Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Voor 2 jaar naar Amerika als vrouw van militair
Voor 2 jaar naar Amerika als vrouw van militair
Beste mensen,
Mijn partner kan voor een aantal jaar in Amerika werken als militair...voor zover we weten betekend het voor mij dat ik daar niet mag werken wel natuurlijk vrijwilligers werk. Klopt dit?? Kan iemand mij er meer over vertellen.
Is er ook iemand die hier ervaring mee heeft om als gezin van een militair voor tijdelijk daar te wonen. Hoe ervaren jullie dat om daar tijdelijk te leven op een basis??
Ik hoor het graag van jullie...
Groetjes patricia
Mijn partner kan voor een aantal jaar in Amerika werken als militair...voor zover we weten betekend het voor mij dat ik daar niet mag werken wel natuurlijk vrijwilligers werk. Klopt dit?? Kan iemand mij er meer over vertellen.
Is er ook iemand die hier ervaring mee heeft om als gezin van een militair voor tijdelijk daar te wonen. Hoe ervaren jullie dat om daar tijdelijk te leven op een basis??
Ik hoor het graag van jullie...
Groetjes patricia
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: Voor 2 jaar naar Amerika als vrouw van militair
Weet je wat voor visum je man gaat krijgen? En welk visum zou jij krijgen? Dat maakt het voor ons makkelijker om te weten wat wel en niet kan.
Kijk bijv. eens naar Visas for Employees of International Organizations and NATO.
Over het leven op een basis en niet mogen werken kan ik je helaas niet helpen. Sommige mensen hebben er erg veel moeite mee dat ze niet mogen werken (partners van een H-1B visumhouder bijvoorbeeld, wat vrij veel voorkomt).
Kijk bijv. eens naar Visas for Employees of International Organizations and NATO.
Over het leven op een basis en niet mogen werken kan ik je helaas niet helpen. Sommige mensen hebben er erg veel moeite mee dat ze niet mogen werken (partners van een H-1B visumhouder bijvoorbeeld, wat vrij veel voorkomt).
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hebben jullie kinderen die meegaan? Dat speelt misschien ook een rol in wel of niet op de basis wonen? (geen idee hoor, ik ben geen vrouw van een militair)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Nee kinderen hebben we niet. Wel een hond die mee moet...verder weten we niet zeker welk visum we krijgen.
-
- Amerika-expert
Anja's man heeft een paar jaar op Hill Air Force Base in Utah gewerkt. Voglens mij heet ze Manja hier op het forum? Waarschijnlijk kan zij je goed advies en info geven. Anja en haar man zijn allebei Nederlands. Volgens mij zijn er hier verder alleen spouses van Amerikaanse militairen?
Ik denk dat de kans dat je echt op de basis gaat wonen erg klein is. Waarschijnlijk moet je een woning in de buurt zoeken omdat de meeste basissen hier maar heel beperkte woonruimte hebben en dat meestal alleen voor Amerikaanse active duty is. Al verschilt dat per basis en ligt het er ook aan wat voor werk je man doet. Toen wij hier in Utah kwamen waren er geen on-base woningen beschikbaar maar ongeveer een week nadat we een huis hadden gehuurd werd dat veranderd en kregen we ineens wel een woning aangeboden. Maar goed, no way dat ik op deze basis wil wonen want er is echt helemaal niets daar. Dan liever in ons kleine ultra-gelovige stadje op een uur rijden. (Mijn man is Amerikaans en werkt voor de US Army)
Zodra je weet naar welke basis je man moet kan je contact opnemen en een newcomer package aanvragen. Meestal zit daar veel goede info in maar het is gericht op Amerikanen. Vraag ook of je man een sponsor krijgt, een goede sponsor maakt de verhuizing veel makkelijker!
Ik denk dat de kans dat je echt op de basis gaat wonen erg klein is. Waarschijnlijk moet je een woning in de buurt zoeken omdat de meeste basissen hier maar heel beperkte woonruimte hebben en dat meestal alleen voor Amerikaanse active duty is. Al verschilt dat per basis en ligt het er ook aan wat voor werk je man doet. Toen wij hier in Utah kwamen waren er geen on-base woningen beschikbaar maar ongeveer een week nadat we een huis hadden gehuurd werd dat veranderd en kregen we ineens wel een woning aangeboden. Maar goed, no way dat ik op deze basis wil wonen want er is echt helemaal niets daar. Dan liever in ons kleine ultra-gelovige stadje op een uur rijden. (Mijn man is Amerikaans en werkt voor de US Army)
Zodra je weet naar welke basis je man moet kan je contact opnemen en een newcomer package aanvragen. Meestal zit daar veel goede info in maar het is gericht op Amerikanen. Vraag ook of je man een sponsor krijgt, een goede sponsor maakt de verhuizing veel makkelijker!
Als het goed is zitten we in Kern County op de Edwards base.
- goldenhills
- Amerika-expert
Dat is wel een heel andere leefomgeving! Ik vind woestijn zelf heerlijk, maar daar voor langere tijd wonen zal toch wel wennen zijn. Als ik in jouw situatie zat zou ik proberen om een project op te pakken, zoals een (heel dik) fotoboek over flora en fauna in de woestijn maken. Of me op het ontwikkelen van leuke Apps storten... Heb jij werkervaring of specifieke hobbies waar je mee uit de voeten zou kunnen?
Gebruiker Hetzur woont trouwens in Ridgecrest, niet heel ver (relatief gesproken) van Edwards AFB. Ze is niet heel actief op het forum, maar misschien kun je haar PM'en. Ze kan vast meer vertellen over het wonen in die omgeving.
Gebruiker Hetzur woont trouwens in Ridgecrest, niet heel ver (relatief gesproken) van Edwards AFB. Ze is niet heel actief op het forum, maar misschien kun je haar PM'en. Ze kan vast meer vertellen over het wonen in die omgeving.
Ik heb idd wat hobby's waaronder fotografie dus dat komt goed 
Bedankt voor het advies

Bedankt voor het advies
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kinderen kunnen je ook helpen om niet te geisoleerd te geraken (door als vrijwilliger op de school mee te helpen en zo), maar daar heb jij natuurlijk niks aan. Maar een hond kan ook een goed vervangmiddel zijn hoor!
Je kan naar de hondenweide gaan als er eentje in de buurt is. Of je kan naar de hondenschool om bv. agility of zo te gaan doen. Of misschien, als je een rashond hebt, is er wel een vereniging in de buurt die regelmatig wandelingen of andere aktiviteiten organiseren.
Verder kan je ook eens kijken of er een newcomers club in de buurt is.
Vrijwilligerswerk: laat eerst goed navragen wat je wel of niet mag doen. Want voor sommige visa geldt dat je niet iets substantieels mag doen, bv. niet receptioniste gaan zijn in het plaatselijke ziekenhuis. Wel zou je bv. praatjes mogen gaan maken met mensen in het bejaardentehuis, zodat zij zich minder eenzaam voelen. (ik noem nu maar wat voorbeelden die spontaan in me op komen obv de vrijwilligersjobs die ik in mijn omgeving zie).
Een fotoclub kan leuk zijn (als ze niet bestaat uit gepensioneerden, he Staceybeesie!
)
Als je naar een Community College of zo zou mogen gaan (vanuit je visum), dan zou je een cursus kunnen opnemen, zoals fotografie of iets anders dat je leuk vindt, een andere taal of zo. Aanbod genoeg. (wel opletten, je zal waarschijnlijk meer betalen dan iemand die niet als buitenlander daar is, dus kijk vooral naar de prijzen van internationale studenten).
Tegen wanneer zouden jullie meer zekerheid hebben over deze opdracht?

Verder kan je ook eens kijken of er een newcomers club in de buurt is.
Vrijwilligerswerk: laat eerst goed navragen wat je wel of niet mag doen. Want voor sommige visa geldt dat je niet iets substantieels mag doen, bv. niet receptioniste gaan zijn in het plaatselijke ziekenhuis. Wel zou je bv. praatjes mogen gaan maken met mensen in het bejaardentehuis, zodat zij zich minder eenzaam voelen. (ik noem nu maar wat voorbeelden die spontaan in me op komen obv de vrijwilligersjobs die ik in mijn omgeving zie).
Een fotoclub kan leuk zijn (als ze niet bestaat uit gepensioneerden, he Staceybeesie!

Als je naar een Community College of zo zou mogen gaan (vanuit je visum), dan zou je een cursus kunnen opnemen, zoals fotografie of iets anders dat je leuk vindt, een andere taal of zo. Aanbod genoeg. (wel opletten, je zal waarschijnlijk meer betalen dan iemand die niet als buitenlander daar is, dus kijk vooral naar de prijzen van internationale studenten).
Tegen wanneer zouden jullie meer zekerheid hebben over deze opdracht?
Elke
Hey, dat is waar de vriendin van mijn zoon momenteel zit, en waar hij nu op bezoek is. Sorry even off topic.Gebruiker Hetzur woont trouwens in Ridgecrest, niet heel ver (relatief gesproken) van Edwards AFB.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Deze familie zat een aantal jaren geleden op een basis, wel in het oosten, en ze gaan dit jaar weer terug http://moermanfamily.weblog.nl/?repeat=w3tc
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Als TS in CA woont op een H4 kan ze voor in-state fees in aanmerking komen. Er is ook zoiets als volwassenen educatie in de meeste plaatsen en dat is het meest betaalbare.
- DixieChick
- Amerika-expert
Edwards- leuk! Een vriendin van mij heeft daar gezeten. Het is inderdaad nogal afgelegen, maar ja, dat zijn bijna alle bases hier. Wanneer ga je?
Wat ook een belangrijke vraag is, is of je man onderdeel uit maakt van een Amerikaanse unit of een Nederlandse. Van Nederlandse militairen weet ik zo goed als niks, maar ik weet dat elk Amerikaans squadron een spouse's group heeft, die vaak dingen organiseren. Het is wel veel op kinderen gericht, vaak, maar ook als je geen kinderen hebt, dan maakt dat niets uit. Als ik hier niet zou werken, dan zou ik zeker een paar per week wat te doen hebben. Ik weet van Anja's blog, dat zij veel optrok met de andere buitenlandse vrouwen, en ook vrijwilligerswerk deed op de basis.
Wat betreft wonen op de basis, dat hangt inderdaad van de regels af. Bij ons zou het bijvoorbeeld wel kunnen omdat housing privatized is, en je man een CAC heeft (base access). Ik zou er echter nooit voor kiezen, want je huis wordt bepaald door je mans rang en hoeveel kinderen je hebt, en dat kan soms vies tegenvallen (zo zouden wij in een huis van niet meer dan 1200sq ft terecht komen, en dat vonden wij wel erg klein).
En niet werken, daar weet ik niets van. Ik kan me voorstellen dat dat misschien wennen zou zijn, maar als iets tijdelijk is, dan lijkt het me altijd wel vol te houden...
Als het goed is krijgen jullie een sponsor toegewezen, en die zou je al veel kunnen vertellen. Heb je de website van Edwards al doorgespit? Daar staat vaak ook veel op.
Wat ook een belangrijke vraag is, is of je man onderdeel uit maakt van een Amerikaanse unit of een Nederlandse. Van Nederlandse militairen weet ik zo goed als niks, maar ik weet dat elk Amerikaans squadron een spouse's group heeft, die vaak dingen organiseren. Het is wel veel op kinderen gericht, vaak, maar ook als je geen kinderen hebt, dan maakt dat niets uit. Als ik hier niet zou werken, dan zou ik zeker een paar per week wat te doen hebben. Ik weet van Anja's blog, dat zij veel optrok met de andere buitenlandse vrouwen, en ook vrijwilligerswerk deed op de basis.
Wat betreft wonen op de basis, dat hangt inderdaad van de regels af. Bij ons zou het bijvoorbeeld wel kunnen omdat housing privatized is, en je man een CAC heeft (base access). Ik zou er echter nooit voor kiezen, want je huis wordt bepaald door je mans rang en hoeveel kinderen je hebt, en dat kan soms vies tegenvallen (zo zouden wij in een huis van niet meer dan 1200sq ft terecht komen, en dat vonden wij wel erg klein).
En niet werken, daar weet ik niets van. Ik kan me voorstellen dat dat misschien wennen zou zijn, maar als iets tijdelijk is, dan lijkt het me altijd wel vol te houden...
Als het goed is krijgen jullie een sponsor toegewezen, en die zou je al veel kunnen vertellen. Heb je de website van Edwards al doorgespit? Daar staat vaak ook veel op.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Bedankt voor je bericht...ik weet zelf nog heel weinig wat ik wel weet is dat we dit jaar in Augustus dan vertrekken. Is wel al snel. Heb al wat gekeken op sites maar mij zegt het niet veel. Mijn partner weet zelf ook nog niets.Ik moet dit weekend een brief opstellen over watik allemaal wil weten en maandag neemt hij hem mee naar het werk. Hopelijk weet ik dan wat meer. Ik denk dat ik mijn tijd wel voorbij krijg die twee jaar heb veel hobby's o.a. Taekwondo en dat is daar ook populair.
Hopelijk kan ik maandag wat meer vertellen.
Hopelijk kan ik maandag wat meer vertellen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vragen die je kan stellen:
- wat de implicaties van het visum zijn voor jou (mag jij werken? Vrijwilligerswerk doen? Studeren?)
- is er een mogelijkheid tot verlenging van het visum (soms vinden mensen het zo leuk, dat ze nog graag 1 of 2 jaartjes extra willen blijven)
- kunnen jullie een pre visit doen (en eventueel daarna pas beslissen of je dit wilt doen)
- is er specifieke ondersteuning voor buitenlandse vrouwen van militairen?
- krijgen jullie hulp bij het zoeken van een woning? Kan je de eerste weken/maanden op hun kosten op hotel of een tijdelijke woning, tot dat je je huis gevonden hebt?
Hebben jullie in Nederland een koopwoning? Zo ja: kan en mag je die verhuren?
Voor het geval jullie huren: hoe zit dat met wachtlijsten in Nederland als je in het buitenland hebt gezeten? Want je moet je uit laten schrijven, verlies je dan je plaats op de wachtlijst?
- wat de implicaties van het visum zijn voor jou (mag jij werken? Vrijwilligerswerk doen? Studeren?)
- is er een mogelijkheid tot verlenging van het visum (soms vinden mensen het zo leuk, dat ze nog graag 1 of 2 jaartjes extra willen blijven)
- kunnen jullie een pre visit doen (en eventueel daarna pas beslissen of je dit wilt doen)
- is er specifieke ondersteuning voor buitenlandse vrouwen van militairen?
- krijgen jullie hulp bij het zoeken van een woning? Kan je de eerste weken/maanden op hun kosten op hotel of een tijdelijke woning, tot dat je je huis gevonden hebt?
Hebben jullie in Nederland een koopwoning? Zo ja: kan en mag je die verhuren?
Voor het geval jullie huren: hoe zit dat met wachtlijsten in Nederland als je in het buitenland hebt gezeten? Want je moet je uit laten schrijven, verlies je dan je plaats op de wachtlijst?
Elke
Hallo patricia, ik ben vorig jaar met mijn man (lkol en gebreveteerd) en 2 zoons (16 en 18) naar de VS vertrokken. Mijn dochter (19) is achtergebleven vanwege studie. Mijn man is hier voor 3 jaar tewerkgesteld. Wij hebben voor de verhuizing informatie gekregen, een hele dag in Utrecht. Daar werd vnl. het financiele gedeelte doorgenomen. Op basis van de informatie hebben wij berekeningen gemaakt en de knoop doorgehakt. Achteraf blijkt de informatie onvolledig te zijn geweest, sterker nog er is ons informatie gegeven die helemaal niet klopt, met alle gevolgen van dien. Graag wil ik je wijzen op een artikel in Prodef "Buitenlandtoelage, hoe wordt dat berekend" waarin geconcludeerd wordt dat je bij plaatsing in VS zelf een grote zak geld moet meenemen om hier te kunnen leven. Ik had graag dat artikel van te voren gelezen. Met "overleven" heb ik het niet over vakantietripjes maar de gewone dagelijkse levensbehoeften zoals boodschappen, benzine , autoverzekering,(wij hebben een tweedehands auto warmee ik de zoon naar school breng, mijn man gaat op de fiets naar het werk).Ik ben zelf verpleegkundige en lerares basisonderwijs maar er is hier voor mij geen werk. Ik probeer nu om als babysit/kinderoppas aan het werk te komen en evt als "bagger" in de supermarkt op de basis om wat geld te verdienen zodat ik volgend jaar mijn kinderen en ouders in nederland kan bezoeken en de contributie van de voetbalvereniging voor mijn zoon kan betalen. Van defensie mogen wij( ook deze informatie was onjuist) nl. maar 1x in 3 jaar naar nederland en een ticket naar nederland vanuit de vs is vele malen duurder dan vv. De zoon van 18 gaat terug naar nederland omdat er voor hem hier te weinig studiemogelijkheden zijn en in nederland kan hij wat bijverdienen. Ik heb begrepen dat jullie geen kinderen hebben, dat maakt het misschien wat gemakkelijker maar wanneer ik alles had geweten wat ik nu weet dan was ik niet gegaan. Je kunt beter ergens in Europa geplaatst worden en dan af en toe met vakantie komen naar de vs. Voorlopig proberen we er maar het beste van te maken. Het voordeel is dat ik mijn man nu iedere dag zie, hij werkt nu van 7 tot 5 terwijl hij in nederland vaak weg was en lange dagen maakte. Het is alleen jammer dat ons gezin voortijdig gescheiden wordt met straks 2 kinderen in nederland. Zorg ervoor dat je veel informatie verzameld en ga daarbij niet uit van één bron. Wanneer je wilt kan ik je ook nog wat tips geven, tips die ik zelf ook graag van te voren had geweten (maar niet heb gekregen).
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is inderdaad geen pretje zeg, als men je foutieve informatie gegeven heeft waardoor je nu eigenlijk zo in de problemen komt...
Maar wat ik niet begrijp, is dat je zegt dat er weinig studiemogelijkheden voor je zoon zijn. Ik neem dus aan dat hij graag een beroepsopleiding zou volgen, iets technisch-praktisch gericht, en duidelijk geen universitaire studie of iets aan een college?
Maar wat ik niet begrijp, is dat je zegt dat er weinig studiemogelijkheden voor je zoon zijn. Ik neem dus aan dat hij graag een beroepsopleiding zou volgen, iets technisch-praktisch gericht, en duidelijk geen universitaire studie of iets aan een college?
Elke
@nelle-s, wat een teleurstelling zeg. Balen.
Op welk visum zijn jullie naar de VS gegaan en welk visum heb jij? Mag je op dat visum wel werken?
Op welk visum zijn jullie naar de VS gegaan en welk visum heb jij? Mag je op dat visum wel werken?
De kinderen en ik zitten hier op een RNato2 visum. Ik mag hier werken wanneer een amerikaanse werkgever kan aantonen dat hij mij nodig heeft en de baan niet door een amerikaan gedaan kan worden. Mijn zoon wil fysiotherapie gaan studeren en wij hebben onderzocht of hij in de vs daarmee kan starten. Dat is helaas niet mogelijk, ook de fysiotherapie assistentenopleiding zat vol tot en met 2014. Wij zijn op zoek gegaan naar een alternatief en kwamen uit bij een communitycollege in een plaats 30 autominuten rijden hier vandaan.Dat zou betekenen dat er ook een extra auto moest komen om over de kosten voor benzine en verzekering (2400 dollar per jaar) nog maar te zwijgen. Bovendien gaat je studiefinanciering lopen, beetje zonde wanneer je hier start met een opleiding waar je in nederland niet veel aan hebt. De andere zoon zit op highschool en dat gaat, na een moeilijke start, erg goed. Hij kan volgend jaar enkele vakken op AP doen.Dat geeft weer wat hoop op de toekomst bij terugkeer.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hadden ze jullie dan wijs gemaakt dat jij wel vrij makkelijk een eigen inkomen zou kunnen verwerven? En dat het geen probleem was om je zoon naar de unif of college te sturen en dat die studie ook volledig erkend zou worden in Nederland? (want die krijg je niet af op de 3 jaar dat jullie ginder zijn?)
Goed dat je jongste zijn draai heeft gevonden. Weet je al hoeveel AP's hij moet verzamelen om nadien toegelaten te worden tot de universiteit in Nederland? En moet hij dan nog extra ingangsexamen doen? (dat wou het geval geweest zijn bij onze zoon. Ik ken de details niet meer precies, ik geloof dat hij minsens 4 of 6AP's moest hebben in vakken die relevant waren voor zijn vervolgstudie, en dan kon het nog zijn dat de Belgische universiteit nog een apart ingangsexamen vereiste).
Goed dat je jongste zijn draai heeft gevonden. Weet je al hoeveel AP's hij moet verzamelen om nadien toegelaten te worden tot de universiteit in Nederland? En moet hij dan nog extra ingangsexamen doen? (dat wou het geval geweest zijn bij onze zoon. Ik ken de details niet meer precies, ik geloof dat hij minsens 4 of 6AP's moest hebben in vakken die relevant waren voor zijn vervolgstudie, en dan kon het nog zijn dat de Belgische universiteit nog een apart ingangsexamen vereiste).
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht