Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ebber: rondreis september met 2 kleine kids

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ebber
Amerika-ontdekker

Reis ebber: rondreis september met 2 kleine kids

Bericht door ebber »

Hallo,

In september gaan we terug naar het zuidwesten (maar nu samen met de kids van 1 en 3,5) en zijn nu op onderstaande route uitgekomen.
De tickets zijn geboekt, dus we beginnen in Las Vegas en eindigen in Los Angeles. We zullen met een auto rondtrekken en dus slapen in motels/hotels/cabins. In LA zullen we naar Disney gaan, want met een grote Carsfan thuis moeten we wel naar Carsland dat deze zomer geopend wordt.

Hebben jullie misschien nog op-/aanmerkingen of tips (ondermeer voor overnachtingsplekken)?
  1. Huis -> Las Vegas
  2. Las Vegas -> Valley of Fire -> Springdale
  3. Springdale
  4. Springdale -> Grand Canyon North Rim
  5. Grand Canyon North Rim -> Page
  6. Page
  7. Page -> Sedona
  8. Sedona
  9. Sedona -> Route66 -> Las Vegas
  10. Las Vegas -> Furnace Creek
  11. Furnace Creek -> Lone Pine
  12. Lone Pine -> Bodie -> Lee Vining
  13. Lee Vinning -> Yosemite
  14. Yosemite
  15. Yosemite -> Carmel
  16. Carmel -> Highway 1 -> Santa Barbara
  17. Santa Barbara -> San Diego
  18. San Diego
  19. San Diego
  20. San Diego -> LA
  21. LA
  22. LA
  23. LA -> Huis
Groet,
Daniel
Laatst gewijzigd door ebber op 01 feb 2012, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis september met 2 kleine kids

Bericht door Martin & Marianne »

Wat voor accommodatie zoek je, gewone motelkamers? Welke prijsklasse?
Heb je al geboekt voor de Noth Rim? Er is maar 1 lodge, en die is heel snel volgeboekt.
Wat wil je in LA gaan doen? Wij vonden de Orchid Suites daar prima, maar als je naar Disneyland wil kun je beter in Anaheim gaan zitten. Je hebt daar meerdere hotels op loopafstand van het park.

Marianne
ebber
Amerika-ontdekker

Re: Rondreis september met 2 kleine kids

Bericht door ebber »

North Rim hebben we toevallig net geboekt. Hierdoor hebben we wel het rondje Las Vegas om moeten draaien, want anders was er geen plek. Nu gaan we dus eerst naar Zion NP ipv Sedona. (Ik heb ook de route in de beginpost aangepast).

Qua overnachtingsplek zoeken we wat afwisseling tussen gewone motelkamers en cabins. Misschien dat iemand leuke plaatsen weet en het wil delen.
LA is vooral bedoeld voor Disney en eventueel het strand.

Misschien nog opmerkingen over de route?

Groet,
Daniel
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis ebber: rondreis september met 2 kleine kids

Bericht door jolanxyz »

Ik vind de route prima, al zou ik nog een hele dag in Las Vegas willen blijven om lekker te winkelen en aan het zwembad te hangen. Maar dat is mijn smaak, voor de rust in de route hoeft het niet. Bij San Diego ligt behalve de Zoo en Seaworld ook Legoland California, misschien ook leuk voor de 3,5 jarige en kun je ook prima aan het strand liggen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Met een Cars fan erbij is de combinatie Sedona (voor de Red Rocks) en Seligman (voor de autos en R66) een perfecte combinatie. Je route ziet er prima uit. Vlak bij Springdale is Grafton ghosttown. Leuk voor een kort bezoek.
Furnace Creek en Lone Pine liggen maar 2 uur rijden van elkaar.
Carmel-Santa Barbara neemt al snel een dag met stops onderweg. In Carlsbad ten noorden van San Diego is Legoland.
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Wat leuk!!!
In Juni gaan wij ook voor een maand naar amerika met 2 kinderen van 1 en 2,5jaar.
Als je klikt op het linkje hieronder kom je op onze site en kan je onze route zien en welke hotels wij hebben geboekt. Misschien kan je nog ideeën opdoen.
Onze zoon is ook een groot cars fan dus ga eens opzoeken wat er precies in carsland zit en of hij daar oud genoeg voor is.

Gr Laura
ebber
Amerika-ontdekker

Bericht door ebber »

Bedankt allemaal weer voor de info.

Las Vegas zijn we zelf al 2x enkele dagen geweest, dus vandaar dat we nu alleen een nacht blijven. De laatste dagen in LA en San Diego moeten we nog even kijken hoe we die indelen, want daar is inderdaad genoeg te doen. Disney, Seaworld, Legoland, stranden, keuzes keuzes :D

Lone pine hebben we op de route staan omdat we daar Alabama Hills willen bezoeken, maar misschien dat we ook in Bishop kunnen overnachten. Scheelt de volgende dag naar Bodie weer.
Grafton heb ik ook genoteerd, las dat de weg ernaar toe niet verhard is, is deze weg toch goed te rijden?

@lovely_laura; Cars Land zijn ze nu aan het bouwen in Disney California Adventure en ze verwachten dat deze midden juni geopend wordt, dus misschien dat jullie dit nog net kunnen bezoeken eind juni.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In droog weer is die weg prima te rijden. Alleen het laatste stukje is onverhard. Voor de Alabama Hills heb je niet zo veel tijd nodig. Ook is het leuk om Whitney Portal op te rijden. Bishop is 1 uur rijden vanaf Lone Pine en heeft het Laws Museum. Ook vind je daar een Nederlandse bakker Erik Schat naast de Best Western. Mis Erik niet!.
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou een stop minder kunnen doen tussen DV en Yosemite en een dag langer in Yosemite blijven. Daar is genoeg te doen, ook met kleine kinderen (fietsen, spelen langs de Merced River, het indianendorp en de sequoia's bekijken, een ritje met de koets bij Wawona, etc.).

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Ik zou van Furnace Creek in 1 dag naar Lee Vining (of Mammoth Lake) gaan, en dan daags nadien vroeg vertrekken naar Bodie en vandaar Tioga pas. En nachtje Yosemite toevoegen.

Immers, tussen LV en DV kan je makkelijk alle hoogtepunten behalve de sand dunes meepikken. Daar kan je dag nadien heel even stoppen, en dan ben je al snel in Lone Pine (Alabama hills). Ook Alabama hills vraagt niet zoveel tijd, is vooral er door rijden. Eerlijk gezegd, wij vonden er niet zoveel aan, maar dat is persoonlijk. Je gaat er niet wandelen of zo, vooral leuk voor de chauffeur, maar niet voor jouw kids.

Je zou middagstop in Bishop kunnen doen. En dan naar Lee Vining, of misschien in Mammoth Lakes, ik ben er niet geweest maar het is daar veel groener, koeler, bergmeertjes en zo. Lijkt me leuk voor de kids.

Op weg van (of terug uit) Bodie kan je stoppen bij Mono Lake County park. http://www.monolake.org/visit/countypark
Ideaal voor picnic, met sanitaire voorzieningen, speeltuintje,...
ebber
Amerika-ontdekker

Bericht door ebber »

Bedankt allemaal weer voor de input.

Wat betreft Yosemite was het de bedoeling om tussen Lee Vining en de vallei de Tioga en Glacier point road te rijden (met enkele stops) en dan te overnachten in de vallei en de volgende dag lekker in de vallei van alles te doen. Mariposa Grove zijn we al geweest, dus die wilden we dit jaar overslaan.
Is dat Indianendorp ook in de vallei?

We willen nu eigenlijk toch een dag extra in Las Vegas zitten om even lekker bij een van de grote zwembaden te hangen. Alleen dan moeten we ergens anders een dag vanaf snoepen. Tot Las Vegas ligt de route wel vast, dus moet het een dag na Las Vegas zijn.

Optie 1
We zouden met 1 stop naar Yosemite kunnen rijden, maar dan denk ik dat het een beetje veel is om op 1 dag Bodie te bezoeken en de Tioga en Glacier point road te rijden. Route zou dan zo worden;

Dag 9: Sedona -> Route66 -> Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas -> Furnace Creek
Dag 12: Furnace Creek -> Alabama Hills -> Mono Lake -> Mammoth Lakes/Lee Vining
Dag 13: Mammoth Lakes/Lee Vining -> Bodie -> Yosemite
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite -> Carmel

Optie 2
Een dag LA inleveren. De dagen in LA staan ingepland voor Disneyland. Disney California Adventure willen we zeker heen. Over Disneyland zelf zitten we nu te twijfelen. Mogen we dit echt niet missen of lijkt het veel op Disneland Parijs?

Optie 3
??? Misschien iemand nog een ander goed idee?

Welke optie zouden jullie kiezen?

Groet,
Daniel
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik zou voor optie 1 kiezen. Bodie is leuk, maar of het het het wint van de overige dingen in je route... naar mijn smaak niet. Ik weet niet in hoeverre Disneyland op Disney Paris lijkt of vergelijkbare attracties heeft. Maar dan nog, een tour door L.A. en 's middags aan het strand of een bezoek aan Knott's berry farm (ook een pretpark) is ook niet verkeerd.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Optie 1. Beslissen waar je nu precies overnacht: Mammoth lake of Lee Vining

Optie 1A: overnachting Mammoth
Als je na FC gaat overnachten in Mammoth lake, dan kom je pas daags nadien aan Mono Lake. Reken een uurtje voor Alabama hills en minder dan 4 uur rijden van FC naar Mammoth lake. Dan ben je tamelijk vroeg in Mammoth lake. Je zou kunnen beslissen om smorgends nog te genieten van het mooie zwembad in FC, en/of in de namiddag nog een stop aan een bergmeertje in Mammoth, en je hebt een leuke vrij rustige dag. In dit scenario doe je Mono Lake pas daags nadien, en zou ik Bodie overslaan, anders ben je te laat in Yosemite.

optie 1B: overnachting Lee Vining of bv. Virginia Creek Hotel op 20 minuutjes van Bodie. Dan heb je een drukker programma op dag 12 (je rijdt verder en je bezoekt Mono Lake). Dan zou ik dag 13 Bodie niet laten liggen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer