Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alternatief Curry Village
Alternatief Curry Village
Hallo iedereen,
19 mei en 20 mei zouden ik en 3 vrienden graag overnachten in Curry Village in Yosemite. Helaas heb ik te lang gewacht met reserveren in is Curry Village nu niet meer beschikbaar.
Is er een goed alternatief voor Curry Village?
Groetjes,
Mathieu
19 mei en 20 mei zouden ik en 3 vrienden graag overnachten in Curry Village in Yosemite. Helaas heb ik te lang gewacht met reserveren in is Curry Village nu niet meer beschikbaar.
Is er een goed alternatief voor Curry Village?
Groetjes,
Mathieu
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Alternatief Curry Village
Ik vind Housekeeping camp erg leuk, zelfde prijsklasse, maar meer ruimte. En sneller volgeboekt, maar je weet het maar nooit.
Waar heb je trouwens gekeken, ik vind wel iets in CV op die data, via http://www.yosemitepark.com .
Marianne
Waar heb je trouwens gekeken, ik vind wel iets in CV op die data, via http://www.yosemitepark.com .
Marianne
Ja, ik heb ook op die site gekeken.
Klik hier.
19mei-21mei (twee nachten dus) voor 4 personen, lukt niet meer.
HKC toont ie ook niet op die site ('k heb hem wel al zien staan op een andere site).
Klik hier.
19mei-21mei (twee nachten dus) voor 4 personen, lukt niet meer.
HKC toont ie ook niet op die site ('k heb hem wel al zien staan op een andere site).
Wij zijn ook op zoek naar accommodatie in Yosemite Village. Nu zie ik dat Curry Village ook hotelkamers heeft? Zijn deze aan te raden?
Groetjes,
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Het loont volgens mij wel om dagelijks de website te blijven checken voor beschikbaarheid in Curry Village. Af en toe heb je geluk en is er net ineens weer op de datum die jij wilt een huisje vrij! Zo zijn wij ook aan ons huisje in Curry Village voor komende zomer gekomen 
Een alternatief (iets meer 'afgelegen' binnen het park) zou White Wolf Lodge kunnen zijn? Wij zouden eerst daar (in een tent) verblijven maar hebben later besloten om dit te annuleren en voor een cabin in Curry Village te gaan.

Een alternatief (iets meer 'afgelegen' binnen het park) zou White Wolf Lodge kunnen zijn? Wij zouden eerst daar (in een tent) verblijven maar hebben later besloten om dit te annuleren en voor een cabin in Curry Village te gaan.
1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik maak wel eens een soort spookboekingen, net zoals ik met de vliegtickets zo check wat de prijzen na alle belastingen ed echt kosten (dus alles invullen, maar nooit de uiteindelijke bevestiging maken) en de prijzen in yosemite of el portal schelen echt veel met of net doe of ik er over 2 weken ben, of over 2 maanden. Wij zijn echt aan het twijfelen of we voor midden april daar pas boeken als we al aan het reizen zijn. Vooral voor hotels in El Portal scheelt dat nogal, maar er kleef wel een risico aan dat er helemaal niets meer vrij is. Housekeeping camp is voor mij geen optie, want die gaat pas op 26april open. Wel vreemd trouwens dat je daar wel eerder voor kunt boeken. Maar die is voor de TS in mei iig al wel open!
De meningen over die tentcabins lopen trouwens nogal uiteen...
alternatief zijn de duurdere hotels in yosemite valley of anders die prijzige hotels in el portal. De goedkopere hotels zitten in Oakhurst en Mariposa, maar dan ben je minimaal 2uur per dag op en neer aan het rijden, dat ik eigenlijk de keuze...
reactie van emphy
De meningen over die tentcabins lopen trouwens nogal uiteen...
alternatief zijn de duurdere hotels in yosemite valley of anders die prijzige hotels in el portal. De goedkopere hotels zitten in Oakhurst en Mariposa, maar dan ben je minimaal 2uur per dag op en neer aan het rijden, dat ik eigenlijk de keuze...
reactie van emphy
@Marianne: Die tenten in Yosemite? Sorry hoor maar we zijn er geweest. Op internet was het niet te boeken en gelukkig maar voor ons want onze eerste indruk was dat het een geevacueerd op te doeken asielopvangcentrum was. ( Er reed ook constant politie rond en parkrangers) De Lodges deden op verschillende sites zo'n 140 a 200 per nacht per kamer.
Yosemite leek wel uitgestorven ( alles was dicht en je kwam er amper iemand tegen) de toegangt was alleen te bereiken via Oakhurst. De 120 en de 140 waren dicht ( ook vanaf Mariposa en Sonora). De enige optie was via Oakhurst rijden naar Yosemite Village en weer terug. ( het weggetje naar de Seqoia's was wel open).
Wij hebben ingeboekt in het Best Western at Yosemite gateway en betaalden voor een family suite met 1 grote slaapkamer en een wat kleinere met keukentje en badkamer 121$ incl tax. We zaten lekker achteraf en het was er echt heerlijk heerlijk rustig! We hebben daar veel eekhoorns, kolibries en roofvogels gezien! ( op het B Western Complex). Ik kan het absoluut aanraden als je een rustige plek zoekt. Naar de ingang tot Yosemite is 22 mijl.
Voor een paar dagen rust is het een perfecte lokatie!
-
- Amerikakenner
Het zal best zijn dat de meningen over de tentcabins verdeeld zijn. Maar het citaat van Emphy is naar mijn mening een beetje misleidend. Als heel Yosemite uitgestorven lijkt (januari!) dan zullen die tenten best een troosteloze aanblik bieden (ze worden ook niet verhuurd dan, blijkbaar). Vanaf de lente verandert dat snel, als je ziet hoe alles onmiddellijk vol zit.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
PSVWally: het is jammer dat je dat stuk aanhaalt want zoals ik in het topic van Emphy al aangaf klopt het niet. Ik had het in mijn reactie niet over tenten. Er zijn namelijk ook cabins en motelkamers in CV en dat is iets heel anders dan de tentcabins.
Ik heb trouwens nog niet eerder iemand horen klagen over hoe uitgestorven het was in Yosemite!
Marianne
Ik heb trouwens nog niet eerder iemand horen klagen over hoe uitgestorven het was in Yosemite!

Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja, het ging me eigenlijk ook niet om jou reactie Marianne, maar meer over het tentstukje zelf. Had misschien het 1e gedeelte even niet mee moeten kopieren en plakken.
Ik snap ook wel dat in de winter weinig mensen zo'n unheated tent willen huren en dat het er rommeliger uitziet dan in de zomer, maar stel je komt hier voor het eerst en je ziet het zo smerig en verlept erbij liggen dan mag je die mening best ventileren. Aan de andere kant, zo lang mensen die vinden dat het te duur is het wel blijven boeken zal het ze daar verder ook een rotzorg zijn denk ik
Ik snap ook wel dat in de winter weinig mensen zo'n unheated tent willen huren en dat het er rommeliger uitziet dan in de zomer, maar stel je komt hier voor het eerst en je ziet het zo smerig en verlept erbij liggen dan mag je die mening best ventileren. Aan de andere kant, zo lang mensen die vinden dat het te duur is het wel blijven boeken zal het ze daar verder ook een rotzorg zijn denk ik

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Lodge at the Falls is ook leuk, hartje park en toch een leuk sfeervol motel.
Wel heel druk en nogal duur voor wat het is, maar ja locatie ...
Regelmatig kijken op de site is inderdaad een goed idee, zo kwamen wij ook aan onze kamer in de lodge in juli 2010.
Wel heel druk en nogal duur voor wat het is, maar ja locatie ...
Regelmatig kijken op de site is inderdaad een goed idee, zo kwamen wij ook aan onze kamer in de lodge in juli 2010.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3580 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties