Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fohn gebruiken
-
- Amerika-ontdekker
Deze problemen lijken makkelijk op te lossen door gewoon even naar de gegevens te kijken die op het apparaat staan vermeld. Veel opladers doen het ook op 110 volt, fohns en stijltangen naar mijn ervaring niet. Voordeel is wel dat deze laatste twee tegen weinig geld aan te schaffen zijn bij veel winkels!
zal wel, hebben wij in nederland namelijk ook tegenwoordig.Staceybeesie schreef:Heb ook wel es een fohn mee genomen naar Engeland op vakantie en die was gelijk kapot. Volgens mij hadden ze daar 240 toch?
ontopic:
videocamera's, fototoestelen en dergelijk spul hebben meestal een bijgeleverde converter. Die dingen doen het tegenwoordig op alle voltages. telefoons zijn een sort apart. Meestal (!) is het de bedoeling van de fabrikant dat je een nieuwe oplader koopt, daar verdienen ze namelijk meer aan...
Kijk op je adaptor wat er bij input staat:

Of kijk op je apparaat wat er achter input staat.
-
- Amerikafan
Re: Fohn gebruiken
Amerikaantje schreef:Hallo allemaal,
Nog maar weer eens een vraagje over electrische apparaten.
Ik heb een hele handige fohn die ik graag tijdens de vakantie wil gebruiken, maar die niet is om te schakelen naar 110 volt.
Kan ik een transformator of i.d. kopen om hem dan toch te kunnen gebruiken?
Anita
HUH! Amerikaantje, waarom zo moeilijk doen! Ik heb bij Blokker een wereldstekker gekocht voor een paar euro en daar mijn eigen fohn op aangesloten! Werkte prima! Totaal geen probleem. Het enige verschil was dat hij niet zo krachtig was als ie in NL was, dus duurde langer tot mijn haar droog was maar ach ja