Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York begin september

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Sanny
Amerika-ontdekker

New York begin september

Bericht door Sanny »

Hoi allemaal,

super interessant jullie forum...heb er al veel in gelezen, echt leuk!

Wil met mijn vriend a.s. begin september naar new york voor 4 dagen (voordat we verder gaan naar de westkust). Zijn op zoek naar leuke ideeën, tipps, B&B's enzovoorts.

Wat is leuk om te doen (even los van alle "standaardattracties"?). Wat is goed te combineren? Is er dan een sportwedstrijd? Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Groetjes,
Sanny
tosca
Amerika-expert

Re: New York begin september

Bericht door tosca »

Begin september is de MLB, de honkbalcompetitie, nog bezig. Je zou kunnen kijken of de NY Mets of de NY Yankees thuis spelen voor een wedstrijd. Je kunt hiervoor kijken op www.mlb.com, en dan naar schedule. Schema is nu al bekend, tickets zijn nog niet (officieel) in de verkoop. Tickets kun je via die site kopen (dan kom je uit op de site van de club op of Ticketmaster) of via Stubhub.

Voor andere ideeën, tips en dingen te doen zou ik je willen aanraden het forum eens lekker door te spitten. Er is al enorm veel geschreven over de stad!
Sanny
Amerika-ontdekker

Bericht door Sanny »

ga ik doen!!! thx
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Begin september is ook het US Open Tennis.
drpepperdiet
Amerika-ontdekker

Bericht door drpepperdiet »

Wij zijn vorig jaar ook begin september in New York geweest en zijn toen naar de US open, honkbal en American football (pre-season game) geweest. Alle kaartjes hiervoor hebben we gekocht via stubhub. Ik zou zeker naar een wedstrijd gaan, heel erg leuk om mee te maken!
Sanny
Amerika-ontdekker

Bericht door Sanny »

thx voor de reacties.

heb nog een ander vraag. we willen het liefst in een B&B of homestay overnachten (via Airbnb; begin september). Welke buurt is lekker centraal maar ook zelf erg gezellig voor wat betreft kroegjes, restaurantjes etc. (zodat je in de avond niet te ver hoeft voor een borrel/lekker eten/muziek luisteren). we zijn een stel van 30 jaar oud en helemaal verkocht aan leuke sfeer (niet té chique, liever gezellig)..
zijn geen discotheken-types maar wel erg van live-music..
Sanny
Amerika-ontdekker

Bericht door Sanny »

Wie kan me helpen met de wijken?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Alle wijken hebben wel iets: upper west side in Manhattan, Park Slope, Williamsburg in Brooklyn, Long Island City en andere wijken in Queens (kom daar weinig, ben een Brooklyner). Is eigenlijk niets van te zeggen, want het verandert ook weer vrij snel.

Kijk eens wat je aan aanbiedingen tegenkomt en vraag dan de mensen die die ruimte aanbieden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Sanny
Amerika-ontdekker

Bericht door Sanny »

Thx!

We wilden sowieso naar Manhattan (ze zeide dat je als tourist voor maar 4 dagen het beste daar kan zitten..).
En dan hebben we bijvoorbeeld iets gevonden in W 30th Street maar ook in East Village. East Village schijnt gezelliger te zijn maar bij de andere is de metro dichterbij. Wat is dan wijsheid?

Brooklyn lijkt me ook leuk maar is wel weer wat verder weg van de "standaard"bezienswaardigheden niet? Woon jij nu weer in Brooklyn?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

East Village is vaak een eindje lopen naar de ondergrondse. Maar je kunt altijd de bus combineren met de ondergrondse. East V is inderdaad wat leuker/experimenteler dan W30. Veel artiesten, maar daardoor ook wat duurder geworden de laatste paar jaar. Als je de musical Rent kent: dat speelt rond Thompkins (spelling?) Square Park.

Als je je voor een korte tijd voornamelijk op Manhattan richt, is het inderdaad beter om daar te gaan zitten, daarbuiten moet je altijd minstens een extra half uur (heen en + half uur terug) rekenen.

East Village is overigens tegenwoordig best veilig, maar zoals overal: zwalk niet duidelijk dronken over straat, neem een taxi als je je niet prettig voelt 's avonds laat.

Ik woon inderdaad (weer) in Brooklyn, Ditmas Park gebied, half uur/drie kwartier naar Times Square met de Q. Voor mij maakt dat niet zoveel uit, behalve dan dat de huren hier (wat) lager zijn dan in Manhattan.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Voor New York kan je qua bezienswaardigheden eens kijken op plnnr. Zij stellen een rondje voor je samen, maar je kan ook gewoon eens kijken naar alle attracties en zelf beslissen wat je wil zien. Nadeel is wel dat zij in hun planning geen OV meenemen, die in NY toch behoorlijk goed is.
Sanny
Amerika-ontdekker

Bericht door Sanny »

Thx voor de info.

Dus we houden het op Manhattan.

Ik vind veiligheid wel een groot issue...maar kom zelf uit het centrum van Berlijn en heb me daar nooit onveilig gevoeld (maar ja...het is je hometown, dan voelt het sowieso anders). En Berlijn zal wel veel veiliger zijn dan NY neem ik aan?

Waar kunnen we in Manhattan zelf het beste zitten? Ik wil een appartementje boeken via AirBnB. Welke keuze zou jij maken?
Ik hoef niet de hippste clubs of zo maar een gezellig terrasje en wat musiek in de avond na een lange loopdag zouden leuk zijn.
We zijn er maar 4 dagen en willen overdag van alles zien en s'avonds een borreltje doen, dat is eigenlijk alles...vind het wel lastig hoor, een keuze maken..

willen daar ook een guided tour met een local maken, lijkt ons heel leuk!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

West Village, East Village, Upper West Side, SoHo of Wall Street gebied (ja, daar wonen ook veel mensen en is best een gezellig buurtje zo rond het South Street Seaport Museum.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Sanny, zo te lezen maak je je zorgen om veiligheid? Dat is nergens voor nodig hoor je kan gewoon over straat. Ik ben ras Hagenees en er zijn in Den Haag ook wijken waar ik liever niet kom, en zeker s'nachts niet. Zelfde gaat op voor elke grote stad wat mij betreft...je merkt het toch? Vorig jaar met 4'n wezen shoppen in Harlem, 125e straat,echt heel erg leuk hoor. Ja, er zijn heel weinig blanken, maar de wegblijvers die denken oud of zijn vooringenomen. Harlem is echt onwijs veranderd de laatste jaren, we hebben ons geen moment onveilig gevoeld..wel bekeken natuurlijk..wat wil je 4 bijna 50tigers in een sneakerstore, vette beats en gympies kopen :lol:
Ik wens je heel veel plezier :D
Grote Amerika fan
Sanny
Amerika-ontdekker

Bericht door Sanny »

Bedankt!!! Wordt ook zeker erg leuk! Nou, ik zal AirBnB nog eens goed bekijken en dan de keuze hier plaatsen. :thumbup:
Carly Cupcake
Amerikafan
Partner van: Hinko

Bericht door Carly Cupcake »

Hoi Sanny,

het is al eens genoemd, maar wat de veiligheid betreft hoef je echt niet bang te zijn. Wij zaten dan wel midden in Manhatten, maar we hebben ons geen moment onveilig gevoeld, ook 's avonds niet! De metro's vond ik ook heel fijn, beter dan in Amsterdam zelfs...
Jullie hebben 4 dagen en je kunt met alle 'standaard attracties' al wel 4 dagen vullen! Vrijheidsbeeld, empire state building, shoppen, brooklyn bridge (doen doen doen en even chillen en ijsje eten bij het parkje in Dumbo) central park, etc. etc.

Mijn zusje zat trouwens met haar vriend in een hostel in Harlem en vond het helemaal geweldig, als je wilt kan ik wel ff vragen welk hostel dat was?
http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
Sanny
Amerika-ontdekker

Bericht door Sanny »

Hoi Carly,

ja graag! Ben benieuwd :o)

:thumbup: bedankt
Carly Cupcake
Amerikafan
Partner van: Hinko

Bericht door Carly Cupcake »

Goh Sanny, sorry voor de late reactie :oops:
Misschien heb je inmiddels al wat geboekt, maar dit is het hostel waar mijn zusje verbleef: The International Cozy Inn in Harlem
Een website kan ik zo snel niet vinden, wel veel reacties op tripadvisor.
http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
Sanny
Amerika-ontdekker

Bericht door Sanny »

Hoi hoi, oh maakt niet uit...we hebben uiteindelijk wel al geboekt, het appartement in de W 30th Street en we zijn er heel blij mee. metro voor de deur, is wel zo makkelijk. het hostel in harlem ziet er leuk uit (bedankt voor het vragen!), ik zal hem zeker onthouden voor een evt. volgende keer. we zullen sowieso een leuke tour door harlem maken (met een lokale gids), je weet wel van die gratis touren waar je achteraf tip geeft.
hoeveel tip is dan gebruikelijk? 50 dollar per stel? ik bedoel als je tevreden bent? ik heb er geen voorstelling van.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer