Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Doockles: twee weken zuidwesten (Denver - Las Vegas)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Doockles: twee weken zuidwesten (Denver - Las Vegas)

Bericht door Doockles »

We waren er al maanden over bezig, maar nu dat we vorige week onze tickets geboekt hebben kunnen we er echt aan beginnen: onze vierde reis naar het zuidwesten... :-)

Onze voorlopige route ziet er als volgt uit:

15/6 Brussel - Denver
16/6 Denver - Gunnison
17/6 Gunnison - Montrose (BCOTG)
18/6 Montrose - Grand Junction (Colorado NM)
19/6 Grand Junction - Moab
20/6 Moab
21/6 Moab - Blanding (Canyonlands Needles gedeelte)
22/6 Blanding - Page (House on Fire, Natural bridges)
23/6 Page
24/6 Page - GC North rim
25/6 GC North rim - Cedar City (Cedar Breaks)
26/6 Cedar City - Las Vegas
27/6 Las Vegas
28/6 Las Vegas
29/6 Las Vegas - Brussel

De eerste dag zou dus vooral een rijdagje worden langs Leadville en Buena Vista.
Voor de route van Grand Junction naar Moab had ik ergens de tip gelezen om langs de SR-128 te rijden. Zijn er op die route nog leuke dingen? Of is Colorado NM groot genoeg om er bijvoorbeeld nog extra tijd in door te brengen in de voormiddag?
Tips voor leuke dingen in Moab zijn altijd welkom! 2 jaar geleden zijn we er 3 dagen gebleven en hebben toen Canyonlands, Dead Horse Point (1 dag) en Arches (2 dagen) bezocht. Ook de Fiery Furnace gedaan en eigenlijk al een hele hoop wandelingen in Arches. We denken er bijvoorbeeld aan om de wandeling naar Fisher Towers te doen.
21/6 zouden we graag naar het Needles gedeelte van Canyonlands gaan om daarna door te rijden richting Blanding. Of zijn er andere leuke overnachtingsplekken?
Over de route op 22/6 twijfelen we nog een beetje. De bedoeling is van toch wel wat te wandelen in Natural Bridges en ook House on Fire mee te pikken. Maar na Natural Bridges is het wel nog een eindje rijden richting Page. Nuja, wat is een eindje natuurlijk. Wij vinden 4u rijden op 1 dag al veel als je erbij ook nog wilt wandelen. ;-) Een optie waar we aan denken is overnachten in Kayenta, maar dat lijkt me nu ook niet echt een geweldige plaats. :roll:
Cedar Breaks staat opnieuw op de planning, na de mislukte poging van vorig jaar door regen en onweer. :-(

Alle tips zijn natuurlijk welkom ;-)
Dude
Moderator

Re: Reis Doockles: twee weken zuidwesten (Denver - Las Vegas

Bericht door Dude »

Hey Sofie,

Ziet er tof uit ! Buena Vista zijn wij even gestopt en een lekkere koffie gedronken in East Main street. Tof dorpje vonden wij. Leadville zijn we wegens tijdsgebrek maar enkele keren gestopt voor een foto en voor de rest rustog doorheen gereden. Kan er niet zo veel over zeggen.
Colorado NM is echt mooi! En zoooo rustig. Er was net een trouwerij toen wij er waren. Je kan nog wat langere wandelingen doen dan degene wat wij gedaan hebben (zie verslag)
Breng ook zeker een bezoekje aan Main Street in Grand Junction, vonden wij ook wel gezellig met kunstwerkjes op elke hoek van de straat.

In Moab zou ik ook zeker Corona Arch doen, bij voorkeur bij zonsondergang ! Breathtaking !!

Als je gaat wandelen in Natural Bridges raad ik aan om de derde brug te doen. Je kan er helemaal onderdoor wandelen, mooi zicht! Wij deden ook nog een andere wandeling naar een ruine (ben even de naam kwijt, zie 2008 verslag, dag 8)
Blanding - Page is goed te doen op een dag maar ik rij wel graag natuurlijk :wink:

Cedar Breaks hebben wij ook moeten laten schieten wegens slecht weer (sneeuw) dus daar kan ik helaas ook niets over kwijt.

Veel plezier
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

wij vonden cedar breaks erg mooi, spectaculair. maar je hebt er wel niet zo veel om te doen.
Spectra trail is enorm de moeite, langs een diepe afgrond. ligt op meer dan 3000 m hoogte, en je hebt hier van die bristlecone pine bomen.
Sandy point trail is gewoon een leuk boswandelingetje, met veel bloemen.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ook wij hebben cedar breaks niet kunnen doen door de weersomstandigheden.
Voor de rest kan ik je niet echt veel tips geven.
De dingen waar ik geweest ben, heb jij ook al gedaan ;-)

Natural bridges vond ik niet zo erg speciaal. Maar dat is persoonlijk en waarschijnlijk toen al een overdosis 'mooi' gehad ;-)
Groetjes,
Carine
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Van Gunnison naar Montrose met een bezoek aan BCofG. Dan zit je de rest van de middag in Montrose. Je kan gemakkelijk doorrijden naar Grand Junctio en meer tijd besteden aan Co NM.
Als je van GJ Utah binnen rijdt neem dan de Danish Flat exit. Je komt dan eerst in Cisco. Soort ghosttown maar niet echt. Er staan splinternieuwe postboxes maar ook vervallen gebouwen waar nogal wat films zijn opgenomen. Rijd daarna naar Moab via 128. Onderweg is nog een oude brug (en een nieuwe)
In Blanding is Edge of the Cedars NM. Het visitor center heeft een grote collectie maps en tekeningen. Buiten het visitor center vind je een kiva waar je in kan. Ik ben gek op oude maps en alles wat er in die omgeving gebeurde dus was ik al een uur kwijt in het VC. Maar niet iedereen heeft die hobby. Blanding is nogal somber en vroeger kon je er geen drank kopen. Bluff is leuker, probeer eens Desert Rose en als je jezelf wil verwennen neem dan cabin 6.
Van Bluff zijn we ook vertrokken voor een bezoek aan House on Fire. Vertrokken om 9 uur en waren op tijd voor HoF maar Blanding ligt korter bij HoF. In Bluff heb je Bluff Fort en een paar goede restaurants en sunset bij het cemetary boven op de heuvel.
NR naar Cedar Breaks is goed te doen. Je kan de prachtige ut14 nemen met lava beds onderweg of via Panquitch en Panquitch lake rijden. Deze laatste route is wel een omweg en ik vind ut14 mooier.
Tussen Cedar City en Las Vegas heb je nog Old Silver reef Mining town en de Kolob section van Zion. Aan de oostzijde van St. George is nog een dinosaur side en valley of Fire in NV uiteraard.
Yeehaw
Laatst gewijzigd door Yeehaw op 25 jan 2012, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Onderweg is nog een oude brug (en een nieuwe)
De oude brug bestaat helaas alleen maar meer uit wat kabels de rest is een paar jaar geleden door brand verwoest. :cry:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik ben gek op kabels ;)
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Oh, ik had gedacht dat er in BCofG meer te beleven viel. ;-) Moeten we eens grondiger bekijken dan. Als er dan in Colorado NM meer wandelmogelijkheden zijn, is het misschien inderdaad beter om verder door te rijden naar Grand Junction zodat we daar een ganse dag aan kunnen besteden. :-)

Bart, hebben jullie die wandeling naar Corona Arch gedaan? Dan zal ik jullie verslag nog eens doornemen. Het is precies wel een relatief lange wandeling. Om dan nog na zonsondergang terug te wandelen?

Yeehaw, bedankt voor de tip over het VC in Blanding. Oude kaarten zijn geweldig! :thumbup:

Carine, ik denk dat je voor Natural Bridges echt wat moet wandelen om er een goed beeld van te krijgen. Op het forum heb ik vaak gelezen dat mensen het wat minder vonden, maar die bridges schijnen toch de moeite te zijn.

In Cedar Breaks zijn we vorig jaar al gepasseerd. Maar toen zijn we heel snel alle uitkijkpunten afgereden. Het grote uitkijkpunt achter het visitor center was toen gesloten owv bliksemgevaar. En het stomme was dus dat die wolken gewoon daarboven hingen. Een beetje lager was het mooi weer. We hebben daar in de buurt de Bristlecone Pine trail gedaan in het zonnetje. :-) Maar we zouden dus graag die Spectra Trail doen. Sandy Point trail noteer ik ook. Bedankt!

Old Silver reef Mining town ziet er tof uit Yeehaw. We zijn nog nooit echt langs een ghost town gegaan, dus dit zet ik toch wel op de planning.

Bedankt allemaal voor de leuke tips! :lol:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Doockles schreef:Old Silver reef Mining town ziet er tof uit Yeehaw. We zijn nog nooit echt langs een ghost town gegaan, dus dit zet ik toch wel op de planning.
Dan moet ik jou toch wat teleurstellen, want zelfs van de ghost town is niet veel meer over.
Een aantal jaren geleden waren wij er en het enige dat wij er zagen was het Wells Fargo-gebouw (foto staat op website bovenaan), waar een museum in gevestigd is en dat was toen gesloten. Buiten staan een aantal mijnwerkersgereedschappen/apparatuur en verder in de wijde omgeving een paar (gevaarlijke) gaten in de grond, wat vermoedelijk mijningangen waren met hier en daar wat houten constructies die bij de mijngangen waren geplaatst.
Ben je in de buurt, ga op bezoek, maar ga er niet voor omrijden.
Of men zou het opgeleukt moeten hebben, maar dan is het niet meer origineel.

Website: http://www.silverreef.org/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nee, een omweg zou ik er ook niet voor maken maar je komt er langs.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Jammer, dan zal het maar een kort bezoek worden. ;-)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Sofie, wij hebben inderdaad de Corona Arch gedaan, in 2009 zie dag 13.
Het is eigenlijk niet zo heel ver hoor. En eens de Arch volledig in de schaduw ligt heb je nog voldoende tijd om terug aan de wagen te geraken vooraleer het echt donker is. Ik vind het een echte aanrader ! :wink:

Natural Bridges is inderdaad mooi als je ook daadwerkelijk van de parkloop afkomt en even gaat wandelen (vooral brug drie dus).
De tweede wandeling die we daar deden was trouwens Horsecollar Ruin Overlook Trail (0.3 miles enkel)

Bart
Grts, Bart

Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Ja, jullie waren na een dikke 1.5u al terug precies. :lol:

Dit weekend zullen we alle tips eens op een rijtje zetten. :thumbup: En ook eens kijken naar overnachtingsmogelijkheden in Moab. Ik heb de indruk dat de meeste dingen toch redelijk duur zijn daar. 200$ per nacht voor de Best Western bijvoorbeeld. :shock: Vorige keer zaten we in de Mayors House B&B en dat was heel goed! Maar we willen die dag van Canyonlands vroeg vertrekken en in de B&B zit je dan weer met dat ontbijt enzo...
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Doockles schreef: De eerste dag zou dus vooral een rijdagje worden langs Leadville en Buena Vista.
Voor je eerste dag in de US wel een uitdaging wat hoogte betreft; Leadville is een van de hoogstegelegen dorpen in de US (3094m). Doe het vooral rustig aan en drink veel om te voorkomen dat je hoogtezieke krijgt; sommige mensen zijn er gevoeliger voor dan andere. Als je onderweg ook nog enige inspanning denkt te gaan verrichten zou ik eerst een paar dagen acclimatiseren op wat lagere hoogte (Denver of zo: 1600m)
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

De hoogte was dus de reden waarom we niet richting Rocky Mountains wilden trekken na aankomst in Denver. Ik had er niet echt bij stilgestaan dat die dorpjes ook zo hoog zouden liggen. Het is niet de bedoeling om te gaan wandelen die eerste dag. Gewoon rijden en af en toe de benen strekken. Ik had graag een paar dagen in Denver gebleven, maar wij kunnen altijd maar 2 weken op reis. Dus dat zit er niet echt in.

Maar bedankt voor de waarschuwing Loek! :-)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Doockles schreef:Ja, jullie waren na een dikke 1.5u al terug precies. :lol:
Ja, dat is zo. Wij waren maar net op tijd voor de zonsondergang en dat gaat daar, zoals je weet, erg vlug. Eens de arch in de schaduw lag is het mooiste gedeelte dus voorbij en zijn we aan de terugweg begonnen, omdat we ook niet in het donker wilden lopen. Het is niet zo ver wandelen hoor en het staat vrij goed aangegeven met cairns.
Heen deden wij op een half uurtje schat ik, en terug nog sneller

Bart
Grts, Bart

Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Ja, op jullie laatste foto ligt de Arch toch al een stukje in de schaduw.

Dat strandje zag er precies ook wel tof uit. Ik veronderstel dat het water wel koud was zeker? :lol:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ja dat is de Colorado river. Dat strandje ligt op het stuk aan de 128, tussen Moab en Castle Valley.
Over Corona Arch, om je een idee te geven hoe groot die wel is :

Zie het mannetje boven op de arch !! En onderonder staat er ook nog één

Afbeelding

Bart
Grts, Bart

Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

We zijn nu nog op zoek naar een leuk hotel in Grand Junction. Als ik op het hotelbeoordelingen deel van AA kijk, dan zie ik dat de meeste mensen in de buurt van de I70 logeren. Wij dachten eerder aan iets meer in het centrum, in de buurt van Main Street. :wink: Is dat een leuke buurt om te zitten? Ik lees af en toe wel wat reviews waarin mensen zich precies niet echt veilig voelen in die buurt 's avonds? :roll:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij zaten in de super 8, met een Applebees op wandelafstand, maar veraf van main street.
Wij zijn in de late namiddag naar Main Street geweest en heb me geen moment onveilig gevoeld, integendeel. Het is een leuke straat met op elke hoek wat kunstwerken , waterpartijtjes en ook de ijzeren bizon is er te zien.
Wij hebben er een lekker ijsje gegeten en er zijn ook wat restaurantjes en café's met terrasjes.
Een echte aanrader om even langs te gaan!

Afbeelding

Afbeelding

Bart
Grts, Bart

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer