Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachtingen boeken Yellowstone, Glacier / dropoff kosten

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Overnachtingen boeken Yellowstone, Glacier / dropoff kosten

Bericht door Henriëtte »

We zijn nu zes keer naar het zuidwesten geweest... maar volgend jaar gaan we eens gek doen... we gaan naar het noordwesten! Goh, ik voel me echt weer een beginneling op het forum :oops:

We zijn nog niet echt aan het plannen, eigenlijk zijn we nog niet verder dan "We gaan weer!" en "Yellowstone wordt de voornaamste bestemming!" Maar nu zit ik toch al wel met twee vragen. Heel ruwweg zit ik te denken aan de route Seattle - Olympic NP - North Cascades NP - Glacier NP - Yellowstone NP - Grand Teton NP - Rocky Mountain NP - Denver. Ik heb al wat rond zitten kijken op de sites van Alamo en Hertz, maar ik kan niets over dropoff kosten vinden. Weet iemand of er dropoff kosten tussen Seattle en Denver worden berekend, en hoeveel dat dan ongeveer is?

En de tweede vraag... We willen voor deze reis wel van te voren onze overnachtingen gaan boeken. We denken bijvoorbeeld aan Swiftcurrent Motor Inn in Glacier, en aan Canyon Lodge & Cabins in Yellowstone. Hoe lang van te voren moeten zouden we daar moeten boeken?

Groeten van "NorhtWest Rookie" Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Henriette,
Dat wordt een prachtige reis! Heerlijk om nu al plannen te gaan maken.
Wij hebben ons dit jaar uitgebreid in drop off kosten verdiept omdat wij van Seattle naar San Francisco gaan. Conclusie van ons onderzoek: het is afhankelijk van huurmaatschappij en reisorganisatie (wij hebben alle info uit de gidsen van de reisorganisaties gehaald). In ons geval bleek Herz aantrekkelijk omdat die geen drop off kosten rekent tussen Seattle en SF.
Twee jaar geleden reden we van Denver naar SF en dat heeft ons 300 dollar aan achterlatingskosten gekost.

Zoals ik het begrijp werken de verhuurmaatschappijen met een afstandentabel. Boven de 1000 of 1500 mijl zit je op 500 dollar, dat is het maximum. Binnen CA heb je echter nooit drop off kosten, en tussen bepaalde steden in AZ, NV en CA ook niet.
Herz rekent ook niets tussen WA en CA, maar Alamo en Dollar weer wel. Vaak staat ook in de gidsen dat tarieven op aanvraag zijn.

Wij hebben vorig jaar in Yellowstone in Mammoth Hot Springs en in Lake Yellowstone overnacht. Voor een volgende keer zou ik denk ik voor Canyon kiezen, of voor Old Faithful. Die laatste zit erg snel vol, dus als je daar wilt overnachten zou ik het nu al vast gaan leggen.
Ik vind het zelf wel handig om in meerdere plaatsen te overnachten, de afstanden zijn behoorlijk groot in Yellowstone. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe uitgebreid je een bepaald deel wilt bekijken.
Wij hebben onze cabins erg vroeg gboekt en omdat we op dat moment niet precies wisten wanneer we er zouden zijn hebben we voor een langere periode geboekt en later geannuleerd.
Je kunt ook regelmatig de beschikbaarheid checken, Xanterra geeft aan hoeveel kamers er nog vrij zijn per type accomodatie (het lijkt erop dat ze daar maar 1 positie voor hebben want het maximum is altijd 9).
Ik kan me niet meer herinneren of we daarvoor kosten aangerekend hebben gekregen, ik geloof het niet.

Marianne
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Eigenlijk heb ik een beetje een luxe-probleem. Aan de ene kant is het natuurlijk geweldig dat we alweer een nieuwe reis in gedachten hebben, maar van de andere kant... ik vind het op dit moment moeilijk om me er al echt helemaal in te gaan verdiepen. Omdat ik gewoon nog helemaal vol zit van onze laatste reis (volop bezig met het reisverslag en het uitzoeken van de foto's). En omdat er zowel op het werk als privé nogal wat drukte op ons afkomt (o.a. reorganisatie, verhuizing van onze dochter, 50-jarige bruiloft van mijn ouders).

Ik zou het plannen dus het liefst nog een paar maanden uitstellen. Maar ja, ik ben bang dat ik dan achter het net vis wat de accomodaties betreft. We zouden al wel globaal iets vast kunnen leggen, en de voornaamste accomodaties kunnen boeken. Maar dan moeten we toch al snel gaan beslissen of we kiezen voor de route Seattle - Denver, of dat we toch voor een 'rondje' gaan.

Je tip om in elk geval een stel nachten vast te leggen spreekt me wel aan. Welke route we ook gaan kiezen, Yellowstone en Glacier horen er in elk geval bij. We houden in elk geval de komende tijd de beschikbaarheid van de hotels in Yellowstone in de gaten, als die echt minder wordt moeten we actie gaan ondernemen! Voor Glacier heb ik wel gevonden dat je nu al voor 2007 kunt reserveren, maar er staat niet bij hoe het met de beschikbaarheid staat. Of heeft iemand een goede tip voor me waar ik dat wel zou kunnen zien?

Groetjes,
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Hangt er vanaf hoe je gaat, met een auto ben je sneller dan met een camper maar ik neem aan dat je met een auto gaat :wink:
Wij hebben dit jaar in West Yellowstone overnacht, niet te duur en prima.
Deels omdat de overnachtingen in Yellowstone niet allemaal beschikbaar waren (Canyon en Roosevelt waren nog dicht) maar ze zijn ook niet echt goedkoop en op Canyon en Lake na toch wel vrij spartaans.
Wij waren er natuurlijk 14 dagen en dan vind je rijden vanaf West Yellowstone niet zo heel erg.
Gardiner is een optie, dichtbij de beren maar weer verder weg van de geysers.
Ik vond dat op 1 plek blijven wel ideaal hoef je niet steeds te verhuizen ed.
Ik zou 1 plek kiezen in het park, het scheelt gewoon en kost je minder tijd.
Mammoth is nogal spartaans, Roosevelt is camperen in en cabin, Canyon is het mooist want het motel is vrij nieuw.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

We gaan in elk geval met de auto, een camper spreekt ons niet zo aan. Veertien dagen Yellowstone zal het niet worden, we denken aan een dag of vijf. We zitten dan het liefst in een buurt waar je het meeste kans hebt om wildlife te zien, en we hadden het idee dat Canyon daarvoor het meest geschikt is. Lijkt me ook voor de geisers wel een goede plek, 't is niet erg als we daar een stuk voor moeten rijden.
De accomodatie hoeft niet luxe te zijn, een fatsoenlijk bed en een schone douche is genoeg. De tv kunnen we wel een dag of vijf missen (zonder internet wordt misschien iets moeilijker maar een dergelijke ontbering zullen we nog net wel overleven :wink: ).
We weten nog niet of we weer een 4WD gaan huren, of dit keer toch maar een gewone personenauto. 't Ligt eraan of we genoeg leuke dirtroads kunnen vinden, zodat we zo nu en dan de drukste plekken kunnen ontvluchten (ik houd heel erg van de 'helemaal alleen op de wereld' plekjes). Maar omdat we nog nooit in Yellowstone geweest zijn, zullen we de toeristische plekken zoals Old Faithful ook gaan bekijken.

Gelukkig hoeven we nog niet vandaag of morgen te gaan beslissen, we hebben vast nog wel even tijd. Maar ik wil het al wel in de gaten gaan houden, zodat we dadelijk niet zomaar ineens merken dat we niet meer overal terecht kunnen!

Gr., Henriëtte
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Hangt ook van de tijd van het jaar af, ga je in mei dan is Canyon niet open, gaat pas in juni open. Bovendien is Dunraven pass ook nog gesloten.
Het meeste wild zit in de noord hoek. Vanaf Roaring Mountain tot aan bijna Mammoth lopen aardig wat grizzly's. Ook een enkele zwarte beer maar de meeste zwarte beren zitten in de Tower-Roosevelt kruising.
Ook de bighorns zitten in die hoek.
In de Lamar sterft het van het wild maar wel op grote afstand. Je ziet er wel grizzly's en wolven maar ver weg.
Coyotes zitten door het hele park net als de Elk en bison's.
Dirtroads zijn er in het park maar niet meer toegankelijk vanwege de zeer slechte staat. Druk is het alleen bij Old Faithful dat is net een dorp maar het hangt ook af van de tijd van het jaar. In de zomermaanden is het geen pretje dus die zou ik zeker vermijden. Bovendien zul je weinig beren zien.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij hebben onze cabins erg vroeg gboekt en omdat we op dat moment niet precies wisten wanneer we er zouden zijn hebben we voor een langere periode geboekt en later geannuleerd.
Je kunt ook regelmatig de beschikbaarheid checken, Xanterra geeft aan hoeveel kamers er nog vrij zijn per type accomodatie (het lijkt erop dat ze daar maar 1 positie voor hebben want het maximum is altijd 9).
We zagen bij Xanterra dat beschikbaarheid van de Pioneer Cabin op sommige dagen al naar 3 stuks was teruggelopen! Ik durfde dan ook niet langer te wachten... we hebben acht nachten geboekt. Van 22 tot en met 29 juni 2007. Nou, dat geeft toch wel wat rust, ik weet nu dat we daar in elk geval terecht kunnen. Nu eerst eens wat reisverslagen gaan lezen, zodat we een keuze kunnen maken voor de globale route.

Gr., Henriëtte
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Zo nu al bijna vol??
Wij zijn volgend jaar 11 t/m 13 juli in Yellowstone, is het dan verstandig om nu al een kamer te boeken?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Souraia schreef:Zo nu al bijna vol??
Wij zijn volgend jaar 11 t/m 13 juli in Yellowstone, is het dan verstandig om nu al een kamer te boeken?
Ja dus! Zeker als je nu al weet wanneer je er zit. Ik weet niet of je al een plaats op het oog hebt, maar de ene accomodatie zit veel eerder vol dan de andere, en de goedkopere cabins zijn ook het eerste weg dus ik zou zo snel mogelijk boeken.

Marianne
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Jee helemaal niet aan gedacht. Ik weet al de datum dus op zich is dat geen probleem.
Wij zullen 3 dagen in Yellowstone zijn komend vanuit Helena, weet iemand een leuke accomodatie? Ik zie nl op Xanterra meerdere mogelijkheden en ik zou niet weten welke lodge op een leuke locatie zit.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Als je de datum al weet, dan zou ik zeker boeken. Nu kan je nog kiezen welke accomodatie je het liefst hebt. Zelf hebben we gekozen voor Canyon, omdat dat lekker centraal ligt. De cabins zien er wel erg eenvoudig uit, maar ach ik ga niet voor de luxe naar de VS. Ik betaal liever 65 dollar voor een eenvoudige kamer dan 155 dollar voor een luxere.

Groetjes,
Henriëtte
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Henriëtte schreef:We zagen bij Xanterra dat beschikbaarheid van de Pioneer Cabin op sommige dagen al naar 3 stuks was teruggelopen! Ik durfde dan ook niet langer te wachten... we hebben acht nachten geboekt. Van 22 tot en met 29 juni 2007. Nou, dat geeft toch wel wat rust, ik weet nu dat we daar in elk geval terecht kunnen. Nu eerst eens wat reisverslagen gaan lezen, zodat we een keuze kunnen maken voor de globale route.
Henriëtte,

vorig jaar heb ik geslapen in Canyon Village. Ook ik dacht bij het boeken dat er nog maar enkele cabins beschikbaar waren. Toen ik echter in Canyon Village kwam, bleek dat er volgens mij wel 100 cabins waren. Zoals al eerder geschreven hier, zijn er altijd maar max. 9 cabins beschikbaar. Daardoor lijkt het soms dat alles al vol is. Lijkt mij sterk dat alle cabins nu al vol zouden zijn. Vorig jaar heb ik 3 maanden van te voren nog een cabin geboekt voor Canyon Village.

In ieder geval kan het geen kwaad om al te boeken als je al zeker weet welke datum je er bent. Mocht het anders worden, dan kun je het altijd nog annuleren.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik denk dat het vooral aan het type cabin ligt, Roland. De duurdere types staan allemaal nog op beschikbaarheid 9, dus daar zal nog volop plaats zijn. De goedkopere types, die met twee dubbele bedden, 65 dollar per nacht, daarvan is de beschikbaarheid in juni heel verschillend. Op sommige dagen staan er nog 9, maar er zijn ook enkele dagen waar de beschikbaarheid nog maar 2 of 3 is.

Groeten,
Henriëtte
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Souraia schreef:Jee helemaal niet aan gedacht. Ik weet al de datum dus op zich is dat geen probleem.
Wij zullen 3 dagen in Yellowstone zijn komend vanuit Helena, weet iemand een leuke accomodatie? Ik zie nl op Xanterra meerdere mogelijkheden en ik zou niet weten welke lodge op een leuke locatie zit.
Hallo Souraia,

Kijk eerst eens op de NPS- site van Yellowstone en bedenk wat je allemaal wilt zien. En dan kun je uitzoeken welke accomoodaite het meest gunsitg is tov de bezienswaardigheden. Canyon ligt inderdaad erg centraal. wij hebben twee jaar geleden er voor gekozen om twee locaties te nemen omdat we er 5 nachten zaten. Dan hoef je niet altijd dezelfde stukken te rijden. Houdt ook rekening met wegafsluitingen, er is bijna wel altijd een deel van de 8 afgesloten.
Zie hier voor wegafsluitingen en een handig overziochtskaartje: http://www.nps.gov/yell/planvisit/orien ... adclos.htm
En hier voor een kaart van het park: http://www.nps.gov/applications/parks/y ... CF337B.pdf

Misschien kun je nog tips halen uit ons reisverslag.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Martin & Marianne schreef:[ Houdt ook rekening met wegafsluitingen, er is bijna wel altijd een deel van de 8 afgesloten.
Zie hier voor wegafsluitingen en een handig overziochtskaartje: http://www.nps.gov/yell/planvisit/orien ... adclos.htm
En hier voor een kaart van het park: http://www.nps.gov/applications/parks/y ... CF337B.pdf
Marianne
Dit jaar hadden we geluk alleen de weg naar Cody kende roadworks binnen het park, van Sylvan Lake tot de oostingang was 's nachts gesloten (tusssen 8:00 PM en 8:00 am) overdag ging het met vertraging
Zelf zijn we hier niet geweest Marjan wel dus die weet misschien hoe lang de vertraging was.
De Beartooth Highway kende roadworks van Cooke city tot de stateline van Wyoming maar omdat we daar op vrijdagmiddag waren lag het werk al stil voor het weekend.
Rob
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Van de zomer is die "8" wel helemaal open ook al ivm de drukte.
Canyon ligt inderdaad vrij centraal en via Dunraven ben je in 40 minuten bij Rosie. Overigens heeft ze haar familie verplaatst naar de andere kant van Tower Fall vanwege een grizzly in de buurt.
Volgens mij is dat ook haar stek want daar hebben we haar vorig jaar ook al gezien.
Verder bij de Tower-Roosevelt junction is een prachtige cinnamom black bear, hij is enorm en sommigen dachten met een grizzly van doen te hebben vanwege zijn omvang. Prachtig dier, schitterende vacht hij zag er heel goed uit. Hij wordt Big Red genoemd.
Wij hebben hem een paar keer gezien.

Afbeelding
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wat een geweldig mooie foto, Bart. Ik heb nog nooit een beer gezien (behalve in de dierentuin dan, maar da's toch anders), als we volgend jaar in Yellowstone zo'n prachtig moment mee mogen maken ben ik helemaal gelukkig!!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bart40 schreef:Verder bij de Tower-Roosevelt junction is een prachtige cinnamom black bear, hij is enorm en sommigen dachten met een grizzly van doen te hebben vanwege zijn omvang. Prachtig dier, schitterende vacht hij zag er heel goed uit. Hij wordt Big Red genoemd.
He die ken ik :lol: , zat op zijn gemak onder een paar bomen plat op zijn kont van een gras ontbijt te genieten bij de splitsing van de weg naar Canyon en de weg naar de noordoost ingang.
Rob
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Rob schreef:
Bart40 schreef:Verder bij de Tower-Roosevelt junction is een prachtige cinnamom black bear, hij is enorm en sommigen dachten met een grizzly van doen te hebben vanwege zijn omvang. Prachtig dier, schitterende vacht hij zag er heel goed uit. Hij wordt Big Red genoemd.
He die ken ik :lol: , zat op zijn gemak onder een paar bomen plat op zijn kont van een gras ontbijt te genieten bij de splitsing van de weg naar Canyon en de weg naar de noordoost ingang.
Rob
Ja dat moet hem zijn. forse jongen. Hij is nog niet zo oud. Onder de 10 jaar zeker. De experts denken dat hij de vader van Rosie's jonkies is omdat hij behoorlijk dichtbij haar zit.
Henriette, beste tijd is van half mei tot half juni daarna heb je minder kans op een beer hoewel Rosie erg dichtbij de weg zit.
Vanaf half september ook weer grote kans. Je moet de tijd hebben en ook de mazzal om ze te zien.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo Bart,

Ken je de beer ook die wij op bezoek gehad hebben bij de camper?
Ben heel benieuwd of je er misschien iets meer van weet. Vind ik leuk om in het verslag te vermelden.

Afbeelding

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer