Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
15000 km in 45 dagen
15000 km in 45 dagen
Ik vertrek samen met 2 vrienden op 2 aug naar NY. We zijn van plan met een auto (geen huurwagen maar één van een kennis) van NY naar LA en terug naar NY te reizen. Grof gerekend zullen we om en bij de 15000 km afleggen. We zijn echter bezorgt dat dit wat teveel van het goede is. We mogen echter alledrie wel rijden en zien er niet tegen op om een ganse dag of zelfs meerdere dagen na elkaar te rijden, zodat wel soms enkele dagen kunnen uitrusten. Ik vroeg me af of er al iemand zo'n afstanden heeft afgelegd en misschien enkele tips heeft om de reis in de auto aangenamer te maken. De auto is een Chrysler Town & Country dus ruimte zullen we genoeg hebben.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Hallo Beemax,
Ik denk dat dat heel goed kan hoor.
Wij hebben met ons 2-en in 30 dagen 12.000 kilometer gereden en we hebben daar geen moment spijt van gehad.
Voorwaarde is inderdaad wel dat je een goede auto hebt en dat je alledrie comfortabel kunt zitten, ook op de achterbank.
Anders wordt het een kwelling.
Zorg wel op tijd voor beweging en frisse lucht en zorg dat je voldoende
water hebt onderweg.
Als je moe wordt geef dan meteen het stuur over aan een ander of ga wat rek- en strekoefeningen doen buiten de auto.
Wij hebben eigenlijk maar één dag gehad dat we meer dan 1000 km hebben gereden omdat dat niet anders kon.
Alle andere afstanden waren korter en het was allemaal heel goed te doen.
Ik denk dat dat heel goed kan hoor.
Wij hebben met ons 2-en in 30 dagen 12.000 kilometer gereden en we hebben daar geen moment spijt van gehad.
Voorwaarde is inderdaad wel dat je een goede auto hebt en dat je alledrie comfortabel kunt zitten, ook op de achterbank.
Anders wordt het een kwelling.
Zorg wel op tijd voor beweging en frisse lucht en zorg dat je voldoende
water hebt onderweg.
Als je moe wordt geef dan meteen het stuur over aan een ander of ga wat rek- en strekoefeningen doen buiten de auto.
Wij hebben eigenlijk maar één dag gehad dat we meer dan 1000 km hebben gereden omdat dat niet anders kon.
Alle andere afstanden waren korter en het was allemaal heel goed te doen.
16x USA / 30 staten
In 2002 ben ik van New Jersey naar Seattle gereden, da's dus ook dwars door het land.
Kilometers weet ik niet, maar ik heb er toen 2 weken over gedaan. Dat was wel erg krap (we hadden niet veel tijd om te stoppen op mooie plaatsen). In die twee weken hebben we 2 dagen (bijna) niet gereden. We gingen voornamelijk over de snelweg (dus niet erg scenic).
Kilometers weet ik niet, maar ik heb er toen 2 weken over gedaan. Dat was wel erg krap (we hadden niet veel tijd om te stoppen op mooie plaatsen). In die twee weken hebben we 2 dagen (bijna) niet gereden. We gingen voornamelijk over de snelweg (dus niet erg scenic).
Laatst gewijzigd door Mack op 06 jul 2006, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Auto lijkt me groot genoeg voor zo'n roadtrip:

Ik denk dat je moet kijken hoeveel dagen je effectief wilt rijden. Zelf hadden gesteld dat we maximaal ritten van 4 uur wilde maken. Als je veel langer rijd wordt de concentratie ook minder. Zorg ook voor voldoende afwisseling wat betreft het rijden, ook qua tijdstip van het rijden.
Houd ook rekening met het type wegen. Op een snelweg maak je nu eenmaal makkelijker veel kilometers.
Hebben jullie ook al een globale route of bestaat het plan nu nog enkel uit het rijden van NYC naar LA?? Waarom vliegen jullie trouwens niet terug vanaf LA? Dan heb je veel meer tijd om ook nog iets te zien.

Ik denk dat je moet kijken hoeveel dagen je effectief wilt rijden. Zelf hadden gesteld dat we maximaal ritten van 4 uur wilde maken. Als je veel langer rijd wordt de concentratie ook minder. Zorg ook voor voldoende afwisseling wat betreft het rijden, ook qua tijdstip van het rijden.
Houd ook rekening met het type wegen. Op een snelweg maak je nu eenmaal makkelijker veel kilometers.
Hebben jullie ook al een globale route of bestaat het plan nu nog enkel uit het rijden van NYC naar LA?? Waarom vliegen jullie trouwens niet terug vanaf LA? Dan heb je veel meer tijd om ook nog iets te zien.
Laatst gewijzigd door Njit op 06 jul 2006, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
45 dagen haal ik uit de titelMack schreef:Ik lees dat je 30 dagen gaat: ik denk dat dit veel te kort is.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan natuurlijk best als je alleen van NY naar LA en weer terug wilt. Maar waarom wil je dat? Ik neem aan dat je iets wilt zien, en gezien het aantal kilometers dat je inschat nemen jullie geen rechtstreekse route.
Hebben jullie een route in gedachten, en wat willen jullie bezoeken? Steden, parken? Als je dat eens in gaat vullen zal je zien dat er toch wel behoorlijk lange reisdagen tussen zullen zitten om ruimte te kunnen maken voor het bekijken van dingen.
Marianne
Hebben jullie een route in gedachten, en wat willen jullie bezoeken? Steden, parken? Als je dat eens in gaat vullen zal je zien dat er toch wel behoorlijk lange reisdagen tussen zullen zitten om ruimte te kunnen maken voor het bekijken van dingen.
Marianne
Verkeerd gelezen, dan heeft mijn verhaal ook geen zin meer... Ik heb het aangepast. ThnxNjit schreef:45 dagen haal ik uit de titelMack schreef:Ik lees dat je 30 dagen gaat: ik denk dat dit veel te kort is.
Mack
MW Drawings
MW Drawings
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Snap die 15.000 km ook niet helemaal. Van New York naar LA is 4465 km. Als ik dat maal 2 doe kom ik nog maar op ca 9000 km uit..Martin & Marianne schreef:Het kan natuurlijk best als je alleen van NY naar LA en weer terug wilt. Maar waarom wil je dat? Ik neem aan dat je iets wilt zien, en gezien het aantal kilometers dat je inschat nemen jullie geen rechtstreekse route.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zal dan idd de reden zijn janieuwenoord schreef:En terugvliegen lijkt me lastig als je de auto van vrienden leent .... die zal ook mee moeten, toch?

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Misschien kan je een goeie 30/35 dagen nemen voor de route NY-LA en dan de omgekeerde richting zo snel mogelijk doen. Precies zoals er wel een paar films zijn waarin ze dat doen nl in 3 à 4/5 dagen van coast naar coast rijden.
Ik reken dan even zo:
4500km in, neem 5 dagen = 900 km/dag. Aangezien je met 3 kan rijden doe je dan elk 300km op één dag. 't Is veel maar niet onmogelijk en dan heb je toch je heenreis op een normaal tempo kunnen afleggen.
Ik reken dan even zo:
4500km in, neem 5 dagen = 900 km/dag. Aangezien je met 3 kan rijden doe je dan elk 300km op één dag. 't Is veel maar niet onmogelijk en dan heb je toch je heenreis op een normaal tempo kunnen afleggen.
Misschien zou je dan de heenreis snel kunnen afleggen, en de terugreis langzaam. Voordelen:Pascal schreef:Misschien kan je een goeie 30/35 dagen nemen voor de route NY-LA en dan de omgekeerde richting zo snel mogelijk doen. Precies zoals er wel een paar films zijn waarin ze dat doen nl in 3 à 4/5 dagen van coast naar coast rijden.
Ik reken dan even zo:
- je kunt op de heenreis bekijken waar je veel en waar je weinig tijd wilt besteden, zodat je niet ergens veel tijd besteed en erachter komt dat het verderop veel leuker was
- je loopt niet het risico dat je te laat terugbent: bij snel terug kun je niet sneller, bij langzaam terug kun je inkorten om op tijd terug te zijn
- je sluit je vakantie niet af met gejakker
Mack
MW Drawings
MW Drawings
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
zo kan het natuurlijk ook Mack 
Ik had in gedachten dat ze de 'scenic route' konden doen op de heenweg en dan in rechte lijn terug rijden. Als ze de heenreis in 35 dagen doen kunnen ze nog steeds de terugweg in 10 dagen doen. Is dan ook niet zo stressy.
En coast to coast is best te doen in 35 dagen, ik heb het enkele jaren geleden in een 18-tal dagen gedaan (NY-SF) en zelfs dan nog via New Orleans (+/- 9800 km) en we hebben zelfs tot 3x toe 2 keer op dezelfde plaats geslapen onderweg.
Maar je kan het doen zoals je wilt, natuurlijk.
Ik hoop dat ze er ondertussen wat aan hebben.

Dan moet je wel 2x hetzelfde bekijken of kom je er minstens 2x langs.je kunt op de heenreis bekijken waar je veel en waar je weinig tijd wilt besteden, zodat je niet ergens veel tijd besteed en erachter komt dat het verderop veel leuker was
Ik had in gedachten dat ze de 'scenic route' konden doen op de heenweg en dan in rechte lijn terug rijden. Als ze de heenreis in 35 dagen doen kunnen ze nog steeds de terugweg in 10 dagen doen. Is dan ook niet zo stressy.
En coast to coast is best te doen in 35 dagen, ik heb het enkele jaren geleden in een 18-tal dagen gedaan (NY-SF) en zelfs dan nog via New Orleans (+/- 9800 km) en we hebben zelfs tot 3x toe 2 keer op dezelfde plaats geslapen onderweg.
Maar je kan het doen zoals je wilt, natuurlijk.
Ik hoop dat ze er ondertussen wat aan hebben.
Met mijn ouders hebben wij destijds New York - LA loop gemaakt heen via de zuidelijke staten en terug via de noordelijke staten, op 5 weken en tegen een toerist-snelheid met tijd voor de nodige bezienswaardigheden en 3 dagen Florida. Ik weet natuurlijk niet meer hoeveel km wij toen hebben gereden, maar echt vliegen of rushen zat er echt niet bij. Soms al eens een beetje verder moeten doorrijden ipv vroeg te stoppen, maar verder geen problemen.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Erik
Hopelijk heb je hier iets aan.
Erik
Oef ik ben toch een beetje gerustgesteld, we zijn van plan om enkele dagen goed door te rijden om wat tijd goed te maken.
Het verbaast me wel dat we als Belgen niet met een auto van een Amerikaan mogen rijden, het is ons al anders uitgelegd geweest. De auto behoort toe aan een Nederlander die al 20 jaar in Amerika verblijft, maakt dit uit. Hij zal zich bezighouden met de verzekering en heeft ons gezegd dat hier geen enkel probleem mag zijn.
Het verbaast me wel dat we als Belgen niet met een auto van een Amerikaan mogen rijden, het is ons al anders uitgelegd geweest. De auto behoort toe aan een Nederlander die al 20 jaar in Amerika verblijft, maakt dit uit. Hij zal zich bezighouden met de verzekering en heeft ons gezegd dat hier geen enkel probleem mag zijn.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem aan dat hij een amerikaanse verzekering heeft. Ik zou het hem heel goed laten nakijken. Als het niet klopt krijgt hij niks van zijn verzekering als je schade hebt en jullie hebben een zwaar probleem als jullie een ongeluk maken waarbij letselschade ontstaat. De bedragen hiervoor kunnen ZEER hoog uitvallen.beemax schreef:Het verbaast me wel dat we als Belgen niet met een auto van een Amerikaan mogen rijden, het is ons al anders uitgelegd geweest. De auto behoort toe aan een Nederlander die al 20 jaar in Amerika verblijft, maakt dit uit. Hij zal zich bezighouden met de verzekering en heeft ons gezegd dat hier geen enkel probleem mag zijn.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is toch prima te doen?
Ongeveer 333 Kilometer per dag,met 3 bestuurders,niks aan de hand.
Lijkt me een machtig mooie trip!
En ja,regel de verzekering ontzettend goed,in het belang van jezelf en de gastheer!
Ik heb met een vriend ooit ook de auto van familie geleend en daar een maand in gereden in de USA,toen is ook bewust een soort extra dekking in de polis van de eigenaar opgenomen.
Ik weet niet meer hoe en wat,was in 1984.....
Ongeveer 333 Kilometer per dag,met 3 bestuurders,niks aan de hand.
Lijkt me een machtig mooie trip!
En ja,regel de verzekering ontzettend goed,in het belang van jezelf en de gastheer!
Ik heb met een vriend ooit ook de auto van familie geleend en daar een maand in gereden in de USA,toen is ook bewust een soort extra dekking in de polis van de eigenaar opgenomen.
Ik weet niet meer hoe en wat,was in 1984.....

Hm, mijn broer rijdt nu ergens rond in onze auto, toch wel verzekerd.
Wij zijn in 2002 van New York staat naar Californie gereden en terug in 21 dagen, voor familie en vrienden bezoeken. Erg veel in de auto zitten, maar een prachtige tocht. We zijn op verschillende plekken 2 of 3 nachten gebleven.
Annemiek
Wij zijn in 2002 van New York staat naar Californie gereden en terug in 21 dagen, voor familie en vrienden bezoeken. Erg veel in de auto zitten, maar een prachtige tocht. We zijn op verschillende plekken 2 of 3 nachten gebleven.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Dit is niet altijd waar en hangt van de verzekering af van degene van wie het voertuig is. Ik heb vorig jaar tijdens mijn vakantie in Texas ook gewoon in een auto gereden van een Nederlander die hier zijn greencard heeft, maar hij heeft vantevoren geïnformeerd bij de verzekering en die hebben gezegd dat het gewoon toegestaan was. Het is wel iets wat je vantevoren uit zou moeten zoeken om problemen te voorkomen.novw schreef:let op, pas op en kijk uit !
als je een Nederlands paspoort (of in elk geval een niet US) hebt mag je dus niet (!) in een privé auto van een Amerikaan in de VS rijden ! Als er iets gebeurd ben je dan niet verzekerd ! En dat wil je waarschijnlijk liever niet in het land van de lawsuits...
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 11908 Weergaves
-
Laatste bericht door tomaat85
-
- 7 Reacties