Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Marenko »

Bij de KLM is het dus ook maar afhankelijk van wie je daar spreekt. Toen wij belden en vertelde dat we 1.50 min hadden vanaf aankomst trein tot vertrek vliegtuig, vertelde de mevrouw dat dit wel weinig was omdat anderhalf van te voren de incheckbalie sluit.
Maar wat ik steeds begrijp is dat je al ingecheckt wordt in Antwerpen wanneer je je treintickets ophaalt. Als dit zo is dan zou het moeten lukken.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb nog een half jaar dus ga zeker nog eens op een later moment bellen. Misschien krijg ik dan wel een vroegere trein geregeld...
Ik dacht nl dat je je boarding pas voor de vlucht pas kreeg op schiphol!
LordDraco
Amerika-ontdekker

Bericht door LordDraco »

Indien Thalys trein: met je ticket mag je sowieso een vroegere of latere trein nemen. Indien je 2 treinen vroeger wil nemen, moet je dit even aan de treinbegeleider vragen. Heb dit ook gedaan en het was geen probleem om mee te rijden, maar ik had natuurlijk geen gereserveerde plaatsen. Je mag dan zitten waar je wil, maar als alles vol zit moet je recht staan (of mag je misschien toch niet mee?).... beste plaats is dan in de bar te gaan staan met een frisse pint! ;-)

Voor non-Thalys speelt dit geen rol en mag je eender welke trein nemen (op die dag).
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Wij hebben na onze terugvlucht uit miami bijna 3 uur tijd voor onze thalys naar antwerpen vertrekt. Dus het zou mogelijk zijn als alles vlot gaat om naar de balie te gaan en een trein eerder te vragen als ik het goed begrijp?
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
LordDraco
Amerika-ontdekker

Bericht door LordDraco »

Ja, maar de balie zal zeggen dat je het aan de treinbegeleider moet vragen... Balie zal ook zeggen uit welke wagon de treinbegeleider zal stappen. Dus van zodra de Thalys stopt, ge ja naar die wagon en je vraagt aan de begeleider of je mee mag/kan met deze Thalys ipv 3u te moeten wachten.

Edit: indien het zou gaan om een trein 1 uurtje vroeger, dan zal de balie wel kunnen 'booken' denk ik... bij mij ging het om 2 treinen vroeger.
Quiksilver
Amerikafan

Bericht door Quiksilver »

Beste forumleden,

Dat waren 13 best interessante pagina's om te lezen :clap:

We hebben dit weekend ook eindelijk onze reis geboekt (19.08 - 21.09.2012) :mrgreen: Het traject is als volgt: BRU (midi)-AMS-Washington en terug van LAX-AMS-BRU (midi). Het traject BRU-AMS is per internationale trein, helaas geen Thalys :( Hij doet er dan ook 2.33 uur over. Aangezien we in Rotterdam wonen en de tijd die we overhouden voor het inchecken op Schiphol maar 1.40u bedraagt, willen we de treinreis skippen.

Het volgende heb ik bedacht na het lezen van het complete topic:

We halen op zaterdag 18.08 de tickets op station Brussel Midi. Zondagochtend nemen we dan de internationale trein vanaf Rotterdam, tackelen we een conducteur die de tickets stempelt en checken we na aankomst op Schiphol in. Op de terugweg halen we de treintickets bij de HiSpeed balie op en reizen we tot Rotterdam.

Iemand ervaring met deze optie vanaf Brussel? Zie ik iets over het hoofd, please shoot me! :lol:
A good decision is based on knowledge and not on numbers.
Plato

Afbeelding
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Geen idee of dat gaat lukken, maar wij gaan het ook op diezelfde manier proberen (28 april), alleen dan vanaf Antwerpen :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Quiksilver schreef: We halen op zaterdag 18.08 de tickets op station Brussel Midi. Zondagochtend nemen we dan de internationale trein vanaf Rotterdam, tackelen we een conducteur die de tickets stempelt en checken we na aankomst op Schiphol in. Op de terugweg halen we de treintickets bij de HiSpeed balie op en reizen we tot Rotterdam.

Iemand ervaring met deze optie vanaf Brussel? Zie ik iets over het hoofd, please shoot me! :lol:
Ik heb ook aandachtig meegelezen omdat ik de goedkopere optie ook al had gezien, maar wat ik me afvraag is in hoeverre het verhaal over het verplicht ophalen van tickets en stempelen e.d. wel kan kloppen.

Immers, inchecken en boarding passes printen doe je uiteindelijk gewoon zelf op Schiphol op machines die alleen je paspoort willen scannen. Daarna heb je alleen je boarding pass nodig. Ik kan me dus niet voorstellen dat e.e.a. afhankelijk is van het wel of niet in een trein zitten.

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat er iets gedaan wordt als treinkaartjes niet worden opgehaald. Maar wat ik me dus af vraag: waar moet je die treinkaartjes ophalen? Is dat bij een speciale KLM balie? Of is dat een balie van de Belgische spoorwegen? Want in het laatste geval kan ik me weer niet voorstellen dat KLM het al dan niet geldig of ongeldig maken van tickets laat afhangen van personeel dat bij een externe organisatie werkt. Immers, dat zou betekenen dat een foutje van een (voor KLM niet (eenvoudig) traceerbare) spoorwegmedewerker kan leiden tot reizigers die in de problemen komen op Schiphol.

Ik ben dus eigenlijk wel heel benieuwd wat er gebeurd als je gewoon probeert in te checken op Schiphol zonder verder die treinkaartjes te hebben opgehaald.

Roel.
Quiksilver
Amerikafan

@ roelb

Als je ze niet ophaalt, dan heb je volgens mij een probleem. Als men ernaar vraagt bij het inchecken en je kan ze niet overleggen, dan wordt er een no-show van gemaakt. Natuurlijk lopen de ervaringen en verhalen hier op het forum uiteen, dus heb ik ook de KLM gebeld. Zij geven aan dat er een bewijs overlegt dient te worden van het eerste deel van de reis, ook al is dat per trein. Als bv. vanaf naar AMS zou vliegen en je daagt niet op, dan vervalt de rest ook. Volgens mij kan je in de meeste gevallen ook niet bij een KLM-zuil inchecken, omdat je boeking geblokkeerd staat (zie andere reacties binnen dit topic).

Anyway, volgens mij is het nog save om de tickets op te halen (24 uur vantevoren) en dan de volgende dag van bv. Rotterdam naar Schiphol te reizen (zelfde traject als wanneer je vanaf BRU zou instappen), maar zonder kaartjes aankomen op Schiphol, daar zou ik echt niet aan beginnen. Een missende stempel op je ticket valt nog wel uit te leggen (geen conducteur gezien :roll: ), maar helemaal geen ticket is een probleem.

Misschien dat er ervaringsdeskundigen op dit gebied zijn?

PS: het liefst zou ik die kaarten ophalen in Antwerpen, maar dat schijnt dat ook weer niet mogelijk te zijn. Ach, voor € 1.000,00 minder moet je misschien ook niet zeuren :lol:
Plato

Afbeelding
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Quiksilver schreef: vervalt de rest ook. Volgens mij kan je in de meeste gevallen ook niet bij een KLM-zuil inchecken, omdat je boeking geblokkeerd staat (zie andere
reacties binnen dit topic).
Die reacties dateren uit 2009. Alle recentere reacties geven gewoon aan dat men zonder probleem ruim vooraf (maanden) stoelen kon vastleggen en gewoon bij de zuilen op Schiphol elektronisch kon inchecken. De enige recente reactie waar dat niet zo was betrof iemand die het niet geprobeerd heeft maar er zelf voor heeft gekozen om naar de balie te gaan, ondanks herhaaldelijk door KLM personeel naar een incheckzuil te zijn verwezen. En dat vanwege de oude reacties in dit topic uit 2009 waarin mensen inderdaad niet bij de zuilen konden inchecken. Maar dat lijkt dus tegenwoordig niet meer het geval.

Het "inchecken" gebeurt ook niet in Antwerpen, zoals althans blijkt uit het plaatje dat eerder in dit topic werd gepost. Dat inchecken sloeg immers alleen op de situatie dat er vanaf Brussel Zuid of op Charles de Gaulle werd gereisd. Daar worden de treintickets dan ook verstrekt door een Air France/KLM medewerker bij een eigen balie en kan men ook inchecken en boarding passes verstrekken. Op Antwerpen betreft het, volgens dat plaatje, dus gewoon een balie van de belgische spoorwegen waar dat allemaal niet kan.

En het lijkt trouwens ook mogelijk om die kaartjes te laten ophalen door een derde. Ik las namelijk ook een recente post waarin stond dat de kaartjes konden worden opgehaald in Antwerpen zonder verder legitimatie te tonen, alleen met de e-tickets.

Al met al, ik ben en blijf benieuwd wat er gebeurt als je gewoon probeert in te checken /zonder/ tickets op te halen. In 2009 kon dat niet (en er was iemand die dat had geprobeerd), maar wellicht dat het inmiddels wel gewoon kan. Al met al is het natuurlijk veiliger om wel even naar Antwerpen toe te gaan, al is het alleen maar de dag er voor. Maar toch, ik vroeg het me gewoon af.

Roel.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zou het er niet op wagen in ieder geval.
LordDraco
Amerika-ontdekker

Bericht door LordDraco »

Toen ik, vorig jaar, de treintickets naar AMS in Antwerpen ging ophalen (de dag voor vertrek) zei de locket bediende: 'hier zijn jullie treintickets en jullie zijn gelijk "geregistreerd" bij KLM zodat ze weten dat jullie eraan komen'. Aangekomen op Schiphol konden we de zuilen gebruiken om in te checken.

Nu heb ik verder niet gevraagd of het mogelijk was om de treinreis te skippen, want wij vertrokken sowieso vanuit Antwerpen.
Quiksilver
Amerikafan

mtl schreef:Ik zou het er niet op wagen in ieder geval.
Ik denk dat dit de enige juiste conclusie is :thumbup:
Plato

Afbeelding
Quiksilver
Amerikafan

LordDraco schreef:Toen ik, vorig jaar, de treintickets naar AMS in Antwerpen ging ophalen (de dag voor vertrek) zei de locket bediende: 'hier zijn jullie treintickets en jullie zijn gelijk "geregistreerd" bij KLM zodat ze weten dat jullie eraan komen'. Aangekomen op Schiphol konden we de zuilen gebruiken om in te checken.

Nu heb ik verder niet gevraagd of het mogelijk was om de treinreis te skippen, want wij vertrokken sowieso vanuit Antwerpen.
Ik wist dat je in Brussel meteen 'ingecheckt' wordt, maar in Antwerpen dus ook! Ik hoop iig dat er ook mensen die vanuit Brussel kwamen hun ervaring zouden kunnen delen...kunnen we er meteen een algemeen topic van maken :clap:
Plato

Afbeelding
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Toen ik, vorig jaar, de treintickets naar AMS in Antwerpen ging ophalen (de dag voor vertrek) zei de locket bediende: 'hier zijn jullie treintickets en jullie zijn gelijk "geregistreerd" bij KLM zodat ze weten dat jullie eraan komen'
Dit vind ik ook wel fijn om te weten.

Stond er op de treintickets een datum?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Quiksilver schreef:
LordDraco schreef:Toen ik, vorig jaar, de treintickets naar AMS in Antwerpen ging ophalen (de dag voor vertrek) zei de locket bediende: 'hier zijn jullie treintickets en jullie zijn gelijk "geregistreerd" bij KLM zodat ze weten dat jullie eraan komen'. Aangekomen op Schiphol konden we de zuilen gebruiken om in te checken.

Ik wist dat je in Brussel meteen 'ingecheckt' wordt, maar in Antwerpen dus ook! Ik hoop iig dat er ook mensen die vanuit Brussel kwamen hun ervaring zouden kunnen delen...kunnen we er meteen een algemeen topic van maken :clap:
Nee dus, je wordt in antwerpen niet ingecheckt. Inchecken betekent namelijk dat je je boarding passes krijgt.

In het eerder in dit topic geposte screenshot staat het ook duidelijk. Inchecken doe je op schiphol, en uit de recente posts blijkt dat dat gewoon bij de zuilen kan. Dat leek me ook wel logisch, want bij een balie inchecken doet KLM in principe niet meer aan voor economy class.

En voor wat betreft de afhankelijkheid van het ophalen van tickets en melding daarvan door een externe partij (de belgische spoorwegen) kan ik me niet voorstellen dat Air France/KLM het wel of niet accepteren van reizigers zou laten afhangen van een dergelijke registratie. De kans op fouten in zo'n procedure is veel te groot waarbij de aansprakelijkheid voor vervolgschade op het bordje van Air France/KLM komt. Ik vermoed dus dat het zo'n vaart niet zal lopen, maar goed, ik ben benieuwd of iemand het een keer probeert, als je toch in de buurt van Schiphol woont bijvoorbeeld.

Roel.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Inchecken betekend niet altijd dat je de boarding passen krijgt. Je kan ook online inchecken en dan later op bijvoorbeeld schiphol bij een zuil de boarding passen uitprinten.
Quiksilver
Amerikafan

Ko-Mar schreef:Inchecken betekend niet altijd dat je de boarding passen krijgt. Je kan ook online inchecken en dan later op bijvoorbeeld schiphol bij een zuil de boarding passen uitprinten.
Dat probeerde ik ook duidelijk te maken :wink: Op het station hebben ze wel degelijk een systeem waarmee ze je kunnen aanmelden bij de KLM. Boarding pass e.d. krijg je uiteraard pas op Schiphol. Je zet je koffers namelijk ook niet op de bagageband in Brussel :lol:
Plato

Afbeelding
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Quiksilver schreef:
Ko-Mar schreef:Inchecken betekend niet altijd dat je de boarding passen krijgt. Je kan ook online inchecken en dan later op bijvoorbeeld schiphol bij een zuil de boarding passen uitprinten.
Dat probeerde ik ook duidelijk te maken :wink: Op het station hebben ze wel degelijk een systeem waarmee ze je kunnen aanmelden bij de KLM. Boarding pass e.d. krijg je uiteraard pas op Schiphol. Je zet je koffers namelijk ook niet op de bagageband in Brussel :lol:
Nogmaals, KLM zegt het zelf zoals al duidelijk werd uit het eerder geposte screenshot:

Bron: https://www.klm.com/travel/nl_nl/plan_a ... ticket.htm
Van de trein naar het vliegtuig op de luchthaven

Wanneer u op luchthaven Amsterdam-Schiphol of op luchthaven Parijs-Charles de Gaulle arriveert, kunt u bij de incheckbalies inchecken voor uw aansluitende vlucht en uw ruimbagage afgeven.
Roel.
Quiksilver
Amerikafan

Dat is nu wel duidelijk Roel. Het gaat erom wat er achter het proces in Antwerpen/Brussel zit, en wat dat voor gevolgen heeft op Schiphol.
Laatst gewijzigd door Rob op 02 feb 2012, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Plato

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer