Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huidige auto exporteren of nieuwe aanschaffen
Huidige auto exporteren of nieuwe aanschaffen
Ik overweeg mijn Lexus GS450H bouwjaar 2008 meenemen te naar Amerika en daar te importeren. Ik lees dat de auto dan moet gaan voldoen aan de Amerikaanse wetgeving en aangepast zal moeten worden. Om een goede afweging te maken (exporteren - lokaal nieuw kopen), zoek ik naar iemand die mij kan informeren of helpen met (i) een kosten opgave om deze Lexus aan te laten passen aan de Amerikaanse wetgeving en (ii) met het van deur-tot-deur transport, inclusief de benodigde formaliteiten.
Re: Huidige auto exporteren of nieuwe aanschaffen
Waarom?
De Lexus is hier meer waard dan een andere Lexus je ooit gaat kosten in Amerika. Zonder exporteren en verbouwen.
De Lexus is hier meer waard dan een andere Lexus je ooit gaat kosten in Amerika. Zonder exporteren en verbouwen.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Re: Huidige auto exporteren of nieuwe aanschaffen
Voor het geld wat zo'n Lexus uit 2008 waard is in Nederland koop je in de VS bijna een splinternieuwe
!

"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Re: Huidige auto exporteren of nieuwe aanschaffen
Met alle respect maar dat vraagt TS toch niet? Hij wil graag die auto importeren en daar kan hij zijn eigen redenen voor hebben die niet altijd in geld uitgedrukt kunnen worden.
Sorry, ik kan je niet helpen en ik hoop op antwoorden van mensen die dat wel kunnen
Sorry, ik kan je niet helpen en ik hoop op antwoorden van mensen die dat wel kunnen

- ned in MO
- Amerika-expert
- Berichten: 6813
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
- Locatie: Bradenton, FL
- Contacteer:
Re: Huidige auto exporteren of nieuwe aanschaffen
Dat vraagt ie niet volgens mij. Volgens mij gaat het hem om het kosten plaatje.
Auto dus gewoon verkopen en hier een andere kopen. Dat is een hoop geld in de zak steken.
Enige wat ik niet weet is of je als je een auto exporteert de restbpm kan terugvragen?
Ik zou nooit zo'n auto naar amerika brengen in ieder geval
Wat mijn wel leuk lijkt is om een oude eend naar amerika te verschepen. Als die ouder is dan 25 jaar is levert dat weinig problemen op
Auto dus gewoon verkopen en hier een andere kopen. Dat is een hoop geld in de zak steken.
Enige wat ik niet weet is of je als je een auto exporteert de restbpm kan terugvragen?
Ik zou nooit zo'n auto naar amerika brengen in ieder geval
Wat mijn wel leuk lijkt is om een oude eend naar amerika te verschepen. Als die ouder is dan 25 jaar is levert dat weinig problemen op
- Dento
- Amerika-expert
- Berichten: 9863
- Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
- Locatie: Thornton, Colorado, USA
- Contacteer:
Re: Huidige auto exporteren of nieuwe aanschaffen
Ik denk ook dat het de kosten van het verschepen en het aanpassen niet opwegen tegen de (aanschaf)waarde van zo'n Lexus hier.
Een snelle zoektocht op autotrader.nl leert dat de Lexus ergens tussen de €30.000 en €40.000 waard kan zijn, oftewel zo'n (grofweg $40.000 tot $50.000). In de VS is een vergelijkbare Lexus zo'n $27.000 waard.
Financieel gezien heeft het dus weinig zin om een paar duizend uit te geven aan het verschepen en invoeren, en dan ook nog eens een paar honderd/duizend uit te moeten geven aan het aanpassen aan de Amerikaanse wetgeving.
Een snelle zoektocht op autotrader.nl leert dat de Lexus ergens tussen de €30.000 en €40.000 waard kan zijn, oftewel zo'n (grofweg $40.000 tot $50.000). In de VS is een vergelijkbare Lexus zo'n $27.000 waard.
Financieel gezien heeft het dus weinig zin om een paar duizend uit te geven aan het verschepen en invoeren, en dan ook nog eens een paar honderd/duizend uit te moeten geven aan het aanpassen aan de Amerikaanse wetgeving.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Re: Huidige auto exporteren of nieuwe aanschaffen
Voor een opgave van deur tot deur verhuizing incl. formaliteiten, kun je een verhuizer bellen voor een quote.
Wat betreft de aanpassing van de Lexus - is dit type goedgekeurd voor de US ? indien ja, dan kun je Honda/Lexus USA kontakten en vragen wat er moet gebeuren. Een dealer kan je dan een prijsopgave geven voor onderdelen en arbeidsloon.
De auto is meer dan drie jaar oud, dat betekent voor veel staten/area's dat er een smog test verplicht is voor het verkrijgen van een license plate.
Wat betreft de aanpassing van de Lexus - is dit type goedgekeurd voor de US ? indien ja, dan kun je Honda/Lexus USA kontakten en vragen wat er moet gebeuren. Een dealer kan je dan een prijsopgave geven voor onderdelen en arbeidsloon.
De auto is meer dan drie jaar oud, dat betekent voor veel staten/area's dat er een smog test verplicht is voor het verkrijgen van een license plate.
Re: Huidige auto exporteren of nieuwe aanschaffen
Allen bedankt voor de reacties. Dit is zinvol geweest. Zal de auto in nederland verkopen en daar een nieuwe aanschaffen.
-
- Amerikakenner
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 12 okt 2011, 11:48
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Huidige auto exporteren of nieuwe aanschaffen
Ik was laatst bij een honda dealer in Florida. Aangezien het zeer verleidelijk was met de lage prijzen vroeg ik even naar de aanpassingen die nodig waren.
Deze aanpassingen waren voornamelijk verlichting. Rode richtaanwijzers moesten oranje worden.
Ik denk dat je voor de Amerikaanse markt niet veel moet aanpassen, enkel de oversteek, invoer en administratie betalen.
En daar zijn veel uiteenlopende prijzen voor.
Neem eens een kijkje op deze site voor administratieve zaken en vergeet de prijzen in Groot Brittanië niet.
Het loont echt de moeite om goed speurwerk te verichten. bv 300eur is 300euro, dat is 405 dollar die je in de VS in iets anders kan investeren.
En hoe meer investeringen en geld in Amerika, hoe beter!
http://www.importexporthelp.com/importing-cars.htm
Deze aanpassingen waren voornamelijk verlichting. Rode richtaanwijzers moesten oranje worden.
Ik denk dat je voor de Amerikaanse markt niet veel moet aanpassen, enkel de oversteek, invoer en administratie betalen.
En daar zijn veel uiteenlopende prijzen voor.
Neem eens een kijkje op deze site voor administratieve zaken en vergeet de prijzen in Groot Brittanië niet.
Het loont echt de moeite om goed speurwerk te verichten. bv 300eur is 300euro, dat is 405 dollar die je in de VS in iets anders kan investeren.
En hoe meer investeringen en geld in Amerika, hoe beter!

http://www.importexporthelp.com/importing-cars.htm
-
- Amerikafan
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 09 nov 2007, 13:00
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Locatie: Pittsburgh, PA
Re: Huidige auto exporteren of nieuwe aanschaffen
Vergis je niet, een type goedkeuring van het voertuig is zeer belangrijk. In het geval van de Lexus van de topic starter is dit (als je maar genoeg betaald) te regelen. Gemakkelijk is echter anders.
Als ik mijn VW Golf (GTI) wil verschepen, dan moeten zeer waarschijnlijk mijn bumperbalken aan worden gepast (wat tot gevolg heeft dat de europese bumper niet past, die dus ook vervangen moeten worden), zij verlichting moet worden geplaatst, en de koplampen moeten aangepast worden (xenon verlichting moet eruit). Dit zijn slechts een paar dingen die ik even uit mijn hoofd opnoem. Dit is allemaal extra moeite, voor een auto die ook in de US is verkocht. Nu is een VW europees merk, wat daar relatief duurder is, maar de kosten wegen er echt niet tegenop. Daar komt bij dat mijn auto een compleet andere ECU heeft dan de US modellen. Dat betekent dat zelfs niet alle onderdelen daar beschikbaar zijn voor mijn auto. En dit geldt voor veel auto's. In europa zijn vaak andere motoren geleverd met andere ECU's. Als je dan je auto naar een garage in de US brengt voor onderhoud, kunnen ze hem soms zelfs niet eens uitlezen. Laat staan repareren.
Mocht je auto geen type goedkeuring hebben, wordt het helemaal een moeilijk verhaal. Ik weet niet hoeveel mensen hier auto fanaten zijn, maar in amerika is het bijvoorbeeld onmogelijk om een Nissan Skyline (R32, R33 of R34) te importeren (in de US zijn forums vol geschreven over mensen die ervan balen en toch een mogelijkheid zoeken). Die zijn daar nooit verkocht en hebben daar geen crashtest ondergaan. Daarom worden ze simpelweg niet toe gelaten. Een Peugeot, Alfa Romeo of Seat (wat zelfs onderdeel van VW is) kan daar niet ingevoerd worden.
Op oldtimers zijn uitzonderingen van toepassing, maar mocht je voor je auto onderdelen nodig hebben, zal je ze altijd moeten importeren.
Je auto vanuit NL mee verhuizen is dus vrijwel nooit de beste optie.
Als ik mijn VW Golf (GTI) wil verschepen, dan moeten zeer waarschijnlijk mijn bumperbalken aan worden gepast (wat tot gevolg heeft dat de europese bumper niet past, die dus ook vervangen moeten worden), zij verlichting moet worden geplaatst, en de koplampen moeten aangepast worden (xenon verlichting moet eruit). Dit zijn slechts een paar dingen die ik even uit mijn hoofd opnoem. Dit is allemaal extra moeite, voor een auto die ook in de US is verkocht. Nu is een VW europees merk, wat daar relatief duurder is, maar de kosten wegen er echt niet tegenop. Daar komt bij dat mijn auto een compleet andere ECU heeft dan de US modellen. Dat betekent dat zelfs niet alle onderdelen daar beschikbaar zijn voor mijn auto. En dit geldt voor veel auto's. In europa zijn vaak andere motoren geleverd met andere ECU's. Als je dan je auto naar een garage in de US brengt voor onderhoud, kunnen ze hem soms zelfs niet eens uitlezen. Laat staan repareren.
Mocht je auto geen type goedkeuring hebben, wordt het helemaal een moeilijk verhaal. Ik weet niet hoeveel mensen hier auto fanaten zijn, maar in amerika is het bijvoorbeeld onmogelijk om een Nissan Skyline (R32, R33 of R34) te importeren (in de US zijn forums vol geschreven over mensen die ervan balen en toch een mogelijkheid zoeken). Die zijn daar nooit verkocht en hebben daar geen crashtest ondergaan. Daarom worden ze simpelweg niet toe gelaten. Een Peugeot, Alfa Romeo of Seat (wat zelfs onderdeel van VW is) kan daar niet ingevoerd worden.
Op oldtimers zijn uitzonderingen van toepassing, maar mocht je voor je auto onderdelen nodig hebben, zal je ze altijd moeten importeren.
Je auto vanuit NL mee verhuizen is dus vrijwel nooit de beste optie.
-
- Amerikakenner
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 12 okt 2011, 11:48
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Huidige auto exporteren of nieuwe aanschaffen
Met andere woorden: Beter verkopen dan. Alleen is dit met deze huidige economie niet zo eenvoudig denk ik.
Je zal misschien nu niet krijgen wat je had verwacht, maar toch, veel succes er mee!
Je zal misschien nu niet krijgen wat je had verwacht, maar toch, veel succes er mee!
Re: Huidige auto exporteren of nieuwe aanschaffen
De volgende websites geven goede informatie over het invoeren van een Lexus in Amerika:
http://www.ehow.com/how_7444329_import-lexus.html
http://www.cbp.gov/xp/cgov/trade/basic_ ... ng_car.xml
http://www.nhtsa.gov/cars/rules/import/elig092210.pdf
A motor vehicle that is less than 25 years old, was not originally manufactured to comply with all applicable Federal motor vehicle safety standards (FMVSS) and was not so certified by its original manufacturer in the form of a label permanently affixed to the vehicle, cannot be lawfully imported into the United States on a permanent basis unless it is determined eligible for importation by the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). The agency makes these decisions on the basis of a petition from a registered importer (RI). These are business entities that are specifically approved by NHTSA to import nonconforming vehicles and to perform the necessary modifications on those vehicles so that they conform to all applicable FMVSS. The petitions must specify that the vehicle is substantially similar to a vehicle that was certified by its original manufacturer as conforming to all applicable FMVSS and is capable of being readily altered to conform to those standards, or, if there is no substantially similar U.S.-certified vehicle, that the vehicle has safety features that comply with, or are capable of being altered to comply with, the FMVSS based on destructive test information or other evidence the agency deems adequate.
An additional requirement for the lawful importation of a nonconforming vehicle is that it be imported by an RI or by an individual who has contracted with an RI to bring the vehicle into conformity with all applicable FMVSS. A bond in an amount equivalent to 150 percent of the declared value of the vehicle must be given at the time of importation to ensure that the necessary modifications are completed within 120 days of entry. The RI must certify to us that the vehicle conforms to all applicable FMVSS in effect on its date of manufacture before the vehicle could be released to be licensed or registered for on-road use. One of the reasons that a registered importer is required to import and modify a vehicle that was not originally manufactured to comply with all applicable FMVSS is because the registered importer stands in the stead of the vehicle's original manufacturer to provide the vehicle's owner with notification and remedy in the event that the vehicle is determined to contain a safety-related defect or a noncompliance with an applicable safety standard. Because the original manufacturer would not be responsible for the vehicle being in the United States, it would have no legal obligation to perform this important safety responsibility. A list of registered importers and currently eligible motor vehicles can be found on our web site at:
http://www.nhtsa.dot.gov/cars/rules/import/
You might want to contact one or more of the listed RIs to obtain their opinion on the feasibility of conforming the vehicle you are seeking to import to the FMVSS, petitioning the agency to determine that the vehicle is eligible for importation, and the costs involved in conforming the vehicle.
Absent receipt of a petition to determine a vehicle eligible for importation, we would have no information on the specific modifications that would have to be made to a vehicle to bring it into compliance with all applicable standards. The only party that would be in possession of that information is the vehicle's original manufacturer.
In addition, the following links to information about requirements for the importation of motor vehicles, which are regulated by other agencies of the Federal government, may be of assistance to you:
U.S. CUSTOMS
http://www.cbp.gov/ImageCache/cgov/cont ... ngacar.doc
ENVIRONMENTAL PROTECTION AGENCY
EPA Imports Hotline at 734-214-4100
http://www.epa.gov/otaq/imports/factmtop.htm
http://www.ehow.com/how_7444329_import-lexus.html
http://www.cbp.gov/xp/cgov/trade/basic_ ... ng_car.xml
http://www.nhtsa.gov/cars/rules/import/elig092210.pdf
A motor vehicle that is less than 25 years old, was not originally manufactured to comply with all applicable Federal motor vehicle safety standards (FMVSS) and was not so certified by its original manufacturer in the form of a label permanently affixed to the vehicle, cannot be lawfully imported into the United States on a permanent basis unless it is determined eligible for importation by the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). The agency makes these decisions on the basis of a petition from a registered importer (RI). These are business entities that are specifically approved by NHTSA to import nonconforming vehicles and to perform the necessary modifications on those vehicles so that they conform to all applicable FMVSS. The petitions must specify that the vehicle is substantially similar to a vehicle that was certified by its original manufacturer as conforming to all applicable FMVSS and is capable of being readily altered to conform to those standards, or, if there is no substantially similar U.S.-certified vehicle, that the vehicle has safety features that comply with, or are capable of being altered to comply with, the FMVSS based on destructive test information or other evidence the agency deems adequate.
An additional requirement for the lawful importation of a nonconforming vehicle is that it be imported by an RI or by an individual who has contracted with an RI to bring the vehicle into conformity with all applicable FMVSS. A bond in an amount equivalent to 150 percent of the declared value of the vehicle must be given at the time of importation to ensure that the necessary modifications are completed within 120 days of entry. The RI must certify to us that the vehicle conforms to all applicable FMVSS in effect on its date of manufacture before the vehicle could be released to be licensed or registered for on-road use. One of the reasons that a registered importer is required to import and modify a vehicle that was not originally manufactured to comply with all applicable FMVSS is because the registered importer stands in the stead of the vehicle's original manufacturer to provide the vehicle's owner with notification and remedy in the event that the vehicle is determined to contain a safety-related defect or a noncompliance with an applicable safety standard. Because the original manufacturer would not be responsible for the vehicle being in the United States, it would have no legal obligation to perform this important safety responsibility. A list of registered importers and currently eligible motor vehicles can be found on our web site at:
http://www.nhtsa.dot.gov/cars/rules/import/
You might want to contact one or more of the listed RIs to obtain their opinion on the feasibility of conforming the vehicle you are seeking to import to the FMVSS, petitioning the agency to determine that the vehicle is eligible for importation, and the costs involved in conforming the vehicle.
Absent receipt of a petition to determine a vehicle eligible for importation, we would have no information on the specific modifications that would have to be made to a vehicle to bring it into compliance with all applicable standards. The only party that would be in possession of that information is the vehicle's original manufacturer.
In addition, the following links to information about requirements for the importation of motor vehicles, which are regulated by other agencies of the Federal government, may be of assistance to you:
U.S. CUSTOMS
http://www.cbp.gov/ImageCache/cgov/cont ... ngacar.doc
ENVIRONMENTAL PROTECTION AGENCY
EPA Imports Hotline at 734-214-4100
http://www.epa.gov/otaq/imports/factmtop.htm
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10490 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties
- 933 Weergaves
-
Laatste bericht door spls
-
- 35 Reacties
- 7975 Weergaves
-
Laatste bericht door Tantelotje