Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stagevisum en duur daarvan

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Alb543
Amerika-ontdekker

Re: Stagevisum en duur daarvan

Bericht door Alb543 »

Nou vraagt het Intl. Office hoeveel geld ik krijg van mijn NL Uni (HBO). Ook om uit te sluiten dat ik werk zoek waarschijnlijk. Nou krijg ik van hun niets, maar ik zou denken dat Studiefinanciering hier ook moet volstaan. Aangezien dit dan over de $900 zal zijn met maximale lening en uitwonendenbeurs...

Gelukkig zijn de wheels in motion :)
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Mooi zo! Straks kun je ook je OV-kaart inleveren, en dan krijg je alweer rond de $100 extra. Heb je verder wat spaargeld op je rekening staan? Je moet bij het consulaat namelijk wel laten zien dat je voldoende geld hebt om jezelf te kunnen onderhouden.
Alb543
Amerika-ontdekker

Bericht door Alb543 »

Nou... ik heb zojuist een Engelstalige verklaring van DUO (studiefinanciering) gevraagd, telefonisch.
Zij willen eerst graag dat ik mijn uitwonendenbeurs aanvraag (omdat het dan ook meer is, dus voor mij is dat ook wel goed). Daarvoor moet ik alleen eerst om uitzondering inschrijving GBA vragen (ik blijf in een Nederlands GBA, maar wil toch uitwonendenbeurs) omdat ze sinds begin dit jaar de fraude strenger willen aanpakken.

Dit formulier heb ik snel ingevuld, maar daar moet ik dan weer als bewijsstuk een ander formulier bij leveren waarin ik vraag om geld ipv mijn OV kaart. Dit formulier moet ondertekend worden door mijn uni, dus dat duurt weer even. Gelukkig kon ik hem scannen + mailen naar de uni, zodat zij hem ondertekenen en opsturen... scheelt weer een dag :)

Ik heb aardig gespaard voor de stage, ook omdat ik weet dat ze dat controleren. Hoeveel willen zij ongeveer op je rekening zien dan?
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Je blijft 6 maanden? Geen idee eigenlijk hoeveel gebruikelijk is. Mijn man kreeg voor zijn "stage" betaald, dus dat was voldoende om te laten zien. Het heeft er ook mee te maken waar je heen gaat. NYC zul je meer geld voor nodig hebben dan in een kleine plaats in Arkansas oid.
Kun je misschien ook nog beurzen aanvragen? Ik weet dat wat medestudenten dat hebben gedaan. Misschien ook iets om naar te kijken, al weet ik niet of daar nog genoeg tijd voor is.
Alb543
Amerika-ontdekker

Bericht door Alb543 »

De bij mijn universiteit bekende beurzen zijn vooral voor binnen de EU. De rest zal vrij tijdrovend zijn denk ik, vanwege plannen die je dan moet indienen.

Op zich denk ik dat ik makkelijk genoeg heb. Als ik zo'n $400 reken voor kamerhuur (ik zit niet in een New York-esque staat), heb ik nog circa $500+ per maand te besteden. Daarbij zou ik het het merendeel van de 6 maanden nu al wel kunnen betalen. (Ruim alle huur al wel, uitgaande van $400 - en dan nog overhebben voor levensonderhoud).

Is er trouwens een minimum tijd die moet zitten tussen je afspraak met het consulaat en je opgegeven begintijd? Stel op je formulier staat 1 april, kan je dan half maart nog aankomen bij het consulaat - of zelfs na je begin tijd nog?
appiee
Amerika-ontdekker

Bericht door appiee »

@ Alb:

Ik was benieuwd naar hoe de verzekering icm de sponsor is gegaan?

De sponsor eist namelijk een lijst met een aantal basisvergoedingen voor de VS. Hieronder de eisen.

1. A minimum of $10,000 U.S. dollars in case of medical evacuation.
2. A minimum of $7,500 U.S. dollars in case of repatriation of remains.
3. A minimum of the following amounts of health insurance coverage:
50,000 U.S. dollars of regular and customary medical expenses per accident or sickness

Nu zegt 200% Nederlands tarief (hetgene wat mijn verzekering declareert) helemaal niks. Is er een lijst dat dat laat zien.
Bovendien heb ik een reisverzekering dus qua dekking zit ik goed lijkt me.

Bij voorbaat dank,

Albert
Alb543
Amerika-ontdekker

Bericht door Alb543 »

Is je sponsor een universiteit, of een derde partij?

Ik heb tot nog toe niet dergelijke eisen gekregen. Ze wilden alleen wat van mijn financiën weten.

Omdat ik dergelijke eisen wel verwachtte, heb ik wel alvast een Engelse verklaring van mijn verzekering gevraagd (en ik heb aan mijn sponsor gevraagd of ze hier ook eisen omtrent hebben). Ik hoop daarmee aan te kunnen tonen dat ik voldoende verzekerd ben. Misschien is dit een optie voor je - aangezien ze waarschijnlijk toch officieel bewijs moeten hebben.
appiee
Amerika-ontdekker

Bericht door appiee »

In mijn geval is het een externe sponsor omdat ik bij een klein ontwerpburo ga afstuderen.

Engelse verklaring is in mijn geval niet voldoende. Het rare is wel dat ik ook een reisverzekering heb dus alles wat door mijn zorgverzekering niet vergoed wordt, zal de reisverzekering vergoeden. Dus beter kan het niet. Nu kan ik wel een verzekering bij hen afsluiten maar ik denk dat ik daarop achteruit ga :?

Beetje raar allemaal dus.

Wat betreft de beurs hebben we bij de Uni van Twente een TMF fonds dat 195 euro per maand steun geeft. Er zijn ook andere fondsen die voor alle UT gelds, Erasmus dacht ik is er een van.
Alb543
Amerika-ontdekker

Bericht door Alb543 »

Vreemd. Een verklaring of gewoon Engelse uitvoering van je polis is toch het enige dat je er aan kan doen lijkt me?
Wat voor bewijs kan je anders leveren... Hebben zij om iets specifieks gevraagd? Ik heb zojuist mijn Engelse verklaring gekregen, waarin staat dat ik verzekerd ben voor alle health care 100% NL tarief (basis verzekering) + alle kosten die hoger uitvallen door care in de USA. (Dus ingrepen die daar duurder zijn).
(En ik heb nog niet eens een reisverzekering... heb ik nog nooit gedaan ook niet voor andere buitenland stages, hoewel het nu vast geen kwaad kan ;))

Ik heb ook net een Engelse verklaring van mijn WA verzekering opgevraagd. Dit is wel een andere verzekeringsmaatschappij, dus ik hoop dat zij er net zo makkelijk mee omgaan. Tot nu toe blijkt een Engelse verklaring van DUO het moeilijkst te zijn :roll:

Ik dacht dat Erasmus juist alleen binnen de EU was :blink: Toch maar even achteraan, of zijn zij meer voor afstudeer aangelegenheden?

Waar ik me vooral druk om maak is dat ik op tijd langs kan bij het consulaat... Stel dat het half maart wordt, dat zij er dan geen probleem van maken - want ik doe wat ik kan. (Zal dan wel een lekker duur vliegticket worden, maar so be it...:))
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ja dat is een bekend probleem, zie ook dit topic http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=16033

@Alb; het is geen probleem als je half maar je gesprek hebt, en op 1 april moet beginnen. Ik las in een ander topic een paar dagen geleden dat iemand ook voor een gesprek moest bij het consulaat (ander visum) en binnen 3 dagen kon komen. Mogelijk is de wachttijd nu heel kort?
appiee
Amerika-ontdekker

Bericht door appiee »

Bedankt voor je antwoord SemJes ! Had via de zoekfuntie een andere topic gevonden die nergens toe leidde :P
Oplossing is simpel denk ik dan: gewoon US verzekering nemen :thumbup:
Alb543
Amerika-ontdekker

Bericht door Alb543 »

Nou de papiermolen draait mooi op het moment.
Ik ben alleen nog steeds in afwachting van een verklaring van DUO.

Ik vroeg me af of ik op mijn DS160 al een foto moet toevoegen. Iemand vertelde me van wel namelijk, dus ik vroeg me af of dit ook al 2 bij 2 inch moet zijn en of dit digitaal te doen is.

Bedankt.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Mooi Appie :thumbup:

Ik geloof dat je inderdaad een foto online moest toevoegen. De vereisten zijn hier te vinden: http://travel.state.gov/visa/visaphotor ... _5327.html

Als je naar een fotograaf gaat, print dan de instructies uit en neem het mee, zodat je zeker weet dat je de juiste foto krijgt. Je zou dan ook om een digitale kopie kunnen vragen, die je dan kunt gebruiken voor het DS160 formulier.
Het is ook prima zelf te doen, volg gewoon de vereisten op de website.
Alb543
Amerika-ontdekker

Bericht door Alb543 »

Ik neem aan van niet, omdat je eerst zekerheid moet hebben, maar: moet je voor je langs gaat bij het consulaat al huisvesting hebben?
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Nee dat lijkt me niet nodig. Weet je al hoe je huisvesting gaat regelen? Biedt de universiteit misschien iets aan?
Gelukkig is het in de VS heel wat makkelijker om aan een kamer/appartement te komen dan in Nederland, dus het zal vast allemaal wel lukken.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Houd er rekening mee dat je reisverzekering maar 90 dagen AANEENGESLOTEN geldig zal zijn
Alb543
Amerika-ontdekker

Bericht door Alb543 »

Huisvesting moet inderdaad makkelijk geregeld zijn met hulp van studenten daar. Hier heb ik het al over gehad.

Tot nog toe heb ik niet eens een reisverzekering. Ik heb volle dekking voor mijn ziektekosten en aansprakelijkheid uiteraard. Reisverzekering heb ik nooit eerder gedaan, ook niet voor andere buitenland stages.
Is dit wel aan te raden? Ik verwacht namelijk niet heel dure dingen mee te nemen - en ik denk dat ik ook wel verzekering heb via mijn CreditCard.

Het formulier is vandaag opgestuurd, en ik heb de gegevens gekregen voor het betalen van mijn SEVIS fee :). Dit moet voordat ik de afspraak maak toch? Tot nu toe heb ik officieel nog niks vernomen van de DS160, of staat dit in wezen los van de verdere aanvraag en moet ik dit al doen? Almost there.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Je SEVIS fee moet je inderdaad betalen voor je naar het consulaat gaat. Ik denk dat als je je DS-2019 krijgt er ook wel een pakketje bij zit met wat je verder moet doen. Daar zal dan ook wat in staan over de DS160 wat je online moet invullen.
Spannend dat het nu bijna zover is!!
Alb543
Amerika-ontdekker

Bericht door Alb543 »

Zeker :) Enorm veel zin aan, want ik ben er ook vrij lang mee bezig geweest nu.

Hoeveel dekking moet je eigenlijk hebben aan wettelijke aansprakelijkheid? Van het intl. office van mijn uni zeggen ze namelijk aldoor dat je maar zo een rechtzaak aan de broek hebt (beetje op films gebaseerd denk ik - en ik heb sowieso een beetje het idee dat ik daar het wiel aan het uitvinden ben).
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Vaak klaagt men je aan voor het bedrag dat je verzekert bent, of/en voor het bedrag dat je in vermogen hebt (huis, salaris, investeringen etc.). Ik weet eigenlijk niet waar een NLse aansprakelijkheidsverzekering voor dekt. Ik geloof dat ze bijvoorbeeld niet dekken voor ongevallen waar een motorvoertuig betrokken bij is. Daar heeft men hier dan de autoverzekering voor. En voor ongevallen in je huis heeft men homeowners insurance. Als je dan nog meer bescherming wil kun je een umbrella insurance afsluiten, die dekt dan bijvoorbeeld voor een miljoen bovenop de auto of homeowners insurance.

Verder weet ik er eigenlijk ook niet zoveel van af. Wij hebben ook een aansprakelijkheidsverzekering van OOM (naast een Amerikaanse autoverzekering), maar die loopt volgende week af en ik weet niet of we hem moeten vernieuwen. Toch maar eens de polisvoorwaarden doorkijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer