Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis lise30: routevoorstel 25 dgn, graag advies
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis lise30: reisschema 28 dagen West Coast
Ik weet niet hoe de dagen precies vallen, maar ik zou dan gelijk dag 2 gaan rijden en als je terugkomt van de Grand Canyon pas echt in Las Vegas overnachten! Je route valt denk ik precies goed, want als je door death valley bent geweest zal de Tioga Pass wrs wel open zijn en kun je sneller naar Yosemite. Ik neem aan dat je Sequoia & Kings Canyon NP nu wel overslaat??
Voor de route die je nu doet heb je in ieder geval ruim de tijd! Schrijf nu eens van dag tot dag uit waar je bent en wat je gaat doen zou ik zeggen dan kunnen wij daar weer op schieten
Voor de route die je nu doet heb je in ieder geval ruim de tijd! Schrijf nu eens van dag tot dag uit waar je bent en wat je gaat doen zou ik zeggen dan kunnen wij daar weer op schieten
Welke parken moet ik nog meer vastleggen? We weten nog niet precies op welke dag we in Yosemite aankomen. Kan je dat dan makkelijk verzetten?
Daar las ik laatst iets over.
Iemand nog tips voor hotel, hotelketens, motelketens? Site waar je makkelijk kan boeken via internet ter plaatse?
Nu moet de zoektocht naar hotels nog beginnen
Daar las ik laatst iets over.
Iemand nog tips voor hotel, hotelketens, motelketens? Site waar je makkelijk kan boeken via internet ter plaatse?
Nu moet de zoektocht naar hotels nog beginnen

Mijn tip zou ook zijn: schrijf je route eens uit, dan kun je ook zien wanneer je waar bent , kun je reserveren en kunnen wij gerichtere tips geven.
routevoorstel 25 dgn, graag advies
Hoi hoi
Ben ik weer! Een aantal weken geleden voor het eerst op dit forum beland en inmiddels n.a.v. jullie adviezen de tickets en autohuur geboekt.
Het schema is concreter geworden (zonder Yellowstone) Graag jullie reactie op het reisschema:
Ik twijfel over de nachten Zion/Bryce, relatief kleine parken...welke 1 nacht extra?
Verder weet ik niet of we nu perse in de parken een hotel moeten nemen. Van welke parken raden jullie dit gezien de planning wel aan?
Dag 1: Vertrek Adam Las Vegas aankomst 19 uur
Dag 2: las Vegas naar Zion (bezoek LV komt later in reis vanwege de afwisseling)
Dag 3: Zion - Bryce
Dag 4: Bryce
Dag 6: Bryce
Dag 7: Bryce - Capital reef
Dag 8: Capital reef- Moab
Dag 9: Moab
Dag 10: Moab - Monument valley
Dag 11: Monument valley- Page
Dag 12: Page
Dag 13: Page- Grand Canyon (south of nort rim??)
Dag 14: GC via Hooverdam naar Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: LV richting Death Valley
Dag 17: Death Valley - Lee Vinnen of Sequoia NP?
Dag 18: vertrek richting Yosemity
Dag 19: Yosemity
Dag 20: Richting San Francisco
Dag 21: SF
Dag 22: SF
Dag 23: SF- Montery
Dag 24: Sainta Barbara
Dag 25: LA
Dag 26 LA naar AMS
Dank je wel voor julle adviezen. Als je routes/wegen hebt die we wel/of niet moeten nemen (we huren een SUV) dan hoor ik het graag.
Ben ik weer! Een aantal weken geleden voor het eerst op dit forum beland en inmiddels n.a.v. jullie adviezen de tickets en autohuur geboekt.
Het schema is concreter geworden (zonder Yellowstone) Graag jullie reactie op het reisschema:
Ik twijfel over de nachten Zion/Bryce, relatief kleine parken...welke 1 nacht extra?
Verder weet ik niet of we nu perse in de parken een hotel moeten nemen. Van welke parken raden jullie dit gezien de planning wel aan?
Dag 1: Vertrek Adam Las Vegas aankomst 19 uur
Dag 2: las Vegas naar Zion (bezoek LV komt later in reis vanwege de afwisseling)
Dag 3: Zion - Bryce
Dag 4: Bryce
Dag 6: Bryce
Dag 7: Bryce - Capital reef
Dag 8: Capital reef- Moab
Dag 11: Monument valley- Page
Dag 12: Page
Dag 13: Page- Grand Canyon (south of nort rim??)
Dag 14: GC via Hooverdam naar Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: LV richting Death Valley
Dag 17: Death Valley - Lee Vinnen of Sequoia NP?
Dag 18: vertrek richting Yosemity
Dag 19: Yosemity
Dag 20: Richting San Francisco
Dag 21: SF
Dag 22: SF
Dag 23: SF- Montery
Dag 24: Sainta Barbara
Dag 25: LA
Dag 26 LA naar AMS
Dank je wel voor julle adviezen. Als je routes/wegen hebt die we wel/of niet moeten nemen (we huren een SUV) dan hoor ik het graag.
Laatst gewijzigd door markro op 08 jan 2012, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Twee topics over dezelfde reis samengevoegd, zo blijven de vragen en antwoorden bij elkaar.
Reden: Twee topics over dezelfde reis samengevoegd, zo blijven de vragen en antwoorden bij elkaar.
Re: routevoorstel 25 dgn, graag advies
Mooie opzet al!
Ik zou opteren voor een dagje meer Moab en Zion ipv die dagen in Bryce Canyon, niettegenstaande dat Bryce Canyon erg mooi is. Op weg naar Zion vanuit Las Vegas moet je zeker ook Valley Of Fire SP doen, dit is echt de moeite!
Wat betreft overnachten in de parken zal je moeten kiezen. Als je buiten de parken slaapt ben je vaak goedkoper af maar dan zal je moeilijker van een mooie zonsopgang of -ondergang kunnen genieten omwille van de grotere afstanden tot de mooie plekjes. Dit is een persoonlijke keuze maar ik zou dit zeker af en toe doen.
Succes nog!
Ik zou opteren voor een dagje meer Moab en Zion ipv die dagen in Bryce Canyon, niettegenstaande dat Bryce Canyon erg mooi is. Op weg naar Zion vanuit Las Vegas moet je zeker ook Valley Of Fire SP doen, dit is echt de moeite!
Wat betreft overnachten in de parken zal je moeten kiezen. Als je buiten de parken slaapt ben je vaak goedkoper af maar dan zal je moeilijker van een mooie zonsopgang of -ondergang kunnen genieten omwille van de grotere afstanden tot de mooie plekjes. Dit is een persoonlijke keuze maar ik zou dit zeker af en toe doen.
Succes nog!
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: routevoorstel 25 dgn, graag advies
In welke tijd van het jaar ga je?
Ik zou via Lee Vining en de Tioga Pass rijden als die open is. Sequoia is een behoorlijke omweg, heb je de route al op googlemaps bekeken?
Voor Yosemite vind ik overnachten in het park een aanrader ondanks de prijs; het scheelt je veel reistijd en je hebt op die manier ook de rustige uren in het park.
Voor Bryce is 1 overnachting voldoende, voor Zion zou ik er 2 uittrekken als je wilt wandelen. Bij Moab is een extra nacht ook niet verkeerd.
Je kunt deze route met elk type auto doen, daar heb je geen SUV voor nodig.
Marianne
Ik zou via Lee Vining en de Tioga Pass rijden als die open is. Sequoia is een behoorlijke omweg, heb je de route al op googlemaps bekeken?
Voor Yosemite vind ik overnachten in het park een aanrader ondanks de prijs; het scheelt je veel reistijd en je hebt op die manier ook de rustige uren in het park.
Voor Bryce is 1 overnachting voldoende, voor Zion zou ik er 2 uittrekken als je wilt wandelen. Bij Moab is een extra nacht ook niet verkeerd.
Je kunt deze route met elk type auto doen, daar heb je geen SUV voor nodig.
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis lise30: routevoorstel 25 dgn, graag advies
Ik zou zoals al genoemd dag 2 t/m 10 ook zo indelen:
Dag 2: Las Vegas - Zion
Dag 3: Zion
Dag 4: Zion - Bryce Canyon
Dag 6: Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 7: Capitol Reef - Moab
Dag 8: Moab
Verder is de route 10x beter en haalbaarder dan wat het was.
Dag 2: Las Vegas - Zion
Dag 3: Zion
Dag 4: Zion - Bryce Canyon
Dag 6: Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 7: Capitol Reef - Moab
Dag 8: Moab
Verder is de route 10x beter en haalbaarder dan wat het was.

Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Re: Moment van hotels boeken
* Note mod (Marco):
een aantal berichten naar dit reistopic verplaatst vanuit het topic Moment van hotels boeken.
Hoe houden jullie dat dan allemaal in de gaten? Elke dag kijken naar de prijzen? Lijkt me toch ook wel veel werk.
Ik ben nu ook aan het zoeken naar hotels. Ben recensies aan het lezen maar weet niet zo goed waar ik dan moet gaan zoeken om te boeken (behalve bij hotel zelf).
Heeft het ook zin om bij het reisburo te boeken via de gidsprijzen. Het lijkt onvoordelig.
Hoe kom je aan een AAA pas? Moet je daar niet inwoner van Amerika voor zijn? Ik zit er ook een beetje mee dat ik niet zo heel goed weet hoe de dag gaat lopen en of we dan de geplande route gaan halen. Gaan jakkeren heb ik ook niet zoveel zin in.
Bijv. Wiji starten in Las Vegas en vertrekken dan voor de NP richting Zion. Dit park kun je of moet je bekijken met een shuttle. Dan denk ik, waar moet ik nu verblijven? In het park? of in Springdale of het park bekijken en doorrijden en net daarbuiten richting Bryce?
1 of 2 nachtjes? Dit soort dingen, daar begin ik dan aan te twijfelen. De route is bekend, maar dit soort dingen vind ik dan moeilijk om te beslissen. Herkenbaar?
Als iemand nog een aanrader heeft voor een hotel of b&b in Zion, hoor ik het graag?
een aantal berichten naar dit reistopic verplaatst vanuit het topic Moment van hotels boeken.
Hoe houden jullie dat dan allemaal in de gaten? Elke dag kijken naar de prijzen? Lijkt me toch ook wel veel werk.
Ik ben nu ook aan het zoeken naar hotels. Ben recensies aan het lezen maar weet niet zo goed waar ik dan moet gaan zoeken om te boeken (behalve bij hotel zelf).
Heeft het ook zin om bij het reisburo te boeken via de gidsprijzen. Het lijkt onvoordelig.
Hoe kom je aan een AAA pas? Moet je daar niet inwoner van Amerika voor zijn? Ik zit er ook een beetje mee dat ik niet zo heel goed weet hoe de dag gaat lopen en of we dan de geplande route gaan halen. Gaan jakkeren heb ik ook niet zoveel zin in.
Bijv. Wiji starten in Las Vegas en vertrekken dan voor de NP richting Zion. Dit park kun je of moet je bekijken met een shuttle. Dan denk ik, waar moet ik nu verblijven? In het park? of in Springdale of het park bekijken en doorrijden en net daarbuiten richting Bryce?
1 of 2 nachtjes? Dit soort dingen, daar begin ik dan aan te twijfelen. De route is bekend, maar dit soort dingen vind ik dan moeilijk om te beslissen. Herkenbaar?

Als iemand nog een aanrader heeft voor een hotel of b&b in Zion, hoor ik het graag?
- sdekker
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Tja, mijn beroep is project manager dus ik ben nogal van het plannen, uitzoeken en monitorenlise30 schreef:Dit soort dingen, daar begin ik dan aan te twijfelen. De route is bekend, maar dit soort dingen vind ik dan moeilijk om te beslissen. Herkenbaar?

Het is soms wel vermoeiend maar ik kan niet 21 dagen reizen en niet weten wat ik die 21 dagen ga doen. Het geeft me rust als ik weet hoe het gaat verlopen. Soms word ik alleen zo moe van de tijd die het kost.
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
ja plannen ben ik ook van, maar soms denk ik..had ik het niet gewoon georganiseerd kunnen boeken.
Ben nu al een hele avond aan het zoeken! haha... Weet je, ik denk dan weer. 1 of 2 nachtjes Bryce en Zion, een nachtje genoeg en dan heb ik nog dagen in Moab gepland en dan weet ik nu niet meer waarom daar dan wel weer meer dagen, terwijl ik dan denk. Ik moet er twee in Bryce boeken.
Kijk ik op de websites van de hotels zijn sommige al volgeboekt op die datum en dan denk ik, ja maar als we er dan niet zijn? pfff.. waar ben ik aan begonnen
haha
Ben nu al een hele avond aan het zoeken! haha... Weet je, ik denk dan weer. 1 of 2 nachtjes Bryce en Zion, een nachtje genoeg en dan heb ik nog dagen in Moab gepland en dan weet ik nu niet meer waarom daar dan wel weer meer dagen, terwijl ik dan denk. Ik moet er twee in Bryce boeken.
Kijk ik op de websites van de hotels zijn sommige al volgeboekt op die datum en dan denk ik, ja maar als we er dan niet zijn? pfff.. waar ben ik aan begonnen

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Geen paniek hoor Lise .
Als je in de parken wilt overnachten is het wel belangrijk om van te voren te boeken omdat het daar snel vol kan zitten. En in heel toersistische plaatsen vlakbin een park, zoals Moab zit alles ook heel snel vol. Dus als je je route in grote lijnen weet zou ik die hotels alvast boeken. Maar als het al vol zit is het ook geen grote ramp, je zult alleen wat verder moeten rijden.
In Yosemite zit bijvoorbeeld alles al heel snel vol. Als je niets meer kunt vinden dat vrij is kun je ook gewoon een hotel zoeken buiten het park bijvoorbeeld in El Portal.
Dan mnoet je wel een half uurtje heen en een half uurtje terug rijden naar het centrum van het aprk maar dat is ook geen ramp (boivendien zit je dan ook niet in die enrome drukte en dat vinden sommige mensen zoals wij heel prettig)
In Zion overnachten veel mensen in Springdale dat ligt het dichtst bij de ingan van het park en je kunt vanuit daar direct op de shuttle bussen stappen.
Veel forumleden waaronder wij hebben bijvoorbeeld overnacht in het Canyon Ranch Motel Een hotel dat niet zo duur is en waar de shuttlenbus voor de deur vertrekt.
Maar als in Springdale geen plek meer is kun je ook in Hurricane overnachten (20 minuten rijden van Springdale)
Voor Bryce kun je overnachten bij de ingang van het park maar ook in Tropic (20 minuten rijden)
Je hoeft heus niet elke dag te kijken naar de prijzne, de prijzen van de hotels in de parken liggen gewoon vast en die veranderen niet.
De meeste andere hotels hebben ook gewoon vaste prijzen, dus die hoef je heus niet maanden van tevoren te boeken.
Wij boeken ze soms een dag van tevoren pas. Het hangt er ook van af in welke periode je gaat, dat is me niet helemaal duidelijk.
En dat twijfelen over een route? Je route ziet er tot nu toe goed uit, je moet alleen nog even kijken naar de adviezen die aan je gegeven zijn in je andere topic en beantwoord nog even de vraag in welke periode je gaat. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 79#p667979
En of je nu één dag Bryce neemt of twee dagen Zion maakt niet zo veel uit, het wordt hoe dan ook een mooie reis.
Zorg er alleen voor dat je niet elke dag lange tijd in de auto zit en je voldoende tijd hebt om iets van de mooie natuur en steden te zien.
Wij zijn bijvoorbeeld helemaal geen planners. We plannen wel in grote lijnen een route en als we ín de parken willen overnachten reserveren we dat wel, maar verder boeken we helemaal niets van tevoren. En we hebben altijd heel makkelijk een hotel kunnen vinden in het hoogseizoen.

Als je in de parken wilt overnachten is het wel belangrijk om van te voren te boeken omdat het daar snel vol kan zitten. En in heel toersistische plaatsen vlakbin een park, zoals Moab zit alles ook heel snel vol. Dus als je je route in grote lijnen weet zou ik die hotels alvast boeken. Maar als het al vol zit is het ook geen grote ramp, je zult alleen wat verder moeten rijden.
In Yosemite zit bijvoorbeeld alles al heel snel vol. Als je niets meer kunt vinden dat vrij is kun je ook gewoon een hotel zoeken buiten het park bijvoorbeeld in El Portal.
Dan mnoet je wel een half uurtje heen en een half uurtje terug rijden naar het centrum van het aprk maar dat is ook geen ramp (boivendien zit je dan ook niet in die enrome drukte en dat vinden sommige mensen zoals wij heel prettig)
In Zion overnachten veel mensen in Springdale dat ligt het dichtst bij de ingan van het park en je kunt vanuit daar direct op de shuttle bussen stappen.
Veel forumleden waaronder wij hebben bijvoorbeeld overnacht in het Canyon Ranch Motel Een hotel dat niet zo duur is en waar de shuttlenbus voor de deur vertrekt.
Maar als in Springdale geen plek meer is kun je ook in Hurricane overnachten (20 minuten rijden van Springdale)
Voor Bryce kun je overnachten bij de ingang van het park maar ook in Tropic (20 minuten rijden)
Je hoeft heus niet elke dag te kijken naar de prijzne, de prijzen van de hotels in de parken liggen gewoon vast en die veranderen niet.
De meeste andere hotels hebben ook gewoon vaste prijzen, dus die hoef je heus niet maanden van tevoren te boeken.
Wij boeken ze soms een dag van tevoren pas. Het hangt er ook van af in welke periode je gaat, dat is me niet helemaal duidelijk.
En dat twijfelen over een route? Je route ziet er tot nu toe goed uit, je moet alleen nog even kijken naar de adviezen die aan je gegeven zijn in je andere topic en beantwoord nog even de vraag in welke periode je gaat. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 79#p667979
En of je nu één dag Bryce neemt of twee dagen Zion maakt niet zo veel uit, het wordt hoe dan ook een mooie reis.
Zorg er alleen voor dat je niet elke dag lange tijd in de auto zit en je voldoende tijd hebt om iets van de mooie natuur en steden te zien.
Wij zijn bijvoorbeeld helemaal geen planners. We plannen wel in grote lijnen een route en als we ín de parken willen overnachten reserveren we dat wel, maar verder boeken we helemaal niets van tevoren. En we hebben altijd heel makkelijk een hotel kunnen vinden in het hoogseizoen.
hoi hoi
WIj vertrekken 10 juni naar Las Vegas. 1 nachtje naar en gaan dan beginnen aan de route NP. Zion als eerste. We hebben vandaag een mooi B&B in Springdale geboekt en daarna gaan we via 14 en 143 richting Bryce.
Daar willen we wat relaxen en genieten van de omgeving, dus twee nachtjes gepland en geboekt. Bryce Ruby en Grand hotel waren beiden al volgeboekt voor onze datum (deze weet ik dan al wel zeker omdat het aan het begin van onze reis is) en we hebben een mooi adres gevonden in Tropic, ook een B&B. Maar goed... Moab hebben we ook opgenomen, Page/Lake powel, GC en daar moet ik dus ook nog voor gaan zoeken. En blijkt nu voor Moab ook al opschieten. Las Vegas red ik wel, via priceline ofzo maar die parken vind ik echt lastig. Yosemity vooral want dat is groot! Ik weet het gewoon niet goed.
Heb al vele avonden zitten lezen op het forum en in reisgidsen en steeds zie ik weer wat anders... haha... wel leuk hoor de voorpret, maar soms maakt het me onzeker. We willen ook een beetje vrijheid en niet alles vastleggen, maar goed.. in Yosemity is dat weer niet handig.
Dus tips, van harte welkom!
Ik kan een beetje terug rekenen. 5 juli gaan we vanuit LA weer terug, dus de dagen daarvoor kan ik terugtellen (terug naar San Fransciso) en dan naar Yosemity, maar goed of dit precies uit zal komen weet ik niet en dat is nou net niet handig bij bijv. Curry Village. Zijn er geen andere overnachtingsmogelijkheden in Yosemity en moet je dan in village zitten? Een half uur op een neer rijden, weet ik ook niet. Die tioga lijkt me erg mooi en indrukwekkend, om dan weer terug te gaan bedoel je? Dat zal toch niet?
WIj vertrekken 10 juni naar Las Vegas. 1 nachtje naar en gaan dan beginnen aan de route NP. Zion als eerste. We hebben vandaag een mooi B&B in Springdale geboekt en daarna gaan we via 14 en 143 richting Bryce.
Daar willen we wat relaxen en genieten van de omgeving, dus twee nachtjes gepland en geboekt. Bryce Ruby en Grand hotel waren beiden al volgeboekt voor onze datum (deze weet ik dan al wel zeker omdat het aan het begin van onze reis is) en we hebben een mooi adres gevonden in Tropic, ook een B&B. Maar goed... Moab hebben we ook opgenomen, Page/Lake powel, GC en daar moet ik dus ook nog voor gaan zoeken. En blijkt nu voor Moab ook al opschieten. Las Vegas red ik wel, via priceline ofzo maar die parken vind ik echt lastig. Yosemity vooral want dat is groot! Ik weet het gewoon niet goed.
Heb al vele avonden zitten lezen op het forum en in reisgidsen en steeds zie ik weer wat anders... haha... wel leuk hoor de voorpret, maar soms maakt het me onzeker. We willen ook een beetje vrijheid en niet alles vastleggen, maar goed.. in Yosemity is dat weer niet handig.
Dus tips, van harte welkom!
Ik kan een beetje terug rekenen. 5 juli gaan we vanuit LA weer terug, dus de dagen daarvoor kan ik terugtellen (terug naar San Fransciso) en dan naar Yosemity, maar goed of dit precies uit zal komen weet ik niet en dat is nou net niet handig bij bijv. Curry Village. Zijn er geen andere overnachtingsmogelijkheden in Yosemity en moet je dan in village zitten? Een half uur op een neer rijden, weet ik ook niet. Die tioga lijkt me erg mooi en indrukwekkend, om dan weer terug te gaan bedoel je? Dat zal toch niet?
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Tiogapass ga je over als je van Death Valley naar Yosemite Village rijdt.
weet ik, ik was alleen aan het terug rekenen voor een datum wanneer we daar ongeveer zijn. Rond deze datum gekeken voor een verblijfplaats in yosemity, bijv. curry of lodge, beiden vol.
Dus ik moet wat anders verzinnen. Stel dat Tioga niet open is dan moeten we volgens mij doorrijden bij Lee vining? Nog wat noorderlijker en dan via sonora het park in?
Ik weet nu even niet meer waar ik dan het beste hotels kan zoeken.
El portal? Mariposa? Liggen meer aan de oostzijde, maar werlke dan aan de westzijde? immers in het park zijn er geen mogelijkheden, althans betaalbare meer.
Iemand nog een leuk adres? Dan moeten we maar heen en weer rijden, het is niet anders.
Dus ik moet wat anders verzinnen. Stel dat Tioga niet open is dan moeten we volgens mij doorrijden bij Lee vining? Nog wat noorderlijker en dan via sonora het park in?
El portal? Mariposa? Liggen meer aan de oostzijde, maar werlke dan aan de westzijde? immers in het park zijn er geen mogelijkheden, althans betaalbare meer.
Iemand nog een leuk adres? Dan moeten we maar heen en weer rijden, het is niet anders.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
El Portal ligt aan de westzijde van het park en Mariposa ten zuidwesten.
Je hebt ook de mogelijkheid om via het zuiden te rijden. Bijvoorbeeld via de CA178 en CA155. Je kunt dan eventueel een dagje invoegen om ook Sequoia en/of Kings Canyon national park aan te doen. Je komt dan daarna vanuit het zuiden richting Yosemite en je kunt bijvoorbeeld de nacht van te voren in Fish Camp overnachten. Dat ligt net buiten het park aan de zuidkant. Wel nog een minuutje of 40 rijden tot aan de valley omdat je nog een pasje overmoet. Dat is wel rijden in het park overigens en er zitten als wat leuke hikes aan die route. In Fish Camp zit ook een leuke ranch waar je kunt paardrijden in de mooie omgeving. Hotel tip: Narrow Gauge Inn. Niet de goedkoopste trouwens. Erg goed restaurant!lise30 schreef:weet ik, ik was alleen aan het terug rekenen voor een datum wanneer we daar ongeveer zijn. Rond deze datum gekeken voor een verblijfplaats in yosemity, bijv. curry of lodge, beiden vol.
Roel.
nog wat vragen ivm reisschema/overnachtingsplaats
Nog een enkele vragen... Het is best een lange trip om vanuit vegas door death valley en dan in Lee vining te eindigen. Mijn man vindt Death valley interessant en wil zandduinen, badwater, furnace kreek etc ook bekijken en er tijd voor nemen. Ik heb eerder zoiets, 45 graden...heel snel doorrijden. Overnachten in stovepipe wells? of anders in big pine?
Wat is jullie ervaring? De dag erna willen we door richting Lee Vining om de Tioga in te gaan. Waarschijnlijk ook weer een dag later.
In Yosemite is al veel volgeboekt qua verblijf. Ik blijf zoeken om een plekje in het park te bemachtigen. Nu dachten we vandaag om anders in Mariposa 2 of 3 nachten te verblijven. Is dat iets?
Je moet wel steeds het park uit dat is een beetje een nadeel maar je kunt bijv. de tweede dag de south entrance pakken en daar de sequoia's bekijken? Zijn deze net zo groot als in het Sequoia park zelf?
Of is het toch de moeite om daar heen te rijden?
We dachten dan te starten vanuit Lee Vining of Mammoth lakes... en dan Tioga en dan in de buurt van Yosemite village wat te wandelen, glacier point etc mee te nemen en dan einde van de dag richting Mariposa voor nacht.
Iemand nog andere/betere suggestie. Na deze dagen gaan we richting S.F.
We hebben het schema nog iets aangepast: Laatste check, graag nog tips nu we nog niet alle verblijven hebben vastgelegd zijn welkom
dag 1 10-6-2012 Las Vegas
dag 2 11-6-2012 Zion (springdale)
dag 3 12-6-2012 Bryce (Tropic)
dag 4 13-6-2012 Bryce (Tropic)
dag 5 14-6-2012 Moab
dag 6 15-6-2012 Moab
dag 7 16-6-2012 Monument Valley
dag 8 17-6-2012 Page
dag 9 18-6-2012 Grand Canyon
dag 10 19-6-2012 Las Vegas
dag 11 20-6-2012 Las Vegas
dag 12 21-6-2012 Death Valley
dag 13 22-6-2012 Lee vining
dag 14 23-6-2012 Mari Posa (Yosemite)
dag 15 24-6-2012 Mari Posa (Yosemite)
dag 16 25-6-2012 Mari Posa (Yosemite)
dag 17 26-6-2012 San francisco
dag 18 27-6-2012 San francisco
dag 19 28-6-2012 San francisco
dag 20 29-6-2012 Monterey
dag 21 30-6-2012 Monterey
dag 22 1-7-2012 Pismo Beach
dag 23 2-7-2012 L.A.
dag 24 3-7-2012 L.A.
dag 25 4-7-2012 L.A.
dag 26 5-7-2012 Vertrek Amsterdam
Wat is jullie ervaring? De dag erna willen we door richting Lee Vining om de Tioga in te gaan. Waarschijnlijk ook weer een dag later.
In Yosemite is al veel volgeboekt qua verblijf. Ik blijf zoeken om een plekje in het park te bemachtigen. Nu dachten we vandaag om anders in Mariposa 2 of 3 nachten te verblijven. Is dat iets?
Je moet wel steeds het park uit dat is een beetje een nadeel maar je kunt bijv. de tweede dag de south entrance pakken en daar de sequoia's bekijken? Zijn deze net zo groot als in het Sequoia park zelf?
Of is het toch de moeite om daar heen te rijden?
We dachten dan te starten vanuit Lee Vining of Mammoth lakes... en dan Tioga en dan in de buurt van Yosemite village wat te wandelen, glacier point etc mee te nemen en dan einde van de dag richting Mariposa voor nacht.
Iemand nog andere/betere suggestie. Na deze dagen gaan we richting S.F.
We hebben het schema nog iets aangepast: Laatste check, graag nog tips nu we nog niet alle verblijven hebben vastgelegd zijn welkom

dag 1 10-6-2012 Las Vegas
dag 2 11-6-2012 Zion (springdale)
dag 3 12-6-2012 Bryce (Tropic)
dag 4 13-6-2012 Bryce (Tropic)
dag 5 14-6-2012 Moab
dag 6 15-6-2012 Moab
dag 7 16-6-2012 Monument Valley
dag 8 17-6-2012 Page
dag 9 18-6-2012 Grand Canyon
dag 10 19-6-2012 Las Vegas
dag 11 20-6-2012 Las Vegas
dag 12 21-6-2012 Death Valley
dag 13 22-6-2012 Lee vining
dag 14 23-6-2012 Mari Posa (Yosemite)
dag 15 24-6-2012 Mari Posa (Yosemite)
dag 16 25-6-2012 Mari Posa (Yosemite)
dag 17 26-6-2012 San francisco
dag 18 27-6-2012 San francisco
dag 19 28-6-2012 San francisco
dag 20 29-6-2012 Monterey
dag 21 30-6-2012 Monterey
dag 22 1-7-2012 Pismo Beach
dag 23 2-7-2012 L.A.
dag 24 3-7-2012 L.A.
dag 25 4-7-2012 L.A.
dag 26 5-7-2012 Vertrek Amsterdam
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Note Mod : twee topics samengevoegd omdat ze over dezelfde reis gaan en om de leesbaarheid te bevorderen. Carine
Groetjes,
Carine
Carine

Mariposa is niet echt handig voor Yosemite. Als het in het park vol is, dan kun je beter kiezen voor El Portal of Oakhurst.
Als je niet in Death Valley wil overnachten dan kun je ook kiezen voor een overnachting tussen Yosemite en Death Valley in, bijvoorbeeld Bishop. Je bespaart je dan ook een nacht.
Ik vind de tijd die je uittrekt voor het traject Bryce- Moab en voor Moab zelf te weinig. Je hebt nu te weinig tijd voor scenic byway 12, Capitol Reef, Canyonlands/Dead Horse Point SP, Arches en dan sla ik nog heel wat over. Ook de rit van Moab naar Monument Valley kan een dagtocht zijn met alles wat er aan moois te zien is. Die regio is gewoon te mooi om zo door te racen. Persoonlijk vind ik het daar bijzonderder als Yosemite, maar dat is voor sommigen als vloeken in de kerk

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zou een dagje van la afsnoepen en bij zion, springdale stoppen, anders is het een hele mooie route!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1860 Weergaves
-
Laatste bericht door Somarits
-
- 12 Reacties