Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: klm vanaf antwerpen
Hallo,
Wij hebben zojuist onze tickets naar New York geboekt (via Amsterdam). Nu vertelde de medewerkster van Connections ons dat we onze treintickets mogelijks (ze was het niet zeker) ook al aan de internationale balie in Gent-Sint-Pieters kunnen ophalen vanaf de dag ervoor (of ook in Brussel-Zuid). Iemand die hier al ervaring mee heeft of kan je ze effectief enkel in Antwerpen-Centraal ophalen?
Wij hebben zojuist onze tickets naar New York geboekt (via Amsterdam). Nu vertelde de medewerkster van Connections ons dat we onze treintickets mogelijks (ze was het niet zeker) ook al aan de internationale balie in Gent-Sint-Pieters kunnen ophalen vanaf de dag ervoor (of ook in Brussel-Zuid). Iemand die hier al ervaring mee heeft of kan je ze effectief enkel in Antwerpen-Centraal ophalen?
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Overzicht van onze foto's
Hi LD,
Dank je wel voor je bericht.
Gr
Dank je wel voor je bericht.
Gr
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
vraagje: onze overstap tijd op schiphol (tussen trein aankomst uit antwerpen, en vertrek vlucht naar vancouver) is verkort door kleine verandering aan de vluchturen...
is 1.5 u genoeg?
is 1.5 u genoeg?
Krap, zeker als de trein vertraging heeft. Kun je niet eerder vertrekken?
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Tja, ik heb het ticket zo gekocht en die vlucht is nu wat vervroegd. Ik kan zeker vroeger vertrekken maar heb natuurlijk ticket voor die trein op dat bepaald uur.
Ik zal misschien best eens mailen met KLM... trein uurtje vroeger moet kunnen he, maar het is pas over 8 maanden of zo, dus nog even wachten, wie weet veranderen de uren nog eens, en het is natuurlijk goed om nog een beetje vroeger in vancouver te zijn
Ik zal misschien best eens mailen met KLM... trein uurtje vroeger moet kunnen he, maar het is pas over 8 maanden of zo, dus nog even wachten, wie weet veranderen de uren nog eens, en het is natuurlijk goed om nog een beetje vroeger in vancouver te zijn

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Moet je je bagage ook bij je hebben in de trein? Of wordt die pas op schiphol gelabelt?
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Ik sta ook op het punt om van van deze constructie gebruik te maken. En op vele vragen uit dit topic heb ik de antwoorden gevonden op de KLM site: Reizen per trein met een KLM-ticket, maar als ik dit leest dan volstaat het ophalen van de tickets bij het betreffende station binnen 24 uur voor de vertrektijd (i.v.m. het online inchecken vanuit het station)
Als u een KLM-ticket heeft vanuit of naar België via Amsterdam of Parijs, dan kunt u dit deel van uw reis per trein afleggen. Dit is ook mogelijk indien u een KLM-ticket heeft via Parijs naar een bestemming in Frankrijk.
Het gaat hierbij om het woordje kunt, het is dus niet verplicht om de treinreis te maken voor dat stempeltje....!! Wat vinden jullie.....
Theo
Als u een KLM-ticket heeft vanuit of naar België via Amsterdam of Parijs, dan kunt u dit deel van uw reis per trein afleggen. Dit is ook mogelijk indien u een KLM-ticket heeft via Parijs naar een bestemming in Frankrijk.
Het gaat hierbij om het woordje kunt, het is dus niet verplicht om de treinreis te maken voor dat stempeltje....!! Wat vinden jullie.....
Theo
Laatst gewijzigd door Tokheim op 31 jan 2012, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- bedeve
- Amerika-expert
Theo,
Vergis je in een ding niet.
Want anders kost je dat extra tickets.
De treinreis is het begin van je vlucht.
Je zult daar dan ook zelf Moeten beginnen.
Vergis je in een ding niet.
Want anders kost je dat extra tickets.
De treinreis is het begin van je vlucht.
Je zult daar dan ook zelf Moeten beginnen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Bedankt bedeve,
daarom vroeg ik ook wat vinden jullie??? Moeilijk moeilijk....
daarom vroeg ik ook wat vinden jullie??? Moeilijk moeilijk....
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Jouw linkje doet het niet. Deze doet het wel: https://www.klm.com/travel/nl_nl/plan_a ... ticket.htmTokheim schreef:Ik sta ook op het punt om van van deze constructie gebruik te maken. En op vele vragen uit dit topic heb ik de antwoorden gevonden op de KLM site: Reizen per trein met een KLM-ticket,
Ben het met je eens dat het er wel erg vrijblijvend staat. Het woordje 'kunt' wordt herhaaldelijk gebruikt.

Ik gooi het denk ik even op hun Facebook pagina. Want kan best zijn dat ze het niet meer mogen handhaven vanwege een uitspraak van de rechter oid.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
Let wel op dat laatste regeltje, dat geeft aan dat je wel degelijk vanaf Antwerpen moet vertrekken.
Checkt u te laat in, dan wordt de reis geannuleerd
Checkt u te laat in, dan wordt de reis geannuleerd
@Nijt Link gerepareerd!
Die laatste regel betekent uiteraard wel dat je naar Antwerpen moet om de E-tickets op te halen. Ik begrijp uit de verhalen dat je dan wordt ingecheckt in het online systeem bij de KLM. Dit kan dus waarschijnlijk pas 24 uur van te voren, om tegen te gaan dat je al 3 weken van te voren een dag tripje Antwerpen maakt......denk ik!!
Theo

Die laatste regel betekent uiteraard wel dat je naar Antwerpen moet om de E-tickets op te halen. Ik begrijp uit de verhalen dat je dan wordt ingecheckt in het online systeem bij de KLM. Dit kan dus waarschijnlijk pas 24 uur van te voren, om tegen te gaan dat je al 3 weken van te voren een dag tripje Antwerpen maakt......denk ik!!
Theo
Laatst gewijzigd door Tokheim op 31 jan 2012, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Annie: Dat heb ik gezien. Maar dat * staat enkel bij de onderste twee regels. Niet bij het verhaal over van Antwerpen naar Schiphol. Nu worden wij gewoon afgezet op Antwerpen dus we maken de reis gewoon zoals hij hoort. Maar KLM zou het best wat duidelijker mogen neerzetten op hun website..
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Zoals het op de website beschreven staat, zou het idd moeten volstaan dat je 24u op voorhand de incheckprocedure voldoet aan het station in antwerpen zodat je geregistreerd staat in het systeem. Of je dan effectief de treinreis ook maakt, zou niets mogen uitmaken. Vraag is alleen waarom je effectief eerst naar antwerpen zou gaan om dan op eigen houtje naar schiphol te trekken. Waarschijnlijk zou je met deze info nadien een proces winnen tegen KLM als je toch geweigerd wordt op de vlucht. Vraag is alleen of je dit risico wilt lopen...
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
Ik vind het verhaal erg tegenstrijdig, want er is nogal een verschil tussen kunnen en moeten en dan als laatste regel zoiets te zetten.Njit schreef:Annie: Dat heb ik gezien. Maar dat * staat enkel bij de onderste twee regels. Niet bij het verhaal over van Antwerpen naar Schiphol. Nu worden wij gewoon afgezet op Antwerpen dus we maken de reis gewoon zoals hij hoort. Maar KLM zou het best wat duidelijker mogen neerzetten op hun website..
-
- Amerikakenner
Wij gaan via Antwerpen naar Schiphol. En dit is wat we kregen via Airstop. Lijkt me duidelijk...Beste,
Hier volgt een belangrijke mededeling voor reizen met KLM:
U neemt een IC-trein vanuit België naar Schiphol en terug. Deze is verplicht te nemen. Anders vervalt uw volledige vliegtuigticket.
De omwisseling van een elektronisch ticket voor een klassiek treinticket (steeds in 2de klasse) dient te gebeuren vóór vertrek in Brussel Zuid of Antwerpen Centraal op de dag van afreis.
U dient steeds twee extra kopies van het "electronic ticket receipt" mee te nemen wanneer u uw ticket in het station gaat omwisselen.
In geen geval is het u toegelaten om enkel met het "electronic ticket receipt" in de trein te stappen. Dit leidt automatisch tot de aankoop van nieuwe treintickets aan het volle tarief.
Het is verplicht het treinticket op de heenreis te laten afstempelen door de conducteur. Dit geldt als enige bewijs dat de trein is genomen en de garantie dat de vlucht kan worden genomen.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Voor alle duidelijkheid (uit de algemene voorwaarden)
Zeer belangrijk is :
1. dat het elektronisch treinsegment op voorhand moet ingeruild worden voor een
klassiek treinticket aan het internationale loket in Brussel-Zuid of Antwerpen-Centraal
voor de heenreis (dat kan vanaf 24 uur vóór vertrek) en aan het internationale loket
in Amsterdam Airport Schiphol voor de terugreis. De reiziger is verantwoordelijk voor
het nagaan van het meest geschikte trein uurrrooster, opdat hij/zij zich ten laatste
2 uur vóór vertrek kan aanbieden aan de incheckbalie in Amsterdam Airport. Onder
geen beding zal het electronisch ticket zelf worden aanvaard als vervoersbewijs. De
reiziger zal verplicht worden een nieuw ticket te kopen aan boord van de trein en dit
allicht aan het volle tarief. Alle reizigers moeten in het bezit zijn van 2 kopijen van
het electronisch ticket voor hij/ zij zich naar het internationale stationsloket begeeft.
2. dat het treinticket verplicht dient te worden afgestempeld door de treinconducteur
als tastbaar bewijs dat de treinreis tussen België en Schiphol werd voltooid en de
incheckprocedure van start kan gaan zoals voorzien door de luchtvaartmaatschappij.
Connections kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet naleven van deze
procedure en de daaruit voortvloeiende kosten.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar vind je die algemene voorwaarden? (url)
Op Facebook zeggen ze hetzelfde:
Op Facebook zeggen ze hetzelfde:
Maar daar vind ik dus niks terug over treinen..de vluchten moeten gevlogen worden in de orde die ze geboekt zijn. Als je de eerste vlucht niet neemt wordt je ticket ongeldig en worden je komende vluchten geannuleerd. Dus je moet eigenlijk de eerste en of vervolg vlucht/treinreis nemen.
Je kunt deze informatie vinden in onze Vervoersvoorwaarden Artikel 3.3
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Bij onze boekingWaar vind je die algemene voorwaarden? (url)

Ik weet dus niet of ze ook online staan.
@Ko-Mar Dit zijn de voorwaarden van Connections zie ik en niet van de KLM zelf.
En dan rijst er alsnog een vraagje uit deze voorwaarden:
Ik neem de trein maar....
Zijn de treintijden vast of kan je dit zelf invullen, zolang je maar minimaal 2 uur van te voren bij de KLM balie op Schiphol bent.
Ik zie nml. treintijden (i.c.m. een directe vlucht in de middag!!) die een dag eerder plaats (moeten?) vinden, terwijl je makkelijk een dagje later de trein kan nemen.
Dus in plaats van 22.00 uur in de avond naar Antwerpen voor de treinreis, gewoon in de ochtend naar Antwerpen, treinreis en vliegen maar.....
Theo
Ps.
Als ik 29 oktober als vertrekdatum neem, krijg ik deze rechtstreekse vlucht niet, vandaar....
En dan rijst er alsnog een vraagje uit deze voorwaarden:
Ik neem de trein maar....
Zijn de treintijden vast of kan je dit zelf invullen, zolang je maar minimaal 2 uur van te voren bij de KLM balie op Schiphol bent.
Ik zie nml. treintijden (i.c.m. een directe vlucht in de middag!!) die een dag eerder plaats (moeten?) vinden, terwijl je makkelijk een dagje later de trein kan nemen.
Dus in plaats van 22.00 uur in de avond naar Antwerpen voor de treinreis, gewoon in de ochtend naar Antwerpen, treinreis en vliegen maar.....
Theo
Ps.
Als ik 29 oktober als vertrekdatum neem, krijg ik deze rechtstreekse vlucht niet, vandaar....
Laatst gewijzigd door Tokheim op 31 jan 2012, 11:08, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3364 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties