Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

'Leuk figuur' door de bodyscanner

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

'Leuk figuur' door de bodyscanner

Bericht door DVDGuy »

In Amerika is een vrouw 'met een leuk figuur' drie keer door een bodyscan gestuurd.

Op het vliegveld in Dallas, TX werd Ellen Terrell eerst door een vrouwelijke beveiligingsbeambte gevraagd of zij soms tennis speelde.
Na het ontkennende antwoord vroeg Ellen waarom dat eigenlijk gevraagd werd.
"Omdat u zo'n leuk figuur hebt' luidde het antwoord.

Vervolgens werd zij nog twee keer door de bodyscan gestuurd.
Na de derde keer hoorde zij de beambte tegen haar mannelijke collega's, die in een apart kamertje de beelden bekeken, zeggen dat zij de vrouw liet gaan omdat er niets verdachts aan haar was.

Ellen Terrell voelt zich vernederd, maar heeft geen aangifte gedaan omdat zij ervan uitging dat dat niet mogelijk was.

Het is het zoveelste incident met bodyscanners.
Tegenstanders willen er zo snel mogelijk vanaf, omdat het de privacy van goedwillende burgers vermindert.
Voorstanders daarentegen zijn er blij mee omdat het mogelijke wapens opspoort en daarmee de kans op terroristische aanslagen verkleint.

Inmiddels zijn in de Verenigde Staten al diverse bodyscanners vervangen door modernere apparaten, die minder onthullen en dus minder inbreuk op de privacy veroorzaken.

[Bron: Telegraaf, Reiskrant]
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 'Leuk figuur' door de bodyscanner

Bericht door ned in MO »

Ik snap nog steeds niet waar men zich zo druk om maakt. Het is nu niet dat het publiek naar die schermpjes zit te kijken :roll:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Het gaat om lichamelijke integriteit. Nee, 'het publiek' ziet de beelden niet (dat zou er nog eens bij moeten komen!) maar er zitten wel mensen naar dat scherm te kijken en wat hun intenties daarbij zijn dat weet je niet. Op het moment dat er op een dergelijke manier omgegaan wordt met iemand die nergens van verdacht wordt, dan wordt je gewoon aangetast in je persoonlijke levenssfeer. En daar heeft helemaal niemand wat mee te maken.

Eigenlijk zouden de beelden die een dergelijk apparaat produceert helemaal niets meer moeten laten zien dan slechts eventuele voorwerpen die niet in of op het lichaam aanwezig horen te zijn.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Lichamelijke integriteit? Kom nou. Wat kan dat nou schelen? Wat voor schade loop jij daar aan op?
Laat jij je ook onderzoeken met je kleren aan bij de dokterals je een mammogram of bijv een uitstrijkje moet laten maken omdat je integriteit aangetast wordt? Ja als de dokter er foto's van maakt en op het internet plaatst net als dat men foto's van de bodyscans op het internet plaatst. Dan wel ja.
Anders is het gewoon een formaliteit die helaas nodig blijkt te zijn.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat is heel wat anders, deze mannen stuurden de vrouw expres een aantal keren door het aparaat om haar vormen te bekijken. Ik kan wel merken dat jij geen vrouw bent. Vrouwen vinden het echt niet prettig om op die manier bekeken te worden.
Zou jij het prettig vinden als die mannen jouw vrouw drie keer door dat apparaat stuurden om haar figuur te bekijken?

Trouwens als artsen vrouwen op zo'n manier zouden behandelen zouden ze dat ook niet accepteren. En bij een mammografie wordt je altijd door vrouwen geholpen is mijn ervaring.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

zo moeilijk kan het toch niet zijn om zo'n scanner te ontwerpen die alleen niet-menselijke objecten weergeeft en de lichaamsvormen achterwege laat?

die beambten hebben zich allesbehalve professioneel gedragen en mogen daar best aangepakt of gestraft voor worden! Van een dokter zou ik zo'n gedrag niet pikken, van een douanebeambte zeker niet!
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat

Bericht door DVDGuy »

vana schreef:Zou jij het prettig vinden als die mannen jouw vrouw drie keer door dat apparaat stuurden om haar figuur te bekijken?
De beambte was geen man, maar een vrouw.............................
Carly Cupcake
Amerikafan
Partner van: Hinko

Bericht door Carly Cupcake »

Nou ja, dat maakt het verhaal er natuurlijk niet minder erg...
http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

DVDGuy schreef:
vana schreef:Zou jij het prettig vinden als die mannen jouw vrouw drie keer door dat apparaat stuurden om haar figuur te bekijken?
De beambte was geen man, maar een vrouw.............................
De vrouw voor de scanner kreeg instructies van degenen die in een kamer ernaast (of waar dan ook) de beelden bekeken en dat waren blijkbaar wel mannen.

Maar het gaat er helemaal niet om of het een man of een vrouw was. Want dat impliceert immers dat enkel de andere sekse inbreuk zou kunnen plegen op jouw privacy danwel lichamelijke integriteit.

Een doktersbezoek is heel wat anders. Op het moment dat ik een afspraak maak bij een dokter voor wat voor onderzoek dan ook, dan kies ik daarvoor. En bovendien mag je van een dokter verwachten dat die puur beroepsmatig met je omgaat. Als hij of zij dat niet doet zit 'ie ook fout en dan kun je ervoor kiezen een klacht in te dienen.

Deze vrouw heeft niet ervoor gekozen om 'met de billen bloot' te gaan. Haar enige intentie was te reizen. Dat je dan door een bodyscanner moet is al ongemakkelijk, maar dat er dan blijkbaar mensen zijn die het lef hebben op een dergelijk moment misbruik van de situatie te maken maakt het ernstiger.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Voor degene die zelf wil oordelen of ze een "cute" figure heeft.............
http://www.rawstory.com/rs/2012/02/15/t ... ody-scans/
Crisis ? What Crisis ?
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

RiverCola schreef:Dat je dan door een bodyscanner moet is al ongemakkelijk, maar dat er dan blijkbaar mensen zijn die het lef hebben op een dergelijk moment misbruik van de situatie te maken maakt het ernstiger.
Het is niet verplicht om door de scanner te gaan, en als je dat niet wilt kun je het dus gewoon weigeren en in plaats ervan gefouilleerd worden.
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Bericht door Ripley6174 »

En dat maakt minder inbreuk op je privacy wil je zeggen?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

LeenG schreef:die beambten hebben zich allesbehalve professioneel gedragen en mogen daar best aangepakt of gestraft voor worden!
Ik hoorde het vannacht op de radio. Ontslag op staande voet lijkt mij de juiste weg.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Ripley6174 schreef:En dat maakt minder inbreuk op je privacy wil je zeggen?
Dat ligt eraan hoe je het vindt om gefouilleerd te worden. Ik heb dat liever dan zo'n machine waarvan niet helemaal duidelijk is in hoeverre het ongezond is voor je. Hoe minder straling hoe beter vind ik, dus als ik het kan vermijden dan doe ik dat. Veel mensen weten trouwens niet dat je mag weigeren om door de scanner te gaan.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

vana schreef:Dat is heel wat anders, deze mannen stuurden de vrouw expres een aantal keren door het aparaat om haar vormen te bekijken. Ik kan wel merken dat jij geen vrouw bent. Vrouwen vinden het echt niet prettig om op die manier bekeken te worden.
Zou jij het prettig vinden als die mannen jouw vrouw drie keer door dat apparaat stuurden om haar figuur te bekijken?

Trouwens als artsen vrouwen op zo'n manier zouden behandelen zouden ze dat ook niet accepteren. En bij een mammografie wordt je altijd door vrouwen geholpen is mijn ervaring.

Nee ik ben geen vrouw maar je bent wel lekker aan het generaliseren. Al die vrouwen die er verzorgd uit zien, leuke kleren aan hebben, op pumps lopen, de borsten laten vergroten etc doen dat allemaal voor zichzelf want ze willen niet bekeken worden. Kom nou?

Als mijn vrouw drie keer door een apparaat zou moeten omdat het nodig was, geen probleem. 10 keer ook niet.
Als ze dat wel deden puur om naar de lichaamsvormen te kijken dan vind ik dat ongepast en iets dat gecorrigeerd moet worden. Voor de rest boeit me dat niet en denk ik ook niet dat mijn vrouw er wakker van zou liggen.
Carly Cupcake
Amerikafan
Partner van: Hinko

Bericht door Carly Cupcake »

Nee ik ben geen vrouw maar je bent wel lekker aan het generaliseren. Al die vrouwen die er verzorgd uit zien, leuke kleren aan hebben, op pumps lopen, de borsten laten vergroten etc doen dat allemaal voor zichzelf want ze willen niet bekeken worden. Kom nou?
Oh dus als wij er als vrouw leuk/goed uitzien dan vragen wij erom bekeken te worden? Dan vragen wij om zulke gênante situaties? Das lekker makkelijk...
http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Kom op zeg! tuurlijk is dat zo! Wij willen bekeken worden en complimentjes krijgen.
Als ze het tegen mij zouden zeggen dan dan zeg ik "dank je wel, ik ben er ook trots op".
Het kan mij niet bommen.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Eens met Yarrah, we moeten vooral niet te preuts gaan gedragen. Er komen veel ergere dingen voor dus ik zou zeggen ´kijk maar even goed, geniet er even van en voor de rest Eat your heart out want meer dan dit zal je niet zien. :wink:

Nu heb ik niet zo´n leuk figuurtje en zal het me niet gebeuren :lol: dus wellicht ervaar ik het anders.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

ned in MO schreef:Als mijn vrouw drie keer door een apparaat zou moeten omdat het nodig was, geen probleem. 10 keer ook niet.
wanneer is dat "nodig"?

om een paar verveelde douanebeambten te entertainen lijkt mij niet bepaald "nodig". Omwille van de veiligheid, da's nog discutabel in hoeverre zo'n scan ons effectief veiliger maakt of ons vooral het gevoel geeft dat we veiliger zouden zijn

Is hier overigens al iemand eens door zo'n scanner gemoeten?
Laatst gewijzigd door LeenG op 17 feb 2012, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Kom op zeg,
er is toch een serieus verschil tussen je uiterlijk verzorgen om er leuk en netjes uit te zien en een uitgebreide "vleeskeuring" door eender wie... Dat we dat in 2012 nog moeten uitleggen... :roll:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer