagse reis bijna van start!!!

Bericht door sifaka »

Pfffffffffffff we zijn weer enkele dagen terug in regenachtig NL en we moeten nog steeds heel erg wennen... het autorijden, de mensen, het 'saaie' platte landschap en natuurlijk de vrijheid die je hebt tijdens zo'n reis!

De blog ga ik helemaal bijschrijven... we zitten nu nog bij de GSMNP maar de resterende maand komt er dus nog aan voor de geinteresseerden :)

Tijdens mijn voorbereiding miste ik wat gerichte informatie over budgetten en prijsindicaties... hopelijk zijn er mensen die onderstaande cijfers handig vinden voor hun eigen voorbereiding/budgetering!

Een korte samenvatting in cijfers van onze 89 daagse reis door Amerika:

87 dagen in Amerika, 2 dagen in Canada
39 dagen in het westen van Amerika, waarvan 1 in beide
49 dagen in het oosten van Amerika, waarvan 1 in beide

6290 foto's gemaakt in het westen (bruto, veel dubbele bijvoorbeeld en dus veel rotzooi)
8790 foto's gemaakt in het oosten (bruto)
15080 foto's gemaakt in totaal (bruto)
73,9 gb aan foto's in totaal (bruto)
onbekend aantal filmpjes (heel veel)

2 verschillende auto's gehuurd, Chevy Traverse (gemiddeld verbruik van 20,3 mpg) in het westen, Ford Escape (gemiddeld verbruik van 24,7 mpg) in het oosten
5005 miles gereden in het westen
5495 miles gereden in het oosten
10500 miles gereden in totaal... en we hebben ons geen moment verveeld :P

gemiddeld 129,94 dollar per dag uitgegeven in het westen (incl. brandstof, eten/drinken, activiteiten, souvenirs en kleding) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen)
gemiddeld 165,93 dollar per dag uitgegeven in het oosten (incl. brandstof, eten/drinken, activiteiten, souvenirs en kleding) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen)
gemiddeld 150,56 dollar per dag uitgegeven in totaal (incl. brandstof, eten/drinken, activiteiten, souvenirs en kleding) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen)

gemiddeld 78,60 dollar per dag uitgegeven in het westen (38 dagen) (zonder kleding en zonder brandstof) (incl. eten/drinken, souvenirs en activiteiten) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen)
gemiddeld 120,64 dollar per dag uitgegeven in het oosten (51 dagen) (zonder kleding en zonder brandstof) (incl. eten/drinken, souvenirs en activiteiten) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen)
gemiddeld 102,69 dollar per dag uitgegeven in totaal (89 dagen) (zonder kleding en zonder brandstof) (incl. eten/drinken, souvenirs en activiteiten) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen)

gemiddelde prijs per nacht west van 43,97 dollar (38 nachten, waarvan 10 op een campground)
gemiddelde prijs per nacht oost (incl 2 dagen Canada) van 55,78 dollar (50 nachten, allemaal motels/hotels)
gemiddelde prijs per nacht totaal van 50,68 dollar (88 nachten, waarvan 10 op een campground)

244,02 gallon benzine getankt in het westen, á 917,52 dollar
242,29 gallon benzine getankt in het oosten, á 757,85 dollar
486,32 gallon benzine getankt in totaal, á 1675,35 dollar

gemiddeld 3,690 dollar per gallon betaald voor benzine in het westen
gemiddeld 3,294 dollar per gallon betaald voor benzine in het oosten
gemiddeld 3,487 dollar per gallon betaald voor benzine in totaal

Voor de mensen die zich afvragen hoe ik dit allemaal weet... iedere dag hebben we alles bijgehouden in een excelbestand, nu is het dus een kwestie van oplezen en overnemen :D

Het verbaasde ons trouwens hoeveel lezers we van het AA forum hebben, we vonden het erg leuk om de reacties te lezen!

Het was voor ons een droom die uitkwam en we kijken er al naar uit om ooit weer terug te keren in dit prachtige vakantieland!
Laatst gewijzigd door sifaka op 22 jan 2012, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

welkom terug in NL.
Ik volg je reisverslag en ben benieuwd naar de laatste maand van jullie rondreis.
Ik kan me voorstellen dat het een grote omschakeling is om weer terug te zijn in nederland.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Vond jullie log leuk om te lezen... en benieuwd naar jullie verdere avonturen vanaf GSM! dat is een deel van Amerika waar wij ooit nog een keer heenwillen.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Welkom terug in Nederland, en nu komt misschien wel het leukste deel; genieten van de herinneringen. Ik ben ook benieuwd naar de rest van het verslag!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Welkom terug, we hebben genoten van jullie verhalen.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Welkom thuis!!!!

Ik miste het vervolg van je leuke blog al. Maar dan hebben we nog wat te goed om te lezen :wink:
Dat zal inderdaad wel even wennen zijn weer in Nederland, na zo'n lange vakantie.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Chakuriki
Amerika-ontdekker

Bericht door Chakuriki »

Leuk. Ook handige cijfers, hebben wij zeker wat aan, wij vertrekken 5 Maart voor 86 dagen naar daar.
Een vraagje:
Vonden jullie het financieel een goed plan om een auto te huren i.p.v. kopen? Aangezien wij ook voor zo'n lange periode gaan, en we ons voor hebben genomen een 2e hands auto te kopen aangezien ons huur voor zo'n lange tijd heel duur lijkt
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Jullie zijn alweer thuis!! Ik was ook een van die AA lezers die jullie volgde "by email", een erg leuk verslag om te lezen. en wat zijn jullie een leuk stel!

Ik miste ook al het laatste gedeelte, geen emails meer met jullie verslag, maar dat hebben we dus nog te goed, jullie hebben een supermooie reis gemaakt, ik zou het ieder jong stel aanbevelen met jullie verslag als leidraad! :thumbup:
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Dank jullie wel allemaal :-) Het genieten van de herinneringen is idd echt super... met bijna alles wat je doet en ziet wordt je er aan herinnerd :D

Chakuriki, voor de autohuur voor de gehele periode (opgesplitst in 2 dus) waren we ongeveer 2200 euro kwijt (via usareisen.de)... 2 bestuurders (25+) en alle verzekeringen e.d.! We hebben ook even overwogen om iets te kopen maar dit uiteindelijk niet gedaan om de volgende redenen.
- Als er iets met de gekochte auto is... betaal je 100% alles zelf en krijg je ook niet snel vervangend vervoer... je strandt dus letterlijk :) Ik ben zelf ook totaal niet technisch genoeg om kleine mankementen zelf te verhelpen
- De 'stress' van het verkopen van de auto op het laatste moment... zeker als je bijna 90 dagen gaat en je mag er maar 90 blijven... was voor ons een belangrijke reden om het niet te doen
- We hebben zegmaar 90% van de reis vastgelegd, uitgezocht en gereserveerd... dit in combinatie met bovenstaande argumenten leek ons geen goed idee om met een gekochte auto te gaan doen.

Voor sommigen zal het een prima uitkomst zijn om iets plaatselijk op de kop te tikken maar voor onze reis was dat gewoon totaal niet geschikt.

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Super hoor ik had niet door dat je nu pas weer terug bent..
Zo'n reis heb je het de komende 20-40 jaar nog over. WIj hebben zoiets gedaan in 1993 en het geeft nog steeds aanleidingen tot knipogen en kleine dingen die je samen hebt gedaan op te halen.
Ik kan het iedereen aanbevelen om dat te doen. Het is heerlijk vrij en onbezorgd. Wij deden het nog in het pre internet tijdperk, dus we hadden minder vastgelegd maar de lol was niet minder. Soms belden we naar een camping. Ik heb het dagboek nog steeds liggen in de kast. Compleet met folders enzo.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Wow, wat een cijfers. Interessant! En ik kan me voorstellen dat je weer moet wennen hier... Wat? Afkicken lijkt me een beter woord, of niet? Ik heb na 3 weken al, dat ik gek word van al die kleine krioelende auto's hier...
Toerist
Amerika-ontdekker

Bericht door Toerist »

Spijtig voor jullie dat jullie weer terug zijn, maar goed voor ons: dan kunnen we binnenkort het vervolg lezen van jullie trip :)

Ook ik was één van de volgers. Proficiat met de leuke blog!
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Ook ik heb jullie blog met veel plezier gelezen! Wat een prachtige reis moet het geweest zijn. Omdat ik op dit moment zelf bezig ben om een rondreis te plannen vind ik de cijfers erg handig :clap:

Wat ik me afvraag is hoe jullie het hebben ervaren om bijna alles van tevoren vast te hebben gelegd. Zouden jullie dat weer doen voor een dergelijke reis of zouden jullie het iets losser laten en het aan het avontuur over laten?
Ikzelf twijfel heel erg om alles vast te leggen. Misschien de eerste weken om aan het land en gebruiken te wennen maar daarna in grote lijnen de reis uitstippelen zodat je meer vrijheid hebt.

Graag hoor ik van de ervaringsdeskundigen wat jullie ervaringen zijn!
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Bedankt Robbielb,

Ik denk dat dat helemaal verschilt per persoon! Er zijn mensen die er niet aan moeten denken om alles vast te zetten. Eigenlijk zet je niet ECHT alles vast want het is allemaal kostenloos te annuleren als je bij de juiste websites boekt (booking.com bijv.)! Wij hebben 3 nachten niet geboekt vooraf... van de 88 dus... en die dagen heb ik me echt druk gemaakt om waar we die avond terecht zouden komen, ook al wist ik dat we echt wel iets zouden vinden en dat er genoeg te kiezen viel! We vonden het heerlijk om een vaste plek te hebben iedere keer weer en daarnaast vonden we dat er nog best wel wat tijd in gaat zitten (het zoeken van een geschikte plek), tijd die we eigenlijk niet kwijt wilde tijdens de reis. Daarnaast was het voor sommige plekken ook nodig om zo vroeg alles vast te leggen... bijv. voor de campgrounds en diverse attracties... anders zaten ze snel vol! Ook het feit dat ik vooraf al alles had uitgezocht over het motel... de voorzieningen en de ligging! In de grote steden wilden we in bijna alle hotels/motels gratis parkeren en met het OV de stad in... dit was dan ook overal mogelijk omdat ik het vooraf had uitgezocht.

Er zijn genoeg mensen die minder strak op reis gaan maar wij hebben er echt van genoten en er is dan ook niets wat we niet hebben gedaan en wat we wel graag wilden gaan doen. Alles is eigenlijk vlekkenloos verlopen en dat heeft mede te maken met een goede voorbereiding denk ik zelf.

Je hoort het al... wij zijn fan van een geplande reis! :-) Ook wij hebben een aantal dingen veranderd tijden de reis zelf... niet hele grove wijzigingen maar toch! We hebben bijvoorbeeld een dag langer in Nashville en Key Largo verbleven en ivm een NBA wedstrijd, die alsnog ging plaatsvinden, een dag langer in Orlando. Ook hebben we 1x overnacht bij een Amerikaans stel in Phoenix terwijl we daar eigenlijk helemaal niet naartoe zouden gaan... het kan dus wel :-)

Je moet voor jezelf bedenken of je het fijn vindt om iedere dag te weten waar je terecht komt of dat je toch meer van de vrijheid houdt en je je iedere dag laat verrassen! Uiteindelijk kan je alleen jezelf vertellen of het iets voor jullie is. :-D Ik ben meer een controlefreak en hou ervan om alles te plannen, regelen en uit te zoeken... uiteindelijk is dat ook het beste geweest voor ons en ik vraag me af of we hetzelfde hadden kunnen zien in dezelfde tijd als we het anders hadden gedaan...?

Succes met de voorbereidingen!

RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik heb ook een beetje meegelezen op jullie verslag, mooi hoor! Je leeft maar 1 keer........
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Ik heb jullie verslag trouw per email gevolgd en ik vond het erg leuk om te lezen!!! Lekker uitgebreid en heel veel foto's. Ik heb nog een paar leuke ideeën opgedaan voor onze eigen reis en ben benieuwd naar het laatste stukje.

Gr Laura
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

ik ben ook benieuwd naar het laatste stukje :wink:
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Jullie zij inmiddels weer veilig thuisgekomen. Jammer genoeg is jullie reisverslag niet afgemaakt. Jammer!
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Dat klopt Kendor... het gaat hoe dan ook een keer afkomen maar aangezien ik nu druk ben met verhuizen en solliciteren (moet helaas prioriteiten stellen :P) zal ik het later moeten doen, als het wat rustiger is!

pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Ook ik heb jullie reisverslag met plezier gevolgd. Jullie geplaatste boekhouding is erg handig als hulpmiddel en informatiebron! Nice job! :clap: :o
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer