Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

HAPPY 4th

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

HAPPY 4th

Bericht door suebrons »

Voor alle Neder-Amerikanen (greencard, geneutraliseerd, nu In Nederland etc):

Happy Independence Day.

Hoe wordt dit eigenlijk bij jullie gevierd? Toen ik in Orlando zat werden er allerhande picknicks en BBQs georganiseerd. Het recreatie afdeling waar ik destijds stage liep van het resort organiseerde voor de gasten allerhande activiteiten en 's avond een mega groot kampvuur met uiteraard het vuurwerk.

Sue
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Thanks!
We gaan vanavond van het vuurwerk genieten hoor!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij hebben een heel vreemde 4 juli! We zijn speciaal gisteravond thuisgekomen uit Seattle ervoor, maar nu denk ik, dat we beter het vuurwerk daar hadden kunnen zien.
Door jet lag stonden we pas om half twaalf op en het was toen al 38 graden. We zijn even naar de festiviteiten in "downtown" Vienna geweest, erg gezellig, een biertje gedronken en toen werd de lucht pikkedonker.
We waren net op tijd thuis voor het natuurgeweld losbarstte (onze oudste was aan het joggen en kwam door en doornat thuis). Het was een ontzettend zwaar onweer en we hebben nu alweer meer dan een uur geen stroom.
We gaan straks maar in een Japans restaurant eten en vuurwerk kijken en dan hopen, dat we weer stroom hebben, want het onweer heeft nauwelijks verkoeling gebracht.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sylke
Amerika-ontdekker

Bericht door Sylke »

Onze 4th of july was ook een beetje gek. Meestal gaan we met z'n viertjes naar het strand/meer en daarna s avonds vuurwerk.
M'n man moest echter werken vandaag (komt dan pas 3 uur s morgens thuis) dus samen iets doen zat er niet in.
M'n ouders zijn er trouwens wel.
Maargoed, gisteren was het warm, zonnig en droog, dus zijn we naar het meer geweest, 's avonds was er in ons town vuurwerk (elke dag is er wel wat in een plats in de buurt de 1e week van juli). Ik had er niet veel van verwacht maar het was heel erg mooi en groot.
En daarbij, we kwamen ontzettend makkelijk terug (meestal zitten we een uur of 2 vast in het verkeer daarna).

We hadden dus eigenlijk onze classic 4th of july gisteren, de derde al. (en man was vrij dus gezellig samen).

Vandaag is het humid, bewolkt en regent het af en toe, dus ik weet niet eens of de andere 2 plaatselijke vuurwerken doorgaan. Daarbij zijn die erg druk bezocht, dus verkeersproblemen, en de kids waren al moe zat. Vandaag hebben we dus alleen wat rondgereden met m'n ouders, en verder niks. Ook prima, voor mij was het gewoon gisteren de 4e. :wink:
Laatst gewijzigd door Sylke op 09 jul 2006, 04:39, 1 keer totaal gewijzigd.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Hier was gisteravond het vuurwerk, geen idee wat de reden is, maar Ithaca heeft altijd op 2 of 3 juli het vuurwerk. Het was wel mooi, we zijn gaan kijken vanuit de parkeerplaats van Walmart, waar veel mensen zaten. Het vuurwerk wordt afgestoken op Ithaca college wat op een berg ligt, je kunt het van veel plaatsen bekijken. Langs de weg naar de stad stonden veel auto, grappig om de mensen in stoelen achterin hun pick-up truck te zien zitten.
Verder hebben we vandaag niet veel feestdingen gedaan.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Hier ook weer een prima 4th.
In de morgen rondje golfen, daarna naar familie aan het meer aan de BBQ. Toen voetbal (Dui-Ita) gekeken met een berg Amerikanen die nog nooit een wedstrijd hadden gezien (BIG mistake!!)
En 's-avonds vuurwerk in de achtertuin.

Nu een niet zo happy 5th, want het bier was ook aanwezig natuurlijk. :wink:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Gisteren onze eerste Independance Day gevierd. Afgelopen zondag op mijn werk en maandag liepen veel Amerikaanse dames rond in rood, wit en blauw, speciaal gekleed deze dagen voor 4th of july. Eindelijk was ik vrij na 7 dagen werken....

Verder hebben we met ons gezin, tijdelijk bestaat dat uit 5 personen, gezellig ontbeten bij de Golden Coral, een bufffet restaurant.
Daarna een family picknick/bbq vlak aan het strand in Satellite Beach.
Om 14.00 hebben we de lancering van de Discovery gezien op het strand.
Alle kids hebben gezwommen en gespeeld op het strand, waar een verkoelend windje was, heerlijk.

Naar huis gegaan, al het zand afgespoelt, even een dutje gedaan en daarna om 21.00 vuurwerk gekeken in Melbourne. Moesten nog een nichtje naar Palm Bay brengen en daar ook nog het vuurwerk van 21.30 meegemaakt.

Een leuke dag :D.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Ik vind het jammer dat ik het nog nooit heb meegemaakt. Mijn gastouders hadden altijd verhalen over hoe ze dan een berg vuurwerk afstaken op hun stekkie. Gekkenhuis, maar helaas. Misschien komt het ooit nog eens in de toekomst.
- Mike
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Als ik het allemaal zo lees hierboven wil ik het ook graag eens meemaken. Een dag met ultiem vakantiegevoel, zo proeft het. :D
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Gisteravond het vuurwerk gezien dat St. Paul langs de Mississippi aftsak. Vanaf het dakterras van het SCience Museum, bijna midden tussen de vuurpijlen in (mijn vrouw werkt in het Museum, vandaar).

Overigens, bijna precies 30 jaar nadat ik in New York aankwam, en natuurlijk een 430 jaar nadat Nederland het principe heeft bewezen dat een volk een koning mag afzetten als de man niet goed voor zijn onderdanen zorgt.

Alleen hebben wij er iets langer over gedaan om de Spanjaarden eruit te krijgen, de Amerikanen hebben dat vlugger gedaan met de Engelsen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Hartstikke leuk om jullie reacties te lezen.

Het vuurwerk is allen op (of rond) Independence Day toch? Verder niet als hier op Oud en Nieuw ofzo.

dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Re: HAPPY 4th

Bericht door dutch_in_seattle »

suebrons schreef:Voor alle Neder-Amerikanen (greencard, geneutraliseerd, nu In Nederland etc):
Geneutraliseerd... :lol:
LOL

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Hihi ik zie het nu pas...

Ja da's inderdaad niet helemaal het goede woord ;-) We zullen het maar op blond houden (en nog natuurlijk ook) LOL

laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Wij hebben een hele rustige fourth gehad.

Uitslapen en dan naar de Shuttle lancering gekeken bij mijn schoonmoeder. Zij volgt steevast elke poging tot lancering en heeft uren voor de geplande lancering het NASA channel opstaan. Ze had de afgelopen weken al twee keer voor niks uren zitten kijken toen de lanceringen werden uitgesteld.
Wat hamburgers op de grill gedaan en later op de avond naar het park gegaan om naar het vuurwerk te kijken.

Hoe mooi en spectaculair het vuurwerk ook was... het is toch vreemd om midden in de zomer vuurwerk te zien..In mijn ogen hoort het in de winter als het koud en nat is . EEn funnelcake is toch net even geen oliebol, warme limonade is geen champagne.. en dan nog het brandgevaar gevaar dat in de zomer veel hoger is..
Was that for us?
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Wij hebben de 4th of July in Grant Pass doorgebracht. Eerst overdags naar Crater Lake met een wandeling naar de boat dock bij Cleetwoord Cove. s'Avonds hebben we de festiviteiten bijgewoond op de Fairgrounds in Grant Pass, met optredens door de plaatselijke jeugd cheerleader team, een aantal country liedjes gebracht door de local sheriff en zijn deputy, een optreden van de local Dixyland Band en afsluitend een prachtige vuurwerk. Small town USA op z'n mooist!
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ik moet die funnelcake een volgende keer als ik in de VS ben toch eens proberen. Die wordt gefrituurd toch?

doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Mijn 4th was heel relaxed. Heb voetbal gekeken en ' savonds vanf de bank het vuurwerk. Woon een blok van een meer vandaan.

Vorig jaar had ik een hele speciale vieiring, want toen was ik 5 jaar US citizen dus toen ben ik naar DC gegaan om te vieren.

Veel vuurwerk hier in de buurt, had ik niet verwacht.
SEEING IS BELIEVING
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ik moet toch echt nog een keer 4 juli meemaken in de USA maar dan op een dag dat ik niet hoef te werken.

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer