Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fietsen huren?
Fietsen huren?
Hallo,
Deze zomer gaan we met onze jongens met een camper van Phoenix rondtrekkend naar sf. Nu kunnen fietsen erbij huren, is dit de moeite waard, of heeft het niet echt een toegevoegde waarde? We willen sowieso 2 keer fietsen, bij Monterey en in moab, maar die keren kunnen we ook apart huren. We hebben echter een camper van 27 ft en fietsen lijkt me zo lekker om niet altijd met de camper op pad te moeten. Wat is jullie ervaring?
Groet,
Koosje
Deze zomer gaan we met onze jongens met een camper van Phoenix rondtrekkend naar sf. Nu kunnen fietsen erbij huren, is dit de moeite waard, of heeft het niet echt een toegevoegde waarde? We willen sowieso 2 keer fietsen, bij Monterey en in moab, maar die keren kunnen we ook apart huren. We hebben echter een camper van 27 ft en fietsen lijkt me zo lekker om niet altijd met de camper op pad te moeten. Wat is jullie ervaring?
Groet,
Koosje
- leo natas
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Fietsen huren?
hoi, dat is een heel goed idee. wij hebben in september ook 2 fietsen erbij gehuurd bij moturis.
we kregen 2 mountain bikes en een fietsen hanger. we hebben er veel gemak van gehad want je kan vanaf de camping overal naar toe fietsen .
naar de supermarkt, naar het strand, uit eten,of zomaar ergens heen fietsen. je komt dan op plekjes waar je anders nooit komt.
controleer wel even of de fietsen in orde zijn. ik had er 1 met verdroogde banden, die moest ik op de 2e dag al vernieuwen. kreeg wel netjes de kosten vergoed.
ook de ketting stond droog, waarschijnlijk omdat de fietsen weinig verhuurd worden. je ziet vrijwel niemand met fietsen achterop.
koop wel in de supermarkt een slot met een dikke kabel want het slotje dat wij mee kregen stelde niet veel voor.
onderweg de fietsen ook vast binden met deze kabel.
in september gaan we weer en hebben ze weer gehuurd, wel van te voren huren maar dat wist je denk ik wel.
we kregen 2 mountain bikes en een fietsen hanger. we hebben er veel gemak van gehad want je kan vanaf de camping overal naar toe fietsen .
naar de supermarkt, naar het strand, uit eten,of zomaar ergens heen fietsen. je komt dan op plekjes waar je anders nooit komt.
controleer wel even of de fietsen in orde zijn. ik had er 1 met verdroogde banden, die moest ik op de 2e dag al vernieuwen. kreeg wel netjes de kosten vergoed.
ook de ketting stond droog, waarschijnlijk omdat de fietsen weinig verhuurd worden. je ziet vrijwel niemand met fietsen achterop.
koop wel in de supermarkt een slot met een dikke kabel want het slotje dat wij mee kregen stelde niet veel voor.
onderweg de fietsen ook vast binden met deze kabel.
in september gaan we weer en hebben ze weer gehuurd, wel van te voren huren maar dat wist je denk ik wel.
Dit zou voor ons ook een goed idee zijn. Dit is alleen een optie bij Moturis toch?
Zijn er eigenlijk aparte verkeersregels voor fietsers in Amerika?
-
- Amerika-expert
Yep, maar bijna niemand kent zeSan & Ien schreef:Dit zou voor ons ook een goed idee zijn. Dit is alleen een optie bij Moturis toch?

Hou er vooral rekening mee dat mensen hier geen rekening houden met fietsers. Sommige gebieden zie je ze vaker (in Moab bijv.) maar de meeste Amerikanen zien fietsen als speeldingen voor kinderen en houden er geen rekening mee dat ze ook in het verkeer kunnen meedoen. Ga er dus zeker niet vanuit dat auto's je ruimte geven, of voorrang verlenen, of opletten als je wil afslaan. Handsignaal voor afslaan is hier trouwens ook anders, je houdt je hand/arm rechtomhoog om aan te geven dat je de andere kant op afslaat....weet alleen niet meer zeker of dat voor links of rechts is. Even met je handje op zadel-hoogte wapperen zoals veel Nederlanders doen is hier echt niet genoeg! Heel duidelijk zijn!
En zorg dat je een goede kaart bij je hebt want je mag niet langs de snelweg fietsen en lang niet alle wegen geven duidleijk aan dat er een snelweg is. Van hier naar het volgende stadje is bijv. best te fietsen als je alleen naar de afstand kijkt maar helaas, niet mogelijk omdat de enige weg erheen een snelweg is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ken mensen die fietsen hadden gehuurd, maar ze vrijwel niet hebben gebruikt. Het is meestal niet zo dat je makkelijk met de fiets er even op uit gaat om boodschappen te doen of om ergens te eten. Daarvoor zijn de afstanden te groot, of de wegen te steil, of het is te heet.
Fietsen bij Monterey heb ik nog nooit gehoord, is dat daar aan te raden? In Moab wordt veel gemountainbiked, maar als je dat wil doen kun je ook daar fietsen huren. Het is er wel erg heet in de zomer.
Ook in Yosemite kun je fietsen huren, en in Springdale (Zion) en bij de Grand Canyon.
Marianne
Fietsen bij Monterey heb ik nog nooit gehoord, is dat daar aan te raden? In Moab wordt veel gemountainbiked, maar als je dat wil doen kun je ook daar fietsen huren. Het is er wel erg heet in de zomer.
Ook in Yosemite kun je fietsen huren, en in Springdale (Zion) en bij de Grand Canyon.
Marianne
Dankjewel voor jullie reacties. Van de ene stad naar de andere was ik niet meteen van plan. (het moet wel leuk blijven
) Maar eerder van de campground naar een restaurant oid. Na een dag wandelen is het soms prettiger voor de benen om een andere beweging te kunnen maken.
En mag je wel over de stoep fietsen?

Als voorbeeld de 191 die door Moab loopt. Dat is een highway toch? Mag je daar dan niet overheen of juist weer wel omdat het binnen de bebouwde kom is?LittlePhoenix schreef:je mag niet langs de snelweg fietsen
En mag je wel over de stoep fietsen?
-
- Amerika-expert
Goede vraag, ik weet eigenlijk niet zeker of je binnen de bebouwde kom wel langs de snelweg mag. Ik weet dat ik in Moab regelmatig mensen langs de weg heb zien fietsen maar of dat legaal is?
Op de stoep fietsen...volgens mij mag dat niet maar hier in Utah negeren volwassenen de stoep meestal. Zelfs wandelaars lopen vaker op de weg dan op de stoep.
Is er niet ergens een website met duidelijke regels?
Op de stoep fietsen...volgens mij mag dat niet maar hier in Utah negeren volwassenen de stoep meestal. Zelfs wandelaars lopen vaker op de weg dan op de stoep.
Is er niet ergens een website met duidelijke regels?
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hoi,
Wij hebben vorig jaar ook fietsen gehuurd bij de camper (Moturis) en er veel plezier van gehad. Vooral het zomaar even een uurtje fietsen door een State Park of zo als je op de camping bent aangekomen. Heerlijk hoor. Dus ik vind het zeker aan te raden.
Wij hebben er ook een slot bij gekocht, maar dat zat er eigenlijk niet op als ze achter op de camper hingen. Is wel een goed plan natuurlijk.
De regels zijn niet altijd duidelijk inderdaad, maar wijst zich meestal vanzelf. In sommige staten is ook een fietshelm verplicht. Dat heb ik toen van te voren gecheckt op deze site;
http://www.bhsi.org/mandator.htm
Veel plezier!
Wij hebben vorig jaar ook fietsen gehuurd bij de camper (Moturis) en er veel plezier van gehad. Vooral het zomaar even een uurtje fietsen door een State Park of zo als je op de camping bent aangekomen. Heerlijk hoor. Dus ik vind het zeker aan te raden.
Wij hebben er ook een slot bij gekocht, maar dat zat er eigenlijk niet op als ze achter op de camper hingen. Is wel een goed plan natuurlijk.
De regels zijn niet altijd duidelijk inderdaad, maar wijst zich meestal vanzelf. In sommige staten is ook een fietshelm verplicht. Dat heb ik toen van te voren gecheckt op deze site;
http://www.bhsi.org/mandator.htm
Veel plezier!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Ik kan er nog niet veel informatie over vinden helaas. Is het een idee om deze draad naar het 'Vervoer in en naar Amerika'-topic te verplaatsen? Of zou ik daar mijn vraag opnieuw moeten stellen?
Van die helmpjes had ik me ook al zitten afvragen, dus dank voor je link Kokopelli! Heb meteen maar even jullie verslag gelezen: Nice!
Van die helmpjes had ik me ook al zitten afvragen, dus dank voor je link Kokopelli! Heb meteen maar even jullie verslag gelezen: Nice!
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Contacteer:
ThanksSan & Ien schreef: Heb meteen maar even jullie verslag gelezen: Nice!

Er is ook nog deze site: http://www.bikeleague.org/action/bikela ... e_laws.php
Maar dat vind ik zelf nogal een zoekplaatje...
Die site is fantastisch! Ik vind hem zelfs heel duidelijk
Kan je merken dat ieders logica anders in elkaar zit!

- Kokopelli
- Amerikakenner
- Contacteer:

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves