Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York - Washington Auto of trein?
-
- Amerika-newbie
New York - Washington Auto of trein?
Beste mensen,
kan iemand mij adviseren/informatie geven omtrent mijn vraag. Wat zijn de voor- en nadelen om met de trein van NY naar Washington te reizen ipv met de auto?
wij willen vanuit NY of Washington een auto huren om zo naar Miami te gaan. Twijfelen alleen om het eerste gedeelte dus met de trein te gaan doen.
Gr
Nick
kan iemand mij adviseren/informatie geven omtrent mijn vraag. Wat zijn de voor- en nadelen om met de trein van NY naar Washington te reizen ipv met de auto?
wij willen vanuit NY of Washington een auto huren om zo naar Miami te gaan. Twijfelen alleen om het eerste gedeelte dus met de trein te gaan doen.
Gr
Nick
Re: New York - Washington Auto of trein?
De trein! In beide steden zul je de auto niet gebruiken. Je hebt te maken met hoge parkeerkosten en kunt gebrui maken van een goed OV systeem. Ook is de treinrit tussen de steden erg goed!
Je zou wel kunnen overwegen om je auto in Washington een dagje eerder op te halen wanneer je in de omgeving ban Washington nog zaken wilt bezoeken.
Je zou wel kunnen overwegen om je auto in Washington een dagje eerder op te halen wanneer je in de omgeving ban Washington nog zaken wilt bezoeken.
Enige nadeel van de trein is dat het vrij duur is tussen New York en Washington. Met een beetje mazzel lukt het je om een tarief van 49 dollar te boeken. De snellere Acela heeft tarieven vanaf 99 dollar. Aanzienlijk goedkoper is de bus maar die is ook aanzienlijk langzamer.
-
- Amerika-ontdekker
Vergeet de tolwegen niet, dat gaat ook aan de kosten zitten. Via de websites kun je van te voren je kaartjes boeken.
Voordeel van de auto is wel dat je wel wat meer vrijheid hebt. In DC is het goed te rijden, NY ben ik nog nooit geweest.
Voordeel van de auto is wel dat je wel wat meer vrijheid hebt. In DC is het goed te rijden, NY ben ik nog nooit geweest.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Een alternatief is de bus. Bolt Bus, DC to NY, Vamoose, allemaal bieden ze tarieven van rond de $25 enkele reis. Ze hebben meestal ook wifi en een film en zijn zeer gerieflijk. Het enige nadeel kan zijn dat je toch in het verkeer vast komt te staan net als met de auto.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hoi Nick,
Even naar aanleiding van een andere reactie op jouw vraag:
de subway, 24/7. Als je ergens in midtown verblijft zul je vrijwel al je tripjes 's avonds ook gewoon wandelend kunnen
doen. Een auto in NYC is alleen maar een (dure) last en je hebt er echt helemaal niets aan.
In DC geldt ongeveer hetzelfde. Oke, hier kun je wat beter uit de voeten met een auto, maar het is en blijft onhandig. Mijn
advies: zoek een leuk hotel ergens op een handige plek en in ieder geval in de buurt van een metro station. Georgetown is
ook leuk maar mist helaas een handig metrostation. Als je het geld dat je uitspaart aan parkeerkosten bij je hotelkamer
legt kun je een prima hotel boeken ergens rond de mall. Ik heb zelf twee jaar geleden in het Sofitel Lafayette Square gezeten
en dat was top, qua hotel en qua locatie. Andere hotels in de buurt: het Marriot, Hyatt, Sheraton, Crown Plaza, Hilton, etc.
Met hotwire of priceline kun je vaak een prima deal regelen. Ik heb ook wel eens ver buiten de stad gezeten (Bethesda),
maar dat is echt onhandig. Dan ben je elke dag een flinke metrotrip aan het maken.
Rond de mall is ook een prima uitvalsbasis voor een paar daagjes stedentrip: 's ochtends koffie en een bagel bij een
au bon pain oid om de hoek, overdag de stad verkennen; genoeg te doen om en in de buurt van de mall en ook 's avonds
alles in de buurt. Voldoende restaurants om lekker te gaan eten. Tip: de old ebitt grill als je van oesters houdt! Ook in
de buurt: bioscoop in Verizon center, diverse theaters (Ford's en er zit ook een goed Shakespeare gezelschap die veel
voorstellingen doen), constitution hall voor muziek, etc. Ook een leuke avondbesteding is een segway tour.
Bij vertrek uit Washington haal je pas je auto op. Je pikt daarna je bagage op bij je hotel en daarna lekker de stad
uit, richting Miami. Je kunt eventueel ook je auto reserveren op Washington National airport als je wat meer keuze
wilt hebben. Daar ben je met de metro (blue line) zo en je rijdt ook binnen een paar minuutjes weer terug de stad
in (niet in de spits plannen!).
Veel plezier!
Even naar aanleiding van een andere reactie op jouw vraag:
Die vrijheid met een auto kan ik in NYC echt niet plaatsen. Je kunt overal in NYC (ook buiten Manhattan) komen metxsmichel schreef:Voordeel van de auto is wel dat je wel wat meer vrijheid hebt. In DC is het goed te rijden, NY ben ik nog nooit geweest.
de subway, 24/7. Als je ergens in midtown verblijft zul je vrijwel al je tripjes 's avonds ook gewoon wandelend kunnen
doen. Een auto in NYC is alleen maar een (dure) last en je hebt er echt helemaal niets aan.
In DC geldt ongeveer hetzelfde. Oke, hier kun je wat beter uit de voeten met een auto, maar het is en blijft onhandig. Mijn
advies: zoek een leuk hotel ergens op een handige plek en in ieder geval in de buurt van een metro station. Georgetown is
ook leuk maar mist helaas een handig metrostation. Als je het geld dat je uitspaart aan parkeerkosten bij je hotelkamer
legt kun je een prima hotel boeken ergens rond de mall. Ik heb zelf twee jaar geleden in het Sofitel Lafayette Square gezeten
en dat was top, qua hotel en qua locatie. Andere hotels in de buurt: het Marriot, Hyatt, Sheraton, Crown Plaza, Hilton, etc.
Met hotwire of priceline kun je vaak een prima deal regelen. Ik heb ook wel eens ver buiten de stad gezeten (Bethesda),
maar dat is echt onhandig. Dan ben je elke dag een flinke metrotrip aan het maken.
Rond de mall is ook een prima uitvalsbasis voor een paar daagjes stedentrip: 's ochtends koffie en een bagel bij een
au bon pain oid om de hoek, overdag de stad verkennen; genoeg te doen om en in de buurt van de mall en ook 's avonds
alles in de buurt. Voldoende restaurants om lekker te gaan eten. Tip: de old ebitt grill als je van oesters houdt! Ook in
de buurt: bioscoop in Verizon center, diverse theaters (Ford's en er zit ook een goed Shakespeare gezelschap die veel
voorstellingen doen), constitution hall voor muziek, etc. Ook een leuke avondbesteding is een segway tour.
Bij vertrek uit Washington haal je pas je auto op. Je pikt daarna je bagage op bij je hotel en daarna lekker de stad
uit, richting Miami. Je kunt eventueel ook je auto reserveren op Washington National airport als je wat meer keuze
wilt hebben. Daar ben je met de metro (blue line) zo en je rijdt ook binnen een paar minuutjes weer terug de stad
in (niet in de spits plannen!).
Veel plezier!
Oh, en voor wat betreft trein of bus:
Over de bus kan ik niet meepraten, nog nooit gedaan. Wel met de auto. Het is een flink stuk rijden, met veel tol en hier en daar redelijk wat drukte en dus risico op vertraging door file. Dat geldt ook voor de bus.
De trein was ideaal: Amtrak vanaf Penn station naar Union station. Onderweg zo uit mijn hoofd 3 stops (Newark, Philadelphia en Baltimore). Kleine 4 uur rijden, prima koffie en op het hele traject goede 3G dekking als je onderweg nog wat wilt doen. Maar ik begreep dat Amtrak inmiddels al op flink wat treinen ook gratis wireless biedt.
Roel.
Over de bus kan ik niet meepraten, nog nooit gedaan. Wel met de auto. Het is een flink stuk rijden, met veel tol en hier en daar redelijk wat drukte en dus risico op vertraging door file. Dat geldt ook voor de bus.
De trein was ideaal: Amtrak vanaf Penn station naar Union station. Onderweg zo uit mijn hoofd 3 stops (Newark, Philadelphia en Baltimore). Kleine 4 uur rijden, prima koffie en op het hele traject goede 3G dekking als je onderweg nog wat wilt doen. Maar ik begreep dat Amtrak inmiddels al op flink wat treinen ook gratis wireless biedt.
Roel.
Ik zeg: de Trein!
De Acela is inderdaad het snelste, wel een beetje duurder maar wel met gratis Wifi (niet heel snel)!
De Acela is inderdaad het snelste, wel een beetje duurder maar wel met gratis Wifi (niet heel snel)!
Ik zou absoluut voor de trein kiezen. Het is ongeveer 4 uur met de NE Regional, die wel vrij regelmatig stopt, al ligt dat wel aan welke NE Regional je heb. Zie Amtrak.com
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Wij reizen dit jaar ook met de trein tussen new york en washington. Nog wel met een tussenstop op philladelphia ( hier huren we dan wel voor 2 dagen een auto). Wij hebben voor de trein gekozen ipv auto mede door de drop of kosten. Maar die hebben jullie zo en zo als jullie vanuit washington naar Miami gaan rijden. Kunnen jullie niet met een stopover gewoon naar miami vliegen? Wij vliegen heen op washhpington gaan dan met de trein naar ph en new york en vervolgens vanuit new york vliegen we naar orlando. Deze stop over gaat onder het zelde tarief van de retour orlando.
Ook kiezen we voor de trein omdat het weer eens wat anders is.
Ook kiezen we voor de trein omdat het weer eens wat anders is.
Laatst gewijzigd door arianne op 02 feb 2012, 09:57, 2 keer totaal gewijzigd.
http://letsgo4thewest2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoesusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://usa4fun2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://disneycruise-2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoeswestusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoesusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://usa4fun2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://disneycruise-2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoeswestusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
En wij kiezen dus weer voor een auto. Zo zie je maar, smaken verschillen he
We huren hem gewoon voor 1 dagje omdat wij het heerlijk vinden om rond te tuffen door Amerika en de vrijheid te hebben onderweg ergens te stoppen als je iets leuks tegen komt. Ook willen we als het kan die dag naar de Great Falls bij Washington.
Wat betreft die drop off kosten, heb hem gehuurd bij Hertz en die hanteren geen drop off kosten tussen vliegvelden!
Dus wij halen de auto belachelijk vroeg op bij JFK en leveren hem 's avonds bij het Ronald Reagan in Washington weer in. Ons hotel ligt in Arlington, dus das goed te doen vanaf daar.

We huren hem gewoon voor 1 dagje omdat wij het heerlijk vinden om rond te tuffen door Amerika en de vrijheid te hebben onderweg ergens te stoppen als je iets leuks tegen komt. Ook willen we als het kan die dag naar de Great Falls bij Washington.
Wat betreft die drop off kosten, heb hem gehuurd bij Hertz en die hanteren geen drop off kosten tussen vliegvelden!
Dus wij halen de auto belachelijk vroeg op bij JFK en leveren hem 's avonds bij het Ronald Reagan in Washington weer in. Ons hotel ligt in Arlington, dus das goed te doen vanaf daar.
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
2011: Zuidwesten
2012: New York en Washington
2022: Rondje New England en NYC
2024: New York en klein rondje Florida
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat is inderdaad wel een goede reden voor een auto. Als je de interstates niet neemt is er veel leuks te zien onderweg.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Heb me nog niet zo heel erg verdiept in de rit van die dag, dus heb je misschien tips?
De Great Falls lijken me helemaal leuk (met dank aan jouw beschrijvingen ook!
) maar dan zijn we al vlakbij Washington.
Mn zus wil graag Philadelphia even bekijken, maar meer weten we niet echt.
Baltimore lijkt me ook leuk, maar ik denk dat het dan te veel van het goed wordt allemaal. Ook nogal veel steden achter elkaar.
Is er een stuk weg wat een aanrader is om te rijden? Kunnen we een stukje langs de kust of zo?
De Great Falls lijken me helemaal leuk (met dank aan jouw beschrijvingen ook!

Mn zus wil graag Philadelphia even bekijken, maar meer weten we niet echt.
Baltimore lijkt me ook leuk, maar ik denk dat het dan te veel van het goed wordt allemaal. Ook nogal veel steden achter elkaar.
Is er een stuk weg wat een aanrader is om te rijden? Kunnen we een stukje langs de kust of zo?
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
-
- Amerika-ontdekker
Wij gaan de treinrit ook doen. Maar wat bedoel je met een beetje mazzel kan
je een ticket voor 49 dollar nemen? Is dit dan niet altijd zo?
En moet je dat ticket op voorhand boeken? Of gaat dat gewoon zoals bij ons hier
in Belgie?
je een ticket voor 49 dollar nemen? Is dit dan niet altijd zo?
En moet je dat ticket op voorhand boeken? Of gaat dat gewoon zoals bij ons hier
in Belgie?
Bij Amtrak krijg je vaak korting hoe eerder je je ticket boekt. Wanneer je wacht tot vlak voor je reis zul je waarschijnlijk een hogere prijs moeten betalen.
Het is verstandig om dus vooraf een ticket te boeken, je hebt namelijk vaste plaatsen in de trein. Je kunt vergelijken met onze Thalys (niet qua snelheid), daarvoor trek je ook niet een kaartje uit de automaat en stapt de trein in, moet reserveert een plaatsje in de trein.
Het is verstandig om dus vooraf een ticket te boeken, je hebt namelijk vaste plaatsen in de trein. Je kunt vergelijken met onze Thalys (niet qua snelheid), daarvoor trek je ook niet een kaartje uit de automaat en stapt de trein in, moet reserveert een plaatsje in de trein.
Verschil met de thalys is alleen dat je bij amtrak zelf mag weten waar je zit. Je krijgt geen reserveringsbewijs met wagonnummer en stoelnummer.
Dat ligt er wel aan of je eerste of tweede klasse reist. Wij hadden Op sommige trajecten namelijk wel aangewezen plaatsen.
Zou ook de trein adviseren, afgelopen jaar hebben wij Boston, NY, Philly en Washington met de trein bezocht en we waren heel erg te spreken over deze manier van reizen. Je kunt veel zien van het landschap, je kunt in de restauratie wagon eten halen mocht je daar zin in hebben en verder hebben wij elke reis ongeveer wel met andere reizigers gekletst. Veelal zijn mensen ook nieuwsgierig waar je vandaan komt en wat je gaat doen... Wij vonden dit laatste echt een toegevoegde waarde. Wij zijn met de NE regional gereist en hebben dit inderdaad heel vroeg via internet geboekt waardoor we heel goedkoop uit waren ( de precieze prijs weet ik helaas niet meer).
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
hallo,
Wij willen volgend jaar ook 1 dag de trein nemen vanuit NY naar Washington.
Mijn vraag is : zijn er mensen hier die deze treinrit reeds gedaan hebben? Ik wil eigenlijk vooral weten of het landschap waar
je door rijdt de moeite is?
merci
Christophe
Wij willen volgend jaar ook 1 dag de trein nemen vanuit NY naar Washington.
Mijn vraag is : zijn er mensen hier die deze treinrit reeds gedaan hebben? Ik wil eigenlijk vooral weten of het landschap waar
je door rijdt de moeite is?
merci
Christophe
Nee, landschappelijk gezien is het absoluut geen must-do.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 5785 Weergaves
-
Laatste bericht door Minkie1974
-
- 5 Reacties