Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning 11 dagen New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Planning 11 dagen New York

Bericht door Rob »

Zo de route is uitgezet voor onze 1ste trip naar NY, 4de keer USA
Dinsdag 31-08 AMS 11:00 uur JFK 13:10, auto ophalen en rijden tot Binghamton, Slapen in hotel ?
Woensdag 01-09 Finger Lakes slapen KOA Cabin in Watkins Glen geboekt via internet
Donderdag 02-09 Finger Lakes slapen KOA Cabin Watkins Glen
Vrijdag 03-09 naar de grens met Pennsylvania en dan langs Lake Erie naar Buffalo, slapen KOA Cabin Grand Island geboekt via internet
Zaterdag 04-09 Niagara Falls, slapen KOA Cabin Grand Island
Zondag 05-09 langs Lake Ontario naar Rochester slapen ? Cabin of hotel
Maandag 06-09 langs Lake Ontario naar Pulaski slapen Cabin op Brennan Beach RV Resort.
Dinsdag 07-09 via Pennsylvania naar New Jersey, slapen in hotel Econo Lodge in Carlstadt NJ geboekt via internet.
woensdag 08-09 tot vrijdag 10-09 New York City slapen in Econo Lodge
Zaterdag 11-09 rondtoeren boven NY en auto inleveren
Om 18:25 vertrek van JFK op 9/11 vliegen
Zondag 12-09 om 08:00 weer op AMS
tips zijn nog welkom.
Gr.
Rob
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Planning 11 dagen New York

Bericht door Jasmino »

Rob schreef:Woensdag 01-09 Finger Lakes slapen KOA Cabin in Watkins Glen geboekt via internet
Donderdag 02-09 Finger Lakes slapen KOA Cabin Watkins Glen
Hoi Rob,

Wat leuk dat jullie naar de Finger Lakes gaan! Daar zal je geen spijt van krijgen, het is een prachtig gebied! WIj zijn er vorig jaar geweest, tijdens onze rondreis door het Noord-oosten.

Vooral Watkins Glen State Park is erg mooi. Helaas hebben wij de kloof moeten lopen in de stromende regen, maar we hadden het park dan ook helemaal voor ons zelf. We hebben met volle teugen genoten, het is echt prachtig! Neem maar genoeg fotorolletjes mee, of opslagcapaciteit voor je digitale kaartjes! Het park is niet zo groot, en je hebt er geen hele dag voor nodig. In een paar uurtjes heb je het wel gezien, zelfs met de pauzes erbij. Aan het einde kun je nog een behoorlijke trap omhoog, maar dat levert niets op, geen extra uitzichten. Die moeite zou ik me besparen. Het plaatsje Watkins Glen is verder trouwens niets bijzonders, niet de moeite waard om er te blijven.

Ik zou je adviseren om niet 2 nachten in Watkins Glen te blijven, maar om 1 nacht naar Ithaca te gaan. Ithaca is veel leuker, en ligt ook schitterend aan het meer. Hier kun je dan het Buttermilk State park bezoeken. Ook een mooie waterval. Als het mooi weer is, en de reddingsbrigade is bemand, kun je zelfs zwemmen onder aan de waterval. Het is klein maar wel heel leuk! Je kunt helemaal naar boven wandelen langs de waterval, maar dan moet je behoorlijk wat trappen op. Helaas konden wij dat vorig jaar niet doen, vanwege de gezondheidsproblemen met mijn benen. In Ithaca vind je ook nog een paar watervallen langs de kant van de weg, en het is ook een leuk stadje. Leuker dan Watkins Glen!

Ithaca is ook een van de belangrijkste plaatsen in het Finger Lakes gebied, en ik zou daar zeker naar het visitor center gaan. Het is prachtig gelegen aan het meer. Vlakbij het visitor center heb je een paar schitterende uitzichten over het water. Echt een aanrader! En in het visitor center kunnen ze je prima informeren over de watervallen in de regio.

Groetjes,
Jacqueline
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Hey Rob,

Ik zie dat je Scranton passeert op je reis naar Binghamton, en waarschijlijk ook terug naar NYC (?).
Rob schreef:Dinsdag 07-09 via Pennsylvania ...
Stop dan ook even voor een bezoekje aan de kolen mijn als je tijd hebt. Er zijn enorme kolen velden onder dit gebied, en leuk om dat te bekijken 100 meter onder de grond.

Hier is een link voor meer infrmatie : http://www.thevisitorscenter.com/mine/

/PeeJay

...en zwaai even als je Scranton passeert. :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Rob,

Je komt er zo dichtbij en het is echt zonde het over te slaan: The Thousand Island Region op de grens van de VS en Canada, I-81 loopt er midden doorheen. Alexandria Bay is een goede plaats om vanuit te gaan: http://www.1000islands.com/alexbay/ Neem het van mij aan, het is *zonde* om het over te slaan, iedere keer als ik ze zie (op weg naar mijn broer) ben ik er weer van onder de indruk.
Het is ongeveer 2,5 uur rijden vanaf Binghamton en misschien anderhalf uur van Pulaski.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

PeeJay schreef:Hey Rob,

Ik zie dat je Scranton passeert op je reis naar Binghamton, en waarschijlijk ook terug naar NYC (?).
Stop dan ook even voor een bezoekje aan de kolen mijn als je tijd hebt. Er zijn enorme kolen velden onder dit gebied, en leuk om dat te bekijken 100 meter onder de grond.

/PeeJay

...en zwaai even als je Scranton passeert. :wink:
Hoi PeeJay,

Niet op de heenreis dan zitten we op de NY-17, wel op de terug weg dan komen we over de I-81, ik zal eens kijken of het past wie weet, die dag staat er maar 285 mile te rijden dus wat tijd aan gaat moet het kunnen.
Gr.
Rob
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Petra/VS schreef:Rob,

Je komt er zo dichtbij en het is echt zonde het over te slaan: The Thousand Island Region op de grens van de VS en Canada, I-81 loopt er midden doorheen. Alexandria Bay is een goede plaats om vanuit te gaan: http://www.1000islands.com/alexbay/ Neem het van mij aan, het is *zonde* om het over te slaan, iedere keer als ik ze zie (op weg naar mijn broer) ben ik er weer van onder de indruk.
Het is ongeveer 2,5 uur rijden vanaf Binghamton en misschien anderhalf uur van Pulaski.
Hoi Petra,

Bedankt voor deze tip, het past best in de planning zeker als ik dag 6 en 7 samen voeg en niet in Rochester slaap maar gelijk in Pulaski, dat is van Niagara Falls maar 218 mile, alleen zal het wel druk zijn denk ik (Laborday weekend) of ben ik mis.
Zo te zien is het een prachtig gebied en dus gaan we het zeker proberen.
Gr.
Rob
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, het zal wel druk zijn, inderdaad, maar niet genoeg om het over te slaan. Inderdaad zou ik gewoon langs Rochester rijden, je zult er geen spijt van hebben, want de Thousand Islands zijn werkelijk prachtig en ik herinner me nog steeds de zonsondergang, die wij van de camping in Alexandria Bay zagen.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Hi
Van JFK naar Binghamton na een lange vlucht is wat ver gegrepen lijkt me. Het is alleen al zeker een uur rijden, als je geluk hebt, om uit de mierehoop van NYC te komen. Wij hebben het ook wel eens gedaan om van Newark naar Ithaca te rijden als we terug kwamen van NL, maar waren dan echt dood en dood moe. Maar je weet wat je zelf aan kan.
Je komt dus bij ons in de buurt, wij wonen zo'n 1/3 tussen Ithaca en Watkins Glen. Het state park in Watkins Glen is inderdaad erg mooi. Als je niet naar boven wil lopen kun je ook van boven uit beginnen en onder de shuttle bus terug naar boven nemen. Deden wij toen de kinderen klein waren. (kijk eerst of de shuttle er nog is, aangezien dit een aantal jaar geleden is)
Vanuit Watkins Glen is het ongeveer een half uur rijden naar Ithaca, dus dat is goed te doen voor een dag. Behalve Buttermilk Falls is er Treman Park, die ik zelf nog mooier vindt. Vooral de boven ingang, ook weer veel trappen. Als je dan nog niet genoeg watervallen gezien hebt is er nog Taughanough Falls in Trumansburg.
In Ithaca is verder Cornell University, een mooie campus. Als je nog meer Ithaca tips wil, laat me maar weten en kijk eens op http://www.ci.ithaca.ny.us of http://www.visitithaca.com (het eerste plaatje is de boven ingang van Treman park!)
Als je vanuit Binghamton richting Corning rijdt kun je het glas museum bezoeken, ik ben er in mei pas voor het eerst geweest en ik vond het echt de moeite waard.
Groetjes
Annemiek
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oh ja, dat Corning Museum kan ik me ook zelfs van 20 jaar geleden nog herinneren. Inderdaad zeker een aanrader!
Er zijn ook een stel leuke wijngaarden in die buurt, als je van wijn houdt.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

ANY schreef:Van JFK naar Binghamton na een lange vlucht is wat ver gegrepen lijkt me.
Rob, ik denk dat Annemiek gelijft heeft. Zeker als je over de NY-17 gaat, zal je meer dan 4 1/2 uur kosten om vanuit JFK naar Binghamton te komen. Maar ik zie dat je niets besproken hebt voor je eerste overnachting :
Rob schreef:Binghamton, Slapen in hotel ?
En dat glas museum is inderdaad leuk om te zien, ik ben er ook geweest, 3 jaar geleden, terug van een bezoek aan Niagara Falls.

/PeeJay
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Petra, Annemiek en Peejay,

Bedankt voor de tips, we zullen eens kijken wat we er mee kunnen doen.
Wat de afstand JFK naar Binghamton aangaat, ik ben veel rijden gewoon volgens mijn berekening is het rond de 270 mile en zoals PeeJay al aangaf er is niets besproken voor de eerste nacht dus als we het beu zijn of te moe zoeken we gewoon het eerste hotel/motel op wat we tegen komen en gaan plat voor de nacht.
Dan rijden de tweede dag een stukje meer, de cabin voor de tweede nacht is al geboekt dus hoeven we niet zo vroeg een slaapplaats te zoeken.
We zien het terplaatse wel hoe de conditie is hopelijk goed, maar waarschijnlijk toch wel beter als na een vlucht naar LA wat nog 4 uur langer is.
Gr.
Rob
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

ANY schreef:Het state park in Watkins Glen is inderdaad erg mooi. Als je niet naar boven wil lopen kun je ook van boven uit beginnen en onder de shuttle bus terug naar boven nemen. Deden wij toen de kinderen klein waren. (kijk eerst of de shuttle er nog is, aangezien dit een aantal jaar geleden is)
Hoi Rob,

De kloof is zo ontzettend mooi, dat het de moeite waard is om hem heen en terug te lopen. Het is een hele gemakkelijke wandeling, en niet zo lang, dat was voor mij als ongeoefend wandelaar zelfs nog een piece-of-cake.

Als je main entrance neemt, hoef je niet ook nog eens een heleboel trappen op of af te lopen, maar daar loop je meteen de kloof in. Aan het einde van de kloof zou ik gewoon omdraaien en weer terug lopen. Je kunt ook de terugweg een ander pad nemen, maar dan zie je niet zoveel watervallen. Als je hetzelfde pad terug neemt, zie je alle watervallen nog eens opnieuw, en ik garandeer je dat je je niet verveelt. Je ziet alles nog eens met een andere blik, en je zult ook dingen zien die je op de heenweg over het hoofd gezien hebt. Het is echt de moeite waard!

Groetjes,
Jacqueline

PS: ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen in de kloof!
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Jasmino schreef: Groetjes,
Jacqueline

PS: ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen in de kloof!
Hoi Jacqueline,

Dat lees je wel op het forum of het reisverslag na 12-09 als we weer thuis zijn.
Gr.
Rob
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi allemaal,

De vakantie komt dichterbij en word nu al tastbaar, gisteren kwam de post met de vliegtickets en de voucher voor de autohuur.
Nog 24 dagen New York here we come.
Gr.
Rob
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Het komt nu lekker dichtbij voor je. Wij zijn net terug en zijn via JFK gegaan. Ik wilde je nog laten weten dat het me opviel dat er op Rt 17 tussen Binghamton en Liberty weinig hotels langs de weg liggen, dus houdt daar rekening mee.
Bij ons ging het zo vlot op JFK; tussen landing en huurauto zat een uur! Er stond geen rij voor customs, maar het was wel 19.00 toen we aankwamen, dat zal ook wel wat uitmaken. Om naar de huurauto's te gaan neem je de gratis Airtrain.
Het duurde nog een uur eer we New York uit waren en toen een hotel gezocht, omdat het zo laat was lukte het pas bij het derde.
Veel plezier met jullie reis,
Annemiek
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Annemiek,
Annie is al een beetje bezig met spullen verzamelen die mee moeten en vroeg zich af wat ze aan kleding mee moet nemen t-shirs of wintertruien
hoe is het weer over het algemeen in de 1ste helft van september bij jullie, 2de vraag weet je een paar goede eetgelegenheden in de omgeving van Watkins Glen en Ithaca.
Gr.
Rob
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Hoi Rob
Het weer in het begin van september is meestal warm, niet heet, en 's avonds en 's nachts koud. Een regenjas is ook handig, maar heb je hopelijk niet nodig. (hoewel deze zomer de koudste en natste in 50 jaar is geweest). Kijk vlak voor vertrek ook even op http://www.wunderground.com/US/NY/Ithaca.html voor het weerbericht.
Restaurants in Watkins Glen; Seneca Harbor Station, aan het meer.
In Ithaca; Bistro Q, West Buffalo street, voor Mexicaans Viva Taquiria aan de Commons (waar nog meer kleine eettentjes liggen), Chinees buffet; King Buffet aan rt 13. Het lekkerste ijs bij Purity Ice cream aan rt 13.
Voor lunch met uitzicht; het restaurant boven op de torens van Ithaca College (uitzicht op de stad en Cayuga Lake)
Verder zijn er nog wel meer restaurantjes waar ik nog niet geweest ben, en de ketens, Applebee's, Chili's, Friendly's.
Genoeg keus dus.
Annemiek
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

ANY schreef:Hoi Rob
Het weer in het begin van september is meestal warm, niet heet, en 's avonds en 's nachts koud. Een regenjas is ook handig, maar heb je hopelijk niet nodig. (hoewel deze zomer de koudste en natste in 50 jaar is geweest). Kijk vlak voor vertrek ook even op http://www.wunderground.com/US/NY/Ithaca.html voor het weerbericht.
Restaurants in Watkins Glen; Seneca Harbor Station, aan het meer.
In Ithaca; Bistro Q, West Buffalo street, voor Mexicaans Viva Taquiria aan de Commons (waar nog meer kleine eettentjes liggen), Chinees buffet; King Buffet aan rt 13. Het lekkerste ijs bij Purity Ice cream aan rt 13.
Voor lunch met uitzicht; het restaurant boven op de torens van Ithaca College (uitzicht op de stad en Cayuga Lake)
Verder zijn er nog wel meer restaurantjes waar ik nog niet geweest ben, en de ketens, Applebee's, Chili's, Friendly's.
Genoeg keus dus.
Annemiek
Thx
Rob
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Graag gedaan.
Nog een mogelijkheid is lekker picknicken bij het meer, hebben we zondag nog gedaan. Heerlijk. Ik hoop dat je stralend weer hebt, het is zo'n pracht omgeving, vooral als de zon schijnt.
Je bent trouwens ook hier welkom.
Annemiek
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer