Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Maxime92: NY, PH-LA 2013
Reis Maxime92: NY, PH-LA 2013
Hallo allemaal,
Ik heb me net aangemeld op het forum en voorgesteld, en toen dacht ik: laat ik meteen vast een topic openen met de plannen. Ik weet niet of het helemaal goed geplaatst is, omdat NY natuurlijk niet in het zuidwesten ligt, dus excuses als dit zo is.
Mijn naam is Maxime, ben 19 jaar oud. Mijn vriend (24) en ik zouden volgend jaar zomer graag naar de USA gaan voor zo'n 4 á 5 weken. Omdat we studeren zijn we gebonden aan het hoogseizoen (helaas), en zullen we niet al te luxe kunnen reizen. Wel is het zo dat we al flink geld opzij aan het leggen zijn, en het mag natuurlijk ook wel wat kosten.
Tegen de tijd dat we vertrekken zal ik 21 zijn en mijn vriend 25. Daar komt meteen de eerste vraag, waar ik nergens antwoord heb kunnen vinden tot nu toe. Wanneer mijn vriend de auto huurt (uiteraard doen we het rondje zuidwest per huurauto), zijn er geen problemen met de underage, maar stel nu dat ik ook af en toe zou willen rijden, dan moeten we daar, volgens de verschillende huurbedrijven, de volle pond voor betalen! Om kosten te besparen kan dus alleen mijn vriend rijden. Zijn er toevallig mensen die hier ervaring mee hebben? Het liefst zouden we het autorijden natuurlijk afwisselen, maar het scheelt zo'n beetje de helft als alleen hij rijdt. Wanneer ik namelijk de optie '2e bestuurder <25' aanvink, wordt er gelijk van uitgegaan dat mijn vriend óók onder de 25 is.
Onze globale planning tot nu toe is:
5 dagen New York, op de 5e dag doorvliegen naar San Francisco voor 'het bekende rondje'.
SF > Yosemite > Death Valley > Las Vegas > Zion > Bryce Canyon > Page > Grand Canyon > Los Angeles > Highway 1 > San Francisco
Omdat LA ons allebei erg trekt, zouden we daar graag een dag of 5/6 blijven. Het liefst zouden we ook Monument Valley en Moab toevoegen, maar als ik het van dag tot dag uitschrijf komt dat niet uit met de max. van 5 weken.
Er staat nog niks vast, en het duurt nog heel lang voor we gaan, dus jullie tips zijn van harte welkom!
Maxime
Ik heb me net aangemeld op het forum en voorgesteld, en toen dacht ik: laat ik meteen vast een topic openen met de plannen. Ik weet niet of het helemaal goed geplaatst is, omdat NY natuurlijk niet in het zuidwesten ligt, dus excuses als dit zo is.
Mijn naam is Maxime, ben 19 jaar oud. Mijn vriend (24) en ik zouden volgend jaar zomer graag naar de USA gaan voor zo'n 4 á 5 weken. Omdat we studeren zijn we gebonden aan het hoogseizoen (helaas), en zullen we niet al te luxe kunnen reizen. Wel is het zo dat we al flink geld opzij aan het leggen zijn, en het mag natuurlijk ook wel wat kosten.
Tegen de tijd dat we vertrekken zal ik 21 zijn en mijn vriend 25. Daar komt meteen de eerste vraag, waar ik nergens antwoord heb kunnen vinden tot nu toe. Wanneer mijn vriend de auto huurt (uiteraard doen we het rondje zuidwest per huurauto), zijn er geen problemen met de underage, maar stel nu dat ik ook af en toe zou willen rijden, dan moeten we daar, volgens de verschillende huurbedrijven, de volle pond voor betalen! Om kosten te besparen kan dus alleen mijn vriend rijden. Zijn er toevallig mensen die hier ervaring mee hebben? Het liefst zouden we het autorijden natuurlijk afwisselen, maar het scheelt zo'n beetje de helft als alleen hij rijdt. Wanneer ik namelijk de optie '2e bestuurder <25' aanvink, wordt er gelijk van uitgegaan dat mijn vriend óók onder de 25 is.
Onze globale planning tot nu toe is:
5 dagen New York, op de 5e dag doorvliegen naar San Francisco voor 'het bekende rondje'.
SF > Yosemite > Death Valley > Las Vegas > Zion > Bryce Canyon > Page > Grand Canyon > Los Angeles > Highway 1 > San Francisco
Omdat LA ons allebei erg trekt, zouden we daar graag een dag of 5/6 blijven. Het liefst zouden we ook Monument Valley en Moab toevoegen, maar als ik het van dag tot dag uitschrijf komt dat niet uit met de max. van 5 weken.
Er staat nog niks vast, en het duurt nog heel lang voor we gaan, dus jullie tips zijn van harte welkom!
Maxime
Laatst gewijzigd door Maxime92 op 14 feb 2012, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Maxime92: NY, SF-SF 2013
Alleen rijden is echt geen probleem, ik rij ook altijd alles alleen, en we maken ook wel eens lange rijdagen. Het rijdt echter heel relaxed, dus dat is prima te doen.
Wat de route betreft; als je Moab wilt toevoegen kun je ook eens kijken of je wat dagen kunt besparen door in Phoenix te beginnen en in LA te eindigen.
Of misschien toch iets minder lang in LA blijven? Wat willen jullie daar allemaal doen?
Als jullie een beperkt budget hebben zou je eens kunnen kijken of kamperen een optie is; dat is een leuke manier om de parken te bezoeken, en erg goedkoop. Met 5 weken is het ook wel eens prettig als je zo nu en dan eens zelf wat eten kunt klaarmaken.
Marianne
Wat de route betreft; als je Moab wilt toevoegen kun je ook eens kijken of je wat dagen kunt besparen door in Phoenix te beginnen en in LA te eindigen.
Of misschien toch iets minder lang in LA blijven? Wat willen jullie daar allemaal doen?
Als jullie een beperkt budget hebben zou je eens kunnen kijken of kamperen een optie is; dat is een leuke manier om de parken te bezoeken, en erg goedkoop. Met 5 weken is het ook wel eens prettig als je zo nu en dan eens zelf wat eten kunt klaarmaken.
Marianne
Hallo Marianne,
Bedankt voor je snelle reactie. De optie om in Phoenix te beginnen en in LA te eindigen zal ik zeker meenemen. Op die manier ontwijken we ook het stuk GC-La, waar ik tot nu toe niet veel op de route heb kunnen vinden. Kamperen is inderdaad een optie, we zullen deze zomer beginnen met het boeken van de overnachtingen, mocht het echt veel geld schelen, dan zullen we inderdaad op sommige plekken gaan kamperen.
Alleen rijden is voor mijn vriend ook geen probleem, het lijkt mij alleen leuk om ook te rijden.. Maar als er geen verhuurbedrijf is die hier een speciaal pakket oid voor aanbiedt, dan zit er niks anders op.
In LA willen wij in ieder geval:
-1 dag Universal Studio's
-1 dag Hollywood/Beverly Hills
-1 dag Venice Beach
-1 dag downtown/overige bezienswaardigheden
Ik zal eens een route met google maps maken van Phoenix tot LA.
Maxime
Bedankt voor je snelle reactie. De optie om in Phoenix te beginnen en in LA te eindigen zal ik zeker meenemen. Op die manier ontwijken we ook het stuk GC-La, waar ik tot nu toe niet veel op de route heb kunnen vinden. Kamperen is inderdaad een optie, we zullen deze zomer beginnen met het boeken van de overnachtingen, mocht het echt veel geld schelen, dan zullen we inderdaad op sommige plekken gaan kamperen.
Alleen rijden is voor mijn vriend ook geen probleem, het lijkt mij alleen leuk om ook te rijden.. Maar als er geen verhuurbedrijf is die hier een speciaal pakket oid voor aanbiedt, dan zit er niks anders op.
In LA willen wij in ieder geval:
-1 dag Universal Studio's
-1 dag Hollywood/Beverly Hills
-1 dag Venice Beach
-1 dag downtown/overige bezienswaardigheden
Ik zal eens een route met google maps maken van Phoenix tot LA.
Maxime
Hallo Maxime, het vervelende inderdaad is dat je het volle pond moet betalen als zelfs maar 1 van de bestuurders onder de 25 is, zelfs als de andere(n) ouder zijn.
Een tip die je in acht dient te nemen is dat als jullie niet het underage pakket nemen en jij niet als bijrijder genoteerd staat en je toch rijdt je dat dan onverzekerd doet. Al is het maar iets stoms als een keer de auto keren en dan aangereden worden, je bent dan onverzekerd.
De tip van Marianne over in een andere stad beginnen is een goede. Mocht je echter toch een rondje willen rijden, dan zou ik beginnen en eindigen in LA. Zeker als je daar 5 tot 6 dagen wil blijven is het wel rustgevend om daar ook je vakantie te eindigen.
Een tip die je in acht dient te nemen is dat als jullie niet het underage pakket nemen en jij niet als bijrijder genoteerd staat en je toch rijdt je dat dan onverzekerd doet. Al is het maar iets stoms als een keer de auto keren en dan aangereden worden, je bent dan onverzekerd.
De tip van Marianne over in een andere stad beginnen is een goede. Mocht je echter toch een rondje willen rijden, dan zou ik beginnen en eindigen in LA. Zeker als je daar 5 tot 6 dagen wil blijven is het wel rustgevend om daar ook je vakantie te eindigen.
Bedankt voor je reactie.
Die tip zullen we zeker in acht nemen! We nemen of het underage pakket of mijn vriend rijdt alleen.
Ik heb alvast een eerste opzet voor een route gemaakt:
1. Amsterdam > New York
2. New York
3. New York
4. New York
5. New York > Phoenix
6. Phoenix > Sedona
7. Sedona
8. Sedona > Grand Canyon
9. Grand Canyon > Page
10. Page
11. Page > Monument Valley
12. Monument Valley > Moab
13. Moab
14. Moab > Torrey
15. Torrey > Bryce Canyon
16. Bryce Canyon > Zion
17. Zion
18. Zion > Las Vegas
19. Las Vegas
20. Las Vegas
21. Las Vegas > Death Valley
22. Death Valley > Mammoth Lakes
23. Mammoth Lakes > Yosemite
24. Yosemite
25. Yosemite > San Francisco
26. San Francisco
27. San Francisco
28. San Francisco > Monterey
29. Monterey > Cambria
30. Cambria > Los Angeles
31. Los Angeles
32. Los Angeles
33. Los Angeles
34. Los Angeles
35. Los Angeles > Amsterdam
36. Amsterdam
Wat vinden jullie hiervan?
Maxime
Die tip zullen we zeker in acht nemen! We nemen of het underage pakket of mijn vriend rijdt alleen.
Ik heb alvast een eerste opzet voor een route gemaakt:
1. Amsterdam > New York
2. New York
3. New York
4. New York
5. New York > Phoenix
6. Phoenix > Sedona
7. Sedona
8. Sedona > Grand Canyon
9. Grand Canyon > Page
10. Page
11. Page > Monument Valley
12. Monument Valley > Moab
13. Moab
14. Moab > Torrey
15. Torrey > Bryce Canyon
16. Bryce Canyon > Zion
17. Zion
18. Zion > Las Vegas
19. Las Vegas
20. Las Vegas
21. Las Vegas > Death Valley
22. Death Valley > Mammoth Lakes
23. Mammoth Lakes > Yosemite
24. Yosemite
26. San Francisco
27. San Francisco
29. Monterey > Cambria
31. Los Angeles
32. Los Angeles
33. Los Angeles
34. Los Angeles
36. Amsterdam
Wat vinden jullie hiervan?
Maxime
Re: Reis Maxime92: NY, PH-LA 2013
In Moab is genoeg te zien om nog een dagje te blijven. Dus daar zou ik een dagje L.A. voor opofferen. Verder vind ik het prima 

Ik vind je route er mooi uitzien.
Wij zijn afgelopen september in het westen geweest en ik was toen ook net geen 25. De auto werd bijna twee keer zo duur als ik ook zou willen rijden. Mijn man heeft alles alleen gereden en vond dit erg goed te doen. Het rijden is ook niet te vergelijken met het rijden in Nederland.

Wij zijn afgelopen september in het westen geweest en ik was toen ook net geen 25. De auto werd bijna twee keer zo duur als ik ook zou willen rijden. Mijn man heeft alles alleen gereden en vond dit erg goed te doen. Het rijden is ook niet te vergelijken met het rijden in Nederland.
Groetjes,
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Mac
Super die reacties! Bedankt.
Een dagje Moab erbij lijkt me ook erg mooi, maar ik zou niet weten waar ik die dag vandaan moet halen? Ik heb er al 2 dagen LA met tegenzin afgehaald, dus die optie is er voor ons niet. (eigenwijs he..)
Ik heb via dit forum een link gevonden naar drive-usa.de. Ik heb de gegevens voor deze reis ingevuld, maar dan voor aankomende zomer (volgend jaar zomer kan nog niet) en kwam voor 30 dagen op het volgende uit:
Jeep Liberty, 1 bestuurder >25 excl. eerste tank €990,-
Diezelfde auto met underage pakket incl. eerste tank €1507,-
Dit prijsverschil is eventueel nog het overwegen waard.. Al is het een boel geld en moeten we ons afvragen of we dat niet liever aan andere dingen uitgeven.
Wat zijn trouwens jullie ervaringen met het boeken van vliegtickets? Zo vroeg mogelijk, dus deze zomer al?
Maxime
Een dagje Moab erbij lijkt me ook erg mooi, maar ik zou niet weten waar ik die dag vandaan moet halen? Ik heb er al 2 dagen LA met tegenzin afgehaald, dus die optie is er voor ons niet. (eigenwijs he..)
Ik heb via dit forum een link gevonden naar drive-usa.de. Ik heb de gegevens voor deze reis ingevuld, maar dan voor aankomende zomer (volgend jaar zomer kan nog niet) en kwam voor 30 dagen op het volgende uit:
Jeep Liberty, 1 bestuurder >25 excl. eerste tank €990,-
Diezelfde auto met underage pakket incl. eerste tank €1507,-
Dit prijsverschil is eventueel nog het overwegen waard.. Al is het een boel geld en moeten we ons afvragen of we dat niet liever aan andere dingen uitgeven.
Wat zijn trouwens jullie ervaringen met het boeken van vliegtickets? Zo vroeg mogelijk, dus deze zomer al?
Maxime
Moab heeft 2 NP's in de omgeving liggen, beetje zonde om beide op 1 dag te gaan bezoeken... anders zou je ook Moab kunnen overslaan en vanaf Monument valley via Natural Bridges naar Capitol Reef en Torrey kunnen gaan.
Ik snap wat je bedoelt.
Is het een optie om op dag 13 Canyonlands & Dead Horse Point te bezoeken, en Arches op dag 14 in de ochtend, en daarna doorrijden naar Torrey? Ik moet zeggen dat ik me in deze parken nog niet heel erg heb verdiept, dus ik heb geen idee of dit haalbaar is!
Is het een optie om op dag 13 Canyonlands & Dead Horse Point te bezoeken, en Arches op dag 14 in de ochtend, en daarna doorrijden naar Torrey? Ik moet zeggen dat ik me in deze parken nog niet heel erg heb verdiept, dus ik heb geen idee of dit haalbaar is!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dag 13 kan goed maar op dag 14 heb je te weinig tijd voor Arches daar zal je toch wat wandelingentjes moeten maken als je de arches wil zien.
Oke, dan zal ik dus toch ergens nog een dag vandaag moeten halen. Ik zal eens overleggen met m'n vriend. Ten slotte hebben we nog bijna 1,5 jaar voor het zover is 

Ik ben geen Vegas fan, dus ik zou een dag minder Vegas doen. Maar goed, anderen hier zijn weer wel Vegas fan en die vinden 2 dagen te kort.
Een dag Las Vegas schrappen is ook een optie inderdaad. Echter lijkt het mij wel fijn na al het natuurgeweld, even 'uit te rusten' in een stad, hoe gek dat ook klinkt.
Iemand nog een andere optie waar ik een dag vandaan kan halen? Wij zijn niet echte wandelaars.
Maxime
Iemand nog een andere optie waar ik een dag vandaan kan halen? Wij zijn niet echte wandelaars.
Maxime
Excuses voor het vele reageren op mijn eigen topic, maar ik heb nog een vraag:
Is het misschien een optie om Torrey/Capitol Reef te schrappen en direct van Moab naar Bryce te rijden, of is Capitol Reef echt heel bijzonder? Zo heb ik een dag over voor Moab.
Ik ben erg vroeg met mijn planning, maar ik heb het liefst alles a.s. zomer gepland, zodat de beste hotels/lodges nog vrij zijn en de vliegtickets het goedkoopst (toch?)
Maxime
Is het misschien een optie om Torrey/Capitol Reef te schrappen en direct van Moab naar Bryce te rijden, of is Capitol Reef echt heel bijzonder? Zo heb ik een dag over voor Moab.
Ik ben erg vroeg met mijn planning, maar ik heb het liefst alles a.s. zomer gepland, zodat de beste hotels/lodges nog vrij zijn en de vliegtickets het goedkoopst (toch?)
Maxime
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sommige accommodatie kun je het beste ee jaar van te voren boeken, zoals in Yosemite. Verder valt het wel mee. Over vliegtickets valt niet veel te zeggen, gewoon toeslaan als de prijs je aanstaat.
Ik zou Sedona laten vallen en dan een dag extra voor Moab nemen en een voor Yosemite. Zelfs als je niet gaat wandelen heb je daar veel tijd nodig.
Page kan ook een dag minder, afhankelijk van wat je daar wilt doen.
Marianne
Ik zou Sedona laten vallen en dan een dag extra voor Moab nemen en een voor Yosemite. Zelfs als je niet gaat wandelen heb je daar veel tijd nodig.
Page kan ook een dag minder, afhankelijk van wat je daar wilt doen.
Marianne
Hallo allemaal,
Nogmaals bedankt voor de reacties, stel het zeer op prijs!
Samen met mijn vriend besloten dat we het wat anders gaan doen. We willen ons toch liever beperken tot een aantal N.P.'s en meer tijd doorbrengen in de steden. Waarschijnlijk zou het niet jullie keus zijn geweest, ik zit tot slot in het zuidwest-forum, maar we zijn nu aan het kijken naar een optie om in het noordoosten nog 2 steden (per trein) aan te doen.
Hierdoor wordt de tijd die we in het zuidwesten hebben, wat krapper, maar mijns inziens alsnog goed te doen.
Zo heb ik het nu staan (het gedeelte zuidwesten):
11. Aankomst Phoenix
12. Phoenix > Grand Canyon
13. Grand Canyon > Page
14. Page
15. Page > Bryce Canyon
16. Bryce Canyon > Zion
17. Zion
18. Zion > Las Vegas
19. Las Vegas
20. Las Vegas > Death Valley
21. Death Valley > Mammoth Lakes
22. Mammoth Lakes > Yosemite
23. Yosemite
24. Yosemite
26. San Francisco
27. San Francisco
29. Monterey > Cambria
31. Los Angeles
32. Los Angeles
33. Los Angeles
34. Los Angeles
36. Amsterdam
Sedona, Moab en Monument Valley zullen dus komen te vervallen. Wel heb ik tijd in Las Vegas ingekort, om 2 volle dagen in Yosemite te verblijven.
Maxime
Nogmaals bedankt voor de reacties, stel het zeer op prijs!
Samen met mijn vriend besloten dat we het wat anders gaan doen. We willen ons toch liever beperken tot een aantal N.P.'s en meer tijd doorbrengen in de steden. Waarschijnlijk zou het niet jullie keus zijn geweest, ik zit tot slot in het zuidwest-forum, maar we zijn nu aan het kijken naar een optie om in het noordoosten nog 2 steden (per trein) aan te doen.
Hierdoor wordt de tijd die we in het zuidwesten hebben, wat krapper, maar mijns inziens alsnog goed te doen.
Zo heb ik het nu staan (het gedeelte zuidwesten):
11. Aankomst Phoenix
12. Phoenix > Grand Canyon
13. Grand Canyon > Page
14. Page
15. Page > Bryce Canyon
16. Bryce Canyon > Zion
17. Zion
18. Zion > Las Vegas
19. Las Vegas
20. Las Vegas > Death Valley
21. Death Valley > Mammoth Lakes
22. Mammoth Lakes > Yosemite
23. Yosemite
24. Yosemite
26. San Francisco
27. San Francisco
29. Monterey > Cambria
31. Los Angeles
32. Los Angeles
33. Los Angeles
34. Los Angeles
36. Amsterdam
Sedona, Moab en Monument Valley zullen dus komen te vervallen. Wel heb ik tijd in Las Vegas ingekort, om 2 volle dagen in Yosemite te verblijven.
Maxime
Ik vind het zo nog steeds een mooie rondreis. Je hebt genoeg tijd om al het moois in het zuidwesten te bekijken.
Groetjes,
Mac
Mac
Omdat deze reis voor een deel ook in het noordoosten zal plaatsvinden, heb ik een nieuw topic geopend: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=40051
Weet niet of het de bedoeling is dat je 2 topics hebt lopen, anders mag deze gesloten worden.
Maxime
Weet niet of het de bedoeling is dat je 2 topics hebt lopen, anders mag deze gesloten worden.
Maxime
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3641 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-