Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: klm vanaf antwerpen
Als je 9B bij je (vlucht)nummer van de trein hebt staan kun je zelf bepalen wanneer je de trein neemt. Voor deze trein gelden geen gereserveerde plekken, dus maakt het niet uit welke trein je neemt. (Gebeld met de KLM, want connections wist dit niet)
Wij denken erover om de dag ervoor de tickets voor de trein te gaan halen en de treinreis de dag ervoor te doen. Je kunt de tickets namelijk 24 uur van te voren halen (staat gelijk aan het online inchecken bij de klm)
Wij denken erover om de dag ervoor de tickets voor de trein te gaan halen en de treinreis de dag ervoor te doen. Je kunt de tickets namelijk 24 uur van te voren halen (staat gelijk aan het online inchecken bij de klm)
Oke, dus je krijgt een treinticket zonder datum en tijd, waarbij je 24 uur voor je vertrektijd van het vliegtuig de tijd hebt om in te checken en de treinreis te maken en te zorgen dat je op tijd op Schiphol bent. Ik ga dus wel de treinreis maken alleen veeeel later dan op het schema!! Kan iemand dit bevestigen?
Theo
Theo
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aangezien wij van plan zijn (en nagevraagd of dit kon) de treinreis (veel) eerder te maken, denk ik dat voor later hetzelfde geldt en dit gewoon kan.
Oke, goed om te weten. Heb je gewoon met de KLM gebeld??
Theo
Ps.
En ik ga er in dit schema wel vanuit dat de KLM in de winter weer rechtstreeks vliegt naar Miami....
Theo
Ps.
En ik ga er in dit schema wel vanuit dat de KLM in de winter weer rechtstreeks vliegt naar Miami....
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, wij hebben gewoon met de KLM gebeld. De dame van Connections kon ons hier geen antwoord op gevenHeb je gewoon met de KLM gebeld??

Ik denk dat dit een vergissing is. 9B staat voor Thalys, en die werken wel degelijk met gereserveerde plaatsen. Je kan dan geen trein vroeger nemen. Blijkbaar is de treinrit Antwerpen-Schiphol in sommige gevallen met Thalys, en in sommige gevallen met de 'gewone' trein Antwerpen-Amsterdam. Je kan dit ook zien aan de duur van de reis: met Thalys is het 57 minuten, met de gewone trein een stuk langer.Ko-Mar schreef:Als je 9B bij je (vlucht)nummer van de trein hebt staan kun je zelf bepalen wanneer je de trein neemt. Voor deze trein gelden geen gereserveerde plekken, dus maakt het niet uit welke trein je neemt. (Gebeld met de KLM, want connections wist dit niet)
@dujardin Van de KLM site:
In de Beneluxtreinen/intercity’s
In de intercity’s tussen luchthaven Schiphol en Centraal Station Antwerpen of Station Brussel-Zuid kunt u zelf een stoel kiezen in de reisklasse die op uw treinticket staat aangegeven. Beneluxtrein of intercity staat op uw ticket aangeven met code 9B.
In de intercity’s tussen luchthaven Schiphol en Centraal Station Antwerpen of Station Brussel-Zuid kunt u zelf een stoel kiezen in de reisklasse die op uw treinticket staat aangegeven. Beneluxtrein of intercity staat op uw ticket aangeven met code 9B.
@Ko-Mar toch nog een vraagje?
Aangezien jullie al geboekt hebben, ben ik toch nieuwsgierig of de datum en/of tijden van de treinreis wel vermeld staan op jullie boeking papieren?
Theo
Aangezien jullie al geboekt hebben, ben ik toch nieuwsgierig of de datum en/of tijden van de treinreis wel vermeld staan op jullie boeking papieren?
Theo
Blijkbaar kan 9B dus zowel betrekking hebben op beneluxtrein/intercity (niet-Thalys) als op Thalys. Op mijn e-ticket staat 9B en ik reis met Thalys. Thalys heeft enkel gereserveerde zitplaatsen.Tokheim schreef:@dujardin Van de KLM site:
Op mijn e-ticket met vertrek in Antwerpen Centraal staat het gedeelte Antwerpen-Schiphol in detail vermeld, met 'vluchtnummer', vertrek- en aankomstuur. Duur is 57 minuten, dus duidelijk Thalys.Tokheim schreef:@Ko-Mar toch nog een vraagje?
Theo
SERVICE FROM TO DEPART ARRIVE
-------------- ------------------- --------------------- -------- -------
KLM ROYAL DUTCH AIRLI - KL 2962
ANTWERP BE AMSTERDAM NL 0931 1028
CENTRAL RAILWAY STN SCHIPHOL AIRPORT
NON STOP DURATION 0:57
RESERVATION CONFIRMED- L ECONOMY
9B 9309 FLIGHT OPERATED BY OPERATED BY THALYS TRA
AIRCRAFT OWNER :9B ACCESRAIL EQUIPMENT:TRAIN
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze treinreistijd is bijna 2 uur, dus intercity. Bij ons staat ook 9B op het ticket.
Bij de intercity zijn geen gereserveerde plaatsen. dus maakt het niet uit welke trein je neemt qua tijd. Er staat bij ons wel een datum en tijd, maar ook de klm vond die tijd wat krap, aangezien we 1 uur en 50 minuten voor vertrek van het vliegtuig zouden aankomen op schiphol. Hierover hebben we gebeld en omdat we met de intercity reizen maakt het niet uit welke tijd we nemen.
Bij de intercity zijn geen gereserveerde plaatsen. dus maakt het niet uit welke trein je neemt qua tijd. Er staat bij ons wel een datum en tijd, maar ook de klm vond die tijd wat krap, aangezien we 1 uur en 50 minuten voor vertrek van het vliegtuig zouden aankomen op schiphol. Hierover hebben we gebeld en omdat we met de intercity reizen maakt het niet uit welke tijd we nemen.
Oke, ik heb zojuist gebeld met de KLM en de treinreis is inderdaad gereserveerd, en moet op de dag van vertrek plaats vinden. En met vertrek is de treinreis datum bepalend.
Dit staat weer haaks op wat er tegen Ko-Mar is verteld....vaag! Ik denk dat ik maar een tussenstop in NY voor lief neemt en de treinreis in dit geval op dezelfde ochtend neem. Ik kom dan 2 uurtjes later aan.....
Theo
Dit staat weer haaks op wat er tegen Ko-Mar is verteld....vaag! Ik denk dat ik maar een tussenstop in NY voor lief neemt en de treinreis in dit geval op dezelfde ochtend neem. Ik kom dan 2 uurtjes later aan.....
Theo
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
De eerste reis in de afbeelding is een 9B reis, en duurt 2 uur, dus intercity.
De tweede reis in de afbeelding heeft een klm nummer en duurt 1 uur, dus Thalys.
Terug zijn beide 9B nummers en duren 2 uur. Dus ook met intercity.
De Thalys heeft gereserveerde plaatsen en dus moet je dan op die tijd mee rijden. De intercity heeft geen gereserveerde plaatsen, en kun je dus zelf beslissen met welke trein je gaat.
De tweede reis in de afbeelding heeft een klm nummer en duurt 1 uur, dus Thalys.
Terug zijn beide 9B nummers en duren 2 uur. Dus ook met intercity.
De Thalys heeft gereserveerde plaatsen en dus moet je dan op die tijd mee rijden. De intercity heeft geen gereserveerde plaatsen, en kun je dus zelf beslissen met welke trein je gaat.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wij hebben ook een 9B reis, maar duurt maar één uur? Is dit nu wel of geen Thalys?Ko-Mar schreef:De eerste reis in de afbeelding is een 9B reis, en duurt 2 uur, dus intercity.
16MAY 9B 9315 ANTWERP CENTRAL AMSTERDAM 16MAY B 1PC 10:31 ZWE AMS 11:28
Edit: Oh, dit staat er onder, wél een Thalys dus... ondanks de 9B dus..
16MAY 9B 9315 /STATUS: OK, FLIGHT OPERATED BY: THALYS /NOT VALID BEFORE 16MAY /NOT VALID AFTER 16MAY
Dus die 9B wil niets zeggen, maar de tijdsduur van de treinreis dus wel...
Laatst gewijzigd door SpaceAce op 31 jan 2012, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan aan de reistijd en de vertrektijd zien of het de intercity of de Thalys is.
9B wordt blijkbaar te pas en te onpas gebruikt
9B wordt blijkbaar te pas en te onpas gebruikt

- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Dacht even snel mijn berichtje aan te passen, maar ondertussen had je dus al gepost.Ko-Mar schreef:9B wordt blijkbaar te pas en te onpas gebruikt
Anyway, wat jij zegt dus.. dat ja!

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
Bij ons doet de trein er bijna 2uur over, dus dat is een 'gewone'. Denk dat wij hem eerder nemen dan aangegeven, 2uurtjes speling vind ik toch wat weinig.
Ik was te gefixeerd op vliegtarieven.nl en vliegtickets.nl, want nu heb ik via Cheaptickets.nl onze ideale "Antwerpen Connection" gevonden. We worden morgens gebracht door mijn ouders
naar Antwerpen waar we met meteen om 09.00 uur in de gewone trein stappen naar Schiphol, en in de middag vliegen we om 15.20 uur rechtstreeks naar Miami. Meteen geboekt
Theo

Theo
Dat vraag ik me ook af...Tokheim schreef:Ps. En ik ga er in dit schema wel vanuit dat de KLM in de winter weer rechtstreeks vliegt naar Miami....
zie http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=38625
Ik hoop het voor Tokheim, maar hou zeker de actuele vluchtstatus in het oog.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wij vliegen in augustus via antwerpen-amsterdam (thalys) met klm naar vancouver.
nu is onze vlucht naar vancouver vervroegd (op zich prima) waardoor we maar 1.5u overstap hebben van de trein naar het vliegtuig in Schiphol.
Dat vind ik persoonlijk te weinig om gerust te zijn...
Ik heb KLM gecontacteerd maar ze willen ons niet op een vroegere trein zetten, omdat het normaal gezien genoeg moet zijn.
nu is onze vlucht naar vancouver vervroegd (op zich prima) waardoor we maar 1.5u overstap hebben van de trein naar het vliegtuig in Schiphol.
Dat vind ik persoonlijk te weinig om gerust te zijn...

Ik heb KLM gecontacteerd maar ze willen ons niet op een vroegere trein zetten, omdat het normaal gezien genoeg moet zijn.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3365 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties