Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis maltje: rondrit starten vanuit Laguna Beach
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis maltje: rondrit starten vanuit Laguna Beach
Waarom zou je naar Mojave willen? Je hebt al weinig tijd dus ik zou er niet nog meer in proppen. Hoe ziet de route er nu uit? Bryce kan, dat is al eerder hier aangegeven.
Misschien heb je iets aan mijn 2011-verslag, toen ben ik in september in het zuidwesten geweest.
Marianne
Misschien heb je iets aan mijn 2011-verslag, toen ben ik in september in het zuidwesten geweest.
Marianne
Dag2: Laguna Beach
Dag3: Laguna Beach met uitstapje naar San Diego (met jullie vrienden?)
Dag4: Laguna Beach - Prescott AZ (lange rijdag)
Dag5: Prescott AZ - Sedona - Grand Canyon NP (via het prachtige Sedona! Je komt ruimschoots voor zonsondergang in GC Village aan, boek vroegtijdig een kamer zodat je vlakbij de rim zit!)
Dag6: Grand Canyon - Page (bezoek onderweg Horseshoe Bend en Antalope Canyon)
Dag7: Page - Zion NP
Dag8: Zion NP
Dag9: Zion NP - Las Vegas
Dag10: Las Vegas
Dag11: Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
Dag12: Lone Pine - Yosemite NP (via Tioga Pass, bezoek onderweg Mono Lake)
Dag13: Yosemite NP
Dag14: Yosemite NP - San Francisco
Dag15: SF
Dag16: SF
Dag17: SF - Big Sur - Cambria
Dag18: Cambria - Santa Barbara - LA (slaap bv ergens in West Hollywood)
Dag19: LA
Dag20: LA - terugreis
Dag21: Aankomst thuis
Dit is ons voorgesteld:Eventuele aanpassingen zijn nog mogelijk.
mvg
Dag3: Laguna Beach met uitstapje naar San Diego (met jullie vrienden?)
Dag4: Laguna Beach - Prescott AZ (lange rijdag)
Dag5: Prescott AZ - Sedona - Grand Canyon NP (via het prachtige Sedona! Je komt ruimschoots voor zonsondergang in GC Village aan, boek vroegtijdig een kamer zodat je vlakbij de rim zit!)
Dag6: Grand Canyon - Page (bezoek onderweg Horseshoe Bend en Antalope Canyon)
Dag7: Page - Zion NP
Dag8: Zion NP
Dag9: Zion NP - Las Vegas
Dag10: Las Vegas
Dag11: Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
Dag12: Lone Pine - Yosemite NP (via Tioga Pass, bezoek onderweg Mono Lake)
Dag13: Yosemite NP
Dag14: Yosemite NP - San Francisco
Dag15: SF
Dag16: SF
Dag17: SF - Big Sur - Cambria
Dag18: Cambria - Santa Barbara - LA (slaap bv ergens in West Hollywood)
Dag19: LA
Dag20: LA - terugreis
Dag21: Aankomst thuis
Dit is ons voorgesteld:Eventuele aanpassingen zijn nog mogelijk.
mvg
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou de eerst nacht Zion kunnen vervangen door een nacht Bryce. Je houdt dan iets minder tijd over voor Zion, maar het kan wel.
Zelf zou ik een nacht Las Vegas minder doen, en overnachten in Death valley, en dan in Mammoth Lakes of Lee Vining, maar qua reistijden kan het zo ook prima.
Boek zo snel mogelijk voor de GC (via http://www.xanterra.com ) en voor Yosemite (via http://www.yosemitepark.com ).
Marianne
Zelf zou ik een nacht Las Vegas minder doen, en overnachten in Death valley, en dan in Mammoth Lakes of Lee Vining, maar qua reistijden kan het zo ook prima.
Boek zo snel mogelijk voor de GC (via http://www.xanterra.com ) en voor Yosemite (via http://www.yosemitepark.com ).
Marianne
Bedankt voor de tips,ga het eens bekijken maar we willen toch graag in sommige plaatsen meerdere nachten blijven om het niet TE druk te maken.
Zou je de overnachting in Lone Pine inruilen voor 1 in Mammath lake of na Death valley overnachten in Lone PIne en dan in Mammoth lake?Martin & Marianne schreef:Je zou de eerst nacht Zion kunnen vervangen door een nacht Bryce. Je houdt dan iets minder tijd over voor Zion, maar het kan wel.
Marianne
mvg
Toch wat aangepast en zou de 02/09 misschien al een dagje LA doen.
De laatste dagen LA en SF is misschien te veel na elkaar?
En hoe oo hoe plan ik Bryce in?
Toch maar 2 nachten in Grand Canyon,als het mogelijk is om daar een wandeling te doen of is het te warm?
Bishop kan/mag vervangen worden door andere leuke plaatsjes.
31/08: aankomst LA, gelijk naar Laguna Beach
01/09: Laguna Beach
02/09: Laguna Beach met uitstapje naar San Diego (met jullie vrienden?)
03/09: Laguna Beach - Prescott AZ (lange rijdag)
04/09: Prescott AZ - Sedona - Grand Canyon NP (via het prachtige Sedona! Je komt ruimschoots voor zonsondergang in GC Village aan, boek vroegtijdig een kamer zodat je vlakbij de rim zit!)
05/09 Grand Canyon
06/09: Grand Canyon - Page (bezoek onderweg Horseshoe Bend en Antalope Canyon)
07/09: Page - Zion NP
08/09: Zion NP
09/09: Zion NP - Las Vegas
10/09: Las Vegas
11/09: Las Vegas - Death Valley
12/09: Death Valley - Bishop
13/09: Bishop - Yosemite NP (via Tioga Pass, bezoek onderweg Mono Lake)
14/09: Yosemite NP
15/09: Yosemite NP - San Francisco
16/09: SF
17/09: SF
18/09: SF - Big Sur - Cambria
:19/09:Cambria - Santa Barbara - LA (slaap bv ergens in West Hollywood)
20/09: LA
21/09: LA - terugreis
: Aankomst thuis
mvg
De laatste dagen LA en SF is misschien te veel na elkaar?
En hoe oo hoe plan ik Bryce in?
Toch maar 2 nachten in Grand Canyon,als het mogelijk is om daar een wandeling te doen of is het te warm?
Bishop kan/mag vervangen worden door andere leuke plaatsjes.
31/08: aankomst LA, gelijk naar Laguna Beach
01/09: Laguna Beach
02/09: Laguna Beach met uitstapje naar San Diego (met jullie vrienden?)
03/09: Laguna Beach - Prescott AZ (lange rijdag)
04/09: Prescott AZ - Sedona - Grand Canyon NP (via het prachtige Sedona! Je komt ruimschoots voor zonsondergang in GC Village aan, boek vroegtijdig een kamer zodat je vlakbij de rim zit!)
05/09 Grand Canyon
06/09: Grand Canyon - Page (bezoek onderweg Horseshoe Bend en Antalope Canyon)
07/09: Page - Zion NP
08/09: Zion NP
09/09: Zion NP - Las Vegas
10/09: Las Vegas
11/09: Las Vegas - Death Valley
12/09: Death Valley - Bishop
13/09: Bishop - Yosemite NP (via Tioga Pass, bezoek onderweg Mono Lake)
14/09: Yosemite NP
15/09: Yosemite NP - San Francisco
16/09: SF
17/09: SF
18/09: SF - Big Sur - Cambria
:19/09:Cambria - Santa Barbara - LA (slaap bv ergens in West Hollywood)
20/09: LA
21/09: LA - terugreis
: Aankomst thuis
mvg
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt in september prima wandelen in de Grand Canyon, bijvoorbeeld een deel van de rim naar Hermits Rest, of een stuk naar beneden. Kijk daarvoor eens in mijn 2011-verslag.
Zoals al meerdere keren gezegd kun je bryce doen tussen Page en zion, dus dan krijg je:
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion - Las Vegas
In plaats van Bishop zou ik in Mammoth Lakes of Lee Vining overnachten, dan heb je meer tijd voor Yosemite, en misschien nog Bodie.
Ik weet niet of ik het al had gezegd, maar ga zo snel mogelijk boeken voor de GC en voor yosemite. Je kunt ook kijken wanneer daar iets vrij is, en die dag LA gebruiken om eerder of later ergens aan te komen.
Marianne
Zoals al meerdere keren gezegd kun je bryce doen tussen Page en zion, dus dan krijg je:
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion - Las Vegas
In plaats van Bishop zou ik in Mammoth Lakes of Lee Vining overnachten, dan heb je meer tijd voor Yosemite, en misschien nog Bodie.
Ik weet niet of ik het al had gezegd, maar ga zo snel mogelijk boeken voor de GC en voor yosemite. Je kunt ook kijken wanneer daar iets vrij is, en die dag LA gebruiken om eerder of later ergens aan te komen.
Marianne
Ooh wat is plannen leuk,maar brengt toch ook wat stress.
Die vraag over Bryce deed ik omdat het wel een probleempje vormt.
Wij willen zeker in Zion 1 dag blijven maar dan komt er een nacht extra bij met Bryce en die hebben we niet.
Is het misschien aan te raden om NIET te overnachten omgeving Death Valley en die dag dan aan Bryce te besteden?
mvg
Die vraag over Bryce deed ik omdat het wel een probleempje vormt.
Wij willen zeker in Zion 1 dag blijven maar dan komt er een nacht extra bij met Bryce en die hebben we niet.
Is het misschien aan te raden om NIET te overnachten omgeving Death Valley en die dag dan aan Bryce te besteden?
mvg
- jvandijk65
- Amerikafan
Je kunt ook nog overwegen om Death Valley - Yosemite in 1 dag te doen. Dit wordt hier vaak afgeraden, maar wij hebben het wel gedaan en het kan best wel als je je maar realiseert dat je niet alles onderweg kunt zien. Het blijven keuzes. Wij vertrokken vroeg uit Stove pipe Wells (hadden de dag ervoor Death Valley al bekeken), onderweg ontbeten en een lekker broodje gehaald bij Erik Schat. Dat hebben we rustig opgegeten bij Mono Lake, hadden voldoende tijd om daar de tufa's te bekijken. Daarna de Tioga road opgereden. We hadden geen tijd om daar wandelingen te doen, wel gewoon regelmatig gestopt. We waren rond een uur of 5 in Curry Village. Als je naar Bodie wilt is dit geen optie, want daar heb je echt geen tijd voor. Denk er ook aan om met voldoende boodschappen Yosemite in te komen, want daar is alleen een dure levensmiddelenwinkel.
Ik zou één van de nachten Grand Canyon inwisselen tegen een nacht Bryce.
De langere wandelingen houd je dan voor Zion en Yosemite, maar ook met een nacht minder kun je kortere hikes doen langs de Grand Canyon. Bovendien kun je zo in Bryce Canyon Queens Garden-Navajo Loop wandelen, onbeschrijflijk mooi.
Zoals Marianne al aangaf, zou ik niet in Bishop overnachten, maar ook Lee Vining aanraden.
Rechtstreeks van Death Valley naar Yosemite kan, maar het risico bestaat dat je spijt krijgt van deze snelle dag. Bovendien is het slotnummer van de dag de Tioga Pass, daar geniet je liever met een frisse kop van.
De langere wandelingen houd je dan voor Zion en Yosemite, maar ook met een nacht minder kun je kortere hikes doen langs de Grand Canyon. Bovendien kun je zo in Bryce Canyon Queens Garden-Navajo Loop wandelen, onbeschrijflijk mooi.
Zoals Marianne al aangaf, zou ik niet in Bishop overnachten, maar ook Lee Vining aanraden.
Rechtstreeks van Death Valley naar Yosemite kan, maar het risico bestaat dat je spijt krijgt van deze snelle dag. Bovendien is het slotnummer van de dag de Tioga Pass, daar geniet je liever met een frisse kop van.
- Quiksilver
- Amerikafan
Kijk ook eens met vertrek van Antwerpen Centraal (zie ook topic op dit forum). Qua prijs zeer zeker de moeite waard. Als ik in de periode van 1-21 september kijk, dan kom je net onder de € 500,00 per ticket uit.maltje schreef:Wat is het toch al zalig om je vakantie uit te stippelen zelf al duurt het nog een tijdje.
Wa gaan waarschijnlijk van 1 tot 21 september.
Ik ben nu wel aan het twijfelen ivm de vluchten.Is het best nu al boeken of nog te wachten?Wat is jullie ervaring hier mee?
mvg
Ik heb zelf al geboekt voor september, mijn ervaring is dat prijzen meestal niet dalen maar juist stijgen

A good decision is based on knowledge and not on numbers.
Plato

Plato

Dat zou fantastisch zijn, ik rijd namelijk gratis met de trein.
Dus op de sites voor de vluchten gewoon Antwerpen als startplaats ingeven?
mvg
Dus op de sites voor de vluchten gewoon Antwerpen als startplaats ingeven?
mvg
Laatst gewijzigd door markro op 03 feb 2012, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Om het forum prettig leesbaar te houden, is de quote van het voorgaande bericht verwijderd. Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere
Reden: Om het forum prettig leesbaar te houden, is de quote van het voorgaande bericht verwijderd. Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere
Waar ongeveer kunne we het best overnachten in Death valley?
Hoe voelt de temperatuur daar eigenlijk aan in September,is het mogelijk om "rustig" iets te bekijken of is het te heet?
We willen dan toch maar een nacht GC omruilen voor ergens anders en waarschijnlijk dan Death Valley.
mvg
Hoe voelt de temperatuur daar eigenlijk aan in September,is het mogelijk om "rustig" iets te bekijken of is het te heet?
We willen dan toch maar een nacht GC omruilen voor ergens anders en waarschijnlijk dan Death Valley.
mvg
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens naar mijn 2011-verslag (had ik al eerder naar verwezen zie ik); toen wij in september in DV waren, was het er niet heel erg warm. Ik vind overnachten in Furnace Creek erg mooi. Dat ligt ook het dichtst bij de meeste bezienswaardigehden zodat je zowel aan het eind van de dag als 's morgens vroeg nog iets kunt bekijken.
Stovepipe Wells is ook een mogelijkheid.
Voor Furnace creek zie http://www.xanterra.com .
Marianne
Stovepipe Wells is ook een mogelijkheid.
Voor Furnace creek zie http://www.xanterra.com .
Marianne
een dijk van een tip,BEDANKT!!!Quiksilver schreef: Kijk ook eens met vertrek van Antwerpen Centraal (zie ook topic op dit forum). Qua prijs zeer zeker de moeite waard. Als ik in de periode van 1-21 september kijk, dan kom je net onder de € 500,00 per ticket uit.
Ik heb zelf al geboekt voor september, mijn ervaring is dat prijzen meestal niet dalen maar juist stijgen
Ons ticket zo juist besteld,voor ongeveer 200 euro per goedkoper.
Dit is niet om het mij makkelijk te maken maar gewoon omdat jullie er veel meer over weten dan ik.
Is het mogelijk om wat "betaalbare" hotels aan te prijzen die op mijn laatst vernoemde route liggen?
Zelf zijn we er lang niet uit.Er is zo veel!
mvg
Is het mogelijk om wat "betaalbare" hotels aan te prijzen die op mijn laatst vernoemde route liggen?
Zelf zijn we er lang niet uit.Er is zo veel!
mvg
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat vind jij betaalbaar? Als je niet veel geld aan overnachtingen uit wilt geven is een tent de beste mogelijkheid. Buiten de parken kun je kijken naar een keten zoals Motel6. In de parken zal het duurder worden. Kijk voor de GC naar de Bright Angel Loge, Maswik Lodge of Yavapai Lodge.
In Yosemite zijn de tenten in Curry Village het goedkoopste.
MArianne
In Yosemite zijn de tenten in Curry Village het goedkoopste.
MArianne
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je kunt ook gewoon even bovenaan deze site klikken op 'hotels&campings', daar staan de reviews van forummers gerangschikt per stad/staat/park. Het aanbod is dan iets minder overweldigend dan op een site als tripadvisor of bookings.com.
En je kunt ook gewoon gebruik maken van de zoekfunctie op het forum zelf. Er is al zoveel geschreven over overnachtingsplaatsen op jullie route.
En je kunt ook gewoon gebruik maken van de zoekfunctie op het forum zelf. Er is al zoveel geschreven over overnachtingsplaatsen op jullie route.
Tijdens mijn zoektocht voor overnachtingen dacht ik plots aan het volgende.
In Yosemite park zijn er speciale plaatsen om uw voedsel in op te bergen,maar wat als je aan het wandelen bent?Dan mag je toch eten mee nemen hoop ik of komen daar de beren dan ook op af?
Nog een vraagje:Welke wandeling is volgens jullie een must om te doen in Yosemite park?
Een wandeling van een 12km moet zeker kunnen.Ik ben overnachtingen aan het bekijken en er zijn er toch wel dure bij vind ik maar belangrijk is ook waar ze zich bevinden.Dus liefst niet te ver van de "wandeling"
mvg
In Yosemite park zijn er speciale plaatsen om uw voedsel in op te bergen,maar wat als je aan het wandelen bent?Dan mag je toch eten mee nemen hoop ik of komen daar de beren dan ook op af?
Nog een vraagje:Welke wandeling is volgens jullie een must om te doen in Yosemite park?
Een wandeling van een 12km moet zeker kunnen.Ik ben overnachtingen aan het bekijken en er zijn er toch wel dure bij vind ik maar belangrijk is ook waar ze zich bevinden.Dus liefst niet te ver van de "wandeling"
mvg
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je wandelt kun je eten en drinken meenemen. De kans dat je een beer tegenkomt is heel erg klein.
Ook als je op weg naar je accommodatie ergens wilt wandelen kun je je spullen in de auto laten liggen. 's Nachts zul je echter alles in een bear box moeten opbergen.
Een prachtige, lange wandeling in Yosemite is de Panorama Trail. Je bent hier bijna een hele dag mee bezig, en je ziet meerdere delen van het park (Glacier Point en de vallei). Voor deze wandeling is overnachten in de vallei het handigste omdat je daarvandaan de bus naar Glacier Point moet nemen. Op weg naar Yosemite kun je langs de Tioga Road ook prachitge wandellingen maken, zoals naar Gaylor Lakes, Cathedral Lakes, of een paar kortere wandelingen.
Zie http://www.yosemitehikes.com voor meer informatie, of kijk op mijn wandelsite.
Marianne
Ook als je op weg naar je accommodatie ergens wilt wandelen kun je je spullen in de auto laten liggen. 's Nachts zul je echter alles in een bear box moeten opbergen.
Een prachtige, lange wandeling in Yosemite is de Panorama Trail. Je bent hier bijna een hele dag mee bezig, en je ziet meerdere delen van het park (Glacier Point en de vallei). Voor deze wandeling is overnachten in de vallei het handigste omdat je daarvandaan de bus naar Glacier Point moet nemen. Op weg naar Yosemite kun je langs de Tioga Road ook prachitge wandellingen maken, zoals naar Gaylor Lakes, Cathedral Lakes, of een paar kortere wandelingen.
Zie http://www.yosemitehikes.com voor meer informatie, of kijk op mijn wandelsite.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht