Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoeveel dagen NYC/Philadelphia/Baltimore/Chicago? Tips?
Hoeveel dagen NYC/Philadelphia/Baltimore/Chicago? Tips?
Korte vraag, hoeveel dagen is aan te raden om New York, Philadelphia, Baltimore en Chicago te bezoeken? Overal heb ik extreme speling (overal plus of min 4 dagen), maar hou graag van afwisseling. Ik heb nu het volgende schema:
New York (3 nachten) [Boltbus naar >]
Philadelphia (3 nachten) [Boltbus naar >]
Baltimore (3 nachten) [AMTRAK trein naar >]
Chicago (2 nachten)
Washington D.C. sla ik over aangezien ik eerst alleen reis en hier later met familie terug zal komen. Denver en Salt Lake City overweeg ik nog op te nemen in de route, maar twijfel of dit mooie steden zijn voor 2/3 dagen.
Bedankt!
New York (3 nachten) [Boltbus naar >]
Philadelphia (3 nachten) [Boltbus naar >]
Baltimore (3 nachten) [AMTRAK trein naar >]
Chicago (2 nachten)
Washington D.C. sla ik over aangezien ik eerst alleen reis en hier later met familie terug zal komen. Denver en Salt Lake City overweeg ik nog op te nemen in de route, maar twijfel of dit mooie steden zijn voor 2/3 dagen.
Bedankt!
Re: Hoeveel dagen NYC/Philadelphia/Baltimore/Chicago? Tips?
3 nachten voor Philadelphia is te veel naar mijn mening. Daar zou ik er een afhalen en bij Chicago aanplakken. Wij hadden twee nachten (1.5 dag te besteden) in Philly en dat was voor ons meer dan genoeg. Chicago hebben we 2x3 nachten gedaan en daar zouden we graag nog eens naar terug keren.
Ik ken Baltimore niet, dus daar kan ik je niet over adviseren, maar ik vind 3 nachten erg lang en zou die nacht liever aan NY plakken. Maar goed, dat is gesproken als een fan
Ik ken Baltimore niet, dus daar kan ik je niet over adviseren, maar ik vind 3 nachten erg lang en zou die nacht liever aan NY plakken. Maar goed, dat is gesproken als een fan

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat ben ik met Tosca eens. Philadelphia is aardig voor een dag, maar dan heb je de hoogtepunten wel gezien. Gebruik die dagen dan in NYC, daar kan je dagen kwijt raken zonder je ook maar 1 seconde te vervelen.
Chicago ben ik 1 keer geweest voor een dag en dat was echt tekort. Baltimore ken ook ik niet...
Chicago ben ik 1 keer geweest voor een dag en dat was echt tekort. Baltimore ken ook ik niet...
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In Baltimore heb je met een of twee nachten genoeg. De Inner Harbor is leuk en een bezoek aan Fort McHenry zeker doen, verder is er nog veel meer, maar dat ben ik al jaren van plan te gaan doen, maar is er nooit van gekomen. Ik ben het met de anderen eens dat drie nachten Philadelphia veel is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Idd is 3 nachten voor Philly te veel. 1 nacht is ruim voldoende. Die overige 2 zou ik vastplakken aan NYC. Voor Baltimore is 2 nachten wel voldoende. Wij zijn daar vorig jar geweest, maar ons verblijf daar was goeddeels verregend. Inner Harbor is wel erg leuk! Chicago ben ik ook heel kort geweest en daar willen we ook weer eens naar toe.
Bedankt allen! Dan ga ik daarop korten. New York is namelijk qua overnachting vrij duur i.v.m. Chicago. 1 nacht NYC = 2 nachten Chicago
. Baltimore is qua overnachting helemaal goedkoop. Petra en others: is vanuit Baltimore of Philadelphia nog een interessante uitstap te maken met de public transport dat noemenswaardig is? (Harrisburg?)
Ik heb nu verder in m'n schedule nog de keus om dagen toe te delen aan (en/of) Reno, Salt Lake City, Denver of combinatie Aspen/Vail/Glenwood Springs. Vraag me alleen af of Chicago niet leuker is dan Reno/SLC/Denver, dus in Chicago een hele week blijf en misschien toch Washington D.C. even kort aan doe (om het daarna aan m'n familie te laten zien
). In totaal 20 nachten te verdelen...
Chicago +2
New York +1 (?)
New York (4 nachten) [Boltbus naar >]
Philadelphia (2 nachten) [Boltbus naar >]
Baltimore (2 nachten) [AMTRAK trein naar >]
Chicago (4 nachten)

Ik heb nu verder in m'n schedule nog de keus om dagen toe te delen aan (en/of) Reno, Salt Lake City, Denver of combinatie Aspen/Vail/Glenwood Springs. Vraag me alleen af of Chicago niet leuker is dan Reno/SLC/Denver, dus in Chicago een hele week blijf en misschien toch Washington D.C. even kort aan doe (om het daarna aan m'n familie te laten zien

Chicago +2
New York +1 (?)
New York (4 nachten) [Boltbus naar >]
Philadelphia (2 nachten) [Boltbus naar >]
Baltimore (2 nachten) [AMTRAK trein naar >]
Chicago (4 nachten)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In Washington zul je je zeker niet vervelen, daar is zoveel te doen. Vanuit Baltimore zou een excursie naar Annapolis erg leuk zijn, maar ik weet niet hoe het zit met openbaar vervoer daarheen.
De planning zoals je die nu hebt zou ik em zelf ook doen! Ben zelf ook benieuwd naar Baltimore. Met 4 nachten New York en Chicago ga je je zeker niet vervelend.
En 2 volle dagen Philly kun je goed vullen, er is een hoop te doen en veel geschiedenis in de stad.
En 2 volle dagen Philly kun je goed vullen, er is een hoop te doen en veel geschiedenis in de stad.
Tosca, inderdaad; ik ben ook erg benieuwd naar Baltimore. Als universiteits-fan ga ik ook even Johns Hopkins bezoeken. Petra, Annapolis is +- 1 uur en 20 minuten vanaf Baltimore; dat lijkt me ook een optie. Ik twijfel alleen even of ik +1 nacht bij NYC of bij Chicago moet toevoegen. NYC kom ik +- 60 dagen later weer terug, Chicago niet meer dit jaar. Dit is m'n opzet nu:

Heeft iemand ook tips m.b.t. of ik Denver, Salt Lake City, Reno of Glenwood Springs moet toevoegen/verwijderen? Ik wil er 2 uitkiezen uit dit lijstje.

Heeft iemand ook tips m.b.t. of ik Denver, Salt Lake City, Reno of Glenwood Springs moet toevoegen/verwijderen? Ik wil er 2 uitkiezen uit dit lijstje.
In Baltimore heb ik 4 dagen gezeten. En dat was eigenlijk te veel, omdat er veel te doen was viel het toen eigenlijk wel mee. Volgende zaken heb ik er gedaan:
- baseball (Baltimore-Yankees)
- Inner Harbour (overdag 2u voldoende en savonds écht wel gezellig)
- Annapolis
- Fort McHenry
- cinema 2x
- op memorial day naar militair domein met parades en airshow van de Blue Eagles
- USS Constellation
- Babe Ruth museum
Als je écht wil relaxen en 2d gewoon niets doen dan is het op de inner harbour zeker tof genoeg!
Zelf zou ik, als er niets speciaal te doen is, kijk even op http://baltimore.org/ , een dag minder blijven of gewoon 's octends vroeg vertrekken
- baseball (Baltimore-Yankees)
- Inner Harbour (overdag 2u voldoende en savonds écht wel gezellig)
- Annapolis
- Fort McHenry
- cinema 2x
- op memorial day naar militair domein met parades en airshow van de Blue Eagles
- USS Constellation
- Babe Ruth museum
Als je écht wil relaxen en 2d gewoon niets doen dan is het op de inner harbour zeker tof genoeg!
Zelf zou ik, als er niets speciaal te doen is, kijk even op http://baltimore.org/ , een dag minder blijven of gewoon 's octends vroeg vertrekken
-
- Amerikafan
Dat hoeft dus niet per se. Het ligt er maar net aan wat je verwachtingen/ eisen zijn. Ik heb wel eens 10 nachten in een hostel in NYC gezeten (rondom 47th st en 3rd ave.) Kostte (paar jaar terug) 35dollar per nacht, een kamer met slechts 1 stapelbed en douches die minimaal 3 keer per dag schoon werden gemaakt. Ik snap heel goed dat dit lang niet iedereen aan spreekt, maar er zijn wel mogelijkheden. En het hotel was beter/ schoner dan diverse andere hotels waar ik ben verbleven die stukken duurder waren.t1m schreef: New York is namelijk qua overnachting vrij duur i.v.m. Chicago. 1 nacht NYC = 2 nachten Chicago.
@Racerke: bedankt voor de lijst met tips! Ik heb ze toegevoegd. Sowieso wil ik een baseballgame bekijken, Inner Harbour staat op de planning, Fort McHenry zeker ook!
Wat betreft de overnachting Steffen, ik plan ook om voornamelijk in hostels te zitten, maar kijk wel naar de beoordeling. Het is niet helemaal 50% duurder, maar NYC is met hostels wel prijziger. (Ik moet een dure Master betalen hierna, vandaar dat ik op de centen let
) Chicago € 24,- / nacht (89% positieve beoordeling) - Baltimore € 18,- (93% positieve beoordeling) en New York € 34,- (89% positieve beoordeling). Er zijn in NYC ook een aantal goedkopere hostels (€ 22,- met 69% positieve beoordeling), maar die durf ik niet aan.
Wat betreft de overnachting Steffen, ik plan ook om voornamelijk in hostels te zitten, maar kijk wel naar de beoordeling. Het is niet helemaal 50% duurder, maar NYC is met hostels wel prijziger. (Ik moet een dure Master betalen hierna, vandaar dat ik op de centen let

- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Een week in Chicago is geweldig! Ik vind het een super leuke stad met veel prachtige architectuur en enorm veel dingen te beleven en te bekijken. Wij zijn er in 2009 een week geweest en zouden graag nog eens terug gaan. Ik ben ook in NYC geweest, dat is ook een mooie stad en natuurlijk moet je dat gezien hebben, maar Chicago vind ik persoonlijk veel fijner om te zijn. Ook een wereldstad, maar wel met meer ruime en flair. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Mijn advies: absoluut extra dagen aan Chicago plannen en er een heerlijke week beleven!
Mijn advies: absoluut extra dagen aan Chicago plannen en er een heerlijke week beleven!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerikafan
Je kan je gld maar 1 keer uitgeven! Hostels zijn vaak een uitstekende keuze, ik heb het meermaals gedaan. Zeker als je de hele dag op pad bent en enkel naar het hotel komt om even te slapen. Een ruime kamer heb je niets aan als je slaapt...
Maar Chicago heeft mij destijds enorm verrast en is inderdaad een aanrader.

Maar Chicago heeft mij destijds enorm verrast en is inderdaad een aanrader.
Bedankt Jasmino en Steffen: goed om te horen dat jullie enthousiast zijn over Chicago. Moet eerlijk zeggen dat ik nu begin te twijfelen of ik inderdaad de dagen van Glenwood Springs/Aspen/Vail eruit moet halen en moet geven aan Chicago. Volgens Yeehaw is het daar dan mud season, dus twijfel of wandelingen richting Maroon Bells e.d. mogelijk is. Hostel zijn inderdaad prima. Ik neem altijd 2 lange (= 2 meter x 1 meter) snel drogende handdoeken mee om over de zijkanten van het bed te spannen. De hoeveelheid diversiteit aan mensen die je altijd ontmoet; prachtig. Dat is wel een verschil met de arrogantie en desinteresse van mensen die ik in het verleden ontmoette in de 4*/5* hotels die € 159,-+ kosten.
Lastige keuze
. Misschien anders Reno eruit...
Lastige keuze

Reno, SLC of Denver?
Even een bump. Heeft iemand ervaring met Reno, SLC en Denver in het bijzonder i.c.m. Chicago? Ik ga over 2,5 week de tickets vastleggen, dus ben benieuwd of iemand een mening kan geven welke van deze meer dagen verdient.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Reno ken ik niet, SLC is niet zo bijzonder als stad in vergelijking met de overige steden die jij in de planning hebt. Er is zeker wel iets te doen, maar je hebt er gegarandeerd een auto nodig om het centrum uit te raken, en in het centrum heb je alles gezien in een halve dag. Bovendien is het niet spectaculair in vergelijking met Chicago, NYC, Washington en dergelijke.
Denver ben ik nu 2 keer geweest, en ik vind het een leuke stad, maar in vergelijking met de rest ook niet heel spectaculair. Denver is wel gezellig en heeft wel wat leuke dingen te bieden, maar niet echt een wauw-factor. Denver is een stad die je gewoon meeneemt op de route in die regio (CO + WY + UT) omdat er verder niet veel grote steden liggen die de moeite waard zijn. Tijdens een rondreis wil je ook wat afwisseling en wat winkelen bijvoorbeeld, dat is ook een reden waarom wij destijds SLC hebben bezocht. Niet omdat we de stad zo graag wilden zien, maar vooral omdat je na een paar weken natuur ook wel eens iets anders wil.
Als je zoekt naar een mooie aanvulling op de steden die je noemt, zou ik Seattle, Vancouver, San Francisco of Miami overwegen. Allemaal prachtige steden, en heel anders van karakter. Die kennen ook allemaal must-see's die fantastisch zijn, en bovendien ene heel ander karakter hebben dan de steden die je al bezoekt. Je hebt dan behoorlijk wat afwisseling!
Denver ben ik nu 2 keer geweest, en ik vind het een leuke stad, maar in vergelijking met de rest ook niet heel spectaculair. Denver is wel gezellig en heeft wel wat leuke dingen te bieden, maar niet echt een wauw-factor. Denver is een stad die je gewoon meeneemt op de route in die regio (CO + WY + UT) omdat er verder niet veel grote steden liggen die de moeite waard zijn. Tijdens een rondreis wil je ook wat afwisseling en wat winkelen bijvoorbeeld, dat is ook een reden waarom wij destijds SLC hebben bezocht. Niet omdat we de stad zo graag wilden zien, maar vooral omdat je na een paar weken natuur ook wel eens iets anders wil.
Als je zoekt naar een mooie aanvulling op de steden die je noemt, zou ik Seattle, Vancouver, San Francisco of Miami overwegen. Allemaal prachtige steden, en heel anders van karakter. Die kennen ook allemaal must-see's die fantastisch zijn, en bovendien ene heel ander karakter hebben dan de steden die je al bezoekt. Je hebt dan behoorlijk wat afwisseling!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Bedankt Jasmino!
Denver en SLC zijn dan definitief van de baan. Ik las ook dat er tours mogelijk zijn, maar deze kosten al snel een paar honderd dollar. Autohuur voor $ 75,- dagelijks wil ik ook liever niet aan beginnen. Seattle en Vancouver ga ik bezoeken vanuit San Francisco (ik zit daar +- 5 weken)- inderdaad een goede!
Dan twijfel ik nog even over Reno en de combinatie Glenwood Springs/Aspen/Vail in Colorado. Heeft iemand hierover tips of dit de moeite waard is in midden mei of ik beter de tijd kan sparen en uitgeven aan de steden Chicago & Washington?

Dan twijfel ik nog even over Reno en de combinatie Glenwood Springs/Aspen/Vail in Colorado. Heeft iemand hierover tips of dit de moeite waard is in midden mei of ik beter de tijd kan sparen en uitgeven aan de steden Chicago & Washington?
Even een bump. Iemand ideeën over Reno / Glenwood Springs of dit de moeite waard is?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Topic verplaatst naar Interregionaal, aangezien het niet meer alleen over het Noordoosten gaat.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2643 Weergaves
-
Laatste bericht door Owensound
-
- 3 Reacties