Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe gaat het in z'n werk op de luchthaven...
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Hoe gaat het in z'n werk op de luchthaven...
Dat niet maar als je ruimbagage zoek raakt zit je wel zonder opladers, bij ons gaat dat allemaal in de carry-on grotendeels in mijn fotorugtas maar ook een deel in de trolley.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
even gebeld met het nummer van de TSA...
Laptop computers mogen in de checked baggage als de baterij er maar niet in zit...
Omdat tegenwoordig de batterij niet zomaar meer verwijderbaar is hebben ze filmpjes op de vliegvelden draaien waarop aangegeven word dat het niet in de Checked baggage mag.
Maar het mag dus wel zolang de batterijen er maar uit zijn... (lastig met mijn Macbook pro...)
Laptop computers mogen in de checked baggage als de baterij er maar niet in zit...
Omdat tegenwoordig de batterij niet zomaar meer verwijderbaar is hebben ze filmpjes op de vliegvelden draaien waarop aangegeven word dat het niet in de Checked baggage mag.
Maar het mag dus wel zolang de batterijen er maar uit zijn... (lastig met mijn Macbook pro...)
If you can dream it...
Ah ja, over de batterijen had ik inderdaad al iets opgevangen ... ik maakte me toen nog zorgen omdat ik ergens wel batterijen in had laten zitten, maar zelfs dat is zonder problemen meegevlogen. Bedankt voor het navragen, nu kan ik weer met een gerust hart - en een koffer vol electronica - op vakantie. 

Ik ga dit jaar met mijn moeder en zus op reis.
Mijn moeder spreekt wel Engels, maar niet heel goed. Mag ik haar helpen bij de douane of is dat not-done? (als je getrouwd bent mag je wel samen bij de douane staan, maar als moeder-dochter??)
Mijn moeder spreekt wel Engels, maar niet heel goed. Mag ik haar helpen bij de douane of is dat not-done? (als je getrouwd bent mag je wel samen bij de douane staan, maar als moeder-dochter??)
- Bushmaster
- Amerika-expert
Normaal gesproken is dit geen probleem,
ik heb er wel eens bij gestaan bij een niet engels sprekende kennis.
(maarja je kan natuurlijk altijd een Immigration Officer treffen met een maandagmorgen blues)
ik heb er wel eens bij gestaan bij een niet engels sprekende kennis.
(maarja je kan natuurlijk altijd een Immigration Officer treffen met een maandagmorgen blues)
Maar, mag je als moeder-dochter bij de douane staan of is het 'verboden'.
Toen wij voor het eerst naar de USA gingen liepen mijn vriend en ik tegelijk naar de douanebeamte. Die was zeker not amused omdat wij niet getrouwd waren.
Ik wil vooral mijn moeder niet 'aan haar lot overlaten' met een misschien strenge douanevent/vrouw tegenover zich.
Toen wij voor het eerst naar de USA gingen liepen mijn vriend en ik tegelijk naar de douanebeamte. Die was zeker not amused omdat wij niet getrouwd waren.
Ik wil vooral mijn moeder niet 'aan haar lot overlaten' met een misschien strenge douanevent/vrouw tegenover zich.
Ik snap je verhaal niet goed. Bedoel je de douane op Schiphol? In de VS? Of immigrations in de VS?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lijkt mij ion Amerika te zijn op schiphol kan je het gewoon met Nederlands af 

Maar zowel bij immigrations als bij customs kan je gewoon als groep die samen reist naar de beambte toe.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kan dus niet bij immigration alleen als er een familie verband is en daar wordt helaas het homohuwelijk zelfs van uitgesloten.
Als groep vrienden zal je ieder apart naar het hokje moeten.
Als groep vrienden zal je ieder apart naar het hokje moeten.
Sorry, ik bedoel natuurlijk immigrations, oeps!
Maar, als groep naar 1 persoon kan dus niet, tenminste, niet als de groep bestaat uit vriend en vriendin.
Waarschijnlijk zal mijn moeder er geen probleem mee hebben, maar toch maak ik me een beetje zorgen, ik versta / begrijp die mensen soms zelfs niet, laat staan dat zij precies begrijpt wat zo iemand zegt. En, wat als ze het niet begrijpt en ik sta bij een ander hokje. Is ook niet makkelijk. Daarom wilde ik erachter komen of wij tegelijkertijd mogen of niet. Maar, ik kan het nog nergens vinden.
Edit: Rob, maar, hoe weet men nou dat mijn moeder mijn moeder is, dat staat in principe ook niet in je paspoort!
Maar, als groep naar 1 persoon kan dus niet, tenminste, niet als de groep bestaat uit vriend en vriendin.
Waarschijnlijk zal mijn moeder er geen probleem mee hebben, maar toch maak ik me een beetje zorgen, ik versta / begrijp die mensen soms zelfs niet, laat staan dat zij precies begrijpt wat zo iemand zegt. En, wat als ze het niet begrijpt en ik sta bij een ander hokje. Is ook niet makkelijk. Daarom wilde ik erachter komen of wij tegelijkertijd mogen of niet. Maar, ik kan het nog nergens vinden.
Edit: Rob, maar, hoe weet men nou dat mijn moeder mijn moeder is, dat staat in principe ook niet in je paspoort!
Als jij samen met je moeder reist zijn jullie 1 groep en familie. Dan kan je er gewoon samen met je moeder heen.
Ik heb regelmatig op LAX mensen die geen familie waren samen naar de beambte zien gaan.
Ik heb regelmatig op LAX mensen die geen familie waren samen naar de beambte zien gaan.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij elkaar blijven desnoods achter elkaar dan kan je altijd bijspringen indien nodig het zijn lang niet allemaal boemannen/vrouwen in die hokjes hoor.
Als je uitlegt dat je voor je moeder wil tolken zal dat geen probleem zijn en familie (gezin) mogen samen.
Als je uitlegt dat je voor je moeder wil tolken zal dat geen probleem zijn en familie (gezin) mogen samen.
Oke, top.
En, je hebt gelijk, het zijn zeker niet allemaal boemannen/vrouwen. Dat hadden we alleen de 1e keer, verder ging het altijd erg smooth! Ik zal wel achter haar blijven staan en indien nodig bijspringen.
En, je hebt gelijk, het zijn zeker niet allemaal boemannen/vrouwen. Dat hadden we alleen de 1e keer, verder ging het altijd erg smooth! Ik zal wel achter haar blijven staan en indien nodig bijspringen.
Maar je kunt dat aan de buitenkant niet zien, de ene keer word je afgesnauwd, de andere keer word je , bij een gelijke conversatie, verbaasd aangekeken.Rob schreef: het zijn lang niet allemaal boemannen/vrouwen in die hokjes hoor.
"

... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mij is vooral opgevallen dat dit erg per luchthaven verschilt. Op JFK zijn de beambten vaak wat norser/ strenger. Terwijl ik de immigration officers in Philadelphia tot nog toe altijd erg vriendelijk heb gevonden. Niet geheel onlogisch overigens.
Je moet zo'n gesprek gewoon zakelijk aangaan en enkel antwoord geven op hun vragen. Is er zelfs bij de strengste immigration officer niks aan de hand. Als de officer zelf een praatje met je aangaat is dat mooi meegenomen.
Je moet zo'n gesprek gewoon zakelijk aangaan en enkel antwoord geven op hun vragen. Is er zelfs bij de strengste immigration officer niks aan de hand. Als de officer zelf een praatje met je aangaat is dat mooi meegenomen.
- Arlette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat was dus bij ons helemaal het geval niet; we hadden daar een super immigrations-officerOp JFK zijn de beambten vaak wat norser/ strenger

Maar toch ben ik blij dat ik (op gelijk welke reis trouwens, niet alleen de US) telkens de officiële kanalen voorbij ben. Ergens ben ik altijd een beetje bang dat net bij mij een bel gaat rinkelen of zo terwijl ik niks gedaan heb

- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ben twee maal op Newark gevlogen, en twee keer samen met mijn vriend bij de immigrations-officer gaan staan.
En alleen de tweede keer hadden we hetzelfde adres, daarvoor woonden we beiden nog thuis.
Nooit problemen mee gehad.
En alleen de tweede keer hadden we hetzelfde adres, daarvoor woonden we beiden nog thuis.
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij gaan deze zomer met z'n zessen. Vriendje van dochter gaat ook mee. Moet hij dan apart door immigrations? Hij is overigens 19 jaar.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Op Newark ben ik juist een keer terug-achter-de-lijn gestuurd omdat wij 'not married' waren. Ze maken dus de regels ook maar net hoe de pet staat!José schreef:Ben twee maal op Newark gevlogen, en twee keer samen met mijn vriend bij de immigrations-officer gaan staan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht