Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Metro van JFK naar Times Square
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Metro van JFK naar Time Square
En waarschijnlijk moet je dan ook nog US burger zijn, zal niet voor toeristen van toepassing zijn.
-
- Amerika-expert
Ben net de trotse bezitter geworden van zo'n 'reduced rate' kaart voor de Newyorkse ondergrondse. Maar ik moest wel m'n rijbewijs laten zien om te bewijzen dat ik echt (net) 65 ben.
Voor toeristen weet ik het niet, je zal in ieder geval naar het kantoor van de MTA in downtown Manhattan moeten (staat op de website van de MTA. Ik kreeg ter plekke een tijdelijke kaart. Dat zou volgens mij ook voor toeristen kunnen werken, maar je moet hem dan eerst 'opladen' in een automaat op een station.
De kaart ziet er anders uit dan een 'gewone' kaart, er staat een foto op (die maken ze daar), een grote R en met (redelijk grote letters) 'senior citizen.'
De gewone kaarten zijn inderdaad $29 voor een week lang. Je haalt'm uit de automaten die in elk ondergrondse station staan, met behulp van je kredietkaart (of contanten). De zeven dagen gaan in zodra je de kaart voor de eerste keer gebruikt.
Die kaarten zijn overigens ook geldig op de bussen. Je 'dompelt' hem in de automaat bij de bestuurder als je instapt. En een bus nemen is ook een goed idee: gaan de avenues op en af en rijden van rivier tot rivier door de dwarsstraten. Niet zo snel als de ondergrondse, maar het uitzicht is beter.
Voor toeristen weet ik het niet, je zal in ieder geval naar het kantoor van de MTA in downtown Manhattan moeten (staat op de website van de MTA. Ik kreeg ter plekke een tijdelijke kaart. Dat zou volgens mij ook voor toeristen kunnen werken, maar je moet hem dan eerst 'opladen' in een automaat op een station.
De kaart ziet er anders uit dan een 'gewone' kaart, er staat een foto op (die maken ze daar), een grote R en met (redelijk grote letters) 'senior citizen.'
De gewone kaarten zijn inderdaad $29 voor een week lang. Je haalt'm uit de automaten die in elk ondergrondse station staan, met behulp van je kredietkaart (of contanten). De zeven dagen gaan in zodra je de kaart voor de eerste keer gebruikt.
Die kaarten zijn overigens ook geldig op de bussen. Je 'dompelt' hem in de automaat bij de bestuurder als je instapt. En een bus nemen is ook een goed idee: gaan de avenues op en af en rijden van rivier tot rivier door de dwarsstraten. Niet zo snel als de ondergrondse, maar het uitzicht is beter.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ok, bedankt
Tijdens onze 1e keer in NY was de rode touristische bus wel EcHt interessant maar om nu snel rond te gaan is dit metro en busticket wel perfect
sorry dat ik niet nagekeken had ivm de reduced fare maar ik wist dat jullie het antwoord uit het blote hoofd kenden ...

Tijdens onze 1e keer in NY was de rode touristische bus wel EcHt interessant maar om nu snel rond te gaan is dit metro en busticket wel perfect

Ik kan écht nergens een duidelijke kaart vinden waar de metrohaltes opstaan. Zelfs in stukken lukt me niet.
Op MTA krijg je iets héél lang te zien.
Normaal kan je toch overal een kaart vinden, ook van de buslijnen. Staat die nergens digitaal?

Op MTA krijg je iets héél lang te zien.
Normaal kan je toch overal een kaart vinden, ook van de buslijnen. Staat die nergens digitaal?

Dit lijkt me een aardige metrokaart.
En dit is de interactieve versie, waarbij je op de lijnen kunt klikken en per halte kunt zien wat de overstapmogelijkheden zijn.
En dit is de interactieve versie, waarbij je op de lijnen kunt klikken en per halte kunt zien wat de overstapmogelijkheden zijn.
PERFECT, dat kaartje daar kan ik wat mee.
Dat interactief gedoe is wel eens handig achter pc maar niet ten velde .... ik val altijd graag terug op een degelijke kaart.
Tot waar is de 7 dagen metrokaart eigenlijk geldig? Zijn dat ALLE lijnen op dit kaartje?
Is er ergens één of per wijk soortgelijke kaartjes van de bussen die geldig zijn met het 7d metrokaartje?

Dat interactief gedoe is wel eens handig achter pc maar niet ten velde .... ik val altijd graag terug op een degelijke kaart.
Tot waar is de 7 dagen metrokaart eigenlijk geldig? Zijn dat ALLE lijnen op dit kaartje?
Is er ergens één of per wijk soortgelijke kaartjes van de bussen die geldig zijn met het 7d metrokaartje?
Op de kaart staan alle metro's ja.
Neem eens een kijkje op de website van de MTA, hier vind je bijna alle informatie die je nodig hebt.
Neem eens een kijkje op de website van de MTA, hier vind je bijna alle informatie die je nodig hebt.
Nu begin ik even te twijfelen .... vandaag zat ik op de site van MTA en las ik ergens aantal ritten, fares, voor een 7d pas.
Het is toch ongelimiteerd dat je in die 7d kan metro'en en bussen of niet?
Heb een mailtje naar MTA gestuurd maar kreeg een autoreactie dat ze mij binnen de 15d antwoorden .....
Het is toch ongelimiteerd dat je in die 7d kan metro'en en bussen of niet?
Heb een mailtje naar MTA gestuurd maar kreeg een autoreactie dat ze mij binnen de 15d antwoorden .....

-
- Amerika-expert
7 dagen betekent dat je gedurende 7 dagen onbeperkt de metro en de bussen van de MTA mag gebruiken.
In New York betaal je voor je reis door je kaartje door een sleuf te halen en dan door een poortje te gaan en dan naar een perron te lopen. Eenmaal in het systeem kun je zonder kaartje overal overstappen en van de ene kant van de lijn naar de andere rijden. Anders dan in sommige andere steden (Washington DC bijvoorbeeld) betaal je voor toegang tot het systeem, niet welke afstand je aflegt.
Zelfde met bussen, je kan in gewone bussen doorrijden tot het eind.
Er zijn echter een aantal snelbussen, naar Staten Island, Queens en Brooklyn, waar je mogelijk extra moet betalen (zelf nooit geprobeerd). En dingen als de PATH (naar New Jersey) en de LIRR (Long Island Railroad) vallen ook buiten het systeem. Maar een 'normale' gebruiker koopt 1 keer een weekkaart en reist er dan 7 dagen lang op los.
Veel plezier.
In New York betaal je voor je reis door je kaartje door een sleuf te halen en dan door een poortje te gaan en dan naar een perron te lopen. Eenmaal in het systeem kun je zonder kaartje overal overstappen en van de ene kant van de lijn naar de andere rijden. Anders dan in sommige andere steden (Washington DC bijvoorbeeld) betaal je voor toegang tot het systeem, niet welke afstand je aflegt.
Zelfde met bussen, je kan in gewone bussen doorrijden tot het eind.
Er zijn echter een aantal snelbussen, naar Staten Island, Queens en Brooklyn, waar je mogelijk extra moet betalen (zelf nooit geprobeerd). En dingen als de PATH (naar New Jersey) en de LIRR (Long Island Railroad) vallen ook buiten het systeem. Maar een 'normale' gebruiker koopt 1 keer een weekkaart en reist er dan 7 dagen lang op los.
Veel plezier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Re: Metro van JFK naar Times Square
super
mercikes

mercikes
De kaart heet ook: Unlimited Ride MetroCard 

Ik ga in maart (19-23) met een vriendin naar NYC en heb ook bij het Z-hotel geboekt. Wij betalen 360€ voor een superior kamer voor 2 personen voor 4 nachten, inclusief alle kosten MET ontbijt én gratis shuttle naar Manhattan!leopold1964 schreef:Ik raad je het Z hotel NYC aan, prachtig uitzicht, metro is om 500meter afstand, en het duurt ongeveer 10-15minuutjes en je staat op times square
6 nachten met 2 personen ( 7augustus - 13augustus ) en we hebben 575 euro betaald ALL IN ( taxen ens.. ) en je krijgt er ook nog eens een ontbijtje bij!
Tip: kijk bij http://www.booking.com eventjes de kat uit de boom - schrijf je in om de flash-deals te ontvangen en kijk wat er uit de bus komt. Ik heb een tweetal weken elke dag de aanbiedingen in de gaten gehouden, toen ik plotseling voor dit splinternieuw 4-sterren hotel deze aanbieding zag. Ik wist dat de normale prijs een stuk hoger lag dus heb niet getwijfeld en direct geboekt.
Ook bij Yotel, vlakbij Times Square gelegen, zijn er vaak interessante kortingen bij booking.com; meestal voor data vlakbij afreis, maar soms zelfs maar voor 45€/nacht! (all in voor 2p!)
Je kan evt al een (annuleerbaar) verblijf boeken en de aanbiedingen in de gaten houden - vlakbij afreis zijn de interessante deals te doen...
Succes!
Ik hoorde ook dat Travelzoo.com vaak aanbiedingen in NYC heeft. Inderdaad, laatst ook via die Flashdeals een interessante gezien. Vrijwel altijd King, nooit Double of 2Queen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht