Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

help, green card gewonnen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kathleen.vw
Amerika-ontdekker

Re: help, green card gewonnen

Bericht door kathleen.vw »

haha, stom van me, klinkt inderdaad logischer :lol:
zal eens gaan zoeken se.
Ik zou eigenlijk moeten studeren, oeps. Nu ja, mijn hoofd staat echt niet meer naar studeren. het zijn maar examens voor mijn huidige job en voor een betere functie. als ik er ni door ben is het ook zo, voor die 4 maanden dat ik hier nog ben.
http://kathleen-vw.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Oy, dat was wel erg wonderlijk - vraag je eigen bosje aan in YNP. Nee inderdaad moest het mailboxje zijn - met dan aan Rob.

Ik weet niet wat er in je pas komt bij het consulaat, maar als je op korte termijn een G.K. hebt laat je die zien bij immigration in de toekomst. Hooguit moet je dus een keer met twee passen.

Een autootje kopen ja, maar een huis ?! Huren, een appartementje ofzo, niks niet kopen want dat nagelt je vast, en wat jij nodig hebt is max. flexibiliteit !

Wat betreft credit cards, wat ik bedoel is dat je veel aanbiedingen zult krijgen met pre approved, maar dat slaat nergens op. En iedere afwijzing kan negatieve gevolgen hebben voor je credit score. Pak het dus voorzichtig aan, weet zeker dat je goedgekeurd zult worden en vraag dan aan.
War betreft 'mensen die helpen' daar zit de US vol van, maar als het eropaan komt zijn ze zelden/nooit thuis. Jij bent wel degene die met de gevolgen zit, jij niet.
(Wij hebben heel slecht ervaringen mbt. beloften van USers, oa. onze mislukte G.C. procedures, onze verplichte vertrek uit de US, de acht lange jaren stressvol wachten op de G.K., allemaal dankzij USers die ons zo fantastisch 'zouden helpen' of 'geholpen' hebben. Mijn ervaring: alleen mensen die je inhuurt en goed betaalt kun je vertrouwen, en dan nog moet je voorzichtig zijn.)

Vraag bv. niet een Sears card aan, net-aangekomenen worden altijd afgewezen. Het beste is te beginnen met een card van Shell - voor benzine alleen - is mij geëgd. Maar er zijn hier in het verleden al een aantal draadjes over geopend, hoe credit op te bouwen etc.

Sterkte met je studie ! (misschien geeft afmaken wat je begon toch een goed gevoel ?)
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Wat credit card betreft: terwijl je in NL of BE bent een American Express kaart nemen en die keurig gebruiken, hoeft zelfs geen groot bedrag zijn.
Eens je emigreert AMEX USA bellen en zeggen dat je klant was in Europa en vragen of ze je kaart kunnen geven + credit score kunnen overzetten.
Hebben wij gedaan en ging perfect. Je begint natuurlijk met 'lage' maximum balance maar belangrijkste is dat je history is overgezet. Enkel voor zorgen dat je elke maand netjes ganse bedrag overzet.

Toen wij in 2009 emigreerden kon dit enkel met American Express, niet met VISA.

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
kathleen.vw
Amerika-ontdekker

gisteren op interview geweest en het is in orde :thumbup: :usa2: :usa2:
eigenlijk stelde heel het interview niets voor, we hebben meer over andere dingen gepraat dan over mijn toekomstvisie, financieel,......
Volgende week kan ik mijn interview gaan afhalen alsook mijn enveloppe met de nodige papieren die ik in mijn POE moet afgeven.
Ik moet me er zelf nog van overtuigen, maar het is in orde! Onvoorstelbaar seg! Nu nog 18 dagen wachten en dan zal ik eens kijken wat ze bij de douane gaan zeggen.
:wav: :wav: :wav:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Proficiat!

Ik neem aan dat je je paspoort moet gaan halen, en niet je interview?
Volgens mij zegt de douane niks, want die weten niet met welk statuut je binnen komt. Immigrations zal maar wat graag je papierboel bekijken!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kathleen.vw
Amerika-ontdekker

haha, ja inderdaad, ik moet mijn paspoort gaan halen. Sorry, ben nog steeds een beetje van mijn melk.
Die gesloten enveloppe is wel niet goed voor mijn nieuwsgierigheid hoor, je mag die echt niet openen. :roll:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Er zit in principe niets anders in dan kopieën van je dossier - je hebt alles zelf aangeleverd en dus al gezien. Hoopt dat dit de enveloppe dicht houdt !
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

:blob8: Nogmaals gefeliciteerd. :wink: :blob8:
Groet,

Old Faithful
kathleen.vw
Amerika-ontdekker

ok, nu zal ik die geheimzinnige enveloppe wel kunnen toehouden. :)

Jullie zijn allemaal extreem hard bedankt voor alle hulp en voor de moed die jullie me hebben gegeven. Ondertussen ben ik ook nogal zwaar verlaafd geraakt aan het forum. Zal mijn verdere verloop van mijn verhaal regelmatig updaten hier. Hopelijk kan ik dan ook eens mensen helpen zodat het geen éénrichtingsverkeer blijft he.

als er ooit eens iemand toevallig in de buurt is, spring gerust binnen. Mijn deur staat voor iedereen open! (behalve voor dieven heee, die vliegen van mijn grond -die ik ni heb-hahaha)
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Gefeliciteerd Kathleen!

Toen ik in 1995 met mijn DV GC envelop op Heathrow (UK) stond bij de overstap op de vlucht naar de USA wilde de Engelse immigration officer de envelop openmaken. Het koste erg veel moeite om hem te overtuigen dat niet te doen... :shock: Ik zag de bui al hangen, dat de US Immigration officer mij zou weigeren omdat de envelop al open was :oops:
BillyBob
Amerika-ontdekker

Bericht door BillyBob »

Proficiat!

Mij leek die gesloten enveloppe ook precies "huiswerk"
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

kathleen.vw schreef:
als er ooit eens iemand toevallig in de buurt is, spring gerust binnen. Mijn deur staat voor iedereen open! (behalve voor dieven heee, die vliegen van mijn grond -die ik ni heb-hahaha)
Wij zijn in september in Yellowstone. Als je nog eens Vlaams wil spreken, geef dan maar een seintje :-)
Groetjes,
Carine
kathleen.vw
Amerika-ontdekker

o vlaams... zalig.
ik heb je een pm gestuurd met mijn mailadres om dan af te spreken. Tot dan!
kathleen.vw
Amerika-ontdekker

ondertussen ben ik in de VS geweest en ben ik nu even terug in belgie om de laatste dingen te regelen.
mijn greencard wordt volop gemaakt, ben zelf nog even langs het social security office geweest om sneller mijn SSN te krijgen, mijn PO box is geopend, bank is in orde en de rest was al in orde. Euhm, eigenlijk alles denk ik! nu enkel hier nog van alles afscheid nemen en vertrekken. :thumbup:
en ondertussen wat studeren voor mijn rijbewijs examen af te leggen in Idaho.

wat wel grappig was toen ik terug in België was kreeg ik telefoon van de ambassade, ze hebben een technische fout gehad en de nummer op het voorlopig visum is bij iedereen fout en ik moest even terug komen en dan gingen ze onmiddelijk het nieuwe visum in mijn paspoort plakken. Toen ik zei dat ik net terug was van mijn vakantie daar en de immigratie in Chicago niets heeft gezegd viel ze van haar stoel. Er waren andere belgen aan de grens al geweigerd door die fout. Heb ik geluk gehad!

Nu is het wel echt een race tegen de tijd hoor, hoe ik alles nog moet klaarspelen, help. Posititef denken en dan zal het me wel lukken zeker!
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Succes met die laatste loodjes!
Gelukkig maar dat ze je doorgelaten hebben.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

wat een klucht, je zal daar maar staan en dan is je visum niet in orde!

Gelukkig ging het voor jou allemaal vlot. Veel succes nog met de laatste loodjes!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
kathleen.vw
Amerika-ontdekker

o nee, wat ik voor onmogelijk hield is gebeurd... Ik heb een vaste relatie...
wat een gigantisch dilemma, vertrekken en hem achterlaten of hier blijven? of terug komen?
ik heb echt geen idee meer nu, ik wil mijn groene kaart niet verliezen maar wil hem ook niet verliezen. Is er geen simpele oplossing voor zulke dingen?
Wat met ik nu doen he... shit.
Ik zie hem echt graag
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wil hij niet mee?
kathleen.vw
Amerika-ontdekker

hij heeft geen groene kaart he...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar hoe lang ben je nu terug in Belgie? Gij zijt ook wel een rappe! ;-)
Elke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer