al sinds ik me kan herinneren is het werkelijk een droom om naar Amerika te verhuizen (definitief dus).
Ik ben nu 21 en heb een vaste baan en een afgeronde MBO IT-opleiding en een behaalde HBO Propedeuse.
Mijn plan (of voornemen) is om te emigreren als ik 25 ben. Dit duurt dus nog 4 jaar dus nog ruim de tijd om me voor te bereiden.
Ik wil me sowieso in gaan schrijven voor de Green Card Lottery maar dat brengt natuurlijk geen zekerheid met zich mee. (Al las ik wel gelukkigen op dit forum dit jaar

Ik vroeg me nu eigenlijk af, of ik een realistisch doel stel voor mezelf. De IT is gelukkig een branche waarin relatief makkelijk werk is te vinden maar dit zegt natuurlijk niets wat betreft de Amerikaanse arbeidsmarkt.
Ik kan gelukkig in die 4 jaar een behoorlijk eigen kapitaal opbouwen omdat ik op dit moment nagenoeg geen lasten heb. (Inwonend en dat blijft voorlopig zo, met het oog op dit doel)
Stel dat ik een baan in de IT vind in Amerika, maakt dat het dusdanig makkelijker om een visum te verkrijgen of niet? Of stel ik een onhaalbaar doel voor mezelf?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Mvg,
Marcel