Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vlucht wijzigen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
dromer
Amerika-ontdekker

vlucht wijzigen

Bericht door dromer »

Beste forummers,
In april gaan we voor 3 weken naar het Zuid-Westen 8) Nu hebben we een pakketreis geboekt via Expedia. American Airlines heeft de aanvankelijk erg gunstige vlucht helaas gewijzigd, waardoor we een wachttijd van 6 uur hebben op het oergezellige Washington Dulles Aiport, alvorens we eindelijk naar Las Vegas gaan (aankomst aldaar: rond 23.00 uur). :shock:

Inmiddels heb ik een andere pakketreis gezien met een gunstige vlucht van Continental: veel minder lang wachten bij de tussenstop en rond 17:30 aankomst in Las Vegas. Als ik de huidige pakketreis annuleer en de nieuwe reis boek, ben ik ook nog eens (incl annuleringskosten) goedkoper uit. Klinkt goed, toch? Alleen: hoe groot is de kans dat Continental ook deze vlucht weer gaat wijzigen met enorm lange wachttijden tussendoor en een late aankomst? Ik heb het gevoel dat American Airlines niet anders doet dan wijzigen (ze hebben nu al 3x onze vlucht gewijzigd); weet iemand of we wat dat betreft beter af zijn bij Continental?
eric44051
Amerikakenner

Re: vlucht wijzigen

Bericht door eric44051 »

Vorig jaar hetzelfde gehad en toen contact opgenomen met exit waar ik de reis geboekt had.
Gezegd dat ik er niet blij mee was en dat ik juist de reis zo had geboekt omdat de overstap tijden gunstig waren.
Volgens exit was het moeilijk.
Toen contact met united opgenomen die vertelden dat hun niks konden doen omdat het via het reisburo was geboekt.
Weer contact met exit opgenomen en hun verteld dat united het niet mocht doen en toen veranderde exit ineens wel de orginele vlucht terugzetten.
i
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Of je beter af bent met Continental kan ik je geen antwoord op geven. Maatschappijen willen nog wel eens wijzigen.
Ikzelf kijk altijd bij een wijziging op de site van de maatschappij zelf en zoek daar de vluchten op van de plaats vanwaar de wijziging heeft plaatsgevonden.
Vaak vind ik dan een gunstiger vlucht qua vliegtijden. Ervaring leert dat boekingssites/agenten niet altijd zo secuur kijken naar vluchttijden cq aansluitende vluchten.
Zo hadden wij laatst ook een vluchtwijziging van Orlando naar Washington door Delta. Door die wijziging zouden wij eveneens 6 uren moeten doorbrengen op Dulles.
Zelf naar De Delta site gegaan en gekeken welke vluchten er beschikbaar waren naar Dulles die bewuste dag. Zonder problemen vond ik een vlucht die 3 uren later zou gaan naar Dulles en waar nog stoelen vrij waren. Degene die de tickets had geregeld hierop geattenteerd, waarna wij binnen no time waren omgeboekt voor deze veel gunstiger vlucht.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ik weet niet hoe ver ze zijn met de 'samenvoeging' van Continental/United, maar zolang die er nog zijn, kun je wijzigingen verwachten...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
dromer
Amerika-ontdekker

Bericht door dromer »

Beste allen, dank voor jullie reacties! Expedia heeft in elk geval al laten weten dat zij er niets aan kunnen doen, en dat een en ander puur de verantwoordelijkheid is van AA. Maar misschien moet ik Expedia maar gewoon wijzigen op gunstiger vluchten (want die zijn er volgens de AA-site wel degelijk)

@ SpaceAce: het zijn toch Continental en United die gaan fuseren, en niet Continental met American Airlines?
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Zij kunnen er degelijk wel iets aan doen. Heeft niets met AA te maken. Als jij kan zien dat AA andere betere vluchten heeft met vrije stoelen kan Expedia zeker hier iets mee. Laat je niet afschepen!
Laatst gewijzigd door kendor op 08 feb 2012, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

dromer schreef:@ SpaceAce: het zijn toch Continental en United die gaan fuseren, en niet Continental met American Airlines?
klopt helemaal.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

dromer schreef:@ SpaceAce: het zijn toch Continental en United die gaan fuseren, en niet Continental met American Airlines?
Ik reageer ook op deze vraag van je:
dromer schreef:Alleen: hoe groot is de kans dat Continental ook deze vlucht weer gaat wijzigen met enorm lange wachttijden tussendoor en een late aankomst?
Als je nu bij Continantal boekt, zul je wellicht ook weer met wijzigingen te maken krijgen... (ivm die fusie inderdaad)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Eind december hebben wij ook 5-6 uur moeten overbruggen op Washington Dulles. Welnu, de tijd is toen voorbij gevlogen. We hadden nergens haast en zijn lekker iets gaan eten in Moe's grill and bar en voor we het wisten, konden we weer boarden voor onze volgende vlucht. Dus ik zou al die miserie van het wijzigen van vluchten zo laten en al genieten van de vakantie op IAD. :thumbup:
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

Je hebt het over de oude pakketreis annuleren en die nieuwe boeken, maar gaat dat zomaar?????
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Volgens mij gaat dat niet zomaar. Dan zal je eerst de voorwaarden moeten lezen.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Wij vlogen vorig jaar met KLM/Delta en ook onze heenvlucht werd een paar maal gewijzigd, waardoor onze overstap ipv op Houston op New York was. Geboekt bij Expedia en was ook niets aan te doen.
Ik denk dat het niet uitmaakt met welke maatschappij je vliegt, ze wijzigen allemaal wel eens. Dit jaar vliegen we met United en ook die vlucht is inmiddels gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je nu bij Continental boekt, zul je wellicht ook weer met wijzigingen te maken krijgen... (ivm die fusie inderdaad)
Jup en nu heb ik daar een vraagje over. De site van continental is sinds een paar dagen, veranderd in een United site. Alle boekingen van beide airliners zijn in één systeem gezet. Nu zijn ook mijn vluchten ineens veranderd van CO naar UA. Vluchtnummers zijn wel verder hetzelfde. Betekend dit nu dat ik ipv in een continental toestel in een United toestel zit? Of is de 'roepnaam' voor alles nu United? Volgens de site zouden ze namelijk nog als 2 verschillende airlines moeten opereren.
United and Continental continue to operate as two separate airlines and you can continue to travel on both airlines. You should make reservations just as you have in the past. There are no changes to any existing reservations you might have for today or in the future.
Inmiddels de 6e vluchtwijziging sinds de boeking in November gekregen. Bijna allemaal dat toestelcodes veranderen, vluchttijden blijven redelijk hetzelfde
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Reserveringsnummer is ook veranderd. Wel handig om te weten ! Gaat keurig zo. United heeft trouwens een handige App.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

PSVwally schreef:Vluchtnummers zijn wel verder hetzelfde. Betekend dit nu dat ik ipv in een continental toestel in een United toestel zit?
Dat zou zomaar kunnen inderdaad. Afgelopen oktober vlogen wij ook in een United-toestel, terwijl we geboekt hadden bij Continental. Vluchttijden waren tussendoor gewijzigd, maar vluchtnummers bleven bij ons inderdaad ook gewoon hetzelfde (was een vluchtnummer van CO).
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hmmm mijn vorige Amerikavlucht was heen met continental en terug met United. Beide heel goed, alleen met United op de terugvlucht weinig keus op film gebied. Nu las ik in het andere topic dat ze ook nog vluchten zonder flight entertainment hadden, dat zal wel balen zijn dan... 16u en maar 1 i-pad bij hebben. En terug is een nachtvlucht, maar ik slaap zo slecht in die dingen. Net als in een touringbus naar Spanje, ook zo verschrikkelijk.
Ruud2004 schreef:Reserveringsnummer is ook veranderd. Wel handig om te weten ! Gaat keurig zo. United heeft trouwens een handige App.
Ja idd, maar je kunt voorlopig ook nog wel de continental reserveringscode gebruiken. Schijnt een van de grootste logistieke operaties ooit te zijn geweest om al die boekingen onder één noemen samen te voegen.

Die app heb ik trouwens al op mn telefoon staan. Dat is wel handig ja.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

PSVwally schreef:Hmmm mijn vorige Amerikavlucht was heen met continental en terug met United. Beide heel goed, alleen met United op de terugvlucht weinig keus op film gebied. Nu las ik in het andere topic dat ze ook nog vluchten zonder flight entertainment hadden, dat zal wel balen zijn dan... 16u en maar 1 i-pad bij hebben.
Daarom nemen wij gewoon onze laptop mee :) Onze United-toestel had gewoon een accu-aansluiting, dus de gehele vlucht stroom kunnen aftappen :D
(was overigens de eerste keer dat we een accu-aansluiting hadden bij de stoelen. Normaal nemen we onze minilaptop mee, die kan een paar uur langer mee dan de normale laptop)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

PSVwally schreef: alleen met United op de terugvlucht weinig keus op film gebied. Nu las ik in het andere topic dat ze ook nog vluchten zonder flight entertainment hadden, dat zal wel balen zijn dan...
Denk dat je hier UA met US verward
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Is het je nog gelukt om je vlucht te veranderen naar gunstigere tijden?
Neem anders contact op met de maatschappij waarmee je vliegt.
Vertel expedia dat hun hebben aangegeven dat er wel ruimte is op eerdere
vluchten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer